Hullut päivät ja ostoslista

936 posts, 47 pages, 361,011 views

Sphyxia

Posts: 3,308

#221 • • Sphyxia Maracujá!
Hullut päivät = *eiei* + *hikoil*, mutta silti tuli taas pistäydyttyä. *toktok*
nostatus

Posts: 343

#222 • • nostatus

ville, 5.4.2006 14:31:
...
Sekä huomenna *plur*:

hansa-murano250.jpg



Täytyy sanoa tosta hanasta, että se on mielestäni yksi ilahduttavimmista muotoiluista, joita on tullut viime aikoina vastaan, vaikka käsitänkin ton jotenkin enemmän julkisten vessojen hanaksi (kuten kylpylät tai hienot hotellit) kuin koti-wc:n hanaksi. Todennäköisesti johtuu siitä, että mun on vaikea kuvitella, että tosta tulis kovin kovalla paineella vettä. Tai sitten siitä, että mun vessa on niin vessa. Eipä silti, useinhan se on niin, että haluttavuus korvaa hyödyllisyyden, ja tässäkin tapauksessa toi houkuttaa. :)

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

ville

Posts: 3,780

#223 • • ville olen oikeasti ujo

nostatus, 5.4.2006 14:54:
Täytyy sanoa tosta hanasta, että se on mielestäni yksi ilahduttavimmista muotoiluista, joita on tullut viime aikoina vastaan, vaikka käsitänkin ton jotenkin enemmän julkisten vessojen hanaksi (kuten kylpylät tai hienot hotellit) kuin koti-wc:n hanaksi. Todennäköisesti johtuu siitä, että mun on vaikea kuvitella, että tosta tulis kovin kovalla paineella vettä. Tai sitten siitä, että mun vessa on niin vessa. Eipä silti, useinhan se on niin, että haluttavuus korvaa hyödyllisyyden, ja tässäkin tapauksessa toi houkuttaa. :)



No mut mihin sä tarviit suurta painetta kun käsiä peset?

Meillä on tähtäimessä musta kivitaso, jossa altapäin kiinnitetty allas ja sitten toi kiinni kivitasossa. Tulee kyllä luksus :)

Pitää tänään käydä kyselemässä keskustassa, että mistä ton voi huomenna ostaa.
Verano

Posts: 4,649

#224 • • Verano Merituuli
Löytysköhän tuolta vaaseja *hihu*

Ja CD-laareja kai on pakko käytä kaivelemassa.
nostatus

Posts: 343

#225 • • Edited nostatus

ville, 5.4.2006 14:58:
---
nostatus, 5.4.2006 14:54:
...
---

No mut mihin sä tarviit suurta painetta kun käsiä peset?

Meillä on tähtäimessä musta kivitaso, jossa altapäin kiinnitetty allas ja sitten toi kiinni kivitasossa. Tulee kyllä luksus :)

Pitää tänään käydä kyselemässä keskustassa, että mistä ton voi huomenna ostaa.



Toi nimenomaan vaikuttaakin siltä, että toi on erityisen miellyttävä ja kätevä juuri käsien pesussa (leveä suihku). Siitä ehkä myös yhdistäminen julkisiin vessoihin. Kotona vessan hanaa tulee käytettyä paljon muuhunkin kuin käsien pesuun, ja oon nyt huomannut kun tyttöystävän kämpässä on hana, jossa paine on rajoitettu aika matalalle, että kaipaisin vähän puhtia lorotukseen. Esim. partahöylän putsaus aamukiireessä on aika ärsyttävää, kun sitä vettä lorisee litra tunnissa.

Tai sit mulla on vaan niin paskaset kädet. :)

Täytyy vielä lisätä, että hana on siis tosi hieno eikä varmaan huono, joten hieno vessa teille tulee jo pelkästään ton hanan takia. Laitahan taas kuvia nettiin kun saat valmiiksi. ;)

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Wolverine

Posts: 1,860

#226 • • Wolverine
hyvät ihmiset älkää suosiko näit hulluja päiviä, aivan sairasta... ja koht ite menossa sinne (tosin töihin) *eiei*
Wolverine

Posts: 1,860

#227 • • Wolverine

Orange, 15.10.2005 20:04:
no tulihan sieltä taas osteltua..

4x nykinlennot uudeksvuodeks
160GT ulkonen kovo
Langaton adsl motu
Paljon pikkusälää



eiks nois lennois oo joku "matkan tulee alkaa 17.4 -> 30.9.2006" .... muuten ostasin iteki *nauru*
ville

Posts: 3,780

#228 • • ville olen oikeasti ujo

nostatus, 5.4.2006 15:08:

Esim. partahöylän putsaus aamukiireessä on aika ärsyttävää, kun sitä vettä lorisee litra tunnissa.



Joo, no tollasessa voisi kuvitella et varmaan on eroja normaalilla hanalla ja tolla. Ton alla saattaa pää hajota kun alkaa puhdistamaan vaikka pyörän rasvaisia osia :D


Täytyy vielä lisätä, että hana on siis tosi hieno eikä varmaan huono, joten hieno vessa teille tulee jo pelkästään ton hanan takia. Laitahan taas kuvia nettiin kun saat valmiiksi. ;)



Ei oo heti tulossa kuvia, kun uusi vessa on ehkä vasta joskus 1.5V päästä (jolloin putkirempppa) :D

Me valmistaudutaan jo nyt, kun mielellään otetaan kaikkea tollasta "ylimääräistä" luksusta, joka tuppaa maksamaan ihan liikaa. Jos joutuu kerralla ostamaan kaiken, niin pitää yleensä tehdä kompomissejä :(
Avernian

Posts: 7,451

#229 • • Avernian Kerettiläinen
Eipä ollut ainakaan kuvastossa yhtään mitään mielenkiintoista, yhtä kirjaa lukuunottamatta. Enkä todellakaan jaksa sinne ryysikseen sen takia.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Avatar
#230 • • Edited Dorka Guest

nostatus, 5.4.2006 14:54:
Täytyy sanoa tosta hanasta, että se on mielestäni yksi ilahduttavimmista muotoiluista, joita on tullut viime aikoina vastaan, vaikka käsitänkin ton jotenkin enemmän julkisten vessojen hanaksi (kuten kylpylät tai hienot hotellit) kuin koti-wc:n hanaksi. Todennäköisesti johtuu siitä, että mun on vaikea kuvitella, että tosta tulis kovin kovalla paineella vettä. Tai sitten siitä, että mun vessa on niin vessa. Eipä silti, useinhan se on niin, että haluttavuus korvaa hyödyllisyyden, ja tässäkin tapauksessa toi houkuttaa. :)


Kauhean näköinen hana, käytännöllisyydestä puhumattakaan... jos designia haluaa (tuon tyylistä) niin mikään ei voita Duravit / Axor mallistoa (josta Philip Starck).

http://www.starck-bath.com
Lost-Soul

Posts: 3,107

#231 • • Lost-Soul los pallos

Orange, 15.10.2005 20:04:
no tulihan sieltä taas osteltua..

4x nykinlennot uudeksvuodeks
160GT ulkonen kovo
Langaton adsl motu
Paljon pikkusälää


paljos tuo ulkonen kovo makso ja mahtaako olla huomennakin tarjouksessa (jos nyt oli edes joku tarjous)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

innae

Posts: 1,377

#232 • • innae PaskaJätkä

Lost-Soul, 5.4.2006 16:30:
---
Orange, 15.10.2005 20:04:
no tulihan sieltä taas osteltua..

4x nykinlennot uudeksvuodeks
160GT ulkonen kovo
Langaton adsl motu
Paljon pikkusälää

---

paljos tuo ulkonen kovo makso ja mahtaako olla huomennakin tarjouksessa (jos nyt oli edes joku tarjous)



psst, orangen postaus on syksyltä :)

--
PaskaJätkä

nostatus

Posts: 343

#233 • • nostatus

Dorka, 5.4.2006 16:05:
---
nostatus, 5.4.2006 14:54:
...
---

Kauhean näköinen hana, käytännöllisyydestä puhumattakaan... jos designia haluaa (tuon tyylistä) niin mikään ei voita Duravit / Axor mallistoa (josta Philip Starck).

http://www.starck-bath.com



Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä. :)

Itseäni viehättää tuossa juuri se, että käsite hana on ajateltu uudelleen, ja tuloksena on yksinkertainen ja ymmärrettävä tuote, joka tekee saman asian uudella tavalla. Laittamasi linkin takana olevat hanat ovat nimen omaan designia, jota maailma on täynnä = muotoillaan vanha asia uudelleen nimekkään muotoilijan avulla. Toimiihan se niinkin, mutta uutuus Starckin hanoissa on esteettisyydessä, ei pintaa syvemmällä kuten edellisessä.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

%

Posts: 568

#234 • • %
Osakaan Japsilandiaan lennot 595 ,- hieman houkuttelis ja kuukausi olis just passeli matka-aikakin. Vain rahat ja matkaseura puuttuu. Prkl.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#235 • • Lost-Soul los pallos

innae, 5.4.2006 16:33:
---
Lost-Soul, 5.4.2006 16:30:
---
Orange, 15.10.2005 20:04:
no tulihan sieltä taas osteltua..

4x nykinlennot uudeksvuodeks
160GT ulkonen kovo
Langaton adsl motu
Paljon pikkusälää

---

paljos tuo ulkonen kovo makso ja mahtaako olla huomennakin tarjouksessa (jos nyt oli edes joku tarjous)

---


psst, orangen postaus on syksyltä :)


kappas.. niinpä näyttää olevan.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

rainy

Posts: 208

#236 • • rainy
Ei siellä menetä ku rahansa ja tyylitajunsa jos sinne menee! *nauru* Ja takaisin saat mustelmia ja katkenneita kynsiä. En ole koskaan oikeen hulluilla päivillä tykännyt shoppailla, liikaa kaaosta ja liikaa ihmisiä. Pienemmästäkin alkaa pyörryttää.
ville

Posts: 3,780

#237 • • ville olen oikeasti ujo

Dorka, 5.4.2006 16:05:
Kauhean näköinen hana, käytännöllisyydestä puhumattakaan... jos designia haluaa (tuon tyylistä) niin mikään ei voita Duravit / Axor mallistoa (josta Philip Starck).

http://www.starck-bath.com



Sä varmaan oot kokeillut tota hanaa kun puhut sen käytännöllisyydestä?

Mitä itse designiin tulee, niin imo hansan moronoa ja starcin axor mallistoja voi pitää vain yhdessä asiassa samalla mittaviivalla ja se on viimeistelty design. Se kummasta pitää enemmän tai kumpi on omasta mielestä "hirveä" on täysin makuasia.

Mutta sen verran mun täytyy sua dissata nyt ihan suoraan, että mä en missään nimessä menisi tollasta hanaa sanomaan rumaksi. Jos ja kun tällaisia designtuotteita arvostelee, niin sen verran pitäisi olla tajua, että kykenee näkemään milloin tuote on viimeistelty ja luokassaan ainutlaatuinen. Noin viimeistelty ja innovatiivinen tuote kuin hansan morano ei imo yksinkertaisesti voi olla ruma, jos ymmärtää viimeisteltyjen tuotteiden päälle.

Tollasiin tuotteisiin päätee imo vähän sama asia kuin eri sisustustyyleihin. Vaikka itse olisi fanaattinen skandinaavisen tyylin kannattaja, en menisi koskaan väittämään tyylipuhdasta barokkia rumaksi. Se voi olla jotain sellaista, jota en koe "omaksi jutuksi", mutta rumaa se ei todellakaan ole.

Mitä itse starckin hanaan tulee, niin sanoisin, että luokassaan aika upea hana. Tosin sen muotokieli ei ihan täysillä iske omaan makuun ja siten mielummin ostan ton moranon. Pitää olla heti huomenna klo 8 hakemassa tollanen :)
Avatar
#238 • • Edited Dorka Guest

ville, 5.4.2006 19:03:
Mutta sen verran mun täytyy sua dissata nyt ihan suoraan, että mä en missään nimessä menisi tollasta hanaa sanomaan rumaksi. Jos ja kun tällaisia designtuotteita arvostelee, niin sen verran pitäisi olla tajua, että kykenee näkemään milloin tuote on viimeistelty ja luokassaan ainutlaatuinen. Noin viimeistelty ja innovatiivinen tuote kuin hansan morano ei imo yksinkertaisesti voi olla ruma, jos ymmärtää viimeisteltyjen tuotteiden päälle.

Tollasiin tuotteisiin päätee imo vähän sama asia kuin eri sisustustyyleihin. Vaikka itse olisi fanaattinen skandinaavisen tyylin kannattaja, en menisi koskaan väittämään tyylipuhdasta barokkia rumaksi. Se voi olla jotain sellaista, jota en koe "omaksi jutuksi", mutta rumaa se ei todellakaan ole.


Heh, edelleen noi molemmat edustaa samaa "tyylilajia" ja sen takia rinnastan tuon Muranon Philipin rinnalle. Hassua et sotket barokin tähän...

Se on minusta "ruma" monesta syystä, yksi suurin varmaan on se että siinä on paljon design elementtejä jotka ovat suoraan kopioita Starckilta. Sitten itse mallistona tuo on erittäin suppea, minusta on erittäin tärkeää miltä koko kylpyhuone näyttää jos ruvetaan käyttämään huippu design tuotteita.

Jos ostat "tavalliseen" (normi kerrostalo kämppä) kylppäriin uuden hanan ja ostat Axor (Starck, Citterio jne) hanan niin karmealta näyttää. Allas pitää olla sitten samaa tyyliä hanan kanssa, sekä kaikki oheisromppeet ja unohtamatta pönttöä sekä erillaisia suihkuosia.

Axor (joka sisältää Philip Starckin suunnitteleman kokoelman: Starck 1, Starck 2, Starck 3, Starck 1,2,3 ja uusin Starck X) ja Duravit (joka tekee taas ammeet, pöntöt jne missä on myös Starckin oma mallisto) on isoja kokonaisuuksia ja ne kokonaisuudet ovat aivan ylivertaiset tuohon Muranoon verrattuna.

Tähän sarjaan (Axor & Duravit) luen myös uudet Oras Alessin sarjan tuotteet missä on hanat, pöntöt ja muut hörpöttimet suuniteltu yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi.

Mitä tulee tuohon itse hanaan niin käytännöllinen se ei minusta ole, siinä ei ymmärtääkseni ole lämpötilansäätöä joten jos siitä ominaisuudesta luopuu niin ostaisin sit vaikka Alessin alla olevan kuvan mukainen automaattihanan. Sit tommonen suihkuna olis aivan kauhea, tiputtaa vettä "vesiputouksen" tavalla vaakalevynä... eiei - tai siis kylppäristä tulee varmaan tosi ihana jos vain käsipesualtaan hana yksissään on tuollaista designia *lmao*

Alessi (Oras)
alessi250.jpg

oras-alessi-03.jpg

108188.jpg

Starck (Axor & Duravit)
axor-starck-2wt.jpg

1995-02-0227-a.jpg

duoblock-starck.jpg

durav24.jpg

Citterio (Axor & Duravit)
green-vrisi1.jpg
Tapi

Posts: 1,437

#239 • • Tapi Dreamstate

RINY, 5.4.2006 17:19:
En ole koskaan oikeen hulluilla päivillä tykännyt shoppailla, liikaa kaaosta ja liikaa ihmisiä. Pienemmästäkin alkaa pyörryttää.


Pro-vinkki: selaa kuvasto tarkkaan läpi useita kertoja ja merkitse ostoslistaan kaikki mitä haluat. Mene paikalle vasta tuntia ennen sulkemisaikaa, niin saat olla kohtuullisen rauhassa. Toimii kaikkina muina päivinä paitsi lauantaina. Testipaikkoina ollaan käytetty Tapiolan, Itäkeskuksen ja keskustan Stockmanneja.
Tyeicha

Posts: 5,807

#240 • • Tyeicha siilin kesyttäjä / pintaliito-orava
kaksi orkideaa, kiitos. kun olivat 70% edullisempia ja olin hankkimassa sellaisia muutenkin.

--
-Tyeicha-