REivaaja, 9.10.2008 22:13:
---
anis, 9.10.2008 05:42:
---
kokosbollar, 9.10.2008 02:25:
Taas ne on täällä..
Meinasin saada ahdistuskohtauksen töihin mennessä jo pelkästään vastaan kävelevistä, keltaista muovikassia riivattu ilme silmissään kantaneista huijatuista hörhöistä. Kaikkea sitä ihmiset tekeekin vain sen takia kun "ne toiset ostaa kans". Kulutushysteriaa esimerkillisimmillään... mut hei, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - p**** on hyvää!
---
Sanos muuta. Toinen työkaveri pyysi mua vaihtamaan työvuoron sen kanssa jotta se pääsee hulluille päiville ostelemaan; ja toisella duunifrendillä on aina vapaat kun on hullut päivät. Vuodesta toiseen.
---
Ihmisten kulutuskäyttäytymisestä on tehty (yllätys yllätys :DD) tutkimuski, jossa (yylätys yllätys :D) todettiin että ihmiset saa ostamaan mitä tahansa paskaa jos käyttää sanoja ''erikoistarjous'' ja ''vain rajoitetun ajan'' Hullut päivät on niin pitkälle viety konsepti, että niitä sanoja ei oikeestaan edes enää tarvii, vaikka ne sieltä löytääkin.
Ja yllätys yllätys, oikeastaan ainoa joka voittaa, on kauppa. Toki jos olet tekemässä jotain ostosta ja sen tuolta löydät halvemmalla, voitat sinäkin, mutta moni tekee ne ostokset joita ei oikeastaan olisi muuten tehnyt.
Siihen lankaan menee sata kertaa useampi kuin myöntäneet.
Kilpailuvietti ja silleen. Kaikki haluaa parhaan maan kasveilleen ja kalaisimmat vedet perheelleen.
Niistä ollaan valmiita vaikka tappamaan. Ollaan me niin elukoita ;)
E: Sama idea kuin senttihuutokaupoissa joissa ihmiset ajattelee että se on vaan päälle euron ja osallistuu tuotteiden tuhansien prosenttien voittoihin. Jos häviää, niin se oli vaan euron, ja jos voittaa ni se oli vaan euron.
Ei ihmiset ajattele peiliä isompaa kuvaa ja niin meille syntyi vääryydet ja pahuudet tähän maailmaan... No mitäpä mä siitä välitän kun ei muutkaan.
E2: Muuten jos ei ois alennusmyytejä olemassakaan, väitän että hinnat olisivat halvempia. Mä ihmettelen nimittäin kalusteiden järkyttäviä hintoja ja vielä järkyttävempia alennuksia.
Väitän, että alennusmyynnit tuo kalustefirmoille reippaasti yli puolet vuoden tuloista.
Se herättää ainakin mulle ison kysymysmerkin tuotteen reaaliarvosta. Ja se olettamani naurettavan pieni reaaliarvo saadaan vain riistämällä köyhien maiden asukkaita.
Ja kaikki onnistuu, vain koska ihmiset ajattelevat riistävänsä kauppiasta, joka laskelmoi sen varaan myyntinsä. Oikeastaan koko homma on rakennettu siten että ostit sitten alennuksesta tai normihinnalla, jotain riistetään ja se ei tod ole kauppias. Hiphei!!!!
Mutta mutua vain. Voihan totuus olla kauniinpikin.
Kuka perustaa kaupan sitä varten että voi myydä persnetolla tuotteita asiakkaille?
Fakta:
Osa kovista tarjouksista myydään lähes nolla katteella, tai jopa miinus katteella. Tuotteen voi saada halvalla ja kuluttaja voi hyötyä kauppiaan tarjouksesta. Kate tehdään kaikella sillä muulla tavaralla, mitä saadaan myytyä mukaan (=myyjän ammattitaito).
Liikkeiden suurin haaste on saada asiakkaat ostomielellä liikeeseen. Jos kauppiaalla on jokin OIKEASTI halpa tuote, tekevät kuluttajat usein ostopäätöksen jo kotonaan. Tällöin he lähtevät ostomielellä kauppaan hakemaan juuri tuota tuotetta. Se mitä moni ei tiedosta, on että tällaisella mielialalla liikenteessä oleva asiakas ostaa helposti myös jotain muuta, kun myyjä sitä osaa tarjota. Tämä ei ole kuluttajan kannalta huono asia, nimittäin ne muut tuotteet voivat hyvinkin liittyä tähän hyper-tarjous-tuotteeseen ja ovat "elintärkeitä" asiakkaalle.
Eli lyhyesti:
Kyllä suuren kampanjan alennukset ovat usein hyviä. Kate perustuu myyntimääriin.