Teh ultimate IT-heppujen whine topic

248 posts, 13 pages, 60,210 views

nuance

Posts: 1,963

#41 • • nuance cov ops, combat, sunrise

siveys, 31.3.2005 22:15:
Riittääkö tämä vakuuttamaan, että XP:n shelli on jokseenkin "köyhempi" kuin unix-varianttien vastaava?



Heh joo en mä mitään vakuuttelua kaivannut, lähinnä just noita preferenssejä. Itse kaipailen cattia, greppiä, ifconfigia, nanoa, manuaalisivuja ja killiä noin pääasiassa. Toisaalta onhan *x-systeemeissä toi tiedostojärjestelmäkin ihan hitosti näppärämpi. Äh.
iam

Posts: 3,085

#42 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

mekaanikko, 31.3.2005 21:05:
Vituttaa, että Macille ei vieläkään oo saatu aikaisesti kunnolla toimivaa selainta. Firefox on buginen



Mikä versio sulla on? Itsellä on 1.0.1 enkä ole törmännyt vielä bugeihin ollenkaan. Safari on hyvä yritys, mutta ei sitä oikeasti voi käyttää.. IE on tosiaan huono vitsi :)
mekaanikko

Posts: 1,176

#43 • • mekaanikko don selecta

mkuisma, 31.3.2005 22:53:
Mikä versio sulla on? Itsellä on 1.0.1 enkä ole törmännyt vielä bugeihin ollenkaan. Safari on hyvä yritys, mutta ei sitä oikeasti voi käyttää.. IE on tosiaan huono vitsi :)



Täytyy tarkistaa mikä se nyt on mut mun mielestä se on kyllä ihan 1.0+. Bugeja mm. ajoittainen totaalinen jumahtaminen kun tulee liian raskas sivu eteen (vaihtoehtoisesti ei rendaa sivua kokonaan eli jää paloja puuttumaan joita sit edestakaisin skrollaamalla saattaa tulla näkyviin tai sit ei), välillä ei pysty kirjoittamaan textareoihin (kuten tähän mihin nyt just skriivailen) ja sit pieni mut ärsyttävä bugi on että uutta ikkunaa ei voi aina avata jos kaikki senhetkiset selainikkunat on minimoituina dockiin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

ezzy

Posts: 8,060

#44 • • ezzy Droid-pappa

mekaanikko, 31.3.2005 21:11:
---
siveys, 31.3.2005 21:08:
-Full Drag and Drop capability *poks*
---
Köh, pientä Mac-hehkutusta jatkaakseni, olispas jees jos Windowsiin oikeasti sais yhtä hyvän drag&drop-tuen kuin Macilla jossa oikeesti melkein mitä tahansa voi dräggätä mihin tahansa.. =)



Miten tämä eroaa windowsin drag & dropista? Mitä pitäis pystyä droppaamaan minne? Siveys ei ole tainnut tutustua ollenkaan windowsin resurssienhallintaan (windows explorer), jos availee kaksi ikkunaa, että saa jotain kopioitua toisaalle. miten olis ctrl-c ja ctrl-v vaan lähde ja kohdehakemistoissa? tai drag & drop.
Mä en ainaaan jaksa typottaa kokoajan komentorivillä miljoonan tiedoston nimeä, kun ne voi shiftillä valita windowsissa ja siirtää vaan hiirellä muualle (jos siis haluan siirtää/kopioida hakemistosta vain osan tiedostoista, jotka ovat eri päätteisiä)

ja voi jeesus noiden linuxin jne softien nimiä...ei suotta sekavia. ja noita kun joutuu päivittäin duunissakin käyttämään ja en millään totu niihin.

XP on oikeasti paras Microsoftin tuote ever ja minä sentään halveksin mikkisoftaa yli kaiken. XP pysyy pystyssä kuukausia teki sillä mitä vaan, ainakin mun käytössä. Päivityksien takia joutuu joskus boottailemaan, that's all.

\\EZZY has been up for: 44 day(s), 12 hour(s), 39 minute(s), 9 second(s)
iam

Posts: 3,085

#45 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

mekaanikko, 31.3.2005 23:27:
Täytyy tarkistaa mikä se nyt on mut mun mielestä se on kyllä ihan 1.0+. Bugeja mm. ajoittainen totaalinen jumahtaminen kun tulee liian raskas sivu eteen (vaihtoehtoisesti ei rendaa sivua kokonaan eli jää paloja puuttumaan joita sit edestakaisin skrollaamalla saattaa tulla näkyviin tai sit ei), välillä ei pysty kirjoittamaan textareoihin (kuten tähän mihin nyt just skriivailen) ja sit pieni mut ärsyttävä bugi on että uutta ikkunaa ei voi aina avata jos kaikki senhetkiset selainikkunat on minimoituina dockiin.



nyt kun sanoit niin joskus ei tosiaan voi avata uutta tabia muuten kuin ylävalikon kautta. noi scrollaus yms probleema ei kuulemma johdu mozillasta. en kyllä tajua miten...
mekaanikko

Posts: 1,176

#46 • • Edited mekaanikko don selecta

ezzy, 31.3.2005 23:40:
Miten tämä eroaa windowsin drag & dropista? Mitä pitäis pystyä droppaamaan minne?



No yks esimerkki: tiedostoja pystyy droppaamaan dockiin (Windowsilla ei taskbarin kautta ohjelmiin droppaaminen onnistu). Ja vieläpä silleen, että sen lisäks että voi dropata ohjelmiin niitä, niin pystyy myös heittämään dockiin talteen ihan erikseen. Eli esim. jos haluan kopioida fileen paikasta X paikkaan Y, voin (lukuisten muiden tapojen lisäksi) dräggätä sen paikasta X dockiin, selata finderissä Y:hyn ja dräggätä sen dockista paikalleen.

Ylipäänsä MacOSissa pystyy dräggäämään melkein mitä vaan ja droppaamaan melkein mihin vaan. Windowsilla pystyy dräggäämään lähinnä tiedostoja ja niitä pystyy droppaamaan vain foldereihin, auki oleviin ohjelmiin tai ohjelmien kuvakkeiden kautta ohjelmiin.

Edit: niin ja joo toki Windowsissa pystyy myös tekemään pikakuvakkeita dräggäämällä ohjelmien ikoneita paikasta toiseen.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Jussi Soro

Posts: 6,385

#47 • • Jussi Soro choon!
Onks kellään muulla ongelmaa Mozillan Thunderbirdin kanssa?

Mulla toi jumittaa koko koneen minuutiks mm. käynnistyessään, imuroidessaan posteja, avatessaan posteja, poistaessaan posteja (tää on ihan speciaali, täs saattaa mennä jopa 5 minuuttia) jne.

Tarviiks vaihtaa takas outlookkiin?
Avatar
#48 • • Dorka Guest

nuance, 31.3.2005 20:48:
Q) Miksi Compact Framework puuceelle?
A) Mä koodaan mm. tällasille:

128b47d5-3b4c-4e8a-93c2-bdecdcfcc66f.jpg

Ja just so happens, että vanha Compact Framework SDK on ihan perseestä. Siitä mm. puuttuu KeyDown-eventti about jokaisesta mahdollisesta kontrollista. -> Tarviin ne helvetin DLL:t jos mä mielin esim. käyttää VS.NETin designeria tai testata softaa jollain muulla ku noilla kalikoilla.



Mä en nyt ymmärrä, sinulla on VS.NET ja siinä ei toimi tuolle PDA:lle tehdyt softat kunnolla?!? Siinähän on 100%:sti toimiva CF emulaattori ja kehitysympäristö?

...enkä ymmärrä miksi opetella tuotetta joka ei ole mikkisoftan road mapissä.
nuance

Posts: 1,963

#49 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Dorka, 1.4.2005 00:12:
Mä en nyt ymmärrä, sinulla on VS.NET ja siinä ei toimi tuolle PDA:lle tehdyt softat kunnolla?!? Siinähän on 100%:sti toimiva CF emulaattori ja kehitysympäristö?

...enkä ymmärrä miksi opetella tuotetta joka ei ole mikkisoftan road mapissä.



Etpä taida. On siinä toimiva emulaattori ja kehitysympäristö joo, mutta framework (joka sisältää juurikin ne dll-kirjastot, joissa on esim. nappien, listboxien jne kontrollit) on vanha versio ja täten varsin avuton. Jotta pääsen käyttämään uuden version ominaisuuksia ohjelmissani mitenkään järkevästi, mä tarviin ne uudet dll:t ja niiden purkaminen on saatanaa ja vittua noista cab-paketeista.
Kalle

Posts: 479

#50 • • Kalle Kiusankappale

Air, 31.3.2005 22:36:
XP on ihan jees, kertaakaan kaatunut parin vuoden aikana. Viime kesänä koin ilon hetkiä työskennellessäni linuxin kanssa. Piti asentaa niitä vitun kirjastoja ja muuta paskaa koko ajan. Ja tämä hoitui Windows-perheeseen tottuneelta lähinnä jatkuvien hämärien virheilmoituksien avulla googlettamalla. Pelkästään Kismetin (ohjelma joka haistelee langattomia verkkoja ja kerää dataa jne) asennuksen kanssa tuli menetettyä hermot "pariin" otteeseen (distro redhat9). Ja sitten kun yrität vielä saada gps-datasta piirrettyä hienot kartat niin hohhoijjaa. Joo onnistuuhan toi joiltakin linukka-wannabeilta varmaan hetkessä mutta asiaan vihkiytymättömältä ei tod. Perkele.



Tota varten niitä ohjelmia kannattaakin asennella apt:lla, yum:lla tai muulla vastaavalla paketinhallintatyökalulla joka automaattisesti hakee kaikki puuttuvat ohjelmat/kirjastot.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#51 • • liikkuva muna an egg on the move

efo, 31.3.2005 21:53:
---
nuance, 31.3.2005 21:21:
Ottakaa se Windowsin builtin palomuuri pois päältä. Problem solved.

---

Nää eipä auttanu. Edelleen sama You might not have permission to access this network resource blaablaa...*dissaa*



Täällä samaa shittiä. "Pyyntö aikakatkaistiin" kun pingaa. *nauru*
Avatar
#52 • • Dorka Guest

nuance, 1.4.2005 00:15:
Etpä taida. On siinä toimiva emulaattori ja kehitysympäristö joo, mutta framework (joka sisältää juurikin ne dll-kirjastot, joissa on esim. nappien, listboxien jne kontrollit) on vanha versio ja täten varsin avuton. Jotta pääsen käyttämään uuden version ominaisuuksia ohjelmissani mitenkään järkevästi, mä tarviin ne uudet dll:t ja niiden purkaminen on saatanaa ja vittua noista cab-paketeista.


...nyt on kyllä jotain pahasti pielessä, pitääpä kattoa duunissa tarkemmin kun siitä on jo aikaa kun viimeksi leikin CF:llä. Käytännössä väität et koko CF:lle ei voi koodata VS.NET:ssä ilman dll säätämistä CF:n SDK:sta?!? *ding* Ei nyt ihan vakuuta...
nuance

Posts: 1,963

#53 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Dorka, 1.4.2005 00:19:
---
nuance, 1.4.2005 00:15:
Etpä taida. On siinä toimiva emulaattori ja kehitysympäristö joo, mutta framework (joka sisältää juurikin ne dll-kirjastot, joissa on esim. nappien, listboxien jne kontrollit) on vanha versio ja täten varsin avuton. Jotta pääsen käyttämään uuden version ominaisuuksia ohjelmissani mitenkään järkevästi, mä tarviin ne uudet dll:t ja niiden purkaminen on saatanaa ja vittua noista cab-paketeista.

---

...nyt on kyllä jotain pahasti pielessä, pitääpä kattoa duunissa tarkemmin kun siitä on jo aikaa kun viimeksi leikin CF:llä. Käytännössä väität et koko CF:lle ei voi koodata VS.NET:ssä ilman dll säätämistä CF:n SDK:sta?!? *ding* Ei nyt ihan vakuuta...



En mä niin sanonu. Mä sanoin että VS.NETin mukana tuleva CF on vanha versio. Se versio käy kyllä ihan hyvin jos duunaa jotain kynällä käytettävää softaa mut noi keydown-eventtien puuttumiset on kyllä aika fundamental flaw ku duunaa esim. logistiikan käyttöön softaa.
nomic

Posts: 4,120

#54 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

mekaanikko, 31.3.2005 23:50:
Ylipäänsä MacOSissa pystyy dräggäämään melkein mitä vaan ja droppaamaan melkein mihin vaan. Windowsilla pystyy dräggäämään lähinnä tiedostoja ja niitä pystyy droppaamaan vain foldereihin, auki oleviin ohjelmiin tai ohjelmien kuvakkeiden kautta ohjelmiin.


Itseasiassa Windowsissakin pystyy tähän (ainaskin äks peessä), mutta se joudutaan koodaa erikseen jokaiseen ohjelmaan(itse en ainaskaan ole mitään tähän sopivaa api-rajapintaa vielä löytänyt) ja tehty niin monimutkaiseksi kontrolloida (ohjelmoijan silmin) että ei ole järkeä (kai?) tehdä tuota.
MacOsissa se taitaa kuulua ihan käyttöjärjestelmän omiin tehtäviin koko prosessi, mikä helpottaa huomattavasti taas ohjelmoijan työtä. Toi myös yksi hyvä juttu ainaskin MacOssissa *joo*

Mutta jos jostain pitää ite whinee:
Windowsien muokattavuus ilman erikseen hankittavia työkaluja. Otetaan esimerkiksi:
Windows äks peessä oleva Etsi-ohjelma. Muuten ihan mukava ja toimii, mutta alkaa muistuttaa jo läskisoftaa(liikaa "ylimääräistä" saman ohjelman saa mahtumaan varmasti alle 20 kilotavuun) Mä haluun löytää jonkun tiedoston. En helvetti koiraa, joka tekee temppuja!
Ok, sen saa poiskin, mutta kummiskin... :(

Noh, ei tuo nyt maailmaa kaada, mutta se nyt oli esimerkki joka ärsyttää lähes päivittäin.

Vois tehdä oman etsi-ohjelman joka ei tee muuta kuin etsii tiedostoja määrätystä paikasta määrätyllä hakusanalla. *hymy*
nomic

Posts: 4,120

#55 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Air, 31.3.2005 22:36:
XP on ihan jees, kertaakaan kaatunut parin vuoden aikana. Viime kesänä koin ilon hetkiä työskennellessäni linuxin kanssa. Piti asentaa niitä vitun kirjastoja ja muuta paskaa koko ajan.


mulla taas toisinpäin, äkspee on helppo kaataa(joko tietoisesti tai tiedostamatta) toki se riippuu siitä mitä sillä tekee. tietoinen tapa: luo ohjelma joka aukaisee itsensä omasta kotihakemisestosta. käännä ohjelma ja käynnistä.
Kohta A:
käynnistyksen yhteydessä se aukaisee ittensä uudestaa ja päästään taas kohtaan A
tätä jatkuu niin kauan kunnes kone ei enään jaksa vaan lopettaa kokonaan toiminnan. rottakin jähmettyy. noo, toi taitaa kyllä olla niitä asioita jotka laittaa monet muutkin käyttikset sekaisin. :)

mutta kyllä äks peen saa kaadettua ilman moisia hömpötyksiä. tänään se tuli taas todettua kun koitin väkertää uutta tekelettä *lmao* (aina musan kanssa kone taistelee kunnes suuttuu häviessään ja sammuttaa ittensä)

ja mitä ton linuksi-jutun kanssa tulee, niin: ensimmäinen asia joka kannattaa tiedostaa: linuksi on täysin eri maailma verraten winukoihin, joudut lähes poikkeuksetta päätteen(onko se näin kirjoitettu?) kanssa tekemisiin. vinkkinä: kirjastojen hakuun ja asennukseen on omat apu-ohjelmat *vink* eipä tarvii käsin taistella.
iam

Posts: 3,085

#56 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
yks juttu mikä on vintoosassa aina nyppiny on se että kone pysähtyy kun laittaa CD aseman luukun kiinni, olipa siellä levyä tai ei. vaikea tajuta miten edes nykyisissä koneissa tommoista ongelmaa ei olla ratkaistu.. tosin en nyt ole seurannut että olisko S-ATA poistanut tota ongelmaa?

mielestäni pc rauta & windows olisi pitänyt rajusti uudistaa arkkitehtuuriltaan esim silloin kun pentium aikanaan tuli ja alaspäin yhteensopivuus olisi vedetty vessanpötöstä alas. apple teki aika rohkean tempun OS X:n suhteen ja ensimmäinen vuosi olikin sinnittelyä kun X softia ei ollut. nyt taas kun homma on pystyssä niin voi sanoa että kyllä kannatti. nytkään uusiin koneisiin ei vanha OS 9 edes asennu.

tietenkin macissä on se "epäreilu" asetelma, että kaikki rauta on yhteensopivaa ja kokonaisuus tehdään kaikki itse samassa talossa. veikkaan että jos microsoft valmistaisi myös raudan ja windows olisi pelkästään sille optimoitu, niin se olisi vakaampi. silti varmaan suurin osa pc:n ongelmista ei johdu edes windowsista vaan huonosti koodatuista softista ja ajureista.
siveys

Posts: 2,492

#58 • • siveys lovely

ezzy,
Siveys ei ole tainnut tutustua ollenkaan windowsin resurssienhallintaan (windows explorer), jos availee kaksi ikkunaa, että saa jotain kopioitua toisaalle. miten olis ctrl-c ja ctrl-v vaan lähde ja kohdehakemistoissa? tai drag & drop.


Joo ctrl-c ja ctrl-v on olemassa, mutta se silti olettaa, että sä navigoit jotenkin graafisesti lähdehakemistoon ja sitten sieltä kohdehakemistoon - tämä on äärimmäisen epäkäytännöllistä kun joutuu usein koskemaan hiireen (koska näppäimistöllä grafisesti navigointi on tuskaa) ja käyttämään järkyttäviä määriä visuaalisia vihjeitä suorittaakseen todella yksinkertaisen toimenpiteen.

Hiiren käyttö ja graafiset elementit ovat erittäin tehokkaita välineitä joissakin tilanteissa, mutta minun mielestäni tiedostojärjestelmässä liikkuminen ja siellä toimiminen ovat niitä kovin harvoin.

Mä en ainaaan jaksa typottaa kokoajan komentorivillä miljoonan tiedoston nimeä, kun ne voi shiftillä valita windowsissa ja siirtää vaan hiirellä muualle (jos siis haluan siirtää/kopioida hakemistosta vain osan tiedostoista, jotka ovat eri päätteisiä)


Tab-autocomplete kyllä auttaa varsin pitkälle useampienkin tiedostojen valitsemisessa, mutta siinä olet oikeassa, että jos on todella iso määrä tiedostoja, jotka pitää ihan "satunnaisella" tavalla valita vielä isommasta kasasta tiedostoja niin Windowsin metodi saattaa olla hieman tehokkaampi - kysymys kuitenkin kuuluu: kuinka usein tällainen tilanne tulee eteen? Itse olen kai törmännyt pari kertaa viime vuoden sisällä tähän kun olen avannut vahingossa zip-paketin väärään paikkaan - ja tämä ei kyllä ole naurun asia Windowsissakaan kun ei tiedä itsekään, että mitkä tiedostot kuuluvat olla hakemistossa ja mitkä ovat niitä muualle siirrettäviä. Käytännössä Linuxissa tähänkin tilanteeseen on ihan fiksu ratkaisu, eli avataan zip paketti uudelleen johonkin muuhun hakemistoon, otetaan tästä hakemistosta tiedostolistaus ja poistetaan kaikki tiedostolistauksessa olevat tiedostot tästä "sotkuisesta" hakemistosta:

mkdir oops
unzip nasty_stuff.zip -d oops
ls oops | xargs rm -R
rm -R oops


Miten tämä tehdään Windowsilla?

Useimmiten kun haluan valita isomman määrän tiedostoja teen sen tiedostopäätteiden tai jonkun muun wildcardin avulla. Tähän, eli yleiseen käyttöön unix paradigma on mielestäni parempi, vaikka se ehkä viekin hieman pidemmän ajan opetella kunnolla ja tehokkaasti.

ja voi jeesus noiden linuxin jne softien nimiä...ei suotta sekavia. ja noita kun joutuu päivittäin duunissakin käyttämään ja en millään totu niihin.



Jos joudut niitä päivittäin käyttämään niin eikö olisi fiksua tehdä niistä sellainen pieni muistilista itselle, jonka voi liimata pöytään näppäimistön viereen? :)

Kieltämättä unix-softia on aika helkutin monta eri- ja hasunnimisiä, mutta ei niitä tosiaan kaikkia tarvitse käyttää vaan voi aloittaa niistä cp, mv, rm ja ls komennoista, jotka korvaavat perinteisen tiedostonsiirtelyn (ja ovat intuitiivisesti nimettyjä). Tässä paradigmassa on se etu, että sinun ei tarvitse loputtomiin jumittua näihin kolmeen käskyyn vaan voit ottaa käyttöösi myös tehokkaampia käskyjä sitä mukaan kun taitosi karttuvat. Windowsissa lähes ainoa kehitys mitä voit saada aikaan on pysyvä vaurio hiirikäden ranteeseen.
nostatus

Posts: 343

#59 • • nostatus
Täytyy yhtyä Macin hehkutukseen. Se vain yksinkertaisesti on käyttäjäystävällisempi. Jottei menisi ihan off topikiksi, niin vinetän siitä, etten siirtynyt aiemmin mäkin käyttäjäksi. :) Sekin johtui tietämättömyydestä; luulin että Macciin on vaikea löytää ohjelmia, yhteensopivuudessa pc-maailman kanssa olisi ongelmia ja etten oppisi sen käyttöä. Nyt kun tiedän toisin, ihmettelenkin, että mikä on yleensä ihmisten tekosyy olla siirtymättä Macceihin?

- 3,5 kuukautta Macin onnellisena käyttäjänä

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

siveys

Posts: 2,492

#60 • • siveys lovely

nostatus,
Nyt kun tiedän toisin, ihmettelenkin, että mikä on yleensä ihmisten tekosyy olla siirtymättä Macceihin?


Itse henkilökohtaisesti suosittelisin maccia lähes kenelle tahansa joka käy anisiotyössä, mutta jotta pysytään whinetyslinjalla niin tässä oma whinelistani (eli tekosyyni) siitä miksi minulla ei ole mäkkiä:

* Hinta. Kyllä - se on edelleen kalliimpi kuin PC Linuxilla.

* Vendor lock in. Totun Mac softaan, Mac laitteisiin ja Mac elämäntapaan ;), joita ei saa kuin Applelta ja joiden hinnat nousevat kun Apple saa taas kerättyä tarpeeksi mainetta hyvällä softallaan.

* Käyttöjärjestelmäpäivitykset ovat maksullisia. Jos haluan uusimmat bugfixit ja featuret se tekee 159e uudesta OSX.126:sta. Vapaidenkin softien päivitys on käsittääkseni hankalampia kuin apt-getillä.

* Yhtä Mac konetta voi käyttää vain yksi käyttäjä kerrallaan graafisen käyttöliittymän kautta. En siis voi liittää tehokkaaseen pöytäkoneeseeni ikivanhoja läppäreitä thin clienteiksi toimimaan yhtä nopeasti kuin pöytäkoneeni samaan aikaan kun joku muu käyttää pöytäkonetta. Niin ja macista ei saa CD:ltä boottaavaa thin-client versiota - ainakaan niin helposti kuin Linuxista.

* Macin ikkunointijärjestelmä ei ole vaihdettavissa sellaiseksi kuin sen haluaisin ( http://modeemi.cs.tut.fi/~tuomov/ion/ ).

* Macin valkoiset halpisläppärit ovat mielestäni rumia ja ne likaantuvat helposti, jolloin niistä tulee vielä rumempia.

Voisin väittää, että Macissa ei ole mitään sellaista mitä minä koneelta kaipaisin jota Linuxista ei löyty vähintään yhtä hyvänä tai jopa parempana. Mutta minä en edusta ihan peruskäyttäjää, jonka tarpeet ovat varmasti varsinerilaiset.