misi:
---
hardikaveri:
---
misi:
---
hardikaveri:
antaako ne sun sit ostaa sen asunnon(lainan) tollaisessa järjestelyissä vai joudutko lyhentämään lainan ensin ennen kun saat uuden kämpän
---
Ei, vaan asuntohan mulla jo nyt on, eli laina meni ihan ok. Ja ainut mikä mua sitoo on se ettei nykyistä asuntoani kannata myydä 2 vuoteen verotuksen takia. Mutta suunnitelmissani ei ole myydä tätä missään vaiheessa vaan isompaan muutettaessa jätän tämän asunnon sijoitukseen vuokralle tms. Jos päättäisin myydä asunnon pois niin maksaisin niillä asunnosta saaduilla rahoilla lainan pois ja sitten siitä jäisikin jo jonkin verran itsellekin. Pankit kannattaa kilpailuttaa ennen lainan ottamista. Itselläni oli TODELLA suuria eroja pankkien välillä.
---
siis jos ei saa lainaa ennenkun toinen on maksettu niin miksi se 2 laina pitää sit ottaa..miksei vois vaan säästää niin säästäisi ne kaikki korot ja lainan avausmaksut
---
Nyt mä en kyllä ymmärtänyt ihan.. Siis se mun toinen laina kattaa sen puuttuvan 10% mikä olisi ollut se jonkun takaama tai omista asuntosäästöistä otettu raha.
noniin otetaas alusta kun oon ittekkin ihan pyrällä...
eli oot ottanut asuntolainan summalle x. mut kun ei ole takaajaa niin olet hoitanut takauksen lainalla, mutta et saa asuntolainaa ennenkuin tämä takauksen laina on maksettu? right?
takauksen lainan korko ei siis ole asuntolainen koroissa vaan noin puolet kovempi?right?
eli kysymykset oli lähinnä tota lainalla lainaa politiikasta... eli et siis saa lainaa ennen kun pienempi takaksen laina on maksettu VAI annetaanko laina silti niin että maksat asuntolainaa ja takauksen lainaa samaan aikaan VAI annetaanko asuntolaina ja takauksen laina samaan aikaan ja lyhennät ensin takauksen lainan muttet lyhennä asuntolainaa vaan esim pelkät asuntolainan korot? voiko olla näin helpoksi tehty?