pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,753 views

djavol

Posts: 160

#501 • • djavol Angel Of Sin
kääk!!! yhteishaku alkaa ens viikolla.... Valintakoekirjakin löytyy, muttei oo viel tullu luettua enempää kuin vaivaset 80 sivuu.. *eiei* Kai pitäis vähän ryhdistäytyä ja alkaa pänttää markkinointihommia... *iloinen* Toivon mukaan pääsen sentää tänä vuonna opiskelee, en kestäis toista välivuotta... *poks*

--
Do not mess with me

rainbow

Posts: 185

#502 • • rainbow the inner light
Täytyy myöntää, että kyllä on ihana huokaista helpotuksesta kun ei tarvitse enää hakea mihinkään.. vaikkei oma kouluni mikään superhyvä ole, niin ompahan joku edes. *hihu* Ylioppilaskirjoitukset ja pääsykokeet on niin stressaavaa aikaa! Tsemppiä vaan kaikille, sillä on kuitenkin aika suuri vaikutus tulevaisuuteen.. *piis*

--
Don´t drive faster than your angel can fly

Avatar
#503 • • Reetta Guest
Opiskelu on tylsintä mitä maailmassa voi olla ja oon monesti miettinyt,että eikö ihminen saa helpommalla sitä haluamaansa? Mä en oo eläissäni ollut näin kauheessa/vaikeessa/hankalassa akka-kommuuni-koulussa ja ensimmäistä kertaa oon sitä mieltä että mä todella tykkään tulevasta ammatistani ja oon valmis tekemään mitä vain sen eteen. *sydän* Enää muutama kk jäljellä ja sit oon vapaa lähtemään! *hymy*


Tässä hieman esimakua!


photo1_mikrodermabrasi.jpg
Avatar
#504 • • Edited polve Guest
Ei kenelläkään ole sattumoisin tietoa rikosseuraamusalan
pääsykokeista ja ko. linjasta yleensä?
Muisku112

Posts: 1

#505 • • Muisku112
Jea, kysyisin ite samaa! Haen sinne tänävuonna mutta saas nähdä pääsenkö ees pääsykokeisiin =/ Kuulemma vaikee päästä.. Mitään muuta opiskelupaikkaa en hyväksy, tämä only one!
Woox

Posts: 146

#506 • • Woox
Motivaatioita riittää tällähetkellä, mutta tarvetta opiskelulle ei enää pian ole :P
ledroc

Posts: 8

#507 • • ledroc
No joo, tuota noin, parhaillaan on tuo pääsykokeisiin lukeminen meneillään.. Saa nähdä selvitäänkö vai ei. Motivaatiota on, mutta kun käy töissä samalla niin väkisinkin vähän väsyttää...
akiapina

Posts: 2,729

#508 • • akiapina apinaki
Pyrin lukemaan poliittista historiaa Turkuun, ja ens keskiviikkona alkaa valmennuskurssi. Yllättävän hyvin on tullut luettua ainakin vielä, vaikka viikonloput menevätkin vähän ohi niin tuommoinen 2-4h oon lukenut tehokkaasti per päivä n. 3-4 viikon ajan, toivottavasti motivaatio riittää loppuun asti. Esseiden tekeminen vain tuntuu kovin tuskaiselta kun viimeiset kaks vuotta on nollannut joko intissä tai postissa :))
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#509 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
tällä hetkellä olen hakemassa turun yliopistoon opiskelemaan kasvatustiedettä
sekä englannin kääntämistä ja tulkkausta... samalla haen myös turun okl:ään, koska sinne on (tietenkin) sama pääsykoekirja ku kasvatustieteelliseen.

jonkin verran olen kyl jo noita lukenut, mutta en tarpeeksi... on tässä vielä
kuitenki aikaa ja eikä noita kirjoja oo yhteensä kuin kolme. toivottavasti
nyt jonnekin noista pääsisi...

--
dasinoaisnvs

MiMoSa

Posts: 1,664

#510 • • MiMoSa
Mä menin pääsykokeisiin vain koska joissain oli käytävä jottei tuet lähtisi. En edes vastannut kaikkiin kysymyksiin ja pääsin silti sisälle. Tuo insinöörikoulutuksessa onkin ongelmana, sisälle pääsee liian helposti ja keskeyttäneitä on paljon. Meidän luokka on 3 vuoden opiskelun jälkeen kutistunut melkein puoleen siitä mitä se oli aluks... Saa nähdä kuinka moni vuoden päästä valmistuu. Minä ainakin!*joo*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Pauha

Posts: 515

#511 • • Pauha
Jos tän viimesen kuukauden jaksais lukee ahkerasti. Pakkohan se on.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Avatar
#512 • • Hexe Guest
Täs nyt on kirja puolessavälissä... Aikaa on mut kuivaa tekstii. Filosofiaa ajattelin Turkuhu mennä lukeen jos pääsis sisäl.
emily_

Posts: 159

#513 • • emily_
Vuosi sitten oli edessä viimeinen puristus 8-9h/pv -tahdilla maanantaista lauantaihin ja tuotti tulosta: ensimmäinen laaharivappu takana. *hymy* Nyt vaan pitäis jostain repiä se sama draivi päälle, että sais opiskeltuakin, ens vuodesta voi tulla aika tiukkaa, kun noita opintopisteitä tulee nyt aivan liian vähän. Samoin on kesällä pakko tehdä muutama tentti, ettei nyt ihan järjettömiä määriä jää jotain peruskursseja sitten gradun ohella suoritettavaks.

Kaikille kokeisiin lukijoille isot tsempit, lukeminen kannattaa. *vink*
Wirhe

Posts: 12

#514 • • Wirhe
Tänä kesänä AMK:n pääsykoe. Toista kertaa. Kävin vähän niinkuin suorittamassa yliopiston välissä ja sitten vanha tutkinto loppuun jos mahdollista. ;)
Avernian

Posts: 7,451

#515 • • Avernian Kerettiläinen
Kirjat kertaalleen luettu. Toinen kierros alkaa saman tien *jiihaa*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Individual

Posts: 10,942

#516 • • Individual HYPNO!
Tänään tipahti postiluukusta pääsykoekutsu Heliaan. Tavoitteena olisi päästä opiskelemaan monimuoto-opiskeluna järjestettyä medianomin tutkintoa (toimittaja). Toivottavasti 29.5. olis sitten kerrankin se kuuluisa "meidän päivä" ja toi homma natsais.
ella_

Posts: 1,329

#517 • • ella_

Mikco, 15.3.2006 16:44:
Kauppakorkea on tähtäimessä *joo*
ja tää on 4.kerta kun luen *igor*



tsemppiä! :) tää on kiva koulu.

--
Elementary, my dear.

Epailija

Posts: 5,636

#518 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Perkele. Opiskelumotivaatio on selkeästi kääntäen verrannollinen opiskeluvuosien määrään, eikä vähiten sen takia, että kurssit vaikeutuvat loppua kohti. Fysiikka on yksi niistä monista aloista, joissa jatkuvasti pitäisi kerrata vanhaa, että saisi uudesta tolkkua. Tuntuu hyödyttömältä lukea tenttiin, kun vähän väliä tulee vastaan asioita, jotka on jo autuaasti unohtunut. "Mikä helvetin Laplace-muunnos ja miksi?", "Pitäisikö tämä Riemannin zeta-funktio muka saatana muistaa ulkoa?", "Kuka perkele näitä sarja-approksimaatioita osaa lennosta soveltaa?" ja muut vastaavat kysymykset saavat epäilemään oman alavalinnan onnistuneisuutta - ja rankasti.

Nimim. Statistinen fysiikka on teh sux0r. *igor*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

mekaanikko

Posts: 1,176

#519 • • mekaanikko don selecta

Epailija, 11.5.2006 18:07:
Perkele. Opiskelumotivaatio on selkeästi kääntäen verrannollinen opiskeluvuosien määrään, eikä vähiten sen takia, että kurssit vaikeutuvat loppua kohti.



Vähän sama vika, tosin meillä (Taik) ongelma ei ole vaikeutuminen vaan toi työelämän veto. Alan duunia olis enemmän kuin kerkiää tekemään joten hetkittäin on vaikea motivoida itseään istumaan luennoilla kun samaa hommaa vois tehdä niin että palkka juoksee samalla. Lisäks meidän koulutusohjelmassa on krooninen opettajapula joka johtaa siihen, että opetuskin on enimmäkseen sellaista juosten kusemista että hirveästi ei varsinaista opetusta ole tarjolla, vaan annetaan tehtävä ja palataan asiaan muutaman viikon päästä ja päivitellään kun kukaan ei ole muilta kiireiltään sitä ehtinyt tekemään.

Mut on se vähän outoa, että opiskelijat laitetaan ihan kylmiltään tekemään tehtäviä joista ei ole mitään aiempaa kokemusta tai edes selitystä miten niitä juttuja yleensä tehdään. Tietty meidän ala ei ole sillä tavalla mitään rakettitiedettä että fiksu ihminen kyllä yritys-erehdys-metodilla saa aika nopeasti järkeiltyä miten homma toimii - useimmissa jutuissa. Painotekniikka tosin ei ole yks niistä. Säälittävää katsoa jotain viidennen vuoden opiskelijoita jotka ei vieläkään osaa lähettää painoon aineistoja - kun ei ole kukaan koskaan kunnolla selittänyt miten se tehdään.

Että tänne vaan! Ei vais, kyl oon kaiken kaikkiaan viihtynyt hyvin, mut koulu tää vaan on eikä mikään paratiisin portti niinkuin jotkut ennen pääsykokeita luulevat.

Mutta joo. Opiskelumotivaatiota tarttis taikoa jostain. 50 ov jäljessä aikataulussa tällä hetkellä, ei hyvä.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

toma

Posts: 2,009

#520 • • toma Tototoototo

Epailija, 11.5.2006 18:07:
Nimim. Statistinen fysiikka on teh sux0r. *igor*


Sain juuri Statistisen fysiikan ja termodynamiikan kurssin tulokset, sain reippaasti yli keskiarvon ja ehkä nelonen tulossa. ^_^ Se on kyl aika hirveetä matskua opiskella jostain syystä, vaikka onkin periaatteessa niin fundamentaalia ja tärkeää.

Tänään juuri painiskelin Kvanttimekaniikka II:n kanssa, ja se kyl alkoi tökkimään jo aika paljon, vaikka periaatteessa kiehtookin pirusti. Asiaa ei helpottanut se, että tentti oli aika sadistinen :D Mut ei kyl voi sanoa että motivaatio olisi heikentynyt yhtään, ennemminkin nälkä on kasvanut syödessä ja haluaisi opiskella paremmin noita kursseja.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac