pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 369,468 views

Individual

Posts: 10,942

#721 • • Individual HYPNO!

lostgone, 8.12.2006 17:46:
http://www.stadia.fi/opiskelu/kulpa/viestinta/
Ekasta osaan sanoa, että tsumpadumpadaiba, eka puoli vuotta on ollut ainaski hyvin eksoottista, mm. monikamerastudiota, avidia, lyhytelokuvafestivaalien juontamista, erilaisia omia proggiksia ja improteatteria. Tosta äänestä osais klubbarista joku toinen mainita enemmän.*justjoo*



Minkäslaiset noi pääsykokeet oli teillä?
aaaaaaaa

Posts: 178

#722 • • aaaaaaaa partyparty/Alfanaaras
pääsykokeista on jo enemmän aikaa (3,5v.) kuin mitä valmistumiseen (1,5v.)*pepsodent*sillon ne oli karut ja luin ja laskin soma pylly penkissä puoli vuotta mutta pääsin kuin pääsinkin. kaks ekaa vuotta meni hujauksessa ja nyt viimeset kaks vuotta on ollu mahtavaa vaikkakin kivistä opintietä. välillä stressaa ja päivät on kymmentuntisia mutta yhtään en vaihtais pois. ja tänä syksynä ollu mieletön opiskeludraivi, oppinu uutta niin paljon ja tenteistä tullu vaan parasta arvosanaa. hieman on surullista että paras kaverini jäi välivuodelle eikä enää olla samalla kurssilla mutta ens vuonna kuitenki taas samassa koulussa*hymy*

--
elämän ruuhkavuodet on NYT

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#723 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
kuten tuolla päivän :) :ssä ehdin hehkuttaa, ni sain viimein erottua
yliopistosta ihan virallisesti!

aiemmin olin siis vain keskeyttänyt sen, koska varsinainen eroaminen
ei ollut mahdollista ennen kuin oph lähetti korkeakouluihin tiedotteen,
jonka mukaan opiskelijalla pitää olla oikeus luopua opiskelupaikastaan.

tämä nyt siis käytännössä helpottaa asiointia esim. työkkärin ja kelan
kanssa ja helpottaa toiseen korkeakouluun pääsemistä. tietenkin myös
jää enemmän opiskelupaikkoja niille, jotka niitä tosissaan haluavat.

kerrankin jotain edistystä byrokratiassa! <3

--
dasinoaisnvs

Avatar
#724 • • Edited Annakins Guest

k1mm0, 7.2.2007 15:44:
kuten tuolla päivän :) :ssä ehdin hehkuttaa, ni sain viimein erottua
yliopistosta ihan virallisesti!

aiemmin olin siis vain keskeyttänyt sen, koska varsinainen eroaminen
ei ollut mahdollista ennen kuin oph lähetti korkeakouluihin tiedotteen,
jonka mukaan opiskelijalla pitää olla oikeus luopua opiskelupaikastaan.

tämä nyt siis käytännössä helpottaa asiointia esim. työkkärin ja kelan
kanssa ja helpottaa toiseen korkeakouluun pääsemistä. tietenkin myös
jää enemmän opiskelupaikkoja niille, jotka niitä tosissaan haluavat.

kerrankin jotain edistystä byrokratiassa! <3



Kyllä mulla ainakin onnistui opiskelupaikasta luopuminen jo yli vuosi sitten (kyseessä HY).
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#725 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Annakins, 7.2.2007 15:47:
---
k1mm0, 7.2.2007 15:44:
--klip--

Kyllä mulla ainakin onnistui opiskelupaikasta luopuminen jo yli vuosi sitten (kyseessä HY).



joo, eri yliopistoissa on erilaisiä käytäntöjä ton eroamisen ja
keskeyttämisen suhteen. ilmeisesti täällä vaasassa vain kaikki
pitää vääntää rautalangasta :D

yritin siis jo viime keväänä erota, mutta vain keskeyttäminen
oli silloin mahdollista... tänään työkkärissä käydessäni sain
tuon oph:n elokuussa julkaiseman tiedotteen.

"Opetusministeriön tietoon on tullut, että korkeakouluissa on vaihtelevia käytäntöjä ja näkemyksiä opiskelijan oikeudesta luopua opiskelupaikastaan. Opiskelijoiden yhdenmukaisen kohtelun ja oikeusturvaan liittyvän päätöksenteon ennalta arvattavuuden perusteella yliopistojen käytäntöjen tulisi olla mahdollisimman yhdenmukaisia", jnejne.

--
dasinoaisnvs

hallucinogen

Posts: 8,190

#726 • • hallucinogen Edain

ReiNe, 14.12.2006 19:08:
Lisäksi vielä se, että jos me nyt molemmat tän lukio tyttösen kanssa satuttais pääsemään sisään, se tarkottaisi mulle tuskaisen hidasta etenemistä, sillä useimmat asiat jotka itse oon oppinut aikaa sitten, ovat tälle tyttöselle aivan hepreaa..


Joskus muinoin stadiassa olleenani juttu meni niin, että lukiosta ja ammattikoulusta tulleet jaettiin eri ryhmiin. Amislaiset aloitti fysiikalla ja matematiikalla (oltiin siis tietotekniikka puolella) ja lukiolaiset aloitti sähkötekniikan perusteilla. Tosin en nyt tiedä oliko toikaan sitten mikään paras ratkaisu mutta hauskaa oli se, että meidän amislaisten puolella oli myös muutama tyttö jotka oli käynyt amikset mutta eivät olleet sähköpuolella vaan tais olla kokkia, kemistiä ja pukuompelijaa paikalla :D

--
pikku-*possu*

pululu

Posts: 1,102

#727 • • pululu .jemmutti.
minäkin myöhässä hehkuttelen, mutta aloitin syksyllä hämeen amk:ssa muotoilun opiskelemisen, pääaineena tekstiili. ja elämä on niiin ihanaa *sydän*

onhan se hakeminen heti lukion/amiksen jälkeen tosi rankkaa. enpä päässyt itsekään silloin samaiseen paikkaan, ja uskon että halusivat hieman vanhempia ja sellaisia, jotka todella opiskelevat sen neljä vuotta eivätkä jätä kesken asenteella "eipä ollu mun juttu". nyt muutaman vuoden kasvaneena ja todellista unelma-ammattia itselleni miettineenä, pääsin kymmenen parhaimman joukossa sisään, hakijoita oli kuitenkin lähemmäs tuhat.

ei siis pidä heittää kirvestä kaivoon liian aikaisin. jos todella jotakin haluaa, sinne myös jokupäivä pääsee! vaikka työtä se toki vaatii.

tsemppiä kaikille hakijoille!!!

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

luode

Posts: 287

#728 • • luode
hakeminen ois tässä kohta käsillä. pidin välivuoden töissä käyden, sen piti selventää ajatuksia, että mitä sitä tahtoisi isona tehdä.. aikalailla oon kyllä yhtä ulalla kuin vuos sitten. *pepsodent*
lostgone

Posts: 2,493

#729 • • lostgone

luode, 8.2.2007 10:13:
hakeminen ois tässä kohta käsillä. pidin välivuoden töissä käyden, sen piti selventää ajatuksia, että mitä sitä tahtoisi isona tehdä.. aikalailla oon kyllä yhtä ulalla kuin vuos sitten. *pepsodent*

Kuulostat selkeästikin potentiaaliselta tradenomiopiskelijalta.*vink*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

luode

Posts: 287

#730 • • luode

lostgone,
Kuulostat selkeästikin potentiaaliselta tradenomiopiskelijalta.*vink*



sen verran kyllä tiiän, ettei tradenomiks opiskelu oo ihan miun heiniä. oon ehkä enemmän semmosta putkimies/siivooja tyyppiä. eli siis konkreettinen tekeminen olis kiinnostavampaa.
Snaggo

Posts: 1,147

#731 • • Snaggo ;__;
On vissiin se aika vuodesta.Haku.

Voiko datanomilinjalta amiksesta(tai no, kauppis?) hakea TKK:hon vai edellyttääkö sinne pääsy nimenomaan lukion valkolakkia?
Ehkäpä haen vain Arcadaan, sekin kiinnostaa. Vaiko sittenkin Hankeniin... Hitto kun on taas kaikesta ihan pihalla kun ei edes oikein tajua korkeakoulujen ja yliopistojen eroa...

--
bojoing.

Avatar
#732 • • Norb Guest

Snaggo, 26.2.2007 12:04:
On vissiin se aika vuodesta.Haku.

Voiko datanomilinjalta amiksesta(tai no, kauppis?) hakea TKK:hon vai edellyttääkö sinne pääsy nimenomaan lukion valkolakkia?



Ei onnistu. Pääset kyllä ammattikorkeeseen hakemaan.
GsusRocks

Posts: 64

#733 • • GsusRocks
Jaahas sitä on jälleen lääkiksen pääsykokeet edessä ensi toukokuussa *hih* Jännittää kovasti miten tänä vuonna käy kun viime vuonna jäi 10pisteen päähän sen sisäänpääsyn kanssa *eikä*
Nyt ehkä pikkasen paremmilla eväillä kun on tullut tässä muutama vuosi jo opiskeltua farmasiaa,josta kyl huomaa et on hyötyä noitten Galenos juttujenki ymmärtämiseksi..
Kaivoin just tänään noi hieman kaapissa pölyttyneet valmennuspaprut esiin ja aloitin pari päivää sit luvut..
Pitää yrittää tsempata,onneks on sentään työharjottelu meneillään niin ehtii illat lukee *hihu**piis*

--
*nuotti* Without love
Theres no way i could be
Without you
Deep in my heart youll see *sydän*
Sin-Plomo- Its u

Kit^

Posts: 798

#734 • • Kit^ ihme höpöttäjä
huh.. mä en tajua mihin se hillitön motivaatio viime vuodelta katos.. pääsin kouluun sisään, ja nyt tuntuu ettei millään jaksa lukea tentteihin ku on nii hirveesti kaikkee muutakin tekemistä. Ku vielä ois kaikkii mielenkiintosii aiheita tulossa tenttiin, mut ei vaan saa itteään niskasta kii että keskittyis.. tosi outoa. *ding*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

sare

Posts: 100

#735 • • sare
Toivottavasti opiskelen syksyllä helsingissä kauppiksessa.

--
Mies seisoo rinnallasi kaikissa niissä vastoinkäymisissä,jotka olisit välttänyt, jos olisit pysynyt sinkkuna.

Samu81

Posts: 1,224

#736 • • Samu81 kokolihaa
Näyttää jonkinverran kauppakorkeaan hakeneita täälläkin pyörivän.
Askarruttaa näin ei-niin-matemaattisena henkilönä se, miten vaikea tuon pääsykokeen matemaattinen osa on männävuosina ollut..? Arvon tässä hieman mattimyöhäisenä sitä, pitäisikö satsata reilu tonni viimehetken valmennuskurssiin vai yrittää tuonne kauppatieteitä tarjoavan amk:n kautta. *ding* *ding* *igor*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

fosa

Posts: 382

#737 • • fosa

Snaggo, 26.2.2007 12:04:
On vissiin se aika vuodesta.Haku.

Voiko datanomilinjalta amiksesta(tai no, kauppis?) hakea TKK:hon vai edellyttääkö sinne pääsy nimenomaan lukion valkolakkia?
Ehkäpä haen vain Arcadaan, sekin kiinnostaa. Vaiko sittenkin Hankeniin... Hitto kun on taas kaikesta ihan pihalla kun ei edes oikein tajua korkeakoulujen ja yliopistojen eroa...



Teoriassa oot hakukelponen amispohjalla, mutta tiedätkö mitä on esim. integrointi? Ja pääseminen on vielä ihan eri juttu ku ite opiskelu..

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Kit^

Posts: 798

#738 • • Kit^ ihme höpöttäjä

Samu*, 12.3.2007 21:21:
Näyttää jonkinverran kauppakorkeaan hakeneita täälläkin pyörivän.
Askarruttaa näin ei-niin-matemaattisena henkilönä se, miten vaikea tuon pääsykokeen matemaattinen osa on männävuosina ollut..? Arvon tässä hieman mattimyöhäisenä sitä, pitäisikö satsata reilu tonni viimehetken valmennuskurssiin vai yrittää tuonne kauppatieteitä tarjoavan amk:n kautta. *ding* *ding* *igor*



Suosittelen Kauppista todella lämmöllä. Opiskelu siellä on ollu ihan huippua, puhumattakaan kaikesta toiminnasta, mihin voi opiskelijana osallistua!! *jiihaa* Viime vuoden pääsykokeissa matikan osio oli aineistokokeena. mun mielestä ne jutut oli paljolti sellasia, mistä selviäis lyhyellä matikalla. Oli aika paljon tilastoja ja niiden tulkintaa. Aiempina vuosina vissii on ollu aika perussettiä, parit derivoinnit, sit lineaarista optimointia. Jos ne perusasiat osaa, ni riittää vaa et soveltaa sitä osaamista.

Ja tosta amk >< valmennuskurssi voisin sanoa sen verran, että ehdottomasti valmennuskurssille! Sulla menee vuos "hukkaan" ku meet jonneki amk:oon, kun voit tän kevään puurtamisella päästä suoraan sinne minne haluat! Tykkäsin ainaki omasta kurssistani, tehtiin tosi paljon tehtäviä ja harjoteltii pääsykoetta varten. Lisämotivaatiota toi se, että näki koko ajan muitaki jotka luki. Ja toisaalta helpotti se, että oli päivässä tietty rytmi ku kävi kurssilla. Nii, ja kurssikavereiden kanssa pysty hyvin purkaa niitä ongelmia, joita pääsykokeisiin lukeminen tuottaa. On ihmisiä, jotka on samassa elämäntilanteessa.

Mutta tietty kumpiki noista asioista on aika subjektiivisia, mutta on mun kannalla muitakin meikäläisiä. Tervetuloa joukkoon..! *pepsodent*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Nee-Chee

Posts: 244

#739 • • Nee-Chee
Enää neljä kurssia, työharjoittelu ja päättötyö!!! *jiihaa*

--
Gather experience... Look at what you should not look at. A feeling of anxiety is the sure and certain evidence that you should do this. -Clive Barker

dncr

Posts: 249

#740 • • dncr aika notkee

Samu*, 12.3.2007 21:21:
Näyttää jonkinverran kauppakorkeaan hakeneita täälläkin pyörivän.
Askarruttaa näin ei-niin-matemaattisena henkilönä se, miten vaikea tuon pääsykokeen matemaattinen osa on männävuosina ollut..? Arvon tässä hieman mattimyöhäisenä sitä, pitäisikö satsata reilu tonni viimehetken valmennuskurssiin vai yrittää tuonne kauppatieteitä tarjoavan amk:n kautta. *ding* *ding* *igor*



Lyhyen matikan lukijana voin sanoa kyllä, että varmasti pärjää, jos vaan valmistautuu henkisesti välillä taistelemaan teoreettisempien kysymysten kanssa. Mitään älyttömyyksiä ei tuo pääsykoe vaadi. Kursseilla kaverit jeesaa kyllä ja läpi pääsee kaikki, mutta turhan hienoista arvosanoista ei kannata stressata.

Viime vuoden kokeessa matematiikan osuus muuttui edellisistä vuosista reilusti, lähes kaikki kysymykset olivat tilastotieteen saralta ja aineistoista piti vain laskea pyydettyjä hajontoja ja mediaaneja. Ei siis vaatinut mitään monimutkaista kaavojen pyörittelyä tai yhtälöiden ratkaisua, riitti että nuo kaavat muisti ulkoa. Edeltävinä vuosina on ollut perinteisesti yksi tai kaksi kysymystä tuosta lineaarisesta optimoinnista joka kulkee kirjassa nimellä LP-ongelma. Se ei ole ollenkaan monimutkainen, kun keskityt perusidean omaksumiseen etkä sovelluksiin. Itselläni vaikeinta oli tehtävien kaavojen pyörittelyt ja pidempää laskemista vaativat tehtävät.

Silti, muistathan että sisään kouluun pääsee ilmankin tuota matikkaa. Tiedän yhden ja olen kuullut monesta, jotka eivät ole pääsykokeessa vastanneet yhteenkään matematiikan kysymykseen. Siinä on todellakin ollut varaa jättää vastaamatta ainakin puoleen matikan kysymyksistä, riippuen tietenkin siitä kuinka hyvin osaat muut osa-alueet.

Tsemppiä sulle, yritä vaan keskittyä kun luet niitä tehtäviä! Itse aloin ymmärtää tehtäviä heti kun muutin asenteeni, mutta onhan se rankkaa, kun ei oikeastaan nappaisi se matikan vääntäminen.

--
The love we give away is the only love we keep.