pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 369,772 views

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#261 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
toka vuosi yliopistolla pian alkamassa. ihan jees, mutta motivaatio ja innostus ei oikein taida kohdistua opiskeluun. pääaineeni on englanti (piece of cake), mutta aika vaikeeta siitä on repiä tarvittava määrä opintoviikkoja... ainakin minun laiskuustasollani :P

sivuaineiksi ajattelin markkinointia ja/tai graafista suunnittelua. mitn toista humanistista ainetta en kyllä ota, koska ei musta opettajaksi (tms) olisi. japanin kieli kyllä kiinnostaisi myös aika paljon, mutta en oikein tiedä että onko vaasassa sen opiskeluun mahdollisuutta... täytynee selvittää koulun alkaessa!

kaiken kaikkiaan opiskelu on mielestäni järkevää... JOS tietää mitä haluaa. minä taas en tiedä. suurin haaveeni opiskelun saralta olisi päästä ensi keväänä kenties jonnekin vaihtoon, mutta yritän olla vielä innostumatta asiasta liikaa. sen näkee sitten, että miten käy.

mutta yhdestä asiasta riemuitsen... onneksi ei tarvi enää huolehtia pääsykokeista ja onneksi pian saa opintolainan, niin voi ostaa jotain kivaa :D

[muokattu 15.7.2004 18:11]

--
dasinoaisnvs

Avatar
#262 • • Jonulih Guest
Olin pääsykokeissa, ja paikka tuli.
Kerrankin jotain positiivista.
Violette

Posts: 102

#263 • • Violette Humppamuija

Lost-Soul:
Evtekistä kuulemma tuli hyväksymis kirje mulle, mutta sitten ne alko nihkeilee... Kun ykkösvalintana oli tietotekniikka (tjsp.), niin en voi nyt mennä mediatekniikkaa opiskelemaan, vaikka se oli tokana vaihtoehtona.. Mahdollisuuksia on joko ensivuonna uudelleen, tai yks vuos tietotekniikkaa hyvin ja mahdolliste linjanvaihto sitten.. =(((((



Yhteisvalintaan täytyy miettiä tarkaan se järjestys eri hakutoiveiden välillä, koska sitä EI voi vaihtaa enää myöhemmin. Muistakaas kaikki tää! *joo* Vaikka kyllähän tämä lukee jo yhteishaun ohjeessakin, mutta eipä niitä ohjeita taida kukaan lukea paitsi minä *igor*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

Lost-Soul

Posts: 3,107

#264 • • Lost-Soul los pallos

Violette:
Yhteisvalintaan täytyy miettiä tarkaan se järjestys eri hakutoiveiden välillä, koska sitä EI voi vaihtaa enää myöhemmin. Muistakaas kaikki tää! *joo* Vaikka kyllähän tämä lukee jo yhteishaun ohjeessakin, mutta eipä niitä ohjeita taida kukaan lukea paitsi minä *igor*


Itseäni tosta saa syyttää.. Ja vielä kun tuli hetkenmielijohteesta haettuu toi toinen linja, joka vasta myöhemmin muuttu mielenkiintoseksi...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

KT

Posts: 51

#265 • • KT

Violette:
---

Yhteisvalintaan täytyy miettiä tarkaan se järjestys eri hakutoiveiden välillä, koska sitä EI voi vaihtaa enää myöhemmin. Muistakaas kaikki tää! *joo* Vaikka kyllähän tämä lukee jo yhteishaun ohjeessakin, mutta eipä niitä ohjeita taida kukaan lukea paitsi minä *igor*



No ei lukenu, ei. Räimin hakutoiveet just siinä järjestyksessä, kun ne nettihaussa oli (aakkosjärjestys). Nyt sitte natsaski kaikki neljä, mut eipä asialle enää mitään voi.
Gnizhak

Posts: 701

#266 • • Gnizhak iku

Lost-Soul:
Evtekistä kuulemma tuli hyväksymis kirje mulle, mutta sitten ne alko nihkeilee... Kun ykkösvalintana oli tietotekniikka (tjsp.), niin en voi nyt mennä mediatekniikkaa opiskelemaan, vaikka se oli tokana vaihtoehtona.. Mahdollisuuksia on joko ensivuonna uudelleen, tai yks vuos tietotekniikkaa hyvin ja mahdolliste linjanvaihto sitten.. =(((((



No onhan se nyt ihan selvää ettei sitä linjaa voi alkaa sumplimaan ihan noin vaan. Se oliskin kohtuu katastrofi, jos noita pystys noin vaan vaihtelemaan. Eikä yksin sen takia, että mediatekniikkaan on aika reilusti kovemmat pisteraja-vaatimukset kuin tietotekniikkaan.

Ongelma ei sulle kuitenkaan oo välttämättä noin vakava. Jos aivan varmasti tiedät haluavasi mediatekniikan linjalle, tietotekniikan sijaan (harkitse tarkkaan, niinkuin olisi jo pitänyt tehdä sitä hakupaperia kirjottaessa). Jos jengiä jää tulematta (menee inttiin tai jättää alottamatta tänävuonna muista syistä) saatat pystyä tota linjaa vaihtamaan niiden tutustumispäivien (tai ekojen viikkojen) aikana kyselemällä koulutusohjelmien johtajilta tilanteesta. Jos haluat tietää aiheesta lisää, älä epäröi heittää privamessua. Mulla kun on läheistä kokemusta ko. koulusta ja vähän sen toiminnastakin. Ja näät meikän tutustumispäivillä mediatekniikan tutorina.

-iku

--
Don't Just Stand There

Lost-Soul

Posts: 3,107

#267 • • Lost-Soul los pallos

Gnizhak:
Ongelma ei sulle kuitenkaan oo välttämättä noin vakava. Jos aivan varmasti tiedät haluavasi mediatekniikan linjalle, tietotekniikan sijaan (harkitse tarkkaan, niinkuin olisi jo pitänyt tehdä sitä hakupaperia kirjottaessa). Jos jengiä jää tulematta (menee inttiin tai jättää alottamatta tänävuonna muista syistä) saatat pystyä tota linjaa vaihtamaan niiden tutustumispäivien (tai ekojen viikkojen) aikana kyselemällä koulutusohjelmien johtajilta tilanteesta. Jos haluat tietää aiheesta lisää, älä epäröi heittää privamessua. Mulla kun on läheistä kokemusta ko. koulusta ja vähän sen toiminnastakin. Ja näät meikän tutustumispäivillä mediatekniikan tutorina.

-iku


Toi oli aika hyvä vinkki... Pitääpä ottaa puheeksi heti ekoina päivinä toi linjan vaihto.. Kuitenkin toi tietotekniikka alkaa vähän kyllästyttämään ja mediatekniikassa oli ainakin paljon paremmalta kuulostavia kursseja.. Sitä ei tietenkään tiedä, mitä se todellisuudessa on, mut sen sit ehkä näkee

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Violette

Posts: 102

#268 • • Violette Humppamuija
EVTEK on kiva koulu, minäkin opiskelen siellä Mercuria Business Schoolissa *jiihaa*. Olen muuten ensi syksyn tutorina, joten jos joku on kyseisessä koulussa aloittamassa opintojaan tänä vuonna, niin siellä nähdään... *hymy*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

Lumpy

Posts: 873

#269 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Jee! Lahden Muotoiluinstituutti odottaa mua syyskuussa.*hihu*

[muokattu 17.7.2004 17:13]
Gnizhak

Posts: 701

#270 • • Gnizhak iku

Violette:
EVTEK on kiva koulu, minäkin opiskelen siellä Mercuria Business Schoolissa *jiihaa*. Olen muuten ensi syksyn tutorina, joten jos joku on kyseisessä koulussa aloittamassa opintojaan tänä vuonna, niin siellä nähdään... *hymy*



Ai niitä jotka osas suunnistaa Suokissa?-)

--
Don't Just Stand There

Violette

Posts: 102

#271 • • Violette Humppamuija

Gnizhak:
---
Violette:
EVTEK on kiva koulu, minäkin opiskelen siellä Mercuria Business Schoolissa *jiihaa*. Olen muuten ensi syksyn tutorina, joten jos joku on kyseisessä koulussa aloittamassa opintojaan tänä vuonna, niin siellä nähdään... *hymy*

---


Ai niitä jotka osas suunnistaa Suokissa?-)



Mistäs arvasit *nauru*

*blush*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

milessi

Posts: 188

#272 • • milessi Jai
nykynen paikka ei oikein nappaa, mutta aiempina vuosina ei ole löytynyt myöskään motivaatiota lukemiseen.. enkä kyllä vieläkään tiedä mitä haluaisin opiskella *igor*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

dB

Posts: 1,317

#274 • • dB Digital Beat Music

Lumpy:
Jee! Lahden Muotoiluinstituutti odottaa mua syyskuussa.*hihu*

[muokattu 17.7.2004 17:13]


kuulemma hyvä paikka, tsemppiä opiskeluun :)
Gnizhak

Posts: 701

#275 • • Gnizhak iku

Violette:
---
Gnizhak:
Ai niitä jotka osas suunnistaa Suokissa?-)

---

Mistäs arvasit *nauru*

*blush*



Todellakin vaan arvasin, olen siis se kumma jätkä joka matkasi samalla lautalla teidän kanssa pois (ja lähti reilusti myöhemmin sieltä miekan kärjestä).


Milessi:
nykynen paikka ei oikein nappaa, mutta aiempina vuosina ei ole löytynyt myöskään motivaatiota lukemiseen.. enkä kyllä vieläkään tiedä mitä haluaisin opiskella


Vai ei riksu nappaa, no en mä sitä ihmettele.. itsellekin tuotti kovasti vaikeuksia olla sielä se vuosi, mutta ihmiset siellä HAMK:ssa oli tosi kivoja. (pl. kuittinen)

--
Don't Just Stand There

Violette

Posts: 102

#276 • • Violette Humppamuija

Gnizhak:


Todellakin vaan arvasin, olen siis se kumma jätkä joka matkasi samalla lautalla teidän kanssa pois (ja lähti reilusti myöhemmin sieltä miekan kärjestä).



Juuh, näin päättelinkin *hymy*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

-lera-

Posts: 394

#277 • • -lera-
kauppis loppuin keväällä.. nyt en tiedä mitä tehdä kun ei tarvitsekkaan mennä mihinkään elokuussa..*uuh* paitsi ehkä töihin. en ikinä uskonut et kaipaisin joskus takaisin kouluun *ding* mutta kyllä mä sinne koulupenkille joskus palaan... ehkä jo ensi syksynä *joo*
sielu hänkin

Posts: 343

#278 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Ihan totta!
Ystävälläni on lievä kesäloma kestänyt kohta kaksi vuotta, ja hän ei ole varmaankaan viettänyt ajastaan selvinpäin mitään.
Viime viikolla se peijakkaan onnekas hyväksyttiin kolmeen eri korkeakouluun/yliopistolle, sille soitettiin että haluaako se tulla töihin 15e tuntipalkalla, JA sai asunnon keskustasta ihan ykköspaikalta kaupungista jonka valitsi.
Taidanpa minäkin pitää kesälomaa kaksi vuotta tämän lukiourakkani jälkeen joka toivottavasti saadaan vihdoin päätökseen tänävuonna!

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Late

Posts: 3,441

#279 • • Late team Lasse
mä jatkan työntekoa, eipä tarvitse raahauta näillä näkymin vieläkään takasin koulunpenkille *ding*
MaSari

Posts: 1,986

#280 • • MaSari space jammer

Late:
mä jatkan työntekoa, eipä tarvitse raahauta näillä näkymin vieläkään takasin koulunpenkille *ding*



*sääli* Mihin pyrit?

Oon ite ihan megahyperonnellinen et mut hyväksyttiin tonne Stadiaan sisään.. Vuosi sitten en ajatellut et voisin pyrkiäkään amk:hon mut niin ne mielipiteet vaan muuttuu *yingyang* Tottakai olisin halunnut enemmän päästä lukemaan sitä psykaa yliopistoon, mut sillä lukemisen määrällä ei paljoa pyritä *igor* Toisaalta mulla oli kyl ihan ymmärrettävät syyt miks en lukenut.

Anyway oon ihan superhäpi *plur*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*