Selaen, 29.12.2006 09:54:
Ja karkeista tulee mieleen sellaiset oikein vahvan makuiset "salmiakin muotoiset" salmiakki"lastut" (sellaset ihan ohuet.. Niitä sai hyvin muutaman kourallisen suuhun. Nami). Niitä ei mun mielestä saa muuta kuin Keskiseltä. Niin. Ja miun lapsuudessa Keskisen kyläkauppa oli viidesosa siitä mitä nykyään, hinnat samoin.
satumetsä, 29.12.2006 11:51:
--- Selaen, 29.12.2006 09:54:
Ja karkeista tulee mieleen sellaiset oikein vahvan makuiset "salmiakin muotoiset" salmiakki"lastut" (sellaset ihan ohuet.. Niitä sai hyvin muutaman kourallisen suuhun. Nami). Niitä ei mun mielestä saa muuta kuin Keskiseltä. Niin. Ja miun lapsuudessa Keskisen kyläkauppa oli viidesosa siitä mitä nykyään, hinnat samoin.
---
Mulle tulee mieleen noista apteekin salmiakki...
Apteekista vaan hakemaan, siellä just noita on :) luulisin
satumetsä, 29.12.2006 11:51:
--- Selaen, 29.12.2006 09:54:
Mites, onko tää vaan mun lapsuuteni muisto jostain ulkomaan reissulta, vai muistaako jotkut muutkin sellaista tv-sarjaa/sarjakuvaa/tms. Likoista, joilla oli sellaiset ihan hemottoman isot hatut, ja niissä oli aina niitten nimeä kuvaavat kuvat.. Ja nehän oli nimeltään tyyliin mansikka ja mustikka. Noin vuos sitten täälläpäässä Mäkissä oli joku promo näistä, mutta nyt en millään saa päähäni sitä nimeä.
Toi on kai joku Strawberry Shortcake/Mansikka Marja tai mikä lie Mulla oli noita ainakin sarjiksina
Onko mieleni tehnnyt temppujaan vai oliko joskus 80-luvun alussa tai 70-luvun lopussa Asterix ja Obelix -jäätelöitä. Mulla on joku ihmeellinen mielikuva kyseisestä jädestä ja sen mausta. Muistaakseni jäden syötyä, sen sisältä paljastui joku tikku, jossa oli esim. Obelix-figuuri. Vai kuvitteleeko huono muistini? T. Syntynyt vuonna 1973
Kaks raitaset verkkarit, eli dudidakset. Vuonna ehkäpä 1996 koko Oulaisten ala-asteen poppoo jonotti sellasia paikallisessa Halpa-Hallissa.
Suosituimpia värejä; t.sininen, musta, violetti ja kamalan vihreä. Myöhemmin näitä koipiemme kaunistajia sai myös neppareilla varustettuna (ja punaisina!!).
Toimivat muuten loistavasti tolppakorkoisten kenkien kanssa.
..Olenkohan oikeasti näyttänyt spurgulta jo lapsena...
-sormella avattavat limsapullon korkit, joita on muuten tullu takaisin kauppoihin! just ostin anttilasta hilarius hiiri limsaa, vaan sen takia et saan verestää muistoja, kun avaan sen korkin..
(haittapuolena oli kyllä se, että aina onnistuin tekeen haavan itselleni..)
-hiihtarit! kangashousut, joissa oli kummarit pultuissa, et ne sai jalan alle. pysyi hyvin paikallaan.
-sivari.. eli meillä piti etuhiukset nostaa geelillä ylös ja sit kääntää sivulle.. tätä kutsuttiin sit sivariksi..
-tutit, kaikenkokoiset ja väriset! itsellä oli sellanen megaiso tutti ja sit monta kymmentä pikkusta ja sit oli myös glitteritutteja.
-lompakkohuijaus.. mentiin kävelykadun vieressä olevaan puskaan piiloon porukalla ja heitettiin kadulle lompakko, joka oli tietysti kiinnitetty lankaan, et saatiin vetäistä se pois innokkaan ohikulkijan sattuessa paikalle.. tuli kyllä vähän huonoa palautetta siitä leikistä..
-nintendo ja niiden ihanat palikkaohjaimet!!
-my little ponit ja niistä kertova tv-sarja.. muistan edelleen sen traumaattisen jakson, ku ponien talon huonekalut herää henkiin.. hui kauhia!!
-ison rannekellon näköiset seinäkellot!! hyi hitto! niitä näkee sillon tällön vieläkin jossain kirpparilla..
katrihana, 2.1.2007 19:34:
Kaks raitaset verkkarit, eli dudidakset. Vuonna ehkäpä 1996 koko Oulaisten ala-asteen poppoo jonotti sellasia paikallisessa Halpa-Hallissa.
Suosituimpia värejä; t.sininen, musta, violetti ja kamalan vihreä. Myöhemmin näitä koipiemme kaunistajia sai myös neppareilla varustettuna (ja punaisina!!).
Toimivat muuten loistavasti tolppakorkoisten kenkien kanssa.
..Olenkohan oikeasti näyttänyt spurgulta jo lapsena...
katrihana, 2.1.2007 19:34:
Snaggo, 7.2.2007 15:46:
-Pastirol-omenapastillit (Tää on pastirol-päivä, päivä joka muistetaan....)
Noi mainokset oli loistavia! Kaverin kanssa nauhotettiin niitä ite kasetille vaikka kuinka monta. ("Haluatko vaihtaa koko kioskikompleksin yhteen pastiroliin? No tottakai!" tjtn sinnepäin..)
-Muistan kun ala-asteella luokan jokaikisellä jätkällä(paitsi mulla :( ) oli MicMac-huppari, yleisin väritys oli vielä musta-valkoinen.
meil oli ihan sama, paitsi et tytöillä oli myös- luokkakuvat aika rajuja*lmao*
- Jäätelöt, joiden tikku oli siniseen muoviin kääritty purkka
noi oli parhaimpia..
en tiiä muistaako kukaan minkälaisissa rasioissa ksylitol purkka oli ennen =) ja minkä muotosia ne oli. =)
-Toinen juttu oli ne kokis(ja sprite,fanta etc.) -jojot. Kans haluttua tavaraa skidien keskuudessa.
Haa.. muistan kun paikallisessa marketissa joku kiertelevä kokis-companyn jojottaja
veti jojoilukisat :) Pääsin palkinnoille ja mukaan lähti punainen, pehmeälippainen kokis-verkkolippis sekä upea kokis-vyölaukku. Brrr... vuosi oli aika lähelle jotain 1990
Olisihan elämä melkoisen tyhjää jos joutuisi näistä kumikarvapalleroista
luopumaan! ISOMPI
Kunnon stressinpoistajia, noi kumilangat venyi uskomattomiin mittoihin, vaikka pahalta haisivat. Hintaki oli jotain yli 60 markan eli ei ne halpoja siihen aikaan ollu.. jessus!
MiMoSa, 7.2.2007 15:42:
--- katrihana, 2.1.2007 19:34: