akira, 16.9.2005 22:52:
---
Ana-5000, 1.3.2005 20:10:
Mites se nyt on niin et jätkä postaa ainoastaan mustien tekemistä rikoksista tai sekopäisyyksistä?
edit: Niin, ja vaarallisen taudin tartuttaminen tippuis ennemminkin "pysyvän ruumiinvamman tuottaminen"-rikosnimikkeen alle kuin tapon yrityksen tai varsinkaan tapon.
Ainiin, ja mitä jos lopettaisit postaamasta? Tai sit voi perustaa oman "VITUN NEEKERIT MEGATHREAD"-topikin ja oksentaa typerät rasistijuttus sinne, k? thx.
---
Käsittääkseni, aiheen aloittaja ei missään vaiheessa puuttunut syytetyn kansallisuuteen tai ihonväriin . Ja uskon vahvasti, että hän olisi kirjottanut aiheesta postin tänne vaikka syytetty olisikin ollut Jorma Jokela, tai kuka tahansa Matti Meikäläinen. Itse olen täysin rasismia vastaan, mutta myös ylireagointia vastaan. On vain valitettava tosiasia, että uuteen kulttuuriin ei ole kovinkaan helppo sopeutua ja tämä saattaa aiheuttaa epätoivottavaa ja rikollista käyttäytymistä.
Joo, ei se nyt ihan vaan tästä threadista ollu kiinni, vaan postaaja pisti lyhyen ajan sisällä varmaan joku viitisen threadia mitkä kaikki kosketteli enemmän tai vähemmän sitä, miten vähemmistöt on paskempaa sakkia kuin mut, mm. tää "muuttaisitko mannen naapuriin"-threadi, ja lukuisat muut vastaavat. Eti itte jos jaksaa kiinnostaa, mä en tota searchia ny tällä aiheella liikenis kiusata.
Ja tuskinpa toi HIV-tartuttajan ongelma mikään "kulttuuritottumattomuus" oli, ehkä enemminkin siinä taustalla vaikuttaa samat asiat ku muillakin rikollisilla, jopa suomalaisilla.
Jos menen ystäväni luo, kunnoitan hänen kotonaan käytössä olevia tapoja ja normeja, niinkuin minusta kenen tahansa tulee tehdä, jos on yhtään muita huomioonottava. eli maassa maan tavalla, tai maasta pois. piisout ;D
Niin varmaan.
Helppo kuvitella et lähi-idässä sä varmaan vetäsit burkhan päälle ja puhuisit vaan puhuteltaessa, ja nöyrästi lähtisit ulos ainoastaan miesseurassa, luovuttaisit ajokorttis ja äänioikeutes. Tai siis "pois maasta" sit varmaan, koska ihmisillä on oikeus ainoastaan taipua valtakulttuuriin, ja kaikki muu on väärin?
Toi on just tota jeesustelua et "kyl mäkin vieraassa kulttuurissa automaattisesti ja hetkeäkään miettimättä taipuisin kulttuurin normeihin"-lässynkälää mitä ihmiset jauhaa jotka ei oo oikein sisäistäneet sitä, miten iso osa ihmisen identiteettiä kulttuuri ja sen luomat mallit on.
Se fiilis siitä, että meillä toimitaan oikein ja muualla toimitaan väärin kumpuaa siitä ihan samasta tunteesta, mikä saa ne ihmiset muualla tuntemaan asiat täysin samalla tavalla, vaikka tavat ois päinvastaset.
Tietenkin minä myös tunnen hieman sellasta kulttuurielitismiä, että mun mielestä mm. tasa-arvo on ylevämpi ja tavoiteltavampi aate kuin naisten sulkeminen karja-aitaukseen kuukautisten ajaksi, mutta sekin on kulttuurin tuote, ei mikään luonnollinen maksiimi jonka länsimaiset ovat saavuttaneet sattumalta ensin.