Taitaa olla risteilyt ohi..

137 posts, 7 pages, 44,608 views

Esa

#61 • • Esa

remotion:
..vai..

- täysi hälläväliä asenne laajamittaista laittomien aineiden käytöä kohtaa

*hmph* ja sitten eiku nistit taas vetelee herneitä TÄSTÄ KOMMENTOINNISTA...

Jos tuo oli suora vihjaus niin pieleen meni, ja taisit ymmärtää kirjoitukseni hieman väärin.
#62 • • kelasin Guest

Ana-5000:
Aika rohkeesti veikattu. Miten sä määrittelisit asiallisuuden tässä mielessä? Meneekö se raja siinä et vetääkö suoneen vai nokkaan?

juurikin näin. vai kiellätkö sen että se jäbä joka nappailee nameja lauantaisin klubilla on verrattavissa siihen jäbään joka istuu himassa käsivarsi sinisenä? tietty monilla voi lipsahtaa "paremmalta" puolelta huonommalle.. tosin niin voi käydä ihan jokaisen päihteen kanssa.

Ana-5000:
Epäilemättä, ja varmasti hirvittävä määrä huumausainerikoksista tuomittua.

en ihmettelisi yhtään, tietysti "hirvittävä määrä" on progressiivinen käsite

Ana-5000:
Juu, onhan se erilainen se käyttökulttuuri ja monilla varmasti eri tavalla hanskassa, mut jos koko ongelman laajuttaa ei ees haluta tunnistaa, niin on turha mun mielestä tulla neuvomaan miten poliisin pitäs toimia ja miten bilekäyttö on "harmitonta". Must siinä et skidit lähtee ambulanssilla sairaalaan bileistä ei oo mitään harmitonta.

en tiedä onko homma hanskassa jos bileisiin lähdettäessä on pakko olla doupeissa tai vähintään bileis on pakko kuosaa..

käsittääkseni suomessa ei viel kovinkaan usein lähde skidit bileist ambulanssilla, ainakaan kuosien takia. mikä on hyvä juttu! eikä nämä tappeluiden tai muiden syiden takia ilmaisella kyydillä matkaavat ole yhtään parempi asia mun mielestä.

Ana-5000:
Voi helvetti, miksei kukaan suostu tunnustamaan sitä ettei MEDIA ole vastuussa siitä, että bileistä saa sellasen kuvan? Kun se vittu useimmiten ON sellasta. Suurin osa porukasta on kännissä tai kamoissa, bilepuolella entistä useammin kamoissa. Turha itkeä et media sitä ja media tätä, vaikka ne ei tarkkaa kuvaa tapahtumista aina kerrokaan, niin on tekopyhää paskanjauhantaa väittää että teknokulttuurin huumemyönteinen kuva ois jotenkin virheellinen.

en välittänytkään ettei klubipuolen ihmisten (ei tietenkään kaikkien) mielipide olisi myönteinen kuosien suhteen. fakta homma on kuitenkin se, että niitä övereitä onneksi sattuu hyvin harvoin. mutta sitten kun joku vetääkin ne överit tai ratsiassa löytyy kuoseja jengiltä (mitä niitäkin on löytynyt aina todella vähän) media osaa kyllä suitsuttaa asiaa myyvällä tavalla = tekemällä siitä vakavampaa kuin se todellisuudessa ehkä olisikin. vai kiellätkö tämän?

ps. vähennä vittua, saa hirveän negatiivisen vaikutelman susta itsestäs :)

pus pus ja piis
#63 • • kelasin Guest

herby:
Sanoin vaan et mua ei haittaa jos mut leimataan median paisuttelun takia. Aika monia se taitaa haitata.

outoo, koska mua se häiritsis suunnattomasti! oispa kiva jos duunis joku aamu alkais keskustelut "sähän käyt siel huumebileis viikonloppusin". kommentoisitko itse vain että "joo ja hauskaa on!"
#64 • • astaroth Guest

herby:
Jokainen vaikuttaa OMALLA käyttäytymisellään omaan imagoonsa. Sanoin vaan et mua ei haittaa jos mut leimataan median paisuttelun takia. Aika monia se taitaa haitata.

Totta. Mutta siinä vaiheessa, kun kuosaus alkaa vaikuttamaan muiden biletysmahdollisuuksiin (tapahtumien peruutus, evääminen etc.), siitä tulee myös muiden ihmisten juttu - ainakin minulle.
Vaikka monilla on klubikulttuurissa myöntyvämpi asenne huumeita kohtaan, se ei kuitenkaan valitettavasti lain edessä ole niin.
herby

#65 • • herby Kapteeni.

Astaroth:

Totta. Mutta siinä vaiheessa, kun kuosaus alkaa vaikuttamaan muiden biletysmahdollisuuksiin (tapahtumien peruutus, evääminen etc.), siitä tulee myös muiden ihmisten juttu - ainakin minulle.
Vaikka monilla on klubikulttuurissa myöntyvämpi asenne huumeita kohtaan, se ei kuitenkaan valitettavasti lain edessä ole niin.

Totta tuokin. Mutta puhuin vaan siitä, vittu noit kyttii ja saatanan media juttui vastaan, en siitä että huumeet pitäis laillistaa. Paskaahan se on jos joku ei osaa kontrolloida käyttäytymistään kamoissa tai öyskää kesken kekkereiden. jos vedetään EI jäädä siitä kiinni.

--
Elämä on...kallista!

Tripod

#66 • • Tripod salakavala salakka
Leimaamisesta puheenollen..

Sattuipa viime kesänä @ RMJ

Olin Mecano Beachilla jamittelemassa vähän taaempana että sai olla rauhassa ilman että ihmiset tönii koko ajan.
Sattuipa eteeni tallustelemaan n. 20v poitsu joka aloitti seuraavan keskustelun:

Poitsu: Moro.. ootsä reggautunu klubitukseen
- Joo
Poitsu: No kiva.. onks sul nappei
- Meinaat essoa vai?
Poitsu: Joo
- Ei oo ku en käytä
Poitsu: Täh? Et käytä?
- En käytä eikä oo tullu edes kokeiltua
Poitsu: Ja oot klubitukses?
- Joo
Poitsu: Miten et oo ikinä sit ees kokeillu, kaikkihan siel käyttää?
- Eipä oo tehny mieli
Poitsu: *täh* *ding*
Jonka jälkeen kävelee pois.

Notta sellasta..

--
Jag heter Janne, what\'s your heter?

mekaanikko

#67 • • mekaanikko don selecta
Keskustelu on kallistunut vähän semmoiseen suuntaan että pitäis ehkä siirtää Päihdekeskustelu-alueelle? No joo, mut oli mul asiaakin:

En nyt tässä ota sen enempää kantaa kuosaamiseen itseensä, mutta olenko ainut, jonka niskakarvat nousevat pystyyn tosta tiedosta, että Ruotsissa poliisi syynää risteilyjen matkustajalistoja etsien pikkurikollisia? Mielestäni huumausaineen käyttö ei ole sen tason rikos, että se oikeuttaisi tällaista valvontaa. Eri asia olisi, jos tähtäimessä olisivat edes kauppiaat, mutta näin ei selvästikään ollut (tai sitten operaatio oli surkea epäonnistuminen, koska kauppiaita ei vissiinkään juuri saatu kiinni). Jos risteilyt ovat muuten sujuneet tähän mennessä ihan asiallisesti, ts. doupit eivät ole aiheuttaneet vakavia järjestyshäiriöitä tai vaaratilanteita (esim. överit), en näe mitään syytä miksi poliisin pitäisi 1) käyttää vähiä resurssejaan ja 2) ylikorostuneesti piinata yhtä alakulttuuria tällaisilla operaatioilla kun normaali tullivalvonta olisi ongelmien suuruuteen nähden aivan riittävä kontrollitoimi. En ylipäänsä ymmärrä, mitä poliisi kuvittelee saavuttavansa tällaisella toiminnalla - paitsi lyhytaikaista julkisuutta.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Aziz Combat Fighter

#68 • • Aziz Combat Fighter

mekaanikko:
Keskustelu on kallistunut vähän semmoiseen suuntaan että pitäis ehkä siirtää Päihdekeskustelu-alueelle? No joo, mut oli mul asiaakin:

En nyt tässä ota sen enempää kantaa kuosaamiseen itseensä, mutta olenko ainut, jonka niskakarvat nousevat pystyyn tosta tiedosta, että Ruotsissa poliisi syynää risteilyjen matkustajalistoja etsien pikkurikollisia? Mielestäni huumausaineen käyttö ei ole sen tason rikos, että se oikeuttaisi tällaista valvontaa. Eri asia olisi, jos tähtäimessä olisivat edes kauppiaat, mutta näin ei selvästikään ollut (tai sitten operaatio oli surkea epäonnistuminen, koska kauppiaita ei vissiinkään juuri saatu kiinni). Jos risteilyt ovat muuten sujuneet tähän mennessä ihan asiallisesti, ts. doupit eivät ole aiheuttaneet vakavia järjestyshäiriöitä tai vaaratilanteita (esim. överit), en näe mitään syytä miksi poliisin pitäisi 1) käyttää vähiä resurssejaan ja 2) ylikorostuneesti piinata yhtä alakulttuuria tällaisilla operaatioilla kun normaali tullivalvonta olisi ongelmien suuruuteen nähden aivan riittävä kontrollitoimi. En ylipäänsä ymmärrä, mitä poliisi kuvittelee saavuttavansa tällaisella toiminnalla - paitsi lyhytaikaista julkisuutta.

Mä näkisin et poliisin viesti tässä asiassa on että kontrollia löytyy ja sitä käytetään. Kuten tossa aikaisemmin totesin, poliisi jakelee sakkoja käyttörikoksiin syyllistyneille nimenomaan tässä skenessä, koska homma ei ole vielä toivotonta. Jotain tosinistejä on ihan turha lähteä sakottamaan, mutta toisille pelkkä poliisin näkyvä valvonta saattaa vähentää tendenssiä ryhtyä laittomuuksiin. Ainakin viesti siitä, ettei k.o. toiminta ole "yhteiskunnallisesti hyväksyttyä" tulee selväksi.

Ruotsin poliisi syynää varmasti aika monia listoja eikä pelkästään siksi, että pikkurikollisia etsitään. Olettaisin, että jostain viikkarilta ja siljalta lähtee kaikki matkustajalistat poliisille, joka niitä tsekkailemalla valvoo seurannassa olevien ihmisten liikkumista. Tossa on varmaan käynyt niin, että joku on käynyt listaa läpi ja bongannut sieltä nipun tuttuja nimiä, jonka jälkeen lista on ajettu rikosrekisteriä vasten ja katsottu, että paikalla on poikkeuksellisen suuri määrä jo aiemmin huumausainerikoksista tuomittua.

Siinä taitaa olla jo riittävät perusteet ratsialle. Kauppiaat taisivat sitäpaitsi ehtiä poistaa lastinsa risteilyn aikana, siinä ehkä syy siihen ettei kauppiaita saatu kiinni. Eikö ratsia tehty takastullessa?
Aziz Combat Fighter

#69 • • Edited Aziz Combat Fighter

Ova:
Aivan! Olisivat siellä tullissa vastassa silloin kun niitä huumeita tuodaan sinne maahan, niin ei kaipaisi olla häiritsemässä muiden juhlintaa. Ei tietenkään ole hyvä, että siellä on puolet laivasta huumepöllyissä. Mutta onko tuo vastaus ongelmiin? Tälla he kyllä saavat sitä julkisuutta enemmän, kuin siitä että he ottaisivat kiinni jonkun tyypin tullissa, jolla on 10 000 nappia mukana, vaikka se olisi kaikkien kannalta paljon parempi.

Nerokasta!

Viel ku joku ehdottais tulli- ja rajavartiolaitokselle et ne kontrollois mitä rajan yli tuodaan ja suorittais jotain valvontaa ni kaikki ongelmat loppuis siihen! Halleluja!

edit: Mä oon eläny siinä käsityksessä, että poliisi etsii sitä myyjäporrasta kuumottelemalla kiinniotettuja käyttäjiä, ja sitä kautta pyrkii nappaamaan ne "isot tekijät". Se on aika vaikee lähteä etsimään kauppiaita, mikäli käyttäjiltä ei kysytä mistä kamat tulee.
CM

#70 • • CM
Paska homma, ois Ferry ollu ehkä vielä siisti tsekata... olipa sitten todellinen Silja LINE risteily :)
Tronic

#71 • • Tronic

mekaanikko:

Eiköhän ne sieltä listoilta ole pääasiassa juuri niitä myyjiä spottaillu.
Ova

#72 • • Ova

Ana-5000:
edit: Mä oon eläny siinä käsityksessä, että poliisi etsii sitä myyjäporrasta kuumottelemalla kiinniotettuja käyttäjiä, ja sitä kautta pyrkii nappaamaan ne "isot tekijät". Se on aika vaikee lähteä etsimään kauppiaita, mikäli käyttäjiltä ei kysytä mistä kamat tulee.

Pääasia on että niitä ei olisi ollenkaan liikenteessä, mikä toiveena saattaa olla liian utopistinen. Mutta aina saa toivoa..

--
Mielummin liikaa kuin liian vähän!

MM

#73 • • MM kaappimörkö

hyperventilaatio:
---
Juzba:
Vitun kytät!! *kivatsulle*

---

*muhaha*

Ei voi kyl muuta sanoa, kun että ei ollut mikään yllätys.
Huono juttu tietysti sinällään, tuo taas lisää klubikulttuurin huonoa mainetta. Toisaalta, sitä saa mitä tilaa.

Itte voin sanoa, että kun tuollaista on niin helvetin hyvä kytät!!!!Todellakin*pahis*

--
Humppaa ja kuole:)

aleksisi

#74 • • aleksisi

Ana-5000:
---
Olettaisin, että jostain viikkarilta ja siljalta lähtee kaikki matkustajalistat poliisille, joka niitä tsekkailemalla valvoo seurannassa olevien ihmisten liikkumista. Tossa on varmaan käynyt niin, että joku on käynyt listaa läpi ja bongannut sieltä nipun tuttuja nimiä, jonka jälkeen lista on ajettu rikosrekisteriä vasten ja katsottu, että paikalla on poikkeuksellisen suuri määrä jo aiemmin huumausainerikoksista tuomittua.

Mun käsittääkseni suomessa ainaski laivojen matkustajaluettelot on samalla tavalla henkilön yksityisyyttä koskeva asia kun puhelimen kuuntelu, joten siihen tarvitsee poliisikin luvan...eli tuskin nyt ihan rutiiniseurannasta/sattumasta on ollu kyse...

--
siellä missä jatkot..

alex kunnari

#75 • • alex kunnari
Mun käsittääkseni suomessa ainaski laivojen matkustajaluettelot on samalla tavalla henkilön yksityisyyttä koskeva asia kun puhelimen kuuntelu, joten siihen tarvitsee poliisikin luvan...eli tuskin nyt ihan rutiiniseurannasta/sattumasta on ollu kyse...
[/quote]

Ei varmastikaan ole ollut sattumaa..ovat olleet laivalla mukana nyt ja aikaisemmin ja päätyneet siihen et nyt paluumatkalla otetaan jengiä kiinni. Itse kun katselin meininkiä dj-kopista oli todella hyvä meininki..mutta mutta huomasimme et muutama bailaaja meni pitkin seiniä niin se ei ollut hyvä juttu..liian näkyvää. Tämä kaikessa tarkoittaa sitä ettei varmaankaan laivalla tulla vastaavaa järjestämään joten kiitos monelle jotka tämän asian ovat hoitaneet.. hienoa näin ne bileet saadaan kokonaan loppumaan.

Se mikä tästä on seurauksena on se, että täällä meillä Suuomessa tulevat tapahtumat tulvat aivan varmasti olemaan tarkkailussa.. siinä ei ole mitää pahaa päinvastoin mutta toivomuksena on ettei muutama henkilö pilaisi sitä kaikkea mitä me ja muut tahot olemme vuosia Suomessa rekentaneet...
herby

#76 • • Edited herby Kapteeni.

alex kunnari:
Itse kun katselin meininkiä dj-kopista oli todella hyvä meininki..mutta mutta huomasimme et muutama bailaaja meni pitkin seiniä niin se ei ollut hyvä juttu..liian näkyvää.

Sama se on viinan kanssa läträily, liika on aina liikaa. Ei se oo kivan näkösta ku jengi oksentelee ja ördee ku on liian monta promillee hallittavana. En ny sitä sano et ite olisin aina humalassa järkevasti mutta... Aina joskus lähtee mopo käsista.

--
Elämä on...kallista!

Android

#77 • • Android
Linkki

Ei kovin yllättävää sinänsä...
Verano

#78 • • Verano Merituuli

Android:
Linkki

Ei kovin yllättävää sinänsä...

No katos, ehit ensin. Eli Silja lopettaa yhteistyön Monday Barin kanssa.
Arrrmi

#79 • • Arrrmi fighter

Juhgu:
---
Juzba:
Vitun kytät!! *kivatsulle*

---

Eiku vitun huolimattomat käyttäjät kun eivät osaa pitää huumeitaan piilossa *nauru*

aivan!! *lmao**nauru*

--
usko, toivo ja rakkkaus. Suurin niistä on rakkaus.

m_a

#80 • • m_a
Eiks risteilyillä vedetä päihteitä joka ikinen kerta.
Mun mielestä se on ihan normaalia, ja hyväksyttävää.
Eli siis kukaan ei tehny väärin, ja laissa on vikaa.

Silja gets clean!
*iihhih*