Caro² - Nakkimakkara (15.02.2005)

46 posts, 3 pages, 14,590 views

Zet4

Posts: 1,135

#21 • • Zet4 n00b
Tykkäsin setistä, iloista ja menevää meininkiä. Pidin jopa kohutusta Pave Maijasen biisistä! :o

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

darkfr

Posts: 232

#23 • • darkfr d:play

Caro²:
Notta saadaan vielä vähän lisää bensaa liekkeihin (ite tykkään kerosiinista), niin tuli tuossa yhellä irkkikanavalla (yhtään mainostamatta #mr-dj.org) keskustelua juurikin siitä kun heitetään erilaisia raitoja settien sekaan -> sitä kautta sitten siirryttiin muihin musiikkityyleihin.

Yks varmaan tekopyhimpiä asioita mihin on törmänny koko konemusakulttuurissa on se, että konemusadiggarit soittaa kavereille jotain koneellista tuotantoa, ja yrittävät saada kavereiden silmät aukeamaan kuinka hienoa tämä musiikki on. No onhan se hienoa, mutta mitäs jos kaveri soittaa sitten jotain suomikamaa konemusadiggarille, ja yrittää saada tämän silmät aukeamaan.. aika herkästi se teilataan suoraan "skeidaa tavaraa"...

Vähä niiQ Lesboseksi on tosijees, mut kaks äijjää *hyihyi* :)

Osittain pistää kyll harmittamaan kuinka monta hyvää raitaa konemusadiggari menettääkään omien asenteiden takia. Kyllä siellä poppilistoillakin keikkuu ihan oikeesti hyviä raitoja, uusia ja erilaisia, jopa sellasia joita ei ihan äkkiä kukaan kopioi.
Kyllä, on niistä poppiraidoista tehty ennenkin hyviä remiksejä.. jopa bäkkäreistä.. :O



Konemusiikkikulttuurissa on aika usein myös niin että satutaan pitämään aika pitkälle pelkästä konemusiikista,
ja kaikilla ihmisillä ei kuitenkaan ole välttämättä äärimmäisen laaja musamaku. Kannattaisi ehkä miettiä myöskin
sitä että useimmat meistä ovat kuulleet "suomikamaa" ihan pakkosoitollakin joskus, ja perehtyneet siihen ainakin
riittävän hyvin ollakseen pitämättä siitä, ja kun taas asia menee toisinpäin, niin ihmisillä on nykyäänkin taipumuksia
yhdistää juuri nämä tuolla hittilistoilla keikkuvat kappaleet ainoaksi käsitykseksi elektronisesta musiikista. Vai eikö
kenellekkään muka ole tullut vastaan tilanne jossa ihmiset puhuvat esim. darudesta teknona?

Kaikilla on kuitenkin oma musiikkimakunsa, ei ole yleistä käsitettä sanalle "hyvä raita". Jos lähdettäisiin ajattelemaan
mitä kaikkea menettää ottamalla ennakkoasenteita aiemmin kuulemansa perusteella, luultavasti pitäisi sitten
samantien kuunnella varmaan kaikki musiikin genret läpi, että ei varmasti menettäisi mitään. On tietysti kiva
että jos sinua harmittaa että asia on näin, mutta voin sanoa että esimerkiksi minua ei harmita, ei ollenkaan. Enkä
ole koettanut mitään menettäneeni, asiat ovat luultavasti hiukan päinvastoin.

Tekopyhyyttä tai ei, jokainen tehköön omat päätöksensä. On olemassa tiettyjä asioita jotka vaikuttaa toisiin sanoihin,
ja jo se että tracklistissä on pave maijanen ja miksauksen nimi on nakkimakkara, ja olisi
äärimmäisen tekopyhää kieltää sitä, ei varmaan aiheuta minkäänlaisia euforioita suurimmalla osalla ihmisiä jotka
sattuvat noita asioita ajattelemaan.

Ja vielä se, että mun musamaku ei todellakaan ole mikään suppea, mutta mulla on ihan omat syyni olla pitämättä
ko. biisistä jo etukäteen, ja niitä taitaa olla tasan kaksi: a) Tuo originaali ei uppoa sitten yhtään, ja kaikkein suurimman
inhoreaktion aiheuttavat nuo vokaalit, ja kun tuo ei ole dub mix niin ne mitä luultavammin ovat siinä, eikö?, ja
b) house on mun arvoasteikossa aika alhaalla, eli musiikkilajina ei toimi kovinkaan hyvin.

Eli siis näin lyhyesti; Jos minulle tarjotaan biisiä joka on genreä josta en yleisesti ottaen pidä, ja kyseessä on vielä
remiksaus biisistä joka on minun mielestäni aivan totaalista paskaa, mihin ei myöskään liity tekopyhyys vaan
se etten pidä siitä biisistä (ihan oikeasti, ei kaikki ihmiset voi kaikesta pitää) alkuunkaan, niin luuletko tosissaan
että en muodosta minkäänlaista käsitystä sen mukaan? Ja koska halusin oikeasti tietää että mitä sitten
missasin, latasinpa tuon setin. Enkä voi sanoa ettenkö olisi olettanut aivan oikein että mitä sattuisin pitämään
siitä. Ei toimi alkuunkaan, mikä johtuu musamaustani tottakai, mutta pointti olikin aivan jossain muualla.

--
4/4

Caro²

Posts: 5,301

#24 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

tenkai:
Konemusiikkikulttuurissa on aika usein myös niin että satutaan pitämään aika pitkälle pelkästä konemusiikista


Vielä useammin vain muutamasta genrestä, onneksi on monipuolista tavaraa :)


Kannattaisi ehkä miettiä myöskin sitä että useimmat meistä ovat kuulleet "suomikamaa" ihan pakkosoitollakin joskus, ja perehtyneet siihen ainakin riittävän hyvin ollakseen pitämättä siitä


Lähinnä tarkoitin sitä että dissataan heti alkumetreillä vanhasta tottumuksesta..


Jos lähdettäisiin ajattelemaan mitä kaikkea menettää ottamalla ennakkoasenteita aiemmin kuulemansa perusteella, luultavasti pitäisi sitten samantien kuunnella varmaan kaikki musiikin genret läpi


Lähtisin ennemmin siltä kantilta, että ei kuuntelisi kaikkia genrejä läpi, vaan jotain kuulleessaan olisi avoimin mielin alusta asti.. vasta sen jälkeen tekisi "päätköksiä" onko ko. raita paska vai ei. Sen sijaan että päättäisi ko genren olevan perseestä.

Tässä vaiheessa voisin heittää tämän oman polkkavastaisuuden, joka kitetytyy avattuna seuraavasti: "Minkä helveti takia pitää soittaa biisit +16%:lla ja pilata itse kappale hyvinkin usein liiallisella nopeutuksella".. Toki tullut eteen jopa muutama kuunneltava "polkka-raita", tosin "nollapitchillä" :]


a) Tuo originaali ei uppoa sitten yhtään, ja kaikkein suurimman
inhoreaktion aiheuttavat nuo vokaalit, ja kun tuo ei ole dub mix niin ne mitä luultavammin ovat siinä, eikö?, ja
b) house on mun arvoasteikossa aika alhaalla, eli musiikkilajina ei toimi kovinkaan hyvin.

Eli siis näin lyhyesti; Jos minulle tarjotaan biisiä joka on genreä josta en yleisesti ottaen pidä, ja kyseessä on vielä
remiksaus biisistä joka on minun mielestäni aivan totaalista paskaa, mihin ei myöskään liity tekopyhyys vaan
se etten pidä siitä biisistä (ihan oikeasti, ei kaikki ihmiset voi kaikesta pitää) alkuunkaan, niin luuletko tosissaan
että en muodosta minkäänlaista käsitystä sen mukaan? Ja koska halusin oikeasti tietää että mitä sitten
missasin, latasinpa tuon setin. Enkä voi sanoa ettenkö olisi olettanut aivan oikein että mitä sattuisin pitämään
siitä. Ei toimi alkuunkaan, mikä johtuu musamaustani tottakai, mutta pointti olikin aivan jossain muualla.


Nyt o kyllä sitte ihan mielenkiinnosta kysyttävä. Minkä takia meinasit sitten alunperin imasta ko. miksauksen, jos jo pelkästään House ei toimi kunnolla? Yhden biisinhän voi skipata helposti, ja vielä muutaman useammankin..

Ihan loppukommenttina, en kyllä osottanu tuota pitempää postausta siulle, vaan ihan yleisesti koko klubikansalle (toki olisi voinut tehdä oman topikin, mutta ei viitsinyt ihan niin laajalti mutustella asiaa)..

Yritän vaan omalta pieneltä osalta sanoa lyhyesti asiaa:

"Kuunnelkaamme musiikia avoimin mielin, arvostellaan biisi kerrallaan. Uskalletaan myöntää jos joku raita on hyvä vaikka perusoletus olisi "ihan suolesta" :) ".
0-scar

Posts: 760

#25 • • Edited 0-scar Team Teknolipat :)
*jiihaa* Saa kyllä perseen keikkumaan penkissäkin väkisten, mie tykkään. *aplodit*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

hemuz

Posts: 2,178

#26 • • hemuz kätevä emäntä
Mulle tää oli kyl kunno sunnuntaiaamiasmusaa *plur*
nte

Posts: 6

#27 • • nte
Toimii!

Head Murray - One Night In Bangkok (Azo's remix)... nice :)

--
[Ei mainoksia kiitos!]

teemu~

Posts: 26

#28 • • teemu~
Jees , hyvä setti~
Lnn Sika

Posts: 2,847

#30 • • Lnn Sika
toi pave maijanen kyl nostaa hymyn huulille, mut ei tää house muuten oo oikee mun kauraa
Caro²

Posts: 5,301

#31 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kiitoksia palautteesta.
Oli tosiaan ihan sillä hilkulla laitoinko tätä jakoon vai en. Muutamat vaihdot oli sellasia, joita en normaalisti niin soittaisi. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö homma toimisi (esm Baby Bumbs - Burning:stä Azo - One Night In Bangkok'iin).

Kritiikkiä saa esittää :)
kilobitti

Posts: 2,419

#32 • • kilobitti 1-2-3 techno
Alku meni aika tylsissä merkeissä, mut hyvän pohjustuksen jälkeen noi kaksi vikaa biisiä veti hymyn huulille tänä aurinkoisena aamuna*joo*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

kvi

Posts: 16

#33 • • kvi
Satuin uusia miksauksia selatessa törmäämään tähän topikkiin jakun sattui juuri soimaan, niin aloin lukea.

Kauhea itku tuosta Paven biisistä. Minusta aivan järkyttävän hyvä remiksi. Minä ainakin diggailen ihan kympillä. Tosin silti ehkä setin paras on tuo aloitus biisi, voikun saisi jostain originaalin kuunneltavaksi. Tosin eipä kai minun mielipiteeni paljon paina, minä kun olen kotona popittanut jopa Antti Tuiskua! Vinyylikorista löytyy speedcorea & terroria, pääasiassa ylipitchaan polkkalevyjäni ja nyt istun kuuntelemassa haussia. Listakama minuun uppoaa kuin veitsi voihin ja joskus saatan istua tunteja kaveriporukan kanssa kuuntelemassa eppu normaalia.

Lyhyesti, en ole löytänyt genreä jotan en pystyisi kuuntelemaan. Tärkeintä minulle on, että biisi herättää jotain tunteita. Ja caron seteissä yleensä soi biisejä jotka sitä tekee. Minä ihkutan caron settejä *sydän* en o vielä niistä huonoa piisiä spotannu.

btw. eppu ilman sitä kaveriporukkaa ei kyllä uppoaisi ;)
teemu~

Posts: 26

#34 • • Edited teemu~

kvi, 28.4.2005 15:46:
Kauhea itku tuosta Paven biisistä. Minusta aivan järkyttävän hyvä remiksi. Minä ainakin diggailen ihan kympillä.




sama ongelma :--] Mukava biisi
mange

Posts: 1,913

#35 • • mange Terrorcraft
Varsin maukasta huusiahan tämä. *joo* Azon ja Dikumin biisit on kyl törky hyviä. *slurps*
Tuo remixi Paven viisusta on myös hyvin kyhätty, eli toimii. Ja onhan se jopa niinkin hyvä viisu se alkuperäinen että taitaa jopa löytyä meikäläisen levyhyllystä 7" vinyylinä. *vink*
Exlex

Posts: 497

#36 • • Exlex
Kevään korvilla tuli taas nautittua nakkimakkarasta vaikka en varsinainen lihansyöjä olekkaan. Ja kyllähän tuo pave kaikesta kansan kahtiajakamiseesta huolimatta rokkaa!
Jinkso

Posts: 1,209

#37 • • Jinkso FINRG
Siitä vähästä housesta, mitä olen jaksanut kuunella, tämä on kyllä parhaimmasta päästä!

Pave Maijanen rokkaa ja Mousse T:n horny on kyllä ihana <3

Peukku isolle sedälle!
Avatar
#38 • • aaaaaaaaaa Guest
Jotenki oon tykästyny tosi paljon tähän. Meni toi koko yö tätä kuunnellessa.. Pave rokkaa tykisti, mutta niin myös toi vanha kasari :) kivat vaihdot ja kuten karolle aikasemmin sanoin ni nousut jotenki oudot...

ei voi muuta sanoa kun, että karon shitti varma hitti *hali*
flygfisk

Posts: 327

#39 • • flygfisk
Aika maukas setti. Biisivalinnat mielenkiintoisia. Kohutusta Paven biisistä en osaa sanoa juuta enkä jaata, se vaan on siellä. One Night On Bangkok rokkas.
¡ Previous post a couple of years ago !
jazmo

Posts: 393

#40 • • jazmo techmu
Piti oikein pitkän ajan takaa kaivaa tämä threadi ja tämä miksaus esiin. Koska salaa oli tullut kaipuu tämän kaltaiseen hauskaan poppihouseen. Latauslinkkikin toimi yhä! Jes!