46 posts, 3 pages, 15,469 views
Caro²:
Notta saadaan vielä vähän lisää bensaa liekkeihin (ite tykkään kerosiinista), niin tuli tuossa yhellä irkkikanavalla (yhtään mainostamatta #mr-dj.org) keskustelua juurikin siitä kun heitetään erilaisia raitoja settien sekaan -> sitä kautta sitten siirryttiin muihin musiikkityyleihin.
Yks varmaan tekopyhimpiä asioita mihin on törmänny koko konemusakulttuurissa on se, että konemusadiggarit soittaa kavereille jotain koneellista tuotantoa, ja yrittävät saada kavereiden silmät aukeamaan kuinka hienoa tämä musiikki on. No onhan se hienoa, mutta mitäs jos kaveri soittaa sitten jotain suomikamaa konemusadiggarille, ja yrittää saada tämän silmät aukeamaan.. aika herkästi se teilataan suoraan "skeidaa tavaraa"...
Vähä niiQ Lesboseksi on tosijees, mut kaks äijjää *hyihyi* :)
Osittain pistää kyll harmittamaan kuinka monta hyvää raitaa konemusadiggari menettääkään omien asenteiden takia. Kyllä siellä poppilistoillakin keikkuu ihan oikeesti hyviä raitoja, uusia ja erilaisia, jopa sellasia joita ei ihan äkkiä kukaan kopioi.
Kyllä, on niistä poppiraidoista tehty ennenkin hyviä remiksejä.. jopa bäkkäreistä.. :O
tenkai:
Konemusiikkikulttuurissa on aika usein myös niin että satutaan pitämään aika pitkälle pelkästä konemusiikista
Kannattaisi ehkä miettiä myöskin sitä että useimmat meistä ovat kuulleet "suomikamaa" ihan pakkosoitollakin joskus, ja perehtyneet siihen ainakin riittävän hyvin ollakseen pitämättä siitä
Jos lähdettäisiin ajattelemaan mitä kaikkea menettää ottamalla ennakkoasenteita aiemmin kuulemansa perusteella, luultavasti pitäisi sitten samantien kuunnella varmaan kaikki musiikin genret läpi
a) Tuo originaali ei uppoa sitten yhtään, ja kaikkein suurimman
inhoreaktion aiheuttavat nuo vokaalit, ja kun tuo ei ole dub mix niin ne mitä luultavammin ovat siinä, eikö?, ja
b) house on mun arvoasteikossa aika alhaalla, eli musiikkilajina ei toimi kovinkaan hyvin.
Eli siis näin lyhyesti; Jos minulle tarjotaan biisiä joka on genreä josta en yleisesti ottaen pidä, ja kyseessä on vielä
remiksaus biisistä joka on minun mielestäni aivan totaalista paskaa, mihin ei myöskään liity tekopyhyys vaan
se etten pidä siitä biisistä (ihan oikeasti, ei kaikki ihmiset voi kaikesta pitää) alkuunkaan, niin luuletko tosissaan
että en muodosta minkäänlaista käsitystä sen mukaan? Ja koska halusin oikeasti tietää että mitä sitten
missasin, latasinpa tuon setin. Enkä voi sanoa ettenkö olisi olettanut aivan oikein että mitä sattuisin pitämään
siitä. Ei toimi alkuunkaan, mikä johtuu musamaustani tottakai, mutta pointti olikin aivan jossain muualla.
kvi, 28.4.2005 15:46:
Kauhea itku tuosta Paven biisistä. Minusta aivan järkyttävän hyvä remiksi. Minä ainakin diggailen ihan kympillä.