crissy, 23.8.2007 13:53:
Itse hyväksyn abortin vain ja ainoastaan jos on kyse lääketieteellisistä syistä, raiskauksen johdosta tai mamma on alle 15v..
mun mielestä ei tarttis olla ihan näin jyrkkä. miks sun pitäis hyväksyy kenenkään aborttia tai olla hyväksymättä?? eiks riitä, että sä ite tekisit abortin vain noista syistä, entäs jos joku sun kaveri tulis vahingossa raskaaks, ni rupeisitko sä tuomitsemaan, jos se tekis abortin?
crissy
jokainen kuka mylläämään ryhtyy tiedettäköön ettei mikään ehkäisykeino ole 100% (muutakuin selibaatti, kohdunpoisto tai piuhojen katkaisu) ei edes sterilisaatioklipsit oo aina toimivia..
Musta on otettava vastuu siitä et nakki saattaa viuhahtaa..
Meillä neiti tuli ehkäisystä huolimatta ja toinenki meinas tulla mutta meniki sitten kesken.
tähän en voi muuta sanoo ku että hohhoijaa, eli siis jos huolehtii ehkäisystä, mutta siitä huolimatta tulee raskaaksi, ja siihen tilanteeseen ei vaan mitenkään lapsi "sovi", ni se ois silti tehtävä. kaikella on aikansa, eikä sitä kukaan muu voi tulla määrittelemään, et joo sun on tehtävä toi lapsi, ku kerta oot harrastanut seksiä... sen takia on ehkäsy, et jos ei lasta halua, ni sitä käytetään!!!
eri asia sellaset jotka sutii ja sutii ilman ehkäsyä ja ajattelee et no joo voinhan mä tehä abortin jos pamahan paksus, toi ajattelu on niin syvältä!!!!! mut silti tollasessakin tapauksessa parempi poistaa se sikiö, ku synnyttää se lapsi, ja pahimmassa tilanteessa siitä ei ees huolehdita, niin paljon saa lehistä lukee kuinka pieniä jätetään yksin ja kusisii vaippoihin tuntikausiks. ah, kuulostaapa ihanalta ja varmasti parempi vaihtoehto ku abortti, eikö
ja tähän vielä, että tiedän niin monta tapausta, joissa on tultu raskaaksi "ehkäsystä huolimatta"...
onkohan nää mammat sit lukenut niitä pillereidensä ohjeita, joissa sanotaan suunnilleen näin, että pilleri tulisi ottaa SAMAAN AIKAAN JOKA PÄIVÄ (lukuunottamatta sitä 7 päivän taukoo tietty...)
miten ihmiset voi kuvitella, että niiden ehkäsyteho ois sen 99,jotain%, jos niitä pillereitä otetaan tyyliin yks maanantaina, kaks keskiviikkona, torstai-iltana yks, la-aamuna kaks... HALOO!!!!!!!
crissy
itse tekisin abortin siinä vaiheessa jos se olisi minulle hengenvaarallinen (mulla kun on muutakin perhettä ketkä mua tarttee), siinä vaiheessa jos lapsen elinmahdollisuudet syntymän jälkeen on about 0% tai kuolema on 100% varmuudella tulossa muutaman ensimmäisen vuoden aikana.
Mun kantti ei sitä kestä.
tää on sun mielipide, ja sä toimit näin...