201 posts, 11 pages, 63,556 views
Riku, 10.11.2006 17:45:
---
nyyti, 10.11.2006 14:05:
Minusta abortti on murha, enkä tajunnutkaan olevani näin ehdoton ennen tätä keskustelua.
Siinä vaiheessa kun sydän sykkii, elämä on alkanut meikäläisen mielestä.
---
Eli sikiön saa abortoida ennenkuin sille kehittyy sykkivä sydän? =)
Lisäykseni tuli vielä mieleen, että ihmissikiön tappaminen siinä vaiheessa kun sillä ei ole vielä minkäänlaista kehittynyttä aivotoimintaa tai tietoisuutta itsestään, ei kyllä minun syntilistoillani mene ainakaan älykkäiden eläinten tappamisen edelle.
Tuikkari, 10.11.2006 17:50:
Mun mielestä miehillä sais olla vaan 20% äänioikeus kaikkeen mikä koskee aborttia, koska mikään ei kuitenkaan niitten sisällä kasva. Se 20% tulee vaan siitä, että mies on ollu osana laittamassa asiaa alulle.
tbo, 13.11.2006 16:30:
Eli se mikä syntyy kun otetaan 50% miehen geenejä ja 50% naisen geenejä on vain 20% miehen?
tbo, 13.11.2006 16:30:
---
Tuikkari, 10.11.2006 17:50:
Mun mielestä miehillä sais olla vaan 20% äänioikeus kaikkeen mikä koskee aborttia, koska mikään ei kuitenkaan niitten sisällä kasva. Se 20% tulee vaan siitä, että mies on ollu osana laittamassa asiaa alulle.
---
Eli se mikä syntyy kun otetaan 50% miehen geenejä ja 50% naisen geenejä on vain 20% miehen?
Käenpoika, 13.11.2006 22:33:
Tyttölapsien abortit itämaissa ja kehitysmaissa puistattaa.
tbo, 16.11.2006 12:18:
Se miten tää kaikki liittyy tähän keskusteluun on se et mikäli se abortti tehdään 48 päivän aikana, abortoidaan vain orgaanista massaa, vähän samaan tyyliin että leikattais pois kasvain tai luomi. Sen jälkeen abortoidaan ihmissielu, joka on yksiselitteisesti murhaamista. Siinä mielessä se 12 viikkoo jossa vaiheessa on viel toistaseks mahdollista suorittaa se abortti, on auttamattomasti liian pitkä aika. Viimeisen viiden viikon aikana tapetaan jo ihmisiä.
*Snip*
Sikälimikäli tämä kaikki yhdessä pitää paikkansa, tullaan siihen tulokseen että 48 päivää vanha alkio on vain joukko soluja, orgaanista massaa joka ei "elä", kun taas 49 päivän ikäinen alkio ei enää ole alkio vaan sikiö, persoona, jolla on sielu.
Se miten tää kaikki liittyy tähän keskusteluun on se et mikäli se abortti tehdään 48 päivän aikana, abortoidaan vain orgaanista massaa, vähän samaan tyyliin että leikattais pois kasvain tai luomi. Sen jälkeen abortoidaan ihmissielu, joka on yksiselitteisesti murhaamista. Siinä mielessä se 12 viikkoo jossa vaiheessa on viel toistaseks mahdollista suorittaa se abortti, on auttamattomasti liian pitkä aika. Viimeisen viiden viikon aikana tapetaan jo ihmisiä.
MissKoo, 22.8.2007 15:12:
Mielestäni jokainen saa tehdä kropallaan ihan just mitä tahtoo. Kuka on kellekin sanomaan mitä sillä tekee? Sikiö ei ole ihminen ennenkuin syntyy, eikä solurykelmällä ole ihmisoikeuksia. Tää on vähän tätä samaa hurskastelua, kun jotkut ihmiset vastustaa kauneusleikkauksia, helvettiäkös se kellekään kuuluu mitä kukin tekee omalle vartalolleen. Mind your own business!
Mielestäni jokainen saa tehdä kropallaan ihan just mitä tahtoo. Kuka on kellekin sanomaan mitä sillä tekee? Sikiö ei ole ihminen ennenkuin syntyy, eikä solurykelmällä ole ihmisoikeuksia. Tää on vähän tätä samaa hurskastelua, kun jotkut ihmiset vastustaa kauneusleikkauksia, helvettiäkös se kellekään kuuluu mitä kukin tekee omalle vartalolleen. Mind your own business!
nyyti, 10.11.2006 14:05:
Minusta abortti on murha, enkä tajunnutkaan olevani näin ehdoton ennen tätä keskustelua.
India, 22.8.2007 16:07:
---
---
Anteeksi mutta Sikiö ei ole ihminen ennen kun se syntyy? oletko sä nyt ihan tosissas? tarkotatko että se on vaan klöntti sun mahassa siihen asti kun on tullut maailmaan ja hups sitten yhtäkkiä rupeaa tuntemaan ja tiedostamaan ympäristöään?
Haluatko hieman tarkentaa tuota sun vastausta?
Itse olen tuntenut liikkeet jo viikoilla 15 niin se että abortteja tehdään huoletta viikoilla 12 on todella järkyttävää.
Nyt mulla kuohahti jo ihan siitä syystä että mun oma pieni ihmiseni kuoli kohtuuni ja toi väite että se olisi ollut vain joku soluklöntti saa mut ihan vitun vihaiseksi.