vakuutukset

39 posts, 2 pages, 9,014 views

hrdkvr

#1 • • hrdkvr KURGO
moi

nyt alkaa olla niin paljon rahaa kodissa ja sen irtaimistossa kiinni että tarvisi jo vakuutuksen..
googlettamalla menisi viikko löytää se oikea, joten turvaudun teihin

eli ollaan 24v eli ns nuorisovakuutuskin täsmää vielä..

suositelkaa hinta/omavastuu/palvelu/yms asioissa

kiitos...

--
-keep it hard-

[Nuclear]

#2 • • [Nuclear] el aprendiz
Ite suosittelisin Pohjolaa hinta/laatu-suhteessa. Tosin Tapiolalla on hyvä se, että kotivakuutus kattaa myös ulkomailla sattuneet vahingot eli sun matkatavaravakuutus ois sit jotain vaatimattomat 20 000.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

SilverJo

#3 • • Edited SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
Itselläni on tämä:

http://www.pohjola.fi/YKY/Easyvakuutus.htm

Hyvä ja halpa, kaikki kätevästi samassa paketissa.

(Huomioi: Voit ottaa Easyn 15 – 25-vuotiaana itsellesi tai myös yhdessä avo- tai aviopuolisosi kanssa.

Easy muuttuu tavalliseksi Mittaturvaksi sen vakuutuskauden lopussa, jonka aikana vakuutuksenottaja täyttää 28 vuotta.)

hardikaveri
matka-sairaus- ja tapaturmavakuutus on mulla liiton kortissa jotka on myös voimassa työajan ulkopuolella, mutta lähinnä kodin irtaimistoon tät tarvitsen

Huomasithan tämän: Jättäessäsi matkavakuutukset pois paketin hinnaksi muodostuu asuessasi vanhempien taloudessa 37,95 euroa ja omassa taloudessa 77,65 euroa.

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

#4 • • Kirsikka Guest
Mulla on tuo Pohjolan Easy-vakuutus, se on ainakin mulla tosi edullinen ja kattaa avopuolisonkin juttuja. En ole kyllä ikinä mitään korvauksia hakenut, että siitä puolesta en kyllä tiedä..
hrdkvr

#5 • • hrdkvr KURGO
jeps kiitti..

matka-sairaus- ja tapaturmavakuutus on mulla liiton kortissa jotka on myös voimassa työajan ulkopuolella, mutta lähinnä kodin irtaimistoon tät tarvitsen

toi easy oli ainakin halpa .. pitää tsekkaa tarkemmin

--
-keep it hard-

#6 • • ville olen oikeasti ujo
Easy oli aiemmin, mutta vaihtui nordeaan, koska heillä on pikkusen paremmat ehdot ja nordeasta kun otti, asuntolainan marginaali putosi 0.05%.

Esim tossa easyssä kotivakuutuksen raja taisi olla 20ke, nordeassa sitä ei ole. Lisäksi pohjolassa oli jotain kummallisuuksia autovakuutuksessa: systerin autosta pöllittiin tavaraa kotipihasta, jolloin korvaus oli pienempi verrattuna siihen, että auto olisi ollut vaikka kaupan pihassa ....

Ei noissa lopulta kovin suuria eroja ole. Vakuutus kannattaa jokatapauksessa ottaa ja samalla kun otat kotivakuutuksen saat parilla kympillä otettua tapaturma- ja vastuuvakuutuksen. Halpaa lystyä jokatapauksessa ja kertamällin sattuessa vakuutusmaksut on katettu yli 10v ajalta.

Sitten kun sen vakuutuksen otat, kannattaa kotiin (& autoon) hankkia vakuutusehdot. Sitten kun jotain käy, ensimmäisenä luetaan ne ehdot ja vasta sen jälkeen soitellaan vakuutusyhtiöön =)
jUSSi

#7 • • jUSSi äkäinen vanhus

ville:Esim tossa easyssä kotivakuutuksen raja taisi olla 20ke, nordeassa sitä ei ole.

Onko Nordean kotivakuutus siis rajaton? Elli ne korvaa vaikka puolne miljoonan edestä elektroniikkaa, jos sellasta sattuu olemaan? Jotenkin vaikea uskoa, sillä näillä ehdoilla kannattaa muun muassa studio perustaa kotiinsa. Kotivakuutus on varmasti halvempi kuin liiketoimintavakuutukset :P

#8 • • ville olen oikeasti ujo

jUSSi:
Onko Nordean kotivakuutus siis rajaton? Elli ne korvaa vaikka puolne miljoonan edestä elektroniikkaa, jos sellasta sattuu olemaan? Jotenkin vaikea uskoa, sillä näillä ehdoilla kannattaa muun muassa studio perustaa kotiinsa. Kotivakuutus on varmasti halvempi kuin liiketoimintavakuutukset :P

Kysyin virkailijalta: mikä tässä on yläraja? Virjailja sanoi: täysarvovakuutus. Meille tämä kohta on kuitenkin aika tärkeä, kun elektroniikkaa on koti täynnä ja nyt rempatessa kaikki menee uusiksi ... arvoa siis on aika paljon.

Ehtoja en ole vielä täysin selannut, mutta ainakaan sopimuksessa tuota rajaa ei sanottu toisin kuin vastuuvakuutuksessa ja tapaturmavakuutuksessa joissa oli korvausylärajat.

Tossa studion perustamisessa voi tosin olla sellainen ongelma, että jos ne laitteet katsotaan millään tavalla "ammattimaiseksi toiminnaksi", voi olla, että ne ei kuulu vakuutuksen piiriin. Tämä tosin on puhdas veikkaus.

Kannattaa muuten siirtää asuntolaina nordeaan ja ottaa sieltä vakuutus ja tehdä säästösopimus. Tällä tavalla saa marginaalin alle 0.6:n :)
#9 • • Annakins Guest

Kysyin virkailijalta: mikä tässä on yläraja? Virjailja sanoi: täysarvovakuutus. Meille tämä kohta on kuitenkin aika tärkeä, kun elektroniikkaa on koti täynnä ja nyt rempatessa kaikki menee uusiksi ... arvoa siis on aika paljon.

Mulla on kanssa Nordeasta kotivakuutus kun tilit ja lainat on sieltä kanssa. Kun tehtiin pankkineuvojan kanssa sitä vakuutusmaksuarviota, niin huomattiin, että jos laittaa irtaimiston ylärajaksi 100 000 niin maksut oli paljon kalliimpia kuin jos otti täysturvavakuutuksen. Vedettiin siitä johtopäätös, että se täysturva ei korvaa yhtä paljon kuin vakuutus jossa raja on 100 000 raja. En alkanut sitä sillon sen enempää pohtimaan, kun ei mun kodin irtaimisto kovin arvokasta ole, mutta nyt jäin miettimään sitä noiden kahden vakuutuksen eroa...

A

#10 • • ville olen oikeasti ujo
Soitin nordeaan. Kyseessä on täysarvovakuutus eli kaikki korvataan. Maksu menee pinta-alan mukaan.

Poikkeuksen aiheuttaa yli 5000e arvoiset esineet, jotka pitää vakuuttaa erikseen.
#11 • • Annakins Guest

Soitin nordeaan. Kyseessä on täysarvovakuutus eli kaikki korvataan. Maksu menee pinta-alan mukaan.

Poikkeuksen aiheuttaa yli 5000e arvoiset esineet, jotka pitää vakuuttaa erikseen.

No hyvä tietää. Kiitos kanssa infosta :)

A
kilobitti

#12 • • kilobitti 1-2-3 techno

Vakuutus kannattaa jokatapauksessa ottaa ja samalla kun otat kotivakuutuksen saat parilla kympillä otettua tapaturma- ja vastuuvakuutuksen.

Noi tapaturmavakuutukset ei muuten kata mitään vähänkään erikoisempia laijeja; esim. laskettelua rinnealueiden ulkopuolella, kiipeilyä (edes sisäseinällä) ym.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

god_of_moves

#13 • • god_of_moves
Lähivakuutuksen nuorisovakuutus oli ainkakin vielä 2004 eduiltaan ja hinnaltaan mielestäni parhain.
se toki oli vain 27-vuotiaaksi asti käypä.
leka

#14 • • leka anteeksi olen eläin
De vinkki lue perhanan huolella vakuutuksen ehdot & juur se pienipräntti!

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

vaavu

#15 • • vaavu vara-vana

leka:

Ja kannattaa erityisesti lukea silloin, jos jotain on sattunut... Kuten ville sanoi, ennen vakuutusyhtiöön soittamista pitää aina lukea ehdot läpi. Kertomalla väärällä tavalla vahingosta voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sen, että virkailija pystyy johonkin porsaanreikään nojaten eväämään koko korvauksen.
[Nuclear]

#16 • • [Nuclear] el aprendiz

vaavu:
---
leka:

---

Ja kannattaa erityisesti lukea silloin, jos jotain on sattunut... Kuten ville sanoi, ennen vakuutusyhtiöön soittamista pitää aina lukea ehdot läpi. Kertomalla väärällä tavalla vahingosta voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sen, että virkailija pystyy johonkin porsaanreikään nojaten eväämään koko korvauksen.

Toisaalta mitä ite aikoinaan kattelin noita, niin vakuutusta ostettaessa ei sen pienen präntin lukeminen oo "niin ehdotonta", koska kaikilla lafkoilla näytti olevan aika samat ehdot. Tosin kuten v&v sanoi, niin ennen korvauksia kannattaa ne lukee varsin tarkkaa, koska muuten saattaa urot jäädä yhtiön kirstuun.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

#17 • • Annakins Guest
Katselin tossa sitä mun Nordean kotivakuutusta ja siinä lukee selkeästi että "enimmäiskorvausmäärä henkilö- ja esinevahingoissa yhteensä EUR 170 000"
hrdkvr

#18 • • hrdkvr KURGO
otin kans ton iisin

--
-keep it hard-

placiq

#19 • • placiq Jorkki
Ite otin If:n kotivakuutus, vaikutti ainakin ihan hyvältä hintaansa nähden..
#20 • • Viola00 Guest
Hmm.. sama homma ois nyt edessä. Pitäs tosiaan päättää millasen vakuutuksen ottaa, mistä jne. Uskomattoman vaikeeta. Mutta kiitos nyt vaan teillekin vinkeistä, tulipahan tämäkin ketju lukastua läpi. Jatkan silti kai vakuutuksien etsimistä. Vaikeeta löytää just se sopiva ja "paras" vastaamaan omia tarpeita..