De Souza:
Ja pukeutuuhan aika moni saamelainenkin perinnevaatteisiin ihan arkisesti. Saamelaiset eivät vaan ole ei-toivottua ja syrjittyä kansaa.
Saamelaiset ei yritä puukottaa tai rullata jokaista vastaantulijaa
312 posts, 16 pages, 140,478 views
De Souza:
Ja pukeutuuhan aika moni saamelainenkin perinnevaatteisiin ihan arkisesti. Saamelaiset eivät vaan ole ei-toivottua ja syrjittyä kansaa.
MR*ENIGMA:
De Souza:
---
MR*ENIGMA:
---
En tiedä mistä syystä romaneja on alun perin syrjitty, mutta voisiko sillä olla mitään tekemistä puukkoon tarttumisessa, että romanit ovat syrjittyä ja ehkä jopa jollain tavalla "vainottua" kansaa. Saamelaisia ei ikinä ole kohdeltu samalla tavalla kuin romaneja...
Saamelaisia ei ikinä ole kohdeltu samalla tavalla kuin romaneja...
alek száhala:
Tästä tulee mielenkiintonen galluppi.
Ja offtopiccina: itse en ikinä haluaisi asua yksityisen vuokranantajan kämpässä. Saatanallisen vastenmielinen ajatus että maksaisin omista kuukausituloistani 50% jollekin äveriäälle mulkerolle. Yritykselle maksaminen tuntuu paljon paremmalta.
MR*ENIGMA:
Lähes kaikki ihmiset jotka tunnen vihaavat mustalaisia vaikka eivät olisi muuten lainkaan rasistisia tai jos eivät nyt ihan vihaa niin eivät ainakaan pidä
MR*ENIGMA:
---
De Souza:
---
alek száhala:
---
Jazmine:
Samapa tuo kenelle sen vuokraa.
Itellä se päätösvalta on ajaa veke, jos ei hommat hoidu. Ja jos kämppä remonttiin laitetaan, niin vuokralainen on hyvä ja maksaa omasta pussistaan vahingot.
Meizikin on ollut varmaan isompi pain in the ass kuin vähemmistöt... No can do...
---
Jos olen oikein ymmärtänyt niin vuokrananatajan pitää ensin haastaa vuokralainen oikeuteen ja vasta oikeuden päätöksen jälkeen hänet voidaan häätää asunnostaan. Tässä voi hyvinkin mennä vuosi tai jopa puolikaskin. Varmasti mukavaa jos ei saa päivältäkään vuokria tona aikana.
Jos suoraan haluaisit vuorkanantajana irtisanoa vuokrasopimuksen, on vuokralaisella oikeus asua kämpässä kuitenkin vielä 3-6kk riippuen siitä ajasta minkä se on siellä asunut.
En muuten tiedä noista vahingonkorvauksista, mutta kuvittelisin että ne kattaa ainoastaan remonttikulut (jos niitäkään kokonaan), eikä niitä mahdollisia vuokratuloja mitä vuokranantaja vois saada siltä ajalta kun kämppä on asumiskelvoton eikä vuokrattavissa. Eli vuokranantaja tehnee tappiota joka tapauksessa.
GoA:
Kiinnostavan tuloksen antaa tuo galluppi. Tästä voi varmaan päätellä sen verran että tuntuu olevan aika yleistä suomalaisilla tuo mannejen vihaaminen. Mistä lienee johtuukaan.
De Souza:
GoA:
Kiinnostavan tuloksen antaa tuo galluppi. Tästä voi varmaan päätellä sen verran että tuntuu olevan aika yleistä suomalaisilla tuo mannejen vihaaminen. Mistä lienee johtuukaan.
alek száhala:
itse en ikinä haluaisi asua yksityisen vuokranantajan kämpässä. Saatanallisen vastenmielinen ajatus että maksaisin omista kuukausituloistani 50% jollekin äveriäälle mulkerolle. Yritykselle maksaminen tuntuu paljon paremmalta.
[zuho]:
---
Ana-5000:
---
Siis mulla ainaski on toi mustalaisviha aika korkeella. Mua on koitettu puukottaa viis kertaa elämäni aikana ja neljä niistä on YLLÄTYS YLLÄTYS ollut manneja. Tietenkin voi taas sanoa että ei pitäisi yleistää, mutta mä en vaan voi sille mitään että jotku Ku**päät mustissa suorissa housuissaan ja lakerikengät kiillotettuina tulee ja koittaa tökkiä moralla reikiä muhun, enkä pidä manneista. Katotaa sitte ku sua on koitettu puukottaa pari kertaa enemmän kyseisen rodun edustajista koostuvien miesten toimesta... Onko siinävaiheessa mielipiteesi samanlaisia... En usko
Esa:
[klippiklippi]
---
alek száhala:
itse en ikinä haluaisi asua yksityisen vuokranantajan kämpässä. Saatanallisen vastenmielinen ajatus että maksaisin omista kuukausituloistani 50% jollekin äveriäälle mulkerolle. Yritykselle maksaminen tuntuu paljon paremmalta.
---
Liiketoimintaa se on, harjoitti sitä yksittäinen henkilö tai useampi. Jokaisen oma asia toki, millaisista mielikuvista haluaa maksaa.
Aika moni sai tuosta kommentista hyvät naurut, kuitenkin, kiitos siitä.
Rauhaa.
Ana-5000:
edit: Pointti ei ole siinä että onko yksittäisillä ihmisillä "mustalaisvihaa" vai ei, vaan siinä, että minkä takia ihmiset jatkuvasti hyväksyy anekdoottitodisteet omasta elämästään perusteeksi kaikenkattaville virhepäätelmille.
Esa:
---
Ana-5000:
edit: Pointti ei ole siinä että onko yksittäisillä ihmisillä "mustalaisvihaa" vai ei, vaan siinä, että minkä takia ihmiset jatkuvasti hyväksyy anekdoottitodisteet omasta elämästään perusteeksi kaikenkattaville virhepäätelmille.
---
Arkiajattelulle on ominaista yleistää tuloksia perusteettomasti. Lisäksi on niin tavattoman helppoa hyväksyä ensimmäinen mieleentuleva selitys asioille... ilman kritiikkiä, siis.
Zet4:
---
aika todella harva saamelainen pukeutuu perinnevaatteisiin arkisesti. Ei tule hetipaikalla yhtä ainutta mieleen.
Ja tuosta syrjimisjutustakin ollaan tietyissä piireissä tuolla pohjoisessa vähän eri mieltä.
-Nimim. Klubituksen virallinen saamelainen.