Mites teidän asepalvelus..?

1,183 posts, 60 pages, 570,996 views

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1101 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

Oj, 8.1.2010 17:40:
---
Timce, 8.1.2010 16:20:
---
Decion, 8.1.2010 15:32:
ainiijoo, vituttaa

---

Älä nyt, armeijassa on ihan kivaa, kunhan ensin tottuu kaikkiin sen tapoihin. :)

---
Moni tuttu käyny armeijan mut ei oo sellast kaverii viel tullu vastaa ketä noin ^^ väittiäs *hymy*



Ehkä mua snadisti kiehtoo pyssyleikit tai oon muuten vaan erikoinen tapaus, mutta eipä mulla näin jälkeenpäin ole intistä kuin hyviä muistoja. Joo, kyllä vi**tti tetsata loskakelillä läpimärkänä eikä voinut seisoa paikoillaan hetkeäkään, kun olisi jäätynyt pystyyn. Mutta aika kuultaa muistot, vaikka ei se varmaan ketään palvelukseen astuvaa tällä hetkellä lohdutakaan *pepsodent*

Toisaalta inttihän muistuttaa tänä päivänä enemmän hyvänhenkistä partioleiriä kuin kovaa maanpuolustuskoulua. Juoksemisen sijaan sauvakävellään, simputtaminen ja poistattaminen ym. on totaalisen kiellettyä, leireillä grillataan vaahtokarkkeja nuotion äärellä ja ehkä välillä vähän ammutaankin, kassulla pelataan videopelejä jne... Toista se oli viime vuosituhannella, kun pojista tehtiin oikeasti miehiä. Silloin minä kävin intin. *uros*
Ergilion

Posts: 751

#1102 • • Edited Ergilion
Nyt kun otettiin puheeksi "sillon kun minä olin niin..." niin seuraavaksi kai sitten "se ei oo mies kuka ei armeijaa käy" *pahis*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Takyon

Posts: 2,945

#1104 • • Takyon Möwkö
Joo ei mullakaan ole juuri muuta kuin hyviä muistoja intistä :)

MPion I/02

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Wolverine

Posts: 1,860

#1105 • • Wolverine
Korreloikohan toi palvelusaika millään tavalla siihen minkälaiset muistot intistä on jääny? jos on ollut vaan 6 kuukautta niin se koko palvelusaika on ollut aivan perseestä (jossei oo ollut joku sotilaskeittäjä tms :)) ja siitä ei oo jäänyt muuta kuin vitutus käteen. Itse olin 12kk ja viimeiset 6kk oli oikeesti ihan rentoa, varmaan sen takia jäänytkin ihan hyvät muistot mieleen. En kuitenkaan aio selittää miten hieno kokemus intti on koska sen ajan kun siellä oli niin vitutti kyllä ihan joka ikinen päivä :) niinkuin joku sano tossa aikasemmin että aika kultaa muistot.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1107 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

Wolverine, 9.1.2010 13:17:
Korreloikohan toi palvelusaika millään tavalla siihen minkälaiset muistot intistä on jääny? jos on ollut vaan 6 kuukautta niin se koko palvelusaika on ollut aivan perseestä (jossei oo ollut joku sotilaskeittäjä tms :)) ja siitä ei oo jäänyt muuta kuin vitutus käteen. Itse olin 12kk ja viimeiset 6kk oli oikeesti ihan rentoa, varmaan sen takia jäänytkin ihan hyvät muistot mieleen.



Saattaa hyvinkin pitää paikkaansa, koska itse olin myös 12kk ja tosiaan se toinen puolivuotinen oli aika rentoa :)

Vieläpä kun omalla johtajakaudella meidän yksikköömme sijoitettiin kaikki bemarit, niin me johtajat saatiin sitten alokkaiden kouluttamisen sijaan tehdä kaikkea spessua, kuten käydä ampumassa erilaisilla aseilla (suomi-kp, joku pirun tehokas tarkkuuskivääri, pari erilaista sinkoa, itko, 9mm pistooli...), 2kk:n erikoiskomennus Utin jääkärirykmenttiin apukouluttajiksi laskuvarjojääkäreitä juoksuttamaan, taisteluleireillä toimittiin aina erikoistehtävissä mm. iskuryhmänä vedettiin parilla uatsilla joihin oli viritettu kevyt-kk konepellille ja tiedustelutehtäviä yöllä vihollisen leireihin. Siis jos yhtään pyssyleikit kiinostaa, niin aivan törkeän siistiä :D

Mitä tästä opimme? Kannattaa olla intissä 12kk *vink* *nauru*

edit:
Kermana kakun päälle meille johtajille todettiin, että koska meillä ei ole omia sodanajan joukkoja bemariyksikön johdosta, niin meillä kertauskutsut jää aika vähäisiksi jos niitä tulee ollenkaan. 10 vuotta mennyt eikä ole ensimmäistäkään kutsua tullut vaikka monille tutuille on tullut jo 5 vuoden jälkeen ensimmäisen kerran. *tirsk*
mastream

Posts: 549

#1108 • • mastream

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 14:23:
---

(suomi-kp, joku pirun tehokas tarkkuuskivääri, pari erilaista sinkoa, itko, 9mm pistooli...), 2kk:n erikoiskomennus Utin jääkärirykmenttiin apukouluttajiksi laskuvarjojääkäreitä juoksuttamaan, taisteluleireillä toimittiin aina erikoistehtävissä mm. iskuryhmänä vedettiin parilla uatsilla joihin oli viritettu kevyt-kk konepellille



Siis missä ihmeessä sä olet palvellut? *täh*

Varsinkin toi modattu UAZ oli aika :D
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1109 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

mastream, 9.1.2010 15:06:
---
De Souza, 9.1.2010 14:23:
---

(suomi-kp, joku pirun tehokas tarkkuuskivääri, pari erilaista sinkoa, itko, 9mm pistooli...), 2kk:n erikoiskomennus Utin jääkärirykmenttiin apukouluttajiksi laskuvarjojääkäreitä juoksuttamaan, taisteluleireillä toimittiin aina erikoistehtävissä mm. iskuryhmänä vedettiin parilla uatsilla joihin oli viritettu kevyt-kk konepellille

---

Siis missä ihmeessä sä olet palvellut? *täh*

Varsinkin toi modattu UAZ oli aika :D



Vekaranjärvellä 2.JK II/99

:D Joo, meillä oli kaksi aika kreisiä skapparia. Kaikki skapparit on omalla tavallaan aika erikoisia persoonia, mutta nää kaksi oli kyllä jotain ihan uskomatonta. Toinen oli sellainen pieni ruutitynnyri (Loihuranta, markka 20 silinteri päässä) ja toinen puolestaan parimetrinen tappokone (sm-tasoa jossain taistelulajissa) ja heilui aina luennoilla ramboveitsen kanssa (toiset käytti karttakeppiä). Kun nää kaksi pääsi yhdessä ideoimaan, tuloksena oli aika mielenkiintoisia tehtäviä, kuten tuo edellä mainitsemani iskuryhmä modatulla UAZilla (katto pois, tuulilasi irroitettiin ja konepellille kiinnitettiin kevyt-kk, jolla sitten pelkääjän paikalta räiskittiin menemään :D).

Näiden kaverin mentaliteettiä kuvaa hyvin myös eräs taistelupari harjoitus, jossa ammuttiin janttereita kovilla. Taisteluparini oli edessäni tulilinjalla, kun jantteri aukesi hänen edessään ja hän katsoi juuri silloin toiseen suuntaan, joten huusin hänelle maihin ja ammuin jantterin hänen ylitseen. Normaalisti tollasesta toiminnasta olis tullu paskaa olan takaa ja ase otettu saman tien pois, mutta skapparilla tuli mahlat housuun ja harjoituksen jälkeen kehui ihan fiiliksissä suoritusta maasta taivaisiin *nauru*

Mut just bemarikomppanian ja näiden parin kreisin skapparin ansiosta päästiin tekemään kaikkea spessua ja sen takia intistä onkin jääny hyvät ja erittäin mielenkiintoiset muistot. *joo*

Lähdin inttiin sillä asenteella, että 6kk ja pois, mutta kun alkoivat puhumaan mua AUKiin, niin sanoin, että musta tulee toimistoAU tai en lähde. No, olin toimistoAU, mutta kun bemarikomppaniassa oli myös kirjuri, niin olinkin sitten muiden Aliupseereiden kanssa mukana leireillä, ampumaharjoituksissa ja 2kk:n Utin komennuksella. Voi sanoa, että aika pirun hyvä tuuri kävi, paskempikin nakki olisi palvelusaikana voinut osua kohdalle *pepsodent*

edit: yritän muistella skapparien nimiä, toinen oli Loihuranta... toinen ei vielä tullu mieleen...
liikkuva muna

Posts: 2,652

#1110 • • liikkuva muna an egg on the move
Kuuntelin just tossa jouluna mutsin veljen inttijuttuja jostain 60-luvulta. Äijät oli koomannu tuvassa ja unohtanu huutaa huomion kun luutnantti käppäs sisään. Luti oli sit kilahtanu totaalisesti ja kävelly järven jäälle johonkin vajaan kilometrin päähän ja piirtäny lumeen tuvan pohjapiirrustuksen. Sit pojat pääskin rakentamaan tupansa sinne jäälle: sängyt, pöytä, kaapit, kaikki. *lmao*

Voin kuvitella sen hajoilun määrän ku jengi on kiskonu kamojaan sinne pakkasessa.
Avatar
#1111 • • niomic Guest

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 14:23:
---
edit:
Kermana kakun päälle meille johtajille todettiin, että koska meillä ei ole omia sodanajan joukkoja bemariyksikön johdosta, niin meillä kertauskutsut jää aika vähäisiksi jos niitä tulee ollenkaan. 10 vuotta mennyt eikä ole ensimmäistäkään kutsua tullut vaikka monille tutuille on tullut jo 5 vuoden jälkeen ensimmäisen kerran. *tirsk*



On sullaki kermat, mä voisin ottaa ne sun päivät jos se niin kävis päinsä. Itelle ainakin toimii ihan mahtavana lomana noi, ulkoilua luonnossa ja ihan eri ympäristössä muutenkin. Valitettavasti sielläkin on kyllä sitä tuttua kiirehtimistä odottamaan, mutta noihan nyt kestää pääosin max 10pv, et heti alkuunsa aika väiski.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1112 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

niomic, 9.1.2010 16:27:
---
De Souza, 9.1.2010 14:23:
---
edit:
Kermana kakun päälle meille johtajille todettiin, että koska meillä ei ole omia sodanajan joukkoja bemariyksikön johdosta, niin meillä kertauskutsut jää aika vähäisiksi jos niitä tulee ollenkaan. 10 vuotta mennyt eikä ole ensimmäistäkään kutsua tullut vaikka monille tutuille on tullut jo 5 vuoden jälkeen ensimmäisen kerran. *tirsk*

---

On sullaki kermat, mä voisin ottaa ne sun päivät jos se niin kävis päinsä. Itelle ainakin toimii ihan mahtavana lomana noi, ulkoilua luonnossa ja ihan eri ympäristössä muutenkin. Valitettavasti sielläkin on kyllä sitä tuttua kiirehtimistä odottamaan, mutta noihan nyt kestää pääosin max 10pv, et heti alkuunsa aika väiski.



No jos nyt ihan asiaa puhutaan, niin olis se kyllä siistiä nähdä sitä AU porukkaa, varsinkin jos vielä päästäis tekemään samalaisia tehtäviä :D. Ei mullakaan mitään leireilyä tai ylipäätään kertaamista vastaan ole, mutta meidän aliupseeriporukalla käsittääkseni tilanne oli se, että jos kertaamaan joskus kutsutaan, niin ne on sitten paikkauksia joihinkin toisiin ryhmiin. Eipä mua hirveesti kiinnosta lähteä kertaamaan ihan tuntemattoman porukan kanssa vaikka saisikin ulkoilla.
C-Hill

Posts: 1,141

#1113 • • C-Hill Syna / Deck Jagger

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 16:08:
---
taistelupari harjoitus, jossa ammuttiin janttereita kovilla. Taisteluparini oli edessäni tulilinjalla, kun jantteri aukesi hänen edessään ja hän katsoi juuri silloin toiseen suuntaan, joten huusin hänelle maihin ja ammuin jantterin hänen ylitseen. Normaalisti tollasesta toiminnasta olis tullu paskaa olan takaa ja ase otettu saman tien pois, mutta skapparilla tuli mahlat housuun ja harjoituksen jälkeen kehui ihan fiiliksissä suoritusta maasta taivaisiin *nauru*


Jep.
Ei mitään henk.koht., mutta itse olisin mättänyt turpaan jos joku alkaa ampua kovilla pääni yli. Vittu mitä touhua. "Siistiä" varmaan ja silleen, I feel ya, mutta ei perkele jätkät.
Avatar
#1114 • • niomic Guest

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

C-Hill, 9.1.2010 16:52:
---
De Souza, 9.1.2010 16:08:
---
taistelupari harjoitus, jossa ammuttiin janttereita kovilla. Taisteluparini oli edessäni tulilinjalla, kun jantteri aukesi hänen edessään ja hän katsoi juuri silloin toiseen suuntaan, joten huusin hänelle maihin ja ammuin jantterin hänen ylitseen. Normaalisti tollasesta toiminnasta olis tullu paskaa olan takaa ja ase otettu saman tien pois, mutta skapparilla tuli mahlat housuun ja harjoituksen jälkeen kehui ihan fiiliksissä suoritusta maasta taivaisiin *nauru*

---

Jep.
Ei mitään henk.koht., mutta itse olisin mättänyt turpaan jos joku alkaa ampua kovilla pääni yli. Vittu mitä touhua. "Siistiä" varmaan ja silleen, I feel ya, mutta ei perkele jätkät.



Eipä toi nyt kovin vaaralliselta vaikuta jos toinen seisoo ja toinen vattallaan? Ainakin mitä ite vertailee just taistelupariammuntoihin ku vedettiin jossain 40cm lumessa, jossa oli ihan saatanan kova kuori, mut ihan puuteria sisältä ja astumakohtia missä sattuu. Siinä piti kyllä ottaa vähän chillisti ettei kaatuile liipasin pohjassa :E
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1115 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

C-Hill, 9.1.2010 16:52:
---
De Souza, 9.1.2010 16:08:
---
taistelupari harjoitus, jossa ammuttiin janttereita kovilla. Taisteluparini oli edessäni tulilinjalla, kun jantteri aukesi hänen edessään ja hän katsoi juuri silloin toiseen suuntaan, joten huusin hänelle maihin ja ammuin jantterin hänen ylitseen. Normaalisti tollasesta toiminnasta olis tullu paskaa olan takaa ja ase otettu saman tien pois, mutta skapparilla tuli mahlat housuun ja harjoituksen jälkeen kehui ihan fiiliksissä suoritusta maasta taivaisiin *nauru*

---

Jep.
Ei mitään henk.koht., mutta itse olisin mättänyt turpaan jos joku alkaa ampua kovilla pääni yli. Vittu mitä touhua. "Siistiä" varmaan ja silleen, I feel ya, mutta ei perkele jätkät.



Niiden kahden kilarin koulutuksessa itsestäkin kouliintui jonkinasteinen "sotahullu" jos rauhaa rakastavaa miestä voi sellaisella sanalla kuvailla. Tosiaan taistelupari oli munat turpeessa ja itse seisoin eikä taisteluparini ollut missään vaiheessa täysin tulilinjalla (piippu ei missään vaiheessa osoittanut kohtisuoraan häneen), mutta jos se olis siitä ponkassu sekunnin sadasosassa pystyyn, niin olisi saattanut kuulla luodin lentävän aika läheltä korvaa. Saattaa kuulostaa aika kreisiltä ja varmasti puolustusvoimien turvallisuusohjeiden vastaista näin rauhanaikana olikin, mutta todellinen vaara, että olisin osunut kaveriin oli kuitenkin hyvin hyvin pieni ja olisi vaatinut minun kompastumisen ja vahinkolaukauksen.

edit: Ja tosiaan taistelupariharjoituksessahan toinen etenee aina toisen edellä, joten kyllä siinä on koko ajan pieni riski saada kuulasta selkäänsä jos toinen ei osaa käsitellä aseita ja kaatuilee omia aikojaan ilman varmistinta sormi liipasimella.
Ressiv

Posts: 1,582

#1116 • • Ressiv

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 17:16:
---
C-Hill, 9.1.2010 16:52:
---
De Souza, 9.1.2010 16:08:
---
taistelupari harjoitus, jossa ammuttiin janttereita kovilla. Taisteluparini oli edessäni tulilinjalla, kun jantteri aukesi hänen edessään ja hän katsoi juuri silloin toiseen suuntaan, joten huusin hänelle maihin ja ammuin jantterin hänen ylitseen. Normaalisti tollasesta toiminnasta olis tullu paskaa olan takaa ja ase otettu saman tien pois, mutta skapparilla tuli mahlat housuun ja harjoituksen jälkeen kehui ihan fiiliksissä suoritusta maasta taivaisiin *nauru*

---

Jep.
Ei mitään henk.koht., mutta itse olisin mättänyt turpaan jos joku alkaa ampua kovilla pääni yli. Vittu mitä touhua. "Siistiä" varmaan ja silleen, I feel ya, mutta ei perkele jätkät.

---


Niiden kahden kilarin koulutuksessa itsestäkin kouliintui jonkinasteinen "sotahullu" jos rauhaa rakastavaa miestä voi sellaisella sanalla kuvailla. Tosiaan taistelupari oli munat turpeessa ja itse seisoin eikä taisteluparini ollut missään vaiheessa täysin tulilinjalla (piippu ei missään vaiheessa osoittanut kohtisuoraan häneen), mutta jos se olis siitä ponkassu sekunnin sadasosassa pystyyn, niin olisi saattanut kuulla luodin lentävän aika läheltä korvaa. Saattaa kuulostaa aika kreisiltä ja varmasti puolustusvoimien turvallisuusohjeiden vastaista näin rauhanaikana olikin, mutta todellinen vaara, että olisin osunut kaveriin oli kuitenkin hyvin hyvin pieni ja olisi vaatinut minun kompastumisen ja vahinkolaukauksen.

edit: Ja tosiaan taistelupariharjoituksessahan toinen etenee aina toisen edellä, joten kyllä siinä on koko ajan pieni riski saada kuulasta selkäänsä jos toinen ei osaa käsitellä aseita ja kaatuilee omia aikojaan ilman varmistinta sormi liipasimella.



woot... meille ainaki 2.psjk:ssa opettiin kiven ja kannon kautta että kovaspanosammunnoissa ETEEN EI TULLA
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1117 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

Ressiv, 9.1.2010 17:22:
woot... meille ainaki 2.psjk:ssa opettiin kiven ja kannon kautta että kovaspanosammunnoissa ETEEN EI TULLA


Ryhmäammunnoissa tää oli aika selkeää, että eteen ei tulla. Silloin edettiinkin rintamana reiluilla etäisyyksillä ja viereinen kaveri eteni edellä viistosti. Taistelupariharjoituksessa myös pari eteni viistosti edessä, ei siis koskaan kohtisuoraan edessä, mutta jantterit eivät auenneetkaan vain edessä vaan myös viistosti sivuilla.
Kimbou

Posts: 608

#1118 • • Kimbou

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 18:25:
---
Ressiv, 9.1.2010 17:22:
woot... meille ainaki 2.psjk:ssa opettiin kiven ja kannon kautta että kovaspanosammunnoissa ETEEN EI TULLA

---

Ryhmäammunnoissa tää oli aika selkeää, että eteen ei tulla. Silloin edettiinkin rintamana reiluilla etäisyyksillä ja viereinen kaveri eteni edellä viistosti. Taistelupariharjoituksessa myös pari eteni viistosti edessä, ei siis koskaan kohtisuoraan edessä, mutta jantterit eivät auenneetkaan vain edessä vaan myös viistosti sivuilla.



niinno, kuulostaa aika uhkarohkealta....näin ku ajattelee et vitsillähän siellä mennään ja ammuskellaan!! paras ois varmaan ollu huutaa kaverille että missä vihollinen on kun huutaa maihin ja ampua ite....ne sektorit ne sektorit...

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1119 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

Kimbou, 9.1.2010 18:37:
---
De Souza, 9.1.2010 18:25:
---
Ressiv, 9.1.2010 17:22:
woot... meille ainaki 2.psjk:ssa opettiin kiven ja kannon kautta että kovaspanosammunnoissa ETEEN EI TULLA

---

Ryhmäammunnoissa tää oli aika selkeää, että eteen ei tulla. Silloin edettiinkin rintamana reiluilla etäisyyksillä ja viereinen kaveri eteni edellä viistosti. Taistelupariharjoituksessa myös pari eteni viistosti edessä, ei siis koskaan kohtisuoraan edessä, mutta jantterit eivät auenneetkaan vain edessä vaan myös viistosti sivuilla.

---

niinno, kuulostaa aika uhkarohkealta....näin ku ajattelee et vitsillähän siellä mennään ja ammuskellaan!! paras ois varmaan ollu huutaa kaverille että missä vihollinen on kun huutaa maihin ja ampua ite....ne sektorit ne sektorit...



Joo ihan varmasti olis ollut parempi huutaa kaverille missä päin nousi, mutta kuten sanoin, niiden kahden kilarin koulutuksessa "ei menty vitsillä" ja itsestäkin kouliintui jonkinasteinen "sotahullu". Jos suoritus oli pliisu, niin sitten vedettiin uudestaan, ennen kuin menossa oli tappamisen meininkiä.
Tomppeli

Posts: 125

#1120 • • Tomppeli

Replying to Mites teidän asepalvelus..?:

De Souza, 9.1.2010 14:23:
---

Vieläpä kun omalla johtajakaudella meidän yksikköömme sijoitettiin kaikki bemarit, niin me johtajat saatiin sitten alokkaiden kouluttamisen sijaan tehdä kaikkea spessua, kuten käydä ampumassa erilaisilla aseilla (suomi-kp, joku pirun tehokas tarkkuuskivääri, pari erilaista sinkoa, itko, 9mm pistooli...), 2kk:n erikoiskomennus Utin jääkärirykmenttiin apukouluttajiksi laskuvarjojääkäreitä juoksuttamaan, taisteluleireillä toimittiin aina erikoistehtävissä mm. iskuryhmänä vedettiin parilla uatsilla joihin oli viritettu kevyt-kk konepellille ja tiedustelutehtäviä yöllä vihollisen leireihin. Siis jos yhtään pyssyleikit kiinostaa, niin aivan törkeän siistiä :D

Mitä tästä opimme? Kannattaa olla intissä 12kk *vink* *nauru*



On se koulutus tuolla Utissaki näemmä muuttunu. Ei ollu uozit meitä 08-09 kyöräämässä... *nauru*
Se pirun järee tkk on todennäkösesti Barrett (12.7 RSTKIV 2000)...