56 posts, 3 pages, 7,666 views
Individual:
Presidentin tehtäviin kun kuuluvat tietyt protokollan mukaiset tehtävät, kuten esimerkiksi nyt viimeksi Valtiopäivien avaus ja siihen kuuluvaan jumalanpalvelukseen osallistuminen. Kyllä se on tiedossa sillä ihmisellä, joka siihen virkaan valitaan ja jopa sillä ihmisellä, joka pyrkii.
Epailija:
---
Individual:
Presidentin tehtäviin kun kuuluvat tietyt protokollan mukaiset tehtävät, kuten esimerkiksi nyt viimeksi Valtiopäivien avaus ja siihen kuuluvaan jumalanpalvelukseen osallistuminen. Kyllä se on tiedossa sillä ihmisellä, joka siihen virkaan valitaan ja jopa sillä ihmisellä, joka pyrkii.
---
Todennäköisesti on tosiaan tiedossa. Eri asia onkin, että pitäisikö moisiin toimituksiin osallistuminen kuulua protokollan mukaisiin tehtäviin. Tosin eihän sitä protokollaa ole kuin korkeintaan muodollinen pakko noudattaa, joten selkärankaa omaava presidentti voisi ihan hyvin jättää moiset väliin, jos oma uskonnollinen vakaumus ei sattuisi olemaan se perinteinen (mikä se sitten onkaan).
Jutu:
Öh, mä itse kuulun kirkkoon ja en tule todennäkösesti koskaan siitä eroamaankaan. Jotkut voisivat jopa väittää että olen tosi uskovainen, mutta itse en miellä asiaa siten. Minusta nykyinen käytäntö on ihan hyvä.
silencio:
Kyllä pitäisi luopua. Kaikki kirkon tukeminen pitäisi mielestäni lopettaa.
Sponsoroikoot kirkon toimintaa ne jotka uskovat, ja/tai uskovat kirkkoon.
Epailija:
---
Individual:
Eikö ainakin kirkollisveron maksamisesta vapaudu hyvin helposti eroamalla kirkosta?
---
Ei, jos sattuu omistamaan yrityksen.
Individual:
Jos sellainen henkilö ylipäätään tulee valituksi tässä maassa joka esittää jo vaalikiertueella, että en aio osallistua mihinkään uskonnollisiin tilaisuuksiin ja mitä istuvaan presidenttiin tulee, niin voin vain kuvitella mikä haloo siitä syntyisi jos hän nyt vaikka päättäisi tehdä samoin. Vaikka presidentin asemasta ja esim. valtaoikeuksista onkin paljon ollut puhetta viime aikoina, niin en kyllä muista mistään lukeneeni, että onko siviilirekisteriin? kuuluvan valtionpäämiehen pakko osallistua uskonnollisiin tilaisuuksiin. Onko Presidentti Halonen edes ottanut asiaa missään puheeksi...
silencio: Mielestäni ei ketään pitäisi kastaa silloin vielä kun on "tiedottomassa" olotilassa, eikä tiedä mihin on sekaantunut.
remotion:
kaikki yritykset maksaa kirkollisveroa piste. aika ikävää minusta.
silencio:
Ja entäpä se että lapset kastetaan "väkisin"... Niin, vanhemmathan sen periaatteessa päättää, että kastetaanko vai ei mutta mutta.... Mielestäni ei ketään pitäisi kastaa silloin vielä kun on "tiedottomassa" olotilassa, eikä tiedä mihin on sekaantunut.
Ana-5000:
---
remotion:
kaikki yritykset maksaa kirkollisveroa piste. aika ikävää minusta.
---
Ja sehän on selkeästi väärin. Eihän meillä pitäisi mitään valtion ja kirkon liittoa olla..
Mä kuvittelin että kirkollisveroa maksetaan siitä ilosta, että saa kuulua kirkkoon. Vai kuuluvatko yritykset kirkkoon? Voiko yritys erota kirkosta?
Individual:
Eikä vanhemmat mun mielestä saisi päättää lapsen nimeäkään, vielä kun se on vauva-asteella, vaan keskustella lapsen kanssa hieman vanhemmalla iällä, miksi hän haluaa itseään kutsuttavan. Koulussa kiusaavat, jos on hölmö nimi, niin...
Individual:
Tuo oli uutta. Aika jännä juttu...
Voitko kertoa hieman tarkemmin?
Individual:
---
silencio:
Ja entäpä se että lapset kastetaan "väkisin"... Niin, vanhemmathan sen periaatteessa päättää, että kastetaanko vai ei mutta mutta.... Mielestäni ei ketään pitäisi kastaa silloin vielä kun on "tiedottomassa" olotilassa, eikä tiedä mihin on sekaantunut.
---
Tune:
Enochian Cresent-Väkisinkastettu
Eikä vanhemmat mun mielestä saisi päättää lapsen nimeäkään, vielä kun se on vauva-asteella, vaan keskustella lapsen kanssa hieman vanhemmalla iällä, miksi hän haluaa itseään kutsuttavan. Koulussa kiusaavat, jos on hölmö nimi, niin...