TYÖTTÖMÄT / TYÖLLISET - vinkkeja työnhakuuun...

204 posts, 11 pages, 56,103 views

Techa

#141 • • Techa
Paskin työ ikinä;

Kamun kaa kaupungin leivissä 14.v kesäisenä..
1 kk työstä (uimahallin seudun kunnossapito)
ns. tienaa tonni! [1000mk] *nauru*

Melkein viimeisenä päivänä kaverilla palo
käämit kyseisen uimahallin vastapäiseen
vanhusten taloon, tai niiden asukkeihin...
(kyttäsivät päivästä toiseen, teemmekö työmme)
Tämä päätti vilauttaa paljasta nuoren herran
persettä mammoille.. *aplodit*

Tästä mammat eivät tykänneet, *ding*
ja ottivat yhteyttä esimieheen..

Seuraavana päivänä,
tilit jäädytettiin molemmilta... *whaat*

--
´klik klak bada bada klik klak boom!!

Nauskiss

#142 • • Nauskiss
Hehheh, mun pitäis keksiä kohta työnhakuvinkkejä itellenikin... Mutta, ehkä nää samat vanhat jotka on tähänkin asti toiminu tepsii edelleen:

- yltiöasiallinen ja faktoja tykittävä hakemus
- kaiken "osaaminen" ts. jos ei vielä haastatteluun mennessä oikeasti osaa jotain taitoa/asiaa mitä tehtävä edellyttää, niin väittää silti osaavansa ja opettelee (todellakin opettelee) sen salamana
- huolellinen perehtyminen tehtävään ja firmaan -> haastattelun parasta sujua kuin luonteva keskustelu kahden asiantuntijan välillä
- viilipyttymäinen kärsivällisyys hakuprosessin kaikissa vaiheissa
- voitontahto/-varmuus

Harmittavinta työnhaussa on se, että kunnollisten paikkojen hakeminen on hemmetin aikaa vievää. (Hakemus, haastattelu/-lut, testit ja soveltuvuuskokeet, näytetyöt, vastauksen odottelu...) Mutta, nyt aion kyllä hakea vähemmän kunnollisiakin duuneja. Olis siistiä päästä chillailemaan johonkin aivottomaan rutiinihommaan. *nukkuu* (<- aktiivinen työläinen)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

#143 • • opmdevil Guest
Ainakin it-alalla hakemukseen kannattaa liittää kaikkia mystisiä lyhenteitä kuten XML, PHP ja vaikkapa HTML ja vähän mystisimpiä kuten XSD. Sitten pari voi keksiä aivan hatusta tyyliin IPLOM ja RHLM. Jos joku sitten kysyy, että mitä ne tarkoittaa, voi kuitata takaisin, että "Ettekö te tosissaan tiedä" ja sitten vähän katsoo haastattelijoita huvittunut hymy naamalla.
#144 • • Annakins Guest

opmdevil, 23.5.2007 09:12:
Ainakin it-alalla hakemukseen kannattaa liittää kaikkia mystisiä lyhenteitä kuten XML, PHP ja vaikkapa HTML ja vähän mystisimpiä kuten XSD. Sitten pari voi keksiä aivan hatusta tyyliin IPLOM ja RHLM. Jos joku sitten kysyy, että mitä ne tarkoittaa, voi kuitata takaisin, että "Ettekö te tosissaan tiedä" ja sitten vähän katsoo haastattelijoita huvittunut hymy naamalla.

*justjoo*
Steven Hoaks

#145 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Techa, 22.5.2007 23:26:
Paskin työ ikinä;

Kamun kaa kaupungin leivissä 14.v kesäisenä..
1 kk työstä (uimahallin seudun kunnossapito)
ns. tienaa tonni! [1000mk] *nauru*

Melkein viimeisenä päivänä kaverilla palo
käämit kyseisen uimahallin vastapäiseen
vanhusten taloon, tai niiden asukkeihin...
(kyttäsivät päivästä toiseen, teemmekö työmme)
Tämä päätti vilauttaa paljasta nuoren herran
persettä mammoille.. *aplodit*

Tästä mammat eivät tykänneet, *ding*
ja ottivat yhteyttä esimieheen..

Seuraavana päivänä,
tilit jäädytettiin molemmilta... *whaat*

*lmao*

Mä kyl vähän veikkaan kuitenkin että se oli sen arvoista *tirsk*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

#146 • • Norb Guest
Jos meinaat soittaa ja kysyä töitä. Niin pe ei kannata soitella, kun porukka odottaa täpinöissä viikonloppua, eikä silloin kiinnosta/jää mieleen joku työnhakija. Myöskään ma ei kannata soittaa, kun porukka väsynyttä. Paras aika soittaa on siis ti-to noin klo 12-14 silloin porukka on syöny, eikä ole kiukkusia ainakaan näläntakia.
Dacey

#147 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
*tirsk* tuol o kyl joku ongelma.. tänää ex-duunikaveri soitti et oli menny töihin ni pomo oli lätkässy paperin kouraan.. hyvä maine alkaa tuolla paikalla pikkuhiljaa kiirimään...
-lera-

#148 • • -lera-
mistä saisin rohkeutta ottaa nykyisestä työpaikasta loparit ja hakea uutta duunia..
pelkään vaan et en pärjää missään muualla kun tähän on jo niin totuttu *nyyh*

ps. vihaan nykyistä työtä *toktok*
laite

#149 • • laite MastahWankah

-lera-, 24.5.2007 12:44:
mistä saisin rohkeutta ottaa nykyisestä työpaikasta loparit ja hakea uutta duunia..

Et oo miettinyt sitä, että hakisit ensin uutta duunia ja sitten kun oot sen saanut ottaisit ne loparit?
-lera-

#150 • • -lera-

laite, 24.5.2007 12:47:
---

---

Et oo miettinyt sitä, että hakisit ensin uutta duunia ja sitten kun oot sen saanut ottaisit ne loparit?

no kun mulla on se kuukauden irtisanomisaika.. ?
laite

#151 • • laite MastahWankah

-lera-, 24.5.2007 13:28:
---
---

---

---

Heh, jos joku firma tosissaan haluaa sut palkkalistoilleen, niin luuletko että niitä haittaa jos sanot, että voit aloittaa vasta kuukauden päästä kun vanhan duunin irtisanomisaika on sen verran? :)
Tietty tuosta irtisanomisajasta voi myös neuvotella oman työnantajan kanssa siinä vaiheessa kun nimi on uudessa sopimuksessa. Reippaasti vaan esimiehen juttusille ja kertomaan mikä on tilanne.
Anselmi

#152 • • Anselmi And sell me

---
---

---

---

Niin että et sitten voi sen kuukauden jälkeen aloittaa?*ding*
Kaikki työthän ei ihan heti ala kun niihin valitaan.

(Mutta muista kilpailukiellot jne. tekijät)

--
sen pituinen se

-lera-

#153 • • -lera-

laite, 24.5.2007 13:31:
---
---
---

---

---

---

Heh, jos joku firma tosissaan haluaa sut palkkalistoilleen, niin luuletko että niitä haittaa jos sanot, että voit aloittaa vasta kuukauden päästä kun vanhan duunin irtisanomisaika on sen verran? :)
Tietty tuosta irtisanomisajasta voi myös neuvotella oman työnantajan kanssa siinä vaiheessa kun nimi on uudessa sopimuksessa. Reippaasti vaan esimiehen juttusille ja kertomaan mikä on tilanne.

no mun esimiehelle ei voi jutella. sen takia lähenkin täältä heti kun vaan voin.
kuulemma mulla on asennevamma ja vääntelen sille niskoja... vaikka kerroin vaan oman mielipiteen yhestä asiasta.. :D no joo.. sehän on aina oikeassa ja mä oon paska työntekijä..
Lyylikki

#154 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

---
---

---

---

Eikun enpä puhunutkaan puppua. Siis yleiset irtisanomisajat on alle 5 v. kestäneissä työsuhteissa 14 vuorokautta ja yli 5 v. kestäneissä sen 1 kk. Ja tämä oli sitten niitä asioita, joissa voidaan muutakin sopia. Eli jos olet sopinut tuon 1 kk ajan, niin sitten, mutta lukeeko se varmasti sopimuksessa.
evvk

#155 • • evvk
No.. joo tuli mieleen vaan että CV:n ei tarvii olla mijuunasivuinen.. joillakin on n. 10-sivuinen CV..
-lera-

#156 • • -lera-

Lyylikki, 24.5.2007 13:44:
---
---
---

---

---

Eikun enpä puhunutkaan puppua. Siis yleiset irtisanomisajat on alle 5 v. kestäneissä työsuhteissa 14 vuorokautta ja yli 5 v. kestäneissä sen 1 kk. Ja tämä oli sitten niitä asioita, joissa voidaan muutakin sopia. Eli jos olet sopinut tuon 1 kk ajan, niin sitten, mutta lukeeko se varmasti sopimuksessa.

juu, sopimuksessa on se kuukauden irtisanomisaika vaikka oon ollut täällä vasta 2,5 vuotta.
Apo

#157 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Mark Hamilton, 24.5.2007 14:11:
No.. joo tuli mieleen vaan että CV:n ei tarvii olla mijuunasivuinen.. joillakin on n. 10-sivuinen CV..

*ding*

Itse hain it-alalle teknisen arkkitehdin töihin kaksisivuisella CV:llä ja hyvin tuntui kelpaavan. Työhaastattelutilanteissa CV toimi keskustelun pohjana ja siellä tiiviisti luetellut asiat pystyi kertomaan auki.
#158 • • opmdevil Guest

Apo, 24.5.2007 14:14:
---
Mark Hamilton, 24.5.2007 14:11:

---

*ding*

Itse hain it-alalle teknisen arkkitehdin töihin kaksisivuisella CV:llä ja hyvin tuntui kelpaavan. Työhaastattelutilanteissa CV toimi keskustelun pohjana ja siellä tiiviisti luetellut asiat pystyi kertomaan auki.

Mulle on ainakin opetettu, että CV ja hakemus mahdollisimman tiivis. Itse olen tehnyt aina liikekirjeen pohjalta CV:n ja hekemus on sitten ollut sitten lyhyt ja napakka. Tärkeät asiat ovat tärkeitä, se että tykkää lenkkimakkarasta ja ajoittain saunomisesta, ei niinkään.
z

#159 • • z

-lera-,
juu, sopimuksessa on se kuukauden irtisanomisaika vaikka oon ollut täällä vasta 2,5 vuotta.

Juu, irtisanomisajasta voi sopia noin ja joissain duuneissa voi olla 2-3 kuukauttakin. (Sellainen sääntö taitaa olla, ettei työntekijän puolelta irtisanomisaika voi olla pidempi kuin työnantajan.) Mutta älä nyt tosiaan ikinä irtisano itseäsi tai edes kerro vaihtoaikeistasi pomollesi, ennen kuin on uusi soppari allekirjoitettu (tai ainakin odottamassa vain sun allekirjoitusta).

Noista mahd. kilpailukielloista ei kai useimmiten tarvitse välittää. useimmissa tapauksissa ne ovat kohtuuttomia sopimusehtoja, joiden "rikkomisesta" ei tarvitse pelätä mitään seurauksia.
-lera-

#160 • • -lera-

miikkah, 24.5.2007 14:22:
---
-lera-,

---

Juu, irtisanomisajasta voi sopia noin ja joissain duuneissa voi olla 2-3 kuukauttakin. (Sellainen sääntö taitaa olla, ettei työntekijän puolelta irtisanomisaika voi olla pidempi kuin työnantajan.) Mutta älä nyt tosiaan ikinä irtisano itseäsi tai edes kerro vaihtoaikeistasi pomollesi, ennen kuin on uusi soppari allekirjoitettu (tai ainakin odottamassa vain sun allekirjoitusta).

Noista mahd. kilpailukielloista ei kai useimmiten tarvitse välittää. useimmissa tapauksissa ne ovat kohtuuttomia sopimusehtoja, joiden "rikkomisesta" ei tarvitse pelätä mitään seurauksia.

tää sopii ehkä tohon "tyhmät kysymykset- topicciin" mut selittäkää tyhmälle mikä ihme on kilpailukielto?