TYÖTTÖMÄT / TYÖLLISET - vinkkeja työnhakuuun...

204 posts, 11 pages, 56,175 views

#61 • • Equalizer Guest
Töitä kyl on jos on vara maksaa eka miljoona et pääsee asuun sinne missä sitä työtä on tai jos on ajokortti et on kulkuyhteyksii mitä mul ei oo. Toi ajokortti on aika mones paikas nykyään vaatimuksena..Kaikest sitä saiski maksaa eka et pääsis tekemään "jotain"*igor*
Jutu

#62 • • Jutu Blondi
Kävin juuri katsomassa avoimia autonkuljettajan paikkoja ja niihin kaikkiin vaaditaan 1-5 vuoden työkokemus tai pidempi aikaisen ajokokemuksen. Miten mulle voi tulla ajokokemusta jos en kerta pääse mihinkään edes apukuljettajaksi? Ja sitten mulla ei riitä edes ikä ajaa sitä BECE-korttia ja sekin karsii mahdollisuuksia päästä noihin hommiin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Nepenthe

#63 • • Nepenthe

Lene:
---
[Nuclear]:
Musta kyllä tuntuu ettei henkivakuutus kata itsemurhaa...

---

Itsemurhatapaukset henkivakuutuksissa muodostavat poikkeuksen pääsäännöstä, jonka mukaan vakuutuksenantaja ei ole vastuussa, jos vakuutettu on itse aiheuttanut tahallaan vakuutustapahtuman. Jos vakuutuksenantajan vastuun alkamisesta on kulunut yli vuosi, itsemurhan tekeminen ei poista edunsaajan oikeutta henkivakuutuskorvaukseen. ^^

Onks toi Hopun vai Hemmon kirjasta? Toi kuulostaa ikäänkuin jonkin painajaismaisen verhon läpi tosi tutulta *muhaha*

/N
mainosjono

#64 • • mainosjono Hardcore Hooligan

Jutu:
Kävin juuri katsomassa avoimia autonkuljettajan paikkoja ja niihin kaikkiin vaaditaan 1-5 vuoden työkokemus tai pidempi aikaisen ajokokemuksen. Miten mulle voi tulla ajokokemusta jos en kerta pääse mihinkään edes apukuljettajaksi? Ja sitten mulla ei riitä edes ikä ajaa sitä BECE-korttia ja sekin karsii mahdollisuuksia päästä noihin hommiin.

jakeluautoa pääse ajamman kyllä ilman työkokemustakin......riippuu tietty vähän paikkakunnasta....
#65 • • Equalizer Guest

Christinah:

Jos valokuva pyydetään niin laita ihmeessä. Kyse ei siitä, että ulkonäön mukaan valitsisivat työntekijöitä (toki joillain aloilla tämäkin painava seikka, vrt. asiakaspalvelutyö)

Mun naamalla tollasiin hommiin ei heti ekana pääsis*nauru*
#66 • • Viola00 Guest
Ai, että vinkkejä työnhakuun? Hmm.. Noo kai mä jotain voisin kirjoitella. itsellä onneks vakituinen paikka alla nyt koko opiskelun ajan joten voin huokasta helpotuksesta ja tosiaan kirjoitella niitä vinkkejä tänne. Uskokaa tai älkää, se hyvän duunin saanti voi olla pienestäkin kiinni. Eikä kannata sattuman/onnen astumista peliin vähätellä.

http://www.mol.fi
Katsot kotipaikkakuntasi vapaat työpaikat ja jos kiinnostavia löytyy niin otat kyseisiin firmoihin yhteyttä sillä tavoin kuin työpaikkailmoituksessa on toivottu. Äläkä ole liian nirso. Työpaikkoja on vaikea saada (ainakin vakituisia) joten jos ei kunnon koulutuksia hakemalle alalle ole tai koulutusta ollenkaan, ole nöyrä _oikeasti_. Turha nyrpistellä nokkaa "huonoille" töille vaan pistellä hakemuksia eripaikkoihin ja olla tyytyväinen jos saa edes jonkun. Kaikki ei saa ja kilpailu paikoista on kova.

Vaihe 2:
Käyt läpi kiinnostavien firmojen nettisivut. Isompien firmojen sivuilla on yleensä jonkinlainen työnhakulomake jonka voit täyttää. Jos ei ole, niin sitten lähetät hakemuksen sähköpostilla tai tavallisella postilla. Huom huoM! Voit, ja siis kannattaakin laittaa hakemus kiinnostavaan paikkaan vaikka työntekijöitä ei haeta varsinaisesti. Voi juuri sillä sekunnilla vapautua paikka ja koska olet sattumalta laittanut postia niin.. paikka voi olla sinun. Jos valokuva pyydetään niin laita ihmeessä. Kyse ei siitä, että ulkonäön mukaan valitsisivat työntekijöitä (toki joillain aloilla tämäkin painava seikka, vrt. asiakaspalvelutyö) mutta jos ei kuvaa pyydetä niin voit silti laittaa. Nimittäin on helpompaa yhdistää kuva ja hakemus -> jäät paremmin mieleen (ainakin toivottavasti). Ja ennenkaikkea panosta työhakemukseen. Tee siitä asiallinen ja omanlainen, äläkä lähetä samaa 37 muulle firmalle äläkä tee liian perushakemusta joka tosiaan sopii muihinkin firmoihin. Muista, että työhakemus on se millä "myyt itsesi" ko.firmaan, tai ainakin haastatteluun (jossa taas voi loistokkuuttasi jatkaa ja saada paikan).

Vaihe 3:
Pari päivää hakemusten lähettämisen jälkeen soitat perään. Pyydät saada puhua firman rekrytoinnista vastaavan henkilön kanssa. (Isommissa firmoissa on työhönottopomo erikseen, pienemmissä peruspomo.) Aloitat puhelun tyyliin "(esittelet itsesi)lähetin teille askettäin työpaikkahakemuksen ja..." ..koska näin annat itsestäsi kuvan, että olet todella kiinnostunut ko.työpaikasta ja haluat sen. Näet vaivaa. Olet aktiivinen. Olet varmasti sitä työntekijänäkin?

Vaihe 4:
Jos firmaan tarvitaan väkeä hommiin, ja olet puhelimessa antanut itsestäsi sellaisen kuvan että voisit olla heidän kaipaamansa henkilö, niin sinut luultavasti kutsutaan haastatteluun. Otat mukaan kaikki mahdolliset todistukset mistä suinkin voi olla hyötyä, ja yrität antaa itsestäsi positiivisen ja pätevän vaikutelman.

Vaihe 5:
Älä lannistu jos aluksi ei tärppää. Kyllä se siitä *joo*
#67 • • Edited Equalizer Guest
Ei taia paikkaa kyl löytyä jos täällä vaan istuu näpyttelemässä*nauru*Ei vaan..työvoimatoimistosta niit lappuja ei kyl ainakaan kannata ootella. Itelle pudonnu tasan 1 työilmotus. Mä oon tasan jumissa kulkuyhteyksien takia tääl peräkylillä työpaikkahaussa kun ei ole autoa (ei korttiakaan) ei pääse liikkumaan. Ja jos ei ole työpaikkaa ei puhettakaan et pystys jonneki fukin Hellsinkiin muuttaa asuun kun toi Espookin näyttää jo ylihintaselta..Saakeli..En kai oo ainut jol on tällästä*grr*

Lisätään vielä nyt tähän et mulla on hankaluuksia liikkuu jo pelkästään tällä paikkakunnallakin julkisilla yhtään mihinkään töihin..Jos sattuu oleen vaik vuorotyö kyseessä.
[Nuclear]

#68 • • [Nuclear] el aprendiz

Christinah:

Saanen kysyy miks sä kirjottelet samoja viestejä kahteen kertaan ja samalla poistat aikasemmin kirjotetun? Tää ei oo ensimmäinen topik missä oon tän huomannu...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

leka

#69 • • leka anteeksi olen eläin

Jutu:
-clips.

Kumpa ees sais vaki hommia tolla bece kortilla *poks*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

evvk

#70 • • evvk
Kun katsoo IT-alan hommia niin niitä paikkoja on kyllä tarjolla mutta niissä vaaditaan 6 vuoden kokemusta ja amk koulutusta
Techken

#71 • • Techken
Toisaalta tuo menetelmä ``jokainen saa töitä jos sitä haluaa`` ei päde. Kun nykyään ei pääse edes siivojaksi saatika sitten muualle. Kun odotetaan jo että mentäs ja luettais itsensä siivoojaksi. Miten siis työkökemusta voi saada jos ei saa sitä ensimmäistäkään vakituista paikkaa ? Hyvähän se on niitä hakemuksia täytellä ilman tulosta.

ps. Miten lassila&tikanojalle pääsee hommiin ?
Lost-Soul

#72 • • Lost-Soul los pallos

Mark Hamilton, 13.3.2005 14:43:
Kun katsoo IT-alan hommia niin niitä paikkoja on kyllä tarjolla mutta niissä vaaditaan 6 vuoden kokemusta ja amk koulutusta

ole alle 25v kolmen korkeakoulututkinnon omaava nuori ja reipas. Onhan sinulla alalta työkokemusta jo 6 vuotta.....

Ehkä ota työkokemusta ei kannata katsoa ihan silleen, laittaa vaan hakemusta ja jos ei kelpaa firmalle ni sit ne ei ota.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

MfLI

#73 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net
Niille jotka miettivät etätyön tekemistä yhtenä mahdollisuutena tarjoan mielelläni omaa kohta käynnistyvää SoundChilds.net portaalia vaihtoehtona. Täällä Klubituksessakin asiasta on jo keskusteltu kun ilmoitin hakevani beta-testaajia. Hanke on Tekesin, Helsingin Uusyrityspalvelun sekä Työvoimaministeriön tutkima ja ministeriön valtaosin rahoittama.

Tässä linnki klubbarin keskusteluun: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=38619;sivu=9999#loppu

Pistäkää mahdolliset omat kommenttinne tuohon threadiin. Yritän vastailla mahdollisuuksien mukaan. Tnx.

=M=

EDITS: Threadi vaihdettu
Darkness

#74 • • Darkness Spank~monkey
Kyllä töitä saa jos ei ole nirso ja kykenee olemaan avoin eikä polta hermojaan heti kun joku hieman avautuu.
Mikään työ ei ole alentavaa jos ei anna sen alentaa.

--
There aint no party like an alcoholic party!

e-will

#75 • • e-will joor worst naitmeir

Jone, 6.2.2003 21:36:
Onko mulla hyökkääjän maine jo? Jeeeee! *tuulettaa!*

klubbarin oma libero =)

--
vailla täyttä ymmärrystä

Jone

#76 • • Edited Jone Archibald Haddock

e-will, 11.4.2005 19:29:
klubbarin oma libero =)

...ja ton kirjoitin sentään jo yli kaksi vuotta sitten, jolloin olin ollut koko yhteisön jäsen kolmisen kuukautta. *nauru*
e-will

#77 • • e-will joor worst naitmeir

Jone, 11.4.2005 19:31:
---
e-will, 11.4.2005 19:29:
klubbarin oma libero =)
---
...ja ton kirjoitin sentään jo yli kaksi vuotta sitten, jolloin olin ollut koko yhteisön jäsen kolmisen kuukautta. *nauru*

muah! *nauru* en muuten huomannu katsoa päiväystä =)

--
vailla täyttä ymmärrystä

evvk

#78 • • evvk

Lost-Soul, 11.4.2005 16:47:
---
Mark Hamilton, 13.3.2005 14:43:

---

ole alle 25v kolmen korkeakoulututkinnon omaava nuori ja reipas. Onhan sinulla alalta työkokemusta jo 6 vuotta.....

Ehkä ota työkokemusta ei kannata katsoa ihan silleen, laittaa vaan hakemusta ja jos ei kelpaa firmalle ni sit ne ei ota.

Joo on silti pistetty hakemuksia Nokialle vaikka niissä puhutaan vaik mitä
Jammailija

#79 • • Edited Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Hakemuksen
- siisti, tyylikäs ja selkee ulkoasu
- kaikki tarvittavat nuoleskelusanat kuitenkaan menemättä liian imeläksi
- jokin naseva "juttu", hakemuksesi tarkoitus/syy, jotta jäät mieleen positiivisella tavalla
*iloinen*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

mehukatti

#80 • • Edited mehukatti dude
mulle soitti tänään jostain rekryfirmasta headhunter, että haluis mut sinne juttelee. ne ettii kuulemma tyyppiä johonkin 50-hengen it-firmaan. ei suostunu kertoo, että mitä kautta ne oli saanu tietoo musta, mut pieni epäilys et linkedin.com:sta. ihan kiva kuitenkin kun tyyliin soitetaan et kelpaisko duuni. *hihu*