TYÖTTÖMÄT / TYÖLLISET - vinkkeja työnhakuuun...

204 posts, 11 pages, 55,977 views

nina¤

#1 • • nina¤ -eläinlaps
...tai muuten vaan läppää työelämästä *purr*

--
..for me to POOP ON..

Jone

#2 • • Jone Archibald Haddock
Lucid Dream:

Jos aloitat topicin jostain asiasta, johon oikeasti haluat vastauksia niin eikö olisi fiksua itse panostaa asian alustamiseen hieman enemmän kuin 10 sek?
akir0

#3 • • akir0 idleRPG champion 2009
Lucid Dream:

Jos olet näin aktiivinen kyselijä ja perustelija niin taisi jäädä paikka saamatta..
r0n

#4 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
postaus.jpg

--
6er reihe

nina¤

#5 • • nina¤ -eläinlaps
Jone:
Jos aloitat topicin jostain asiasta, johon oikeasti haluat vastauksia niin eikö olisi fiksua itse panostaa asian alustamiseen hieman enemmän kuin 10 sek?

Oletkin varmaankin oikeassa, mutta eikö olisikin fiksua heittää jotakin asiastakin?? *iloinen* okkej, sun hyökkääjän mainees tunnetaan, joten mä annankin tästä anteeksi *nauraa* vaikkei ehkä pitäisikään *dissaa*

Asia on näin päin, että itse haen työtä jatkuvasti, vaikka en pahemmin sitä tarvitse (tällä hetkellä *justjoo*), mutta kesätyö olisi tänäkin vuonna paikallaan!
Kiinnostaisi tietää, että onko monet saanut työtä ilman "suhteita", eli esim. ei kavereiden sukulaisten tuttavien kautta-....
Kuinka monta turhaa hakemusta lähetit, johon ei edes vastattu?
Mikä on paras kesäduuni, mikä tulee mieleen?
Mikä oli hulluin (hauskin/epämiellyttävin) työpaikka?
Ja loppujen lopuksi mitä johtopäätöksiä vedät lopetettuasi kesätyökauden? Vai lasketko vain hien ja huimauksen takia huomaamatta jääneitä kesäpäiviä? *igor*

--
..for me to POOP ON..

Late

#6 • • Late team Lasse
Duunia haen jatkuvasti mutta vielä ei oo napannu. *eiei*
Jone

#7 • • Jone Archibald Haddock
Lucid Dream:

Oletkin varmaankin oikeassa, mutta eikö olisikin fiksua heittää jotakin asiastakin??

Ei, mikäli asia ei juurikaan kiinnosta? Viestini oli kirjoitettu ainoastaan osoittamaan että olisit voinut ajatella 2 kertaa mitä postaat ja missä muodossa.

Lucid Dream:

*iloinen* okkej, sun hyökkääjän mainees tunnetaan, joten mä annankin tästä anteeksi *nauraa* vaikkei ehkä pitäisikään *dissaa*

Onko mulla hyökkääjän maine jo? Jeeeee! *tuulettaa!*

En tosin ymmärrä mistä olen moisen saanut koska tässäkin tapauksessa esitin hyvinkin asialliseen sävyyn kritiikkiä ihan aiheesta ja kuitenkin koit sen jotenkin loukkaavana. Sen sijaan kahteen muuhun postaukseen jotka tulivat omani perässä ja koskivat samaa aihetta, et sanonut mitään.

Öhöm, mitäs mä muuten sun anteeksiannollasi teen? Pidä hyvänäsi vain kaikkine keskisormihymiöineen.

Lucid Dream:

Asia on näin päin, että itse haen työtä jatkuvasti, vaikka en pahemmin sitä tarvitse (tällä hetkellä *justjoo*),

Haet työtä, vaikka et ole valmis sellaista vastaanottamaan? Öh, no harrastuksensa kullakin.

Lucid Dream:

mutta kesätyö olisi tänäkin vuonna paikallaan!
Kiinnostaisi tietää, että onko monet saanut työtä ilman "suhteita", eli esim. ei kavereiden sukulaisten tuttavien kautta-....

Olen saanut kaikki työpaikkani yhtä lukuunottamatta perustuen pelkästään kykyihini ja aiempaan työhistoriaani. Harvoilla työpaikoilla on varaa palkata paikkaan täysin sopimatonta henkilöä pyörittelemään peukaloita vaikka hän kuinka olisi serkun kummin kaima, joten kyllä noita paikkoja ilman suhteitakin irtoaa kun osaa tekemänsä asian.

Lucid Dream:

Kuinka monta turhaa hakemusta lähetit, johon ei edes vastattu?

Miten niin turhaa? Hakemuksia lähettämällä tähdätään työpaikan saantiin, joten ei niiden lähettäminen ole turhaa missään tapauksessa. Silloinkin kun niihin ei saa edes vastausta tietää ainakin että ko. paikka ei ole palveluksistasi kiinnostunut, joka on hyvinkin hyödyllistä. *nauraa*

Itse olen lähettänyt hakemuksia eri kausina eri duuneihin hyvinkin vaihtelevia määriä, elämäni aikana monia kymmeniä nyt kuitenkin ja ihan hyviin duuneihin olen päätynyt yleensä.

Lucid Dream:

Mikä on paras kesäduuni, mikä tulee mieleen?

Jäätelöauton kuljettaja, yövuoro.

Lucid Dream:

Mikä oli hulluin (hauskin/epämiellyttävin) työpaikka?

Eräs pieni yritys, jonka tj:nä toimi ja toimii mielenhäiriöön asti tempperamenttinen vanha kääpä. Ko. ihmisen takia muutama työntekijä irtisanoi itsensä, minua hän taas istutti tyhjän panttina, irtisanoi myöhemmin ja on jälkikäteen kovaan ääneen kuulma parjannut duunejani, joita kiitteli itseasiassa silloin kun oli lafkassa töissä. En panisi pahakseni vaikka joku lentäisi lentokoneen sen äijän peräsuolta ylös, sen verran pahasti se hermoille kävi.

Lucid Dream:

Ja loppujen lopuksi mitä johtopäätöksiä vedät lopetettuasi kesätyökauden? Vai lasketko vain hien ja huimauksen takia huomaamatta jääneitä kesäpäiviä? *igor*

Mitä ihmeen johtopäätöksiä pitäisi vetää? *ding*

[muokattu 7.2.2003 11:25]
Lounge_Lizard

#8 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
Työ... mitä se on? Jonkinlainen eläin?

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

Galore

#9 • • Galore
Ainoa työ, jonka nyt pystyy jotenkin hyväksymään tällä hetkellä on pianotuntien antaminen "pienille" lapsille ja siitä sit voikin vetää hyvää liksaa. Viikon pianotunneilla kustantaa sit viikonlopun riennot...*plur* Suosittelen kaikille.
By the way, työtä ei saa ikinä, kun sitä tarttis, ja työnhaussa usein helposti luovuttaa parin epäonnistuneen työhaastattelun jälkeen. ÄLKÄÄ VAIPUKO EPÄTOIVOON!! (te työtä etsivät...) ... ja ainahan se roskaravintola teidän työpanostanne kaipaa..
*ökkö*

--
¨kotahi¨

HzO

#10 • • HzO 9mm burana auttaa
Paras kesä duuni on ollut tehtaan duunarina.

Palkka on helvetin hyvä työmäärään nähden. Istut ja odotat että kone hajoaa, sit korjaat jos pystyt. Jos kaikki rulaa ni ei tartte persettä nostaa ku 4x tunnissa. No aikahan siinä ei sit kulu millään.

Paskin duuni on ollut varmaan pitsakuski. =====) 15 v mopol. Kesäl oli kiva päristel, mut sit tuli talvi ja lumipallot stna.

No kaipa sitä siksi opiskelee yos et ei tarvitsisi paska duunii tehdä koko ikää.

--
Kuolema Kuittaa Univelat Joukkohaudassa Et Lepää Yksin

Katrina

#11 • • Katrina
paras työpaikkani oli pienen urheiluhallin kahviontätinä. Ihanaa hommaa, sain paljon uusia kavereita ja asiakkaat olivat ihania, kiireettömiä ihmisiä.

Tällä hetkellä olen kenkämyyjänä eräässä kenkäkaupassa, mukavaa ja avartavaa hommaa sekin. Ihania työkamuja.

Olen elämässäni saanut melkein jokaisen työpaikan mitä olen hakenut, mutta toisaalta hakuhistoriakaan ei ole niin kovin pitkä.

Kesä on sen verran lyhyt aika, että mielestäni kesätyöpaikkaa ei turhaan kannata liikaa alkaa valitsemaan (tietenkään mitään tappolaa tai oman arvoa alentavaa ei tarvitse tehdä, mutta noin yleensä... Yhden kesän kestää melkein mitä vaan, jos ei ole valinnan vapautta.).
jUSSi

#12 • • jUSSi äkäinen vanhus
duunia saa hakemalla. Yksikään hakemus ei ole turha kuten Jone jo sanoi.

Paras kesätyö oli töölössä talonmiehenä. Kesä oli kuuma ja kissat vähissä vaatteissa (silloin olin vielä nuori ja vapaa *nauraa* ). Melkein koko ajan sai olla ulkona.

Toinen melkein yhtä hyvä olis Silja Linella siivojana. Ette arvaa mitä kaikkea hyteistä voi löytyä (sen humalaisen nuoren suomalaisen miehen lisäksi ;) Duuni itsessään vaan oli aika rankkaa, mutta muuten oli hauskaa.
akir0

#13 • • akir0 idleRPG champion 2009
Mulla oli kerran kyllä luxus-duuni, pikkufirman mikrotukena/koodaajana/ylläpitona.

Päivittelin tietokantaa, koodasin pieniä työkaluja jne. Mutta koska firma oli aika pieni ja pomo sai tietää, että mulla on kuorma-autokortti ni pääsin ajelemaan isolla autolla pitkin poikin suomea ja ruotsia/viroa.

Autoilu kesällä oli rok. Näki paikkoja ja kivoja ihmisiä

<sing>Mä oon rekkamies</sing>
Janne

#14 • • Janne kipee ukkeli
Mä aloitin 16-vuotiaana vihanneksia putsaamalla ja pakkaamalla - laskin suurin piirtein joka viides minuutti, paljon oli taas tullut tienattua 30 mk tuntipalkalla. Siinä duunissa oli omat hyvät puolensa, ei tarvinnut liiaksi ajatella ja pääsi välillä ajelemaan trukilla.

Paras duuni ehdottomasti oli pelinhoitajan homma RAY:llä, jota duunailin Kauppakorkean opiskelujen ohessa. Helppo homma, OK palkka, ilmaiset limut ja safkat, hauskat/hyvännäköiset asiakkaat ym. Sitten tietysti oli kivaa myös se, että koska oli melkein kaikki perjantai- ja lauantai-illat duunissa, ei voinut ryypiskellä, joten rahat ja maksa säästyivät. Huono puoli tietty oli sitten se, että ei melkein koskaan päässyt kunnon bileisiin, ellei sattunut olemaan siellä duunissa.
Tapi

#15 • • Tapi Dreamstate
Pari vinkkiä:

- Älä ole minuuttiakaan myöhässä haastattelusta. Ja jos tiedät myöhästyväsi, ilmoita siitä ajoissa etukäteen.

- Pukeudu siististi, muttei mitenkään ylikorostetusti. Esim. tumma puku ja solmio ei ehkä ole paras vaateparsi haettaessa töihin jollekin Arskan autokorjaamolle.

- Ota kaikki mahdolliset koulutodistuksesi, työtodistuksesi ja kaikki muut mahdolliset todistukset. Itselläni on kaikki todistukset ala-asteen näytelmäkerhosta aina armeijan aliupseerikoulun todistukseen siistissä järjestyksessä kansiossa muovitaskujen välissä. Kansio on tehnyt moneen työnantajaan vaikutuksen.

- Puhu rehellisesti ja avoimesti. Kerro itsestäsi, harrastuksistasi, perheestäsi, tyttö/poikaystävästäsi, lemmikeistäsi...

- Varaudu puhumaan myös työssä vaadittavia kieliä esim. englantia. Monet työhaastattelijat rupeavat kesken haastattelun puhumaan englantia ja katsovat meneekö haastateltava hämilleen.

- Ota etukäteen selkoa mahdollisesta palkastasi. Muista pyytää liksaa aina hieman yläkanttiin, jotta itsellesi jäisi pelivaraa. Itse olen aina pyytänyt aika kovaa liksaa, koska teen työni hyvin ja minusta hyvin tehdystä työstä pitääkin saada kunnollinen korvaus.

- Älä missään nimessä hae duunia työvoimatoimiston kautta. Työnantajan näkökulmasta se vaikuttaa siltä, että haet juuri sitä työtä, mitä työvoimatoimisto on sinulle ehdottanut. Näin ei asia tietenkään ole, sillä sinä olet kiinnostunut nimenomaan tästä työstä, etkä siitä mitä työvoimatoimisto on sinulle ehdottanut. Monet työnantajat pitävät työkkärin kautta tulevia kandidaatteja aika pateettisina olentoina.

- Älä puhu paskaa entisistä työnantajistasi.
*piis*

Omia kesäduuneja:

teininä tuli viettettyä muutama kesä postissa postinlajittelijana. Duunikaverit olivat mukavia ja sitä kautta työkin maistui.

Sitten siirryin varastomieheksi, jossa olin kaksi kesää. Hommana kerätä trukilla erilaista kodinelektroniikkaa ja lähettää niitä myymälöihin. Duuni oli sinällään ihan hauskaa, mutta nuoren ikäni takia monet mestan vanhat parrat katsoivat meikäläistä aika kieroon ja työilmapiiri oli tulehtunut. Firmasssa oli paras henkilöstöruokala missä olen ollut.

Lisäksi olen muutamana kesänä ollut talkkarin lomittajana eräässä edustustilassa. Homma on tosi letkeetä; paikan päällä pitää käydä 4-5krt/vko ja duunien tekemiseen menee maksimissaan tunti. Liksaa tosta saa niin paljon, että joskus jopa hävettää!

Nykyisessä hommassa eräällä teleoperaattorilla olen viihtynyt aika mainiosti. Duunini on operoida laskutusjärjestelmää ja vastailla helppariin. Duuni on ihan mukavaa ja työkaverit/pomot kivoja. Kohtalaisen hyvä työsuhde-etu on myös rajoittamaton kännykän käyttö. Viihdyn siis!
nina¤

#16 • • nina¤ -eläinlaps
Galore:

Ainoa työ, jonka nyt pystyy jotenkin hyväksymään tällä hetkellä on pianotuntien antaminen "pienille" lapsille ja siitä sit voikin vetää hyvää liksaa. Viikon pianotunneilla kustantaa sit viikonlopun riennot... Suosittelen kaikille.

Täysin samaa mieltä!!! Kaikki vaan opettamaan pianoa!!! *nauraa*
Oon myös opettanu pianoa, hauskaa ja opettavaista itsellenikin... *heiii* Jos on opiskellut kunnon opettajien johdolla, niin sit on antamista sekä pikkusille että aikuisillekin.. Kesällä ei vain oo oppilaita, kun kaikki pitää lomaa :)

--
..for me to POOP ON..

UnityF

#17 • • UnityF joo just se
vinkkejä... Hmm... Mieti sua kiinnostavat työpaikat ja jos ei oo koulutusta siihen kyseiseen ammattii niin kannattaa hankkia esim:oppisopimuksella(saa koulutuksen+käytännön kokemusta ja palkkaa)...

mä oon rakennusmaalari ja tutkintoo vaille floristi...
Mä ajattelin suorittaa nyt ton tutkinnon loppuun oppisopimuksella...
Mulla on ens viikolla työhaastattelu!!!!!! *plur**plur**plur*

Mä oon ollu raksalla töissä, hauskaa duunii...*hymy*
Sit kukkakaupassa olin tosi pitkään aika rankkaa loppujen lopux (henk.koht. inhoon ylioppilas juhla aikaa kun pitää käsitellä niiiiiiiiiiiiiin paljon ruusuja....*hmph*)
Sit oon ollu myös pääpostissa lajitteluosastolla, vähän puuduttavaa hommaa...
Ja myös jätskikiskalla oon viettäny yhen kesän...Se oli hauskaa!*iloinen*
Oon ollu myös määräaikaisessa työsuhteessa Arabiantehtaalla kuppipuolella... Voin sanoa iisii hommaa kaxvuoro työ,hyvä liksa!

Tosiaan kun menee työhaastatteluun kannattaa ottaa mukaan kaikki todistukset ja laittaa ne valmiix järjestykseen niin "pomon" on helpompi tutkia ne läpi.

*sydän**purr**sydän**purr**sydän**purr**sydän*
#18 • • Wasted ability Guest
Janne:

Paras duuni ehdottomasti oli pelinhoitajan homma RAY:llä, jota duunailin Kauppakorkean opiskelujen ohessa. Helppo homma, OK palkka, ilmaiset limut ja safkat, hauskat/hyvännäköiset asiakkaat ym. Sitten tietysti oli kivaa myös se, että koska oli melkein kaikki perjantai- ja lauantai-illat duunissa, ei voinut ryypiskellä, joten rahat ja maksa säästyivät. Huono puoli tietty oli sitten se, että ei melkein koskaan päässyt kunnon bileisiin, ellei sattunut olemaan siellä duunissa.

Myös samaa mieltä: Rahiksen duuni on ihan mukavaa. Työajat on tosin keksiny joku masokisti/raittiusintoilija, joka haluaa tuhota työntekijöidensä sosiaalisen elämän *vink* Mut ei sitä montaa vuotta jaksanu hoitaa...

Nyt elämäni ammatti häämöttää tuolla parin vuoden päässä.. Ensimmäisiä kokemuksia hakemassa sairaalaelämästä *plur*
#19 • • Kirsikka Guest
Mä olen ollut kohta 4 v opiskelujen ohessa töissä puhelinhaastattelufirmassa, johon silloin itseasiassa pääsin suhteilla (koska muuten sinne ei olisi 15 vuotiaita otettu).. Se on kyllä toisinaan aika turhauttavaa ja tympäisevää hommaa, ja nyt on mahdollisesti uusi paikka tiedossa (suhteilla sekin.. :). Viime kesän olin kesätöissä pesulassa. Lähetin muistaakseni n. 15 hakemusta ja tuo oli ainoa joka tärppäsi, Helsingin kaupungin nettisivuilta noita kesätöitä löytyy (jos sattuu täälläpäin asumaan), sieltä tuo pesulahommakin.
Germitbiili

#20 • • Germitbiili Ihmepoika
Täytyy vaan olla aktiivinen ja ahkera työn hakija. Sekä täytyy osoittaa että on pätevä työssään!!kyllä kaikki hoituu sillä kuhan vaa jaksaa sykkiä oman ittensä takia!!!positiivinen asenne on avain onnellisuuteen ja hyvään, mielenkiintoiseen työpaikkaan!!!*sydän**nauraa**joo*

--
NO SHIT SHERLOCK