Maksatko TV-lupamaksua?

596 posts, 30 pages, 185,896 views

Trixie

Posts: 1,342

#101 • • Trixie
PRKL. taas tipahti lasku luukusta*grr*

--
face your fears and live your dreams

mk

Posts: 91

#102 • • mk kixumuusikko
Ei telkkuu *iihhih*
seilori

Posts: 482

#103 • • seilori
maksan kyllä, kun tarkastajat ahdistaisivat muuten liikaa. Turhalta kyllä tuntuu, ja jos Avara Luonto lähetettäisiin mainosmaksullisilta kanavilta, niin tuntuisi vielä turhemmalta. Toisaalta lupa on hyvä, mikäli se saa edes muutaman ihmisen jättämään koko television hankkimatta.. järkyttävät aina ne statistiikat siitä että paljon suomalaiset käyttävät aikaa television katsomiseen.
siveys

Posts: 2,492

#105 • • siveys lovely

vinha:
Toisaalta lupa on hyvä, mikäli se saa edes muutaman ihmisen jättämään koko television hankkimatta.. järkyttävät aina ne statistiikat siitä että paljon suomalaiset käyttävät aikaa television katsomiseen.


Tästä olen ihan samaa mieltä. Toisaalta en sitten halua edes kuulla niistä statistiikoista, että kuinka paljon ihmiset käyttävät aikaansa muuhun turhaan kuten Klubbarin selaamiseen silloin jos heillä ei ole TV:tä *nauru*
Avatar
#106 • • Edited polve Guest
En tiedä kuinka asiantuntevaa tekstiä, mutta
mesta.net:n foorumilta poimitun tiedon mukaan

Eipä auta virittimen poisto. Joudut maksamaan silti.
Sillä laissa sanotaan, että myös laitteesta joka on helposti muunnettavissa vastaanottamaan lähetyksiä,
joudut maksamaan.



Linkki:
http://www.jippii.fi/jsp/forum/mesta_thread.jsp?b=tv&t=919

Ehkä jollain teistä kenellä ei ole viritintä voisi
sanoa omakohtaisesta kokemuksestaan
tapaamisestaan herra lupatarkastajan kanssa.
nuance

Posts: 1,963

#107 • • nuance cov ops, combat, sunrise

polve:
En tiedä kuinka asiantuntevaa tekstiä, mutta
mesta.net:n foorumilta poimitun tiedon mukaan


---
Eipä auta virittimen poisto. Joudut maksamaan silti.
Sillä laissa sanotaan, että myös laitteesta joka on helposti muunnettavissa vastaanottamaan lähetyksiä,
joudut maksamaan.
---



Ton teorian mukaan tietokoneesta joutuisi maksamaan TV-maksua. Helpommin sä PC:stä muunnat telkkarin kun telkkarista josta on viritin revitty pois.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#108 • • liikkuva muna an egg on the move
Jos YLEltä tulis edes yksi tai kaksi hyvää ohjelmaa päivässä, ton vois jopa maksaa. Eihän toi periaattessa ole kuin 50 senttiä per päivä.
India

Posts: 475

#109 • • India
Olen kohdannut tarkastajan kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla ilmoitin ettei ole telkkaa syystä että olin juuri muuttanut ekaan asuntooni (huijasin).

toinen kerta oli juurikin tuossa vähän aikaa sitten (ja huijasin taas.. muah)

ja näiden kahden kohtaamisen välissä oli kuusi vuotta väliä, joten eipä ne nyt niin usein ole häirinnyt.

Juurikin tänä aamuna tipahti luukusta lappu että tarkastajat ovet liikkeellä ja plaa plaa, tässä lappu, täytä ja maksa jos omatunto soimaa.

en maksa.
Avatar
#110 • • dafne Guest
Tää luultavasti paremmin sopisi "Kysy tyhmiä" - threadiin, muttamutta...
Tietääkö kukaan, että:
a) Voiko tavallisesta televisiosta irroittaa virittimen? (eli, että sillä ei voisi katsoa tv-kanavia ollenkaan)
b) Laskettaisiinko tällainen virittimetön televisio, eli oikeastaan pikemminkin vain iso monitori, televisiolupamaksun alaiseksi laitteeksi?

a)Porukoillani, jotka eivät udskonnollisista syistä johtuen halunneet ennen telveisiota oli tv josta oli poistettu viritin. Se vaan täytyy poistaa ammattiliikkeessä jossa siitä saa todistuksen joka näytetään lupatarkastajalle.
b)Ei heidän tarvinnut lupamaksua maksaa.

Itse maksan telkkarimaksun vaikka kyllä vituttaa.
Marjo

Posts: 1,796

#111 • • Marjo pupuTupuna
mä olen niin kunnollinen, että maksan *enkeli*
huvittavaa sinänsä, että pummilla kuljen kuitenkin aivan surutta. *iihhih*
excelsior

Posts: 151

#112 • • excelsior :)
on päässy unohtuun... vahingossa... oikeesti

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

serotonot

Posts: 3,137

#113 • • serotonot Paul Easy

dafne:
a)Porukoillani, jotka eivät udskonnollisista syistä johtuen halunneet ennen telveisiota oli tv josta oli poistettu viritin. Se vaan täytyy poistaa ammattiliikkeessä jossa siitä saa todistuksen joka näytetään lupatarkastajalle.
b)Ei heidän tarvinnut lupamaksua maksaa.

Itse maksan telkkarimaksun vaikka kyllä vituttaa.



Pakko kysyä. Jos sun porukat ei uskonnollisista syistä halunnu telkkua, ni miks niil oli telkku mistä oli poistettu viritin? *täh*
remotion

Posts: 5,283

#114 • • remotion nostatus guru

alek száhala:
Jos YLEltä tulis edes yksi tai kaksi hyvää ohjelmaa päivässä, ton vois jopa maksaa. Eihän toi periaattessa ole kuin 50 senttiä per päivä.



3markkaa päivässä on mun mielestä tautinen summa siitä että sieltä ei todellakaan tuu mitään. noh mulla ei oo ollukaan ny pitkään aikaan, varsinkin kun en a tv:tä tarvitse, b: videotykki ois parempi...
whispering

Posts: 871

#115 • • Edited whispering Super Juusto

remotion:
3markkaa päivässä on mun mielestä tautinen summa siitä että sieltä ei todellakaan tuu mitään.


Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää. Koska viimeksi katoit esim jonkin uuden sarjan pari ekaa jaksoa? Kun kerta voit ne kaikki ohjelmat noin kylmiltään tuomita. Aika rankkoja ennakkoluuloja sulla, kyl sieltä hyviä ohjelmia tulee, muitakin ku riality sarjoja.

TV'n kattominen on varmaan kaikkein aliarvostetuin harrastus, mikä tekee esim kirjojen lukemisesta jotenki "hienompaa"?
Avatar
#116 • • astaroth Guest
Tyhmänä kysyn:

Mikä on sanktio luvan maksamatta jättämisestä?
Exlex

Posts: 497

#117 • • Exlex

Astaroth:
Tyhmänä kysyn:

Mikä on sanktio luvan maksamatta jättämisestä?



TV-maksu faq

Q Mitä seurauksia televisioilmoituksen tekemättä jättämisestä on?
A Tuolloin joudut maksamaan tarkastusmaksun 100 sekä tv-maksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jonka olet käyttänyt televisiota ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 . Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta.
Avatar
#118 • • dafne Guest
Pakko kysyä. Jos sun porukat ei uskonnollisista syistä halunnu telkkua, ni miks niil oli telkku mistä oli poistettu viritin?

Katto videoita.. nyt on niilläkin moraali löystynyt ja telkkari
Avatar
#119 • • astaroth Guest

Exlex:
sekä tv-maksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jonka olet käyttänyt televisiota ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 . Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta.


Millä tavalla tuo aika saadaan selville? Vaikka maksua peritäänkin maksimissaan vuoden ajalta, niin millä he todistavat käyttösi tietyltä aikakaudelta?
Exlex

Posts: 497

#120 • • Exlex

Astaroth:
---
Exlex:
sekä tv-maksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jonka olet käyttänyt televisiota ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 . Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta.

---

Millä tavalla tuo aika saadaan selville? Vaikka maksua peritäänkin maksimissaan vuoden ajalta, niin millä he todistavat käyttösi tietyltä aikakaudelta?



Jaa..a..
Mahtaa olla aika hankala paikka. Tosin kokeilemallahan se selviää. *vink*