596 posts, 30 pages, 191,386 views
Hasse L.Hoff, 24.8.2005 14:15:
---
A-E, 24.8.2005 13:42:
En.
Tv-lupamaksu on aivan liian kallis eikä sillä edes saa rahoilleen mitään vastinetta.Pelkkää luontoiltaa ja jne. skiedaa on tarjolla kaikilla kotimaisilla kanavilla.Itse en omista edes enää nykyään tv:tä vaan videotykki on korvannut tv:n himassa.Videotykissä kiinni olevat dvd ja Welhon kaapelinverkkoon tarkoitettu digiboksi on paljon parempaa vastinetta rahoille kun tv-lupamaksu.
---
Tulipas tässä mieleeni että ajattelin kiertää tv-lupamaksua videotykillä ja hankkiutua vanhasta 32" lohkareesta pois. Päätin kuitenkin tarkistaa kohdan tv-lupamaksusta missä mainitaan maksuun velvoittavat laitteet. Huomasinpa ettei videotykillä voi kiertää lupamaksua. Ei voi kiertää edes tv-kortilla tietokoneessa .
Itse siis vastustan tv-lupamaksua, mutta on sen verran selkärankaa, että maksan laskuni mukisematta.
www.tv-maksu.fi
2.4. Q: Minulla on käytössä videotykki. Tarvitsenko televisiomaksun?
A: Vain siinä tapauksessa, jos videotykin lisäksi on laite, joka sisältää virittimen (esim. VHS-nauhuri tai nauhoittava DVD)
kid bionic, 11.1.2006 15:46:
kun joskus on sanottu et ne voipi takavarikoida katselulaitteet, jossei oo maksua maksettu
CeNedra, 30.10.2005 10:14:
"heillä on laite, jolla mittaavat teeveeviboja tulevan juuri tästä kämpästä".
mikkihiiri, 11.1.2006 15:58:
---
CeNedra, 30.10.2005 10:14:
"heillä on laite, jolla mittaavat teeveeviboja tulevan juuri tästä kämpästä".
---
Itseasiassa nykyää on jonkinlainen keilain, jolla pystytään havaitsemaan mistä tulee niitä "teeveeviboi". Suomessa ei kuulemma voida näitä käyttää, koska se rikkoisi yksityisyyttä ja muistuttaisi liikaa Ison Veljen valvontaa. Näin olen antanut itseni lukea jostakin joskus, joten tiedoissani voi olla tykinkuulan kokoisia aukkoja.
Hyzenthlay, 27.1.2005 19:39:
hmm.. saan kohta telkkarin. Ja en kyllä todellakaan maksa mitään, rahat menee jo nyt viimeistä penniä myöten ennen palkkaa, mistä ihmeestä sitä nyt repis ylimääräiset 200e vuodessa?
COBALT, 11.1.2006 20:00:
Hommahan tosin muuttuu ihan toiseksi silloin kun siirrytään digiaikaan ja analogilähetykset loppuvat! Sit on kai pakko maksaa jos katsoo niitä lähetyksiä... Onneks on vapaat satelliitit sentäs vielä olemassa!
Sepistö, 29.10.2005 18:30:
Edellisessä kämpässä joutu maksaa kun kämppis meni kaukosäädin kädessä avaamaan oven tarkastajalle. :)
akir0, 11.1.2006 22:48:
---
COBALT, 11.1.2006 20:00:
Hommahan tosin muuttuu ihan toiseksi silloin kun siirrytään digiaikaan ja analogilähetykset loppuvat! Sit on kai pakko maksaa jos katsoo niitä lähetyksiä... Onneks on vapaat satelliitit sentäs vielä olemassa!
---
Öö, eipä taida pitää paikkaansa, vai mistä meinaat, että sais virasto sais tiedon, että kuka telkkaria katsoo? Samoja ilmataajuuksia pitkin se tv-kuva edelleenkin tulee antenniin (Terrestiaali digissä siis), eikä sen vastaanottoa kyllä sen paremmin pystytä valvomaan kuin nytkään.
Sepistö, 29.10.2005 18:30:
Edellisessä kämpässä joutu maksaa kun kämppis meni kaukosäädin kädessä avaamaan oven tarkastajalle. :)