Tosta tasa-arvosta tulikin mieleen mielenkiintonen vertaus, jonka mukaan hevoslaumaa johtaa aina (vanhin) tamma. Ei liene vaikea arvata miksi?
on kyllä. miksi?
264 posts, 14 pages, 55,201 views
Tosta tasa-arvosta tulikin mieleen mielenkiintonen vertaus, jonka mukaan hevoslaumaa johtaa aina (vanhin) tamma. Ei liene vaikea arvata miksi?
jeps tossa tuli luettua possu koulun pääsyvaatimuksia.
Siellä lukee että miehillä 175 cm ja naisilla 165 cm pituus vaatimus.
No olen ihmetellyt että mistä mahtaa johtua ko käytäntö. Se ei voi mitenkään liittyä fyysisiin ominaisuuksiin. Kysyin asiaa haku mestasta ja siellä sanottiin että se on tasa-arvo valtuutetun laatima ratkaisu joten turha valittaa.
Eikö tasa-arvo ole sitä, että molemmat sp:t lähtee samalta viivalta.
ja sitten yksi epätieteellinen, mutta käytössä ja keskusteluissa naispuolisten ystävieni kanssa oikeaksi todistettu "fakta". Naiset yleensä aina kantavat suuremman vastuun parisuhteesta. Joskus tuntuu siltä, että miesten ei ollenkaan tarvitse yrittää yhtään niin paljon parisuhteessa. Tämä on nyt tietenkin vain tällainen omakohtaisesti kaikille kavereillenikin tapahtunut juttu, mutta ei silti ole kaikkiin pätevä ja yleistettävissä.
ja sitten yksi epätieteellinen, mutta käytössä ja keskusteluissa naispuolisten ystävieni kanssa oikeaksi todistettu "fakta". Naiset yleensä aina kantavat suuremman vastuun parisuhteesta. Joskus tuntuu siltä, että miesten ei ollenkaan tarvitse yrittää yhtään niin paljon parisuhteessa. Tämä on nyt tietenkin vain tällainen omakohtaisesti kaikille kavereillenikin tapahtunut juttu, mutta ei silti ole kaikkiin pätevä ja yleistettävissä.
Nopeesti vaan tosiaan ei yleistettävä... Kuitenkin mitä mun kaveriporukassa on, niin naiset useammin pettää suhteessa... Mut eipä toikaan oon yleistettävissä... mut sinäänsä onko oikeestaan mikään asia yleistettävissä, jos sitä ei mitata esim rahalla...??
Katrina:ja sitten yksi epätieteellinen, mutta käytössä ja keskusteluissa naispuolisten ystävieni kanssa oikeaksi todistettu "fakta". Naiset yleensä aina kantavat suuremman vastuun parisuhteesta. Joskus tuntuu siltä, että miesten ei ollenkaan tarvitse yrittää yhtään niin paljon parisuhteessa. Tämä on nyt tietenkin vain tällainen omakohtaisesti kaikille kavereillenikin tapahtunut juttu, mutta ei silti ole kaikkiin pätevä ja yleistettävissä.
miksi te sitten alistutte siihen että otatte suuremman vastuun parisuhteessa jos se häiritsee suhdetta.
tai sama yleensäkin sukupuolesta riippumatta.
.. ja toisaalta hyvin pätevä näkemys asiaan tulee heti sun postauksesi jälkeen.
[muokattu 3.2.2003 21:45]
Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että naiset ovat työelämässä edelleenkin epätasa-arvoisessa asemassa.
Vielä lisäys edelliseen postaukseeni.
Se on niin yksilöstä kiinni käyttäytyykö epätasa-arvoisesti ja v-mäisesti parisuhteessa.
On sekä sikamiehiä että sikanaisia.
Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että naiset ovat työelämässä edelleenkin epätasa-arvoisessa asemassa.
Miehenhän tulee ottaa naiselta kaikkia paska vastaan ilmeenkään värähtämättä ja hymyillen pyytää lisää, koska silloin "kestää kaiken niinkuin mies."
Lisäksi maksan muuten mielellläni omat ostokseni ravintolassa, yllätän rakkaani välistä pienillä lahjoilla, en pihtaile suhteessamme, teen mielelläni ruokaa ja siivoan kotiamme. En ole koskaan pettänyt kultaani, osaan pyytää anteeksi jne. Uskon, että tämä sama lista pätee moneen muuhunkin naiseen. Tarkoittamalla tällä ollenkaan sitä, että olisin mikään yli-ihminen ja etteikö minussa olisi monia vikoja.
En kiellä etteikö niitä ikäviä ja miestenrajoilla eläviä naisia olisi ja ettenkö joskus mm. itsekin nalkuttaisi ja kiukuttelisi kotona, kun asiat eivät suju mielestäni niin kuin pitäisi, mutta tämähän ei kuitenkaan tarkoita, että vain naisissa olisi vikaa ja että vain naiset osaisivat käyttää hyväkseen.
(seuraavat perustuvat vain omaan kokemukseen eivätkä ole yleistyksiä!)
Kaverillani oli poikaystävä, joka eli koko suhteen hänen rahoillaan ja on edelleen suhteen päättymisen jälkeen kaverilleni satoja euroja auki ja lisäksi hän lämmitteli kaikkia kaverini kavereita ja pelasii lisäksi peliä monien muidenkin kanssa kaverini seläntakana.
Olen ollut itse väkivaltaisessa parisuhteessa, joka päättyi siihen, että meinasin kuolla.
Olen auttanut monesti kaveriani, jonka väkivaltainen ja mustasukkainen poikaystävä on ollut pelottavalla päällä.
Minua on petetty läshes jokaisessa parisuhteessani.
Olen elänyt miehen kanssa, joka koskaan ei pyytänyt mitään anteeksi eikä katunut.
Tapaan päivittäin miehiä tiedekunnasssani, jotka ovat sitä mieltä, että nainen vaetkoon kotona ja seurakunnssa.
Nämä ihan vaan pieninä esimerkkeinä, että kyllä te miehetkin osaatte.
Lisäksi maksan muuten mielellläni omat ostokseni ravintolassa, yllätän rakkaani välistä pienillä lahjoilla, en pihtaile suhteessamme, teen mielelläni ruokaa ja siivoan kotiamme. En ole koskaan pettänyt kultaani, osaan pyytää anteeksi jne. Uskon, että tämä sama lista pätee moneen muuhunkin naiseen. Tarkoittamalla tällä ollenkaan sitä, että olisin mikään yli-ihminen ja etteikö minussa olisi monia vikoja.
Jaa. muistui tuossa vielä tapaus, jossain lehessä kun luki, että tyttö oli LIIAN KAUNIS armeijaan. Ei siis päässyt. Hmh.
Ja mikäs juttu se on että ja oli TAAS nainen ratissa....
Joo no, en mäkään lähe valittaa siitä et joku haukkuu mun ruuanteko taitoi (eihän miehet ala helpolla tekemään ruokaa), mut tasa-arvoo ei voi toteuttaa, jos kyseessä on jonkun asian "hallitseminen" (en keksi taas hyvii sanoja, eli jos joku osaa ilmaista muo paremmin niin siitä vaan)..