Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,208,590 views

Peppermint

Posts: 325

#1502 • • Peppermint
Tosi kivan näköinen tosiaan tuo tiiliseinä.
Mutta miksi asunnon yleiskunnoksi on merkitty vain tyydyttävä?

--
Oldschool, baby

hrdkvr

Posts: 3,929

#1503 • • hrdkvr KURGO

Peppermint, 4.8.2008 10:24:
Tosi kivan näköinen tosiaan tuo tiiliseinä.
Mutta miksi asunnon yleiskunnoksi on merkitty vain tyydyttävä?



lattiasta puuttuu jalkalistat ja vessan kaakeleiden saumat on vähä nuhjuiset maalailujen jäljiltä.
meidän välittäjän mukaan yleiskunto on muka hyvä vasta kun seinissä ei ole edes taulujen nauloja???

--
-keep it hard-

ezzy

Posts: 8,060

#1504 • • ezzy Droid-pappa

hrdkvr, 4.8.2008 10:32:
---
Peppermint, 4.8.2008 10:24:
Tosi kivan näköinen tosiaan tuo tiiliseinä.
Mutta miksi asunnon yleiskunnoksi on merkitty vain tyydyttävä?

---


lattiasta puuttuu jalkalistat ja vessan kaakeleiden saumat on vähä nuhjuiset maalailujen jäljiltä.
meidän välittäjän mukaan yleiskunto on muka hyvä vasta kun seinissä ei ole edes taulujen nauloja???



hahaha :D
Keba

Posts: 194

#1505 • • Keba
Melkein olen jo saanut itselleni perusteltua lampun hankinnan.

Tuli vain mieleen, että löytyykö tästä maasta sopivaa polttimoa :

Globe opal Ø 125 mm 40W E27
remotion

Posts: 5,283

#1507 • • remotion nostatus guru

Keba, 4.8.2008 11:18:
Melkein olen jo saanut itselleni perusteltua lampun hankinnan.

Tuli vain mieleen, että löytyykö tästä maasta sopivaa polttimoa :

Globe opal Ø 125 mm 40W E27



Siis tuohan on vaan isolla kuvulla varustettu normi E27. itselläni on tuollaisia himassa niiden funkin ulkonäön takia eikä häikäsekään niin paljoa jos on tollanen avoin valaisin.

Omani olen ostanut Ison Omenan Citymarketista. Luulisin että niitä isoista päivittäistavarakaupoista löytyy ihan hyvin.
Keba

Posts: 194

#1508 • • Keba

remotion, 4.8.2008 12:48:
---
Keba, 4.8.2008 11:18:
Melkein olen jo saanut itselleni perusteltua lampun hankinnan.

Tuli vain mieleen, että löytyykö tästä maasta sopivaa polttimoa :

Globe opal Ø 125 mm 40W E27

---


Siis tuohan on vaan isolla kuvulla varustettu normi E27. itselläni on tuollaisia himassa niiden funkin ulkonäön takia eikä häikäsekään niin paljoa jos on tollanen avoin valaisin.

Omani olen ostanut Ison Omenan Citymarketista. Luulisin että niitä isoista päivittäistavarakaupoista löytyy ihan hyvin.



On joo, mutta toi 125mm näytti olevan sen verran iso, ettei jotkut valmistajat näyttänyt tekevän sitä. Pitää poiketa parit liikkeet ja kysellä sieltä.

Ezzy, kiitos, tarkistan vinkin!
hauismies

Posts: 33

#1513 • • hauismies
reaalihinnat olleet laskussa jo useamman kuukauden ja hesarin mukaan stadin nimellishinnatkin lähteneet laskuun kesän aikana. eli romps romps vaan. yli 90 % londiksella liikkeellä olevilla alkaa puntti studaa, kun elinkeinoelämäkin rasvailee yt-myllyt valmiiksi syksyn säpinöihin.
whispering

Posts: 871

#1514 • • Edited whispering Super Juusto
Image dump, ei jaksa rekisteröityä mihinkään galleria sivustoon. Page Down nappulalla pääsee kivasti scrollaamaan ohi pikavauhtia...

Elikkä ostin reilu vuosi sitten 50-luvun kerrostalo asunnon. Suurin osa hommista tehty ensimmäisen kuukauden aikana, loppuja tullut tehtyä pikku hiljaa. Tosin vieläkään ei ihan valmista *blush* Keittiön kaapistoja (jotka oli ~4 vuotta vanhat) sekä ikkunoita lukuunottamatta kaikki laitettu kuntoon lattiasta kattoon. Pistin kans jotain kuvia miltä näytti ennen, jos sattui löytymään samasta kohdasta vanha kuva.

Olohuone, TV puuttuu vielä (annoin vanhan äidille). Tarkotus olisi ostaa myöhemmin toinen samanlainen näyttö kun tietokoneessa tällä hetkellä (jonka nykyisin siirrään aina olohuoneeseen kun tulee katottua leffoja *pepsodent*). Sohvakalusto pitäisi kanssa uusia joskus. Tuosta graniittilevystä joka on nyt olohuoneenpöytänä pitäisi joskus tulla TV-taso.
OH1.JPG

Olohuone ennen
OH2A.JPG

Olohuone nyt. Verhot puuttuu vielä *nauru*
OH2B.JPG

Keittiö olohuoneesta ennen
K1A.JPG

Keittiö olohuoneesta nyt
K1B.JPG

Keittiö remontin keskellä.
K2A.JPG

Keittiö, takana näkyy eteinen. Tasot pitäisi uusia vielä.
K2B.JPG

Eteinen remontin keskellä
ETA.JPG

Eteinen nyt makuuhuoneen ovelta. Haluisin siihen joskus teetättää liukuovelliset kaapit ton kirjahyllyn tilalle.
ETB.JPG

KPH ennen...
KPH1A.JPG

...ja tällä hetkellä. KPH pahiten kesken. Tuohon pitäisi ilmestyä vielä suihkukaappi, ja kattoon panelointi.
KPH1B.JPG

KPH, tuolla oli tollanen kaappisyvennys jossa edellinen asukas piti pesukonetta luultavasti...
KPH2A.JPG

...mä laitoin sinne pesualtaan (josta johtuu noi putket tuolla seinillä). Kaikki kylppärin kalusteet tulee olemaan tuota samaa materiaali kuin tuo taso.
KPH2B.JPG

Makuuhuone ennnen
MH1A.JPG

...ja sama kohta nyt
MH1B.JPG

Makuuhuoneen kaapit ennen, en jaksa ottaa kuvaa sisältä kun täynnä tavaraa. Mutta kaikki sisältä revitty irti, pistetty seinät kuntoon ja tein uudet hyllyt mänty liimalevystä. Yhden vaatetangon laitoin sinne kans.
MH2A.JPG

...samaiset kaapit näyttää kuitenkin ulkoapäin tuolta. Paklasin karmit seinien kanssa tasaan niin, ettei tarvitsisi listoja laittaa niihin. Mun mielestä siitä tuli kivemman näköinen.
MH2B.JPG

Parveke
P.JPG
paviaani

Posts: 25

#1515 • • paviaani

Rocca, 14.8.2008 22:15:
Tulihan siitä meidän asunnosta valmis sitten vihdoin ja viimein...



Mistä noi verhot on peräisin? Just jotain tuollaista oon hakenu, lehtipuiden tunnelmaa talvenkin keskelle..

Todella viihtyisän näköinen asunto muutenkin, mahtavat värit.
Rocca

Posts: 3,064

#1516 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

paviaani, 18.8.2008 15:00:

Mistä noi verhot on peräisin? Just jotain tuollaista oon hakenu, lehtipuiden tunnelmaa talvenkin keskelle..

Todella viihtyisän näköinen asunto muutenkin, mahtavat värit.



Kodin ykkösestä tosta turusta!

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

David Amaro

Posts: 128

#1517 • • David Amaro
Oon yrittäny etsiä hienoa lääkekkaappia mikä sopisi sisutukseen paremmin kuin tavallinen valkoinen metallikaappi. Etsin siis vähän modernimpaa ja muodoiltaankin saisi olla jotain muuta kuin basic versio. Oon jossain kuvissa nähny sellasia missä on etuovi pyöristetty, mutta en oo löytäny mistä sellasia saisi ostaa...
Keba

Posts: 194

#1518 • • Keba
Huh, hyvinhän se seinämaalaus onnistui munkin taidoilla =)
Tupe-san

Posts: 447

#1519 • • Tupe-san

Keba, 24.8.2008 17:32:
Huh, hyvinhän se seinämaalaus onnistui munkin taidoilla =)



Banksille arvostusta ja törkeen hyvin maalattu o//

--
No Reality

Tiinuliinu81

Posts: 510

#1520 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Mä muutin pari viikkoa sitten juuri rempattuun yksiöön. Vanhasta kämpästä ei juuri kalusteita mukaan tullut ja näin ollen kiva sisustaa täysin erilaiseksi*hymy*.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...