Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,211,629 views

Avatar
#1081 • • Annakins Guest

Rocca, 23.2.2007 16:54:
---
Oliwer, 23.2.2007 16:00:
Käsittääkseni kotivakuutuskaan ei yleensä korvaa asukkaan huolimattomuutta noiden hanojen auki jättämisen osalta, ainakaan täysimääräisesti. (korjatkaa toki jos olen väärässä)
Joten voi tulla äkkiä kalliiksi..

---


En oo varma tosta asiasta, mutta sillon se korvaa jos itse laitteeseen tulee vika...



Joo, jos vesivahinko johtuu laitteen viasta, niin korvaa, mutta jos hana on jäänyt auki, niin ei korvaa. Siksipä pitäisikin aina olla kotona ja hereillä kun käyttää tiskikonetta tai pesee pyykkiä.
Rocca

Posts: 3,064

#1082 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Annakins, 23.2.2007 18:02:
Siksipä pitäisikin aina olla kotona ja hereillä kun käyttää tiskikonetta tai pesee pyykkiä.



NIINPÄ!

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

remotion

Posts: 5,283

#1083 • • remotion nostatus guru
Moi, pistetääs pientä galluppia pystyyn:
minkälaista päiväpeitettä sitä rupeaisin teettämään:

Vaihtoehto 1: Ruskea

Vaihtoehto 2: Sininen

Vaihtoehto 3: Valkoinen

tuo sininen nyt ei ehkä ole omalla listalla niinkään koska toi nurkka on jo niin sininen. mutta ruskean ja valkoisen väliltä on vaikea päättää.

lattiahan on melko ruskeaa kirsikkapuuta ja toisaalta sohvat sitten valkoista nahkaa. noniin, ladys and gents pick your number.
Sallakat

Posts: 2,220

#1084 • • Sallakat jungle, baby !

remotion, 27.3.2007 14:33:
Moi, pistetääs pientä galluppia pystyyn:
minkälaista päiväpeitettä sitä rupeaisin teettämään:

Vaihtoehto 1: Ruskea

Vaihtoehto 2: Sininen

Vaihtoehto 3: Valkoinen

tuo sininen nyt ei ehkä ole omalla listalla niinkään koska toi nurkka on jo niin sininen. mutta ruskean ja valkoisen väliltä on vaikea päättää.

lattiahan on melko ruskeaa kirsikkapuuta ja toisaalta sohvat sitten valkoista nahkaa. noniin, ladys and gents pick your number.



eka vaihtoehto, muuten ois liian sinistä. Ja hävitä samalla noi kiksukarvalamput, huh.
ville

Posts: 3,780

#1085 • • ville olen oikeasti ujo
Sängyllä on kiva syödä ja valkoinen kangas + safka on huono yhdistelmä.

Noista malleista mä en ottaisi mitään, vaan kävisin hakemassa jostain mokosta laadukkaamman ja vähän paksumman ruskeasävytteisen peiton jossa snadisti silkkiä. Toi kaivokangas on kyllä ihan kiva, mutta jos sitä on monessa paikassa se on snadisti tylsä ja muutenkin imo sängylle ihan liian kevyt.
remotion

Posts: 5,283

#1086 • • remotion nostatus guru

ville, 27.3.2007 14:52:
Sängyllä on kiva syödä ja valkoinen kangas + safka on huono yhdistelmä.

Noista malleista mä en ottaisi mitään, vaan kävisin hakemassa jostain mokosta laadukkaamman ja vähän paksumman ruskeasävytteisen peiton jossa snadisti silkkiä. Toi kaivokangas on kyllä ihan kiva, mutta jos sitä on monessa paikassa se on snadisti tylsä ja muutenkin imo sängylle ihan liian kevyt.



kyllä, joku arvokkaan oloinen mutta samalla raikas ruskea pohjainen kangas on yksi vaihtoehto. mutta mitä tarkoitat tuolla keveydellä? Kuvioa vai sitten kangasta itseään? koska tokihan sen ommellutan tuli mikä tahansa niin asianmukaisesti 10mm tai 15mm sisävanulla ja pohjakankaalla, tikkauksilla ja reunoilla yms mitä sitten tarvitaankin.
Jutu

Posts: 3,054

#1087 • • Jutu Blondi

remotion, 27.3.2007 14:33:
Vaihtoehto 3: Valkoinen


Ite ottaisin tuon valkoisen. Jotenkin tossa kuvassa toi ruskea ei oikein houkuttele. Ja asiasta toiseen, sulla on kivan näkönen sänky; mistä ostit vai ootko ite teetättänyt? *kuolaa*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

remotion

Posts: 5,283

#1088 • • remotion nostatus guru

Jutu, 27.3.2007 16:11:
---
remotion, 27.3.2007 14:33:
Vaihtoehto 3: Valkoinen

---

Ite ottaisin tuon valkoisen. Jotenkin tossa kuvassa toi ruskea ei oikein houkuttele. Ja asiasta toiseen, sulla on kivan näkönen sänky; mistä ostit vai ootko ite teetättänyt? *kuolaa*


Kiitti. täältä tilasin www.ftn.fi.
Tuo on Innovationin Suite:
http://www.innovation.dk/
http://www.ftn.cc/index.php?445

tuli noin 4. viikossa joten ei paha aika mielestäni.
ps. suosittelen kokoamis vaiheeseen yhtä tai kahta ihmistä avuksi.
$

Posts: 1,802

#1089 • • $ Destination weekend!
Remozione!

Mulla on noi ruskeat lakanat. Tullut kivaa palautetta niistä. Kaivo-kuosi on ehdottomasti oma Marimekko-suosikkini.

Laita sä valkoiset kun tila huutaa sitä väriä.

Katoin et sun käsityölehdet on hollilla sängyn vieressä :DD
remotion

Posts: 5,283

#1090 • • remotion nostatus guru

$, 27.3.2007 16:28:
Remozione!

Mulla on noi ruskeat lakanat. Tullut kivaa palautetta niistä. Kaivo-kuosi on ehdottomasti oma Marimekko-suosikkini.

Laita sä valkoiset kun tila huutaa sitä väriä.

Katoin et sun käsityölehdet on hollilla sängyn vieressä :DD



taidan tehä sillee että teen kaksipuoleisen ja mustilla reunoilla, toinen puoli ruskea ja toinen valkoinen. Saa sitte käännettyä käsitöiden lomassa.
phear

Posts: 804

#1091 • • phear <X>
Pari asiaa, joihin kaipaisin vinkkejä:

1) Kämpän ehostaminen myyntikuntoon, kai sitä voisi stailaukseksikin kutsua. Jotain halpisvinkkejä kaivattaisiin lähinnä.

2) Ostin talon, jossa olisi tarkoitus asua pitkään. Eli se olisi tarkoitus rempata huolella ja laadukkailla materiaaleilla. Olen jopa harkinnut sisustussuunnittelijan palkkaamista, mutta onkohan siinä mitään järkeä? Tiedän suunnilleen, mitä haluan, mutten aivan tarkkaan kuitenkaan.
LauriA

Posts: 109

#1092 • • LauriA Creative

phear, 2.4.2007 15:07:
Pari asiaa, joihin kaipaisin vinkkejä:

1) Kämpän ehostaminen myyntikuntoon, kai sitä voisi stailaukseksikin kutsua. Jotain halpisvinkkejä kaivattaisiin lähinnä.

2) Ostin talon, jossa olisi tarkoitus asua pitkään. Eli se olisi tarkoitus rempata huolella ja laadukkailla materiaaleilla. Olen jopa harkinnut sisustussuunnittelijan palkkaamista, mutta onkohan siinä mitään järkeä? Tiedän suunnilleen, mitä haluan, mutten aivan tarkkaan kuitenkaan.



1) Tähänkin taitaa löytyä suomesta nykyään firmoja, jotka tekee. En kyl muista nimiä. Asunnon siivoaminen ja turhien tavaroiden järjestäminen pois tieltä (näkyvistä) on ihan hyvä lähtökohta. Itse kävin katsomassa 6 kuukauden asunnonmetsästyksen aikana lukuisia asuntoja ja todella harvassa oli edes siivottu kunnolla. Kun en tiedä yhtään miltä asunto näyttää niin on paha sanoa millaisia toimenpiteitä se kaipaa. Mutta hyvin sisustettua kotia on helpompi kaupata, myin vanhan asuntoni kalusteineen päivineen.

2) Suosittelen. Olisin itsekkin käyttänyt uudessa asunnossani, mikäli aikataulu olisi sallinut sopivan henkilön etsimisen. Kun löydät jonkun, jonka kanssa henkilökemiat ja maku menee sopivasti yksiin niin vältyt varmasti monilta turhilta virheiltä ja saat kodistasi suoraan tasapainoisen ja viimeistellyn kokonaisuuden. Kyseessä on kuitenkin aika mitätön investointi jos sen suhteuttaa isoon remonttiin uppoavaan rahamäärään.

Itse käytin uudessa kodissani mm. akustiikkasuunnittelijan apua: Paljon tuli sellaisia pikkupointteja esiin mihin kannatti kiinnittää huomiota. Laskuakin kertyi vain muutama satanen.

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

villelope

Posts: 2,846

#1093 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Ni Shi, 5.4.2007 15:23:
---
Itse käytin uudessa kodissani mm. akustiikkasuunnittelijan apua: Paljon tuli sellaisia pikkupointteja esiin mihin kannatti kiinnittää huomiota. Laskuakin kertyi vain muutama satanen.


Ostimme vaimokkeen kanssa 60-luvulla valmistuneen kerrostaloasunnon. Kaikki seinäpinnat ovat betonia. Pienimmässä huoneessa on sen verran epämiellyttävä metallinen kaiku, ettei tilassa ole miellyttävä keskustella.

Pienellä panostuksella tuostakin tilasta voisi saada huomattavasti miellyttävämmän akustisesti, mutta se vaatisi asiantuntijan piipahdusta.
ville

Posts: 3,780

#1094 • • ville olen oikeasti ujo

LooPy, 5.4.2007 15:29:
Pienellä panostuksella tuostakin tilasta voisi saada huomattavasti miellyttävämmän akustisesti, mutta se vaatisi asiantuntijan piipahdusta.



Tai sitten yhtä suurta sohvaa, paksuja verhoja tai akustiikkapaneelia joka päällystetty kankaalla :)
villelope

Posts: 2,846

#1095 • • villelope Lope of Lope & Kantola

ville, 5.4.2007 18:17:
---
LooPy, 5.4.2007 15:29:
Pienellä panostuksella tuostakin tilasta voisi saada huomattavasti miellyttävämmän akustisesti, mutta se vaatisi asiantuntijan piipahdusta.

---


Tai sitten yhtä suurta sohvaa, paksuja verhoja tai akustiikkapaneelia joka päällystetty kankaalla :)


Mä nappaan tästä tilasta varmaan pari kuvaa, niin voin ongelmakohtien selostus onnistuu paremmin.

Parimetrinen jenkkisohva löytyy, mut verhot on aika ohuet. Palaamme asiaan.
Tarsu

Posts: 2,449

#1096 • • Tarsu

LooPy, mutta se vaatisi asiantuntijan piipahdusta.



no ei varmana tarvii :D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Tarsu

Posts: 2,449

#1098 • • Tarsu

LooPy, EI o pakko tulla kylään :(



niiku mitä hittoo?

:D

oosny!!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

LauriA

Posts: 109

#1099 • • LauriA Creative
Itse käytin akustiikkasuunnittelijaa apuna äänieristystä lisäävän väliseinän suunnittelussa. Samalla tuli selvitettyä muutama muukin asia, kuten patterien vaihto ja joustoventtiilin asennus sekä katon panelointi. Akustointia voi kyllä tehdä ihan omatoimisestikin, niinkuin esimerkiksi Ville ja Vaavu ovat tehneet. Hyvää juttua kodin akustoinnista löytyy muuten dvdplaza.fi forumeilta.

Vielä pitäs selvitellä millasia äänieristyksiä ilmanvaihtokanavaan sais...

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

Sinza

Posts: 2,227

#1100 • • Sinza
Meidän projekti on nyt siinä vaiheessa, että meidän ostotarjous rivarikolmiosta on hyväksytty ja tänään käytiin teettämässä siihen kosteusmittaus, jonka mukaan kaiken pitäis olla ihan kunnossa *hihu*. Nyt ootellaan sitten virallista raporttia mittauksesta mikä pitäis tulla ens viikolla postissa. Sit kai vaan kauppakirjojen tekoon *plur*! Ei millään malttais oottaa *jiihaa*!

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*