let''s talk about Turku, beibe

89 posts, 5 pages, 30,171 views

Lauruska

#41 • • Lauruska nihkee
Minä kaipaan takas turkuun, ehin siellä jo viimevuoden asua mutta koulu toi lahteen =( sniff
Optik

#42 • • Optik Piikkisika/Outopallo

mayah:
Mikä on TPS? *ding* *en-seuraa-jääkiekkoa-enkä-muutakaan-urheilua*

älä huijaa, seurasithan sä olympialaisista niinkin mielenkiintoisia lajeja kuten uimahyppyjä ja skeet-ammuntaa *nauru*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Juhgu

#43 • • Juhgu Virnistelijä
Se murre on kammottavaa, mutta kaipa se muuten on hyväksyttävä paikka Suomen asteikolla.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Samu81

#44 • • Samu81 kokolihaa
Pöh, se Turun ja länsi-Suomen murre on ehkäpä kauneinta murretta Suomessa. Ainakin noin 100 kertaa kauniinpaa kuin vaikkapa niin oksettava, stadin persoonaton ja kylmä slangi.

Turku on kaunis kesäkaupunki höystettynä kauniilla naisilla *hymy*
Sinne tahdon.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Aziz Combat Fighter

#45 • • Aziz Combat Fighter
Oon kuullu et kaikki tiet johtaa Turkuun. Mä epäilen tätä vahvasti. Musta tuntuu et kaikki tiet johtaa Turusta pois, mut osa ihmisistä kulkee niitä vaan väärään suuntaan *ding*

(Thank you, Mr. Pratchett)
martina

#47 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

T-mu:
Tässä on se laite millä Turku irroitetaan mannersuomesta.

*släp*
Rocca

#48 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Turku on hyvä paikka asua...itte tykkään ei liian iso mut ei liian pienikään kaikki löytyy, paitsi ehkä kunnon pilemestat olis kova vielä...mut tyykkään olla täällä kovin...helsingissä tykkäsin ku siel on ihmiset paljon vapaampia silleen ku turussa..täällä tuntuu et kaikki kävelee nokka pystyssä tai jtn *uuh*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

martina

#49 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

Rocca:
Turku on hyvä paikka asua...itte tykkään ei liian iso mut ei liian pienikään kaikki löytyy, paitsi ehkä kunnon pilemestat olis kova vielä...mut tyykkään olla täällä kovin...helsingissä tykkäsin ku siel on ihmiset paljon vapaampia silleen ku turussa..täällä tuntuu et kaikki kävelee nokka pystyssä tai jtn *uuh*

nimenomaan!! turku on kaupunkina ihana, varsinkin kesäisin, mutta ihmiset vähän kolkkoja/kylmiä... olin tossa lahdessa käymässä niin meinasin pudota koko ajan tuolilta ku sain niin maan helevatan ystävällistä kohtelua ym ym.
kyllä huomas eron heti.
akir0

#50 • • akir0 idleRPG champion 2009

martina:
nimenomaan!! turku on kaupunkina ihana, varsinkin kesäisin, mutta ihmiset vähän kolkkoja/kylmiä... olin tossa lahdessa käymässä niin meinasin pudota koko ajan tuolilta ku sain niin maan helevatan ystävällistä kohtelua ym ym.
kyllä huomas eron heti.

Yleensä Lahtea pidetään tosi sisäänpäinkääntyneenä. Mut Turusta mullekki on jääny kyllä sellanen nenä-pystyssä kulkevien ihmisten kaupunki-mielikuva.
¡ Previous post a couple of years ago !
Amuck

#51 • • Amuck dub-i-dub
Nonii tulipa käytyä taas.
Kaikilla oli samanlaiset vaatteet.
Krapulasta syytän vettä. :X
Murre on ihanin!

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

pirpeli

#52 • • Edited pirpeli
Täällä on oikein mainio asua. Syy löytyy tällä hetkellä TYKSistä, mut muutenkin kyllä. Ja onhan tää asuntojen hintataso hieman eriä kun Hesassa... :D

Vesi täällä on tosin niin kamalan makusta, etten pysty sitä millään juomaan. Vissyä ja muuta pullotettua vettä kuluu aika paljon viikossa. Turkulaiset pukeutuu lisäksi aika kamalalla tavalla, ja tosi monella on liian lyhyet housut o.O Siis ei ees mitkää caprit, kun vaan liian lyhyet puntit. Lisäksi täällä näkyy ehkä jopa enemmän keskikaupungilla (eli siinä Kauppatorin ympärillä) sellasia avohoitopotilaan näkösiä tyyppejä, jopa todella enemmän kuin Hesassa/Kalliossa :DDD

Arkkitehtuuri on sekalaista, osittain rumaa ja jännityksellä odotan talvea..räntää?Vettä?Tuulta...No, onneks on lämmin koti<3 Ihmisistä en osaa vielä paljon sanoa, mutta ainakin X-Rust-väki plus muut kivatukset ovat suoneet paljon iloa ja naurua :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

uGu

#53 • • uGu
Täytyy tässä topicissa esiintyneisiin turkulaisuus dissauksiin todeta sen verran et Turussa on n. 175000 asukasta joista vain n. 75000 on Turussa syntyneitä. En sit tiedä onko se turkulaisuus tarttuvaa.. Itse olen nyt 2v Turussa asunut ja todella hyvin viihtynyt.

..täytyy nyt rehellisyyden nimissä kuitenkin todeta tuohon tilastoon, että sitä kaunistaa lähi kaupungeista/kunnista muutto Turkuun. Eli Raisiosta Turkuun muuttanut ei siis ole Turkulainen tuon tilaston mukaan, mutta minun päässänni kylläkin.
Bio

#54 • • Bio The Bullies / Pinky

pirpeli, 24.9.2007 11:24:
ja jännityksellä odotan talvea..räntää?Vettä?Tuulta...

talvella sunnuntaina voi käydä tuuri jos näkee jonkun liikkuvan kaupungilla.. yleensä siel on kaverina vaan kylmä tuuli..
isfnbojbbssn

#55 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
oon yhä sitä mieltä, että Turku on kevyesti Suomen
miellyttävin kaupunki (vaikken siellä olekaan hetkeen
käynyt).

en osaa perustella miksi pidän niin kovasti Turusta,
mutta se nyt vaan rules <3

--
dasinoaisnvs

Dementation

#56 • • Dementation wednesday?
Turku ja Oulu on oikeastaan ainoat kaupungit tässä maassa joihin haluaisin muuttaa jos joskus täältä kotkasta pääsen muuttamaan pois...

Oulusta on vaan ikävän pitkä matka tänne etelään, eli varmaan toi turku vie sit voiton.

En ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, vaikka tykkäänkin siellä käydä, enkä myöskään halua jäädä tänne itään, on jotenkin ällöttävä tää ilmapiiri... Eikä mikään muukaan kaupunki oikeen miellytä mua...

En ole koskaan asunut turussa, mutta lähiseudulla sitä semmoset 20 vuotta ja pakko sanoa, että harva kaupunki on musta yhtä ihana kuin Turku, vaikka kaupunkeja niin suomessa kuin maailmallakin on tullut kierrettyä. *sydän*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

John

#58 • • John Lauma

2la, 24.9.2007 11:17:
Krapulasta syytän vettä. :X

*lmao*

Kohta kymmenen vuotta Turussa, ja kyllä voisin kuvitella tänne jääväni. Ainoa varteenotettava vaihtoehto Suomessa on Helsinki. Se joka väittää tätä rumaksi kaupungiksi, ei selkeesti ole muuta nähnyt kuin linja-autoaseman ja kauppatorin. Ja niitä nokka pystyssä kulkevia yksilöitä nyt löytynee joka kaupungin Onneloissa ym. Seduhelveteissä.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Anny

#59 • • Anny Hurricane-Munster
Mä taidan kuulua niihin harvaan 75000:en jotka on syntynyt Turussa ja yhä siellä asustelee, siis perusTurulainen. Kyllä mä voisin Hesaan muuttaa, Turku on ehkä vähän liian pieni...

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

z

#60 • • z
turku on kova. piti käydä vaan 3 vuotta, mutta menikin 7.

lisäksi turku on rauhallinen, nätti ja sivistynyt.