Shaznay:
Helmiä Ja Sikoja
Leppilampi ja Pääkallo, aah.
"Onko teillä kirjoja jotka saa lapsen lallattammaa? TOIMIIKO NE? Et tiiä niinkö? Mistäköhä hyvästä sullekki palkka maksettaan." Jimi on kyl 1000x söötimpi PKK:ssa, mut on Helmiä ja Sikoja NIIN rock myös.
Vanhat suomalaiset dokumenttielokuvat on hyviä. Vai pitäisikö sanoa helsinkiläiset. Tuli katottua kesällä Kino Engelissä muutama päivä niitä. Oli jotenkin söpöä huomata, miten porukat katsoi Helsinkiä, eikä nykyisistä Helsingin osista kuten Kulosaari, Herttoniemi, Vuosaari jne, pidetty erityisen paljon meteliä.
Joskus vähän nuorempana olin aivan koukussa Pekka & Pätkä ja Komisario Palmu (ei vodkaa!) -leffoihin :)
Vanhoista leffoista Komisario Palmu leffat on loistavia Sit Vääpeli Körmy leffat on kanssa hyviä ja uudemmista on Pitkä Kuuma Kesä ja Sairaan Kaunis Maailma En voi sanoa mikä on paras koska näitä nyt sitten tuli pari tähänkin listaan.
I may have already said it but what the hell, I'll say it again - Ripa Ruostuu. Sam Huber elämänsä roolissa noise-soundtrackin säestämässä elokuvassa, joka kertoo miten kaikki voi mennä perseelleen. Urbaania ajojahtia ja saatanallista ristipainetta voimattoman yksilön muhoutuessa puristavan turbulenssin kuristusotteessa.
Kaivo
Populäärimusiikkia vittulanjänkältä
Bad luck love
Ukkonen
Maximilian tarzan
Rare exports (lyhäri/mainos?)
Ken tulta pyytää
Hiekkamorsian
Daddy and the muscle academy (dokumentti)
Tulennielijä
Näkymätön Elina
Katsastus
Vaiennut kylä (Tv-elokuva)
Joutilaat (dokumentti)
Joulubileet
Heinähattu ja vilttitossu
Emmauksen tiellä
Rikos ja rakkaus
Kivenpyörittäjän kylä
Käpy selän alla
M.A. Numminen goes techno (en tiedä mihin kategoriaan tää menee?)
Espoon viimeinen neitsyt (Tv-elokuva)
Asfalttilampaat
Rakkaudella Maire
Pelon maantiede
Neitoperho
Turilas ja jäärä (animaatio)
Rieku ja raiku pimustavat baarilla (animaatio)
Vaikkei Aki Kaurismäen tuotanto ole hirveästi mulle kolahatanut, on mieleen jäänyt ensi-illassa elokuvateatterissa nähty Kauas pilvet karkaavat (1996). Elämänmakuinen, todentunuinen kuvaus työttömyydestä ja loistavat näyttelijät.
Mä tykkään kotimaisista elokuvista. Melkein kaikki nykyiset on mun mielestä ainakin katsottavia, jollei peräti hyviä. Palkintopallille nousee kuitenkin selvä kärkikolmikko.
1. Sairaan kaunis maailma - kolahti mun teinimieleen NIIN syvästi. Ostin VHS:n ja kattelin sitä vähintään kerran viikossa. Nyt on pidempi tauko ollut, että en oo kattonu. Tarvii varmaan, kun menee porukoille, niin kattoa taas.
2. Tuntematon sotilas (Laineen versio) - ei kai tätä tarvitse sen kummemmin perustella. Mahtavia roolisuorituksia ja oppiipahan historiaa, edes jollakin tavalla. Hillitöntä tykitystä. Kirjana toki täysin omaa luokkaansa.
3. Prinsessa ruusunen (vuodelta kivi ja käpy) - mustavalkoinen ja vanha, aivan iihana. "Parrrta, minulla on parrrta!" Menin nauhottamaan vahingossa vuosia sitten Lentsun jakson nauhan alkuun, joten jos jollakulla sattuu tämä ihanainen tekele olemaan, niin saa tarjota. Joko kopioitavaksi tai ostettavaksi.