Paras kotimainen elokuva

172 posts, 9 pages, 76,674 views

#81 • • tintsu Guest

Shaznay:
*sydän* Helmiä Ja Sikoja *sydän*
Leppilampi ja Pääkallo, aah. *pihkassa*

"Onko teillä kirjoja jotka saa lapsen lallattammaa? TOIMIIKO NE? Et tiiä niinkö? Mistäköhä hyvästä sullekki palkka maksettaan." *aplodit* Jimi on kyl 1000x söötimpi PKK:ssa, mut on Helmiä ja Sikoja NIIN rock myös. *sydän*
Kimbou

#82 • • Kimbou
Häjyt....-ehdottomasti-

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

#83 • • greenie Guest
Vanhat suomalaiset dokumenttielokuvat on hyviä. Vai pitäisikö sanoa helsinkiläiset. Tuli katottua kesällä Kino Engelissä muutama päivä niitä. Oli jotenkin söpöä huomata, miten porukat katsoi Helsinkiä, eikä nykyisistä Helsingin osista kuten Kulosaari, Herttoniemi, Vuosaari jne, pidetty erityisen paljon meteliä.

Joskus vähän nuorempana olin aivan koukussa Pekka & Pätkä ja Komisario Palmu (ei vodkaa!) -leffoihin :)
Bio

#84 • • Bio The Bullies / Pinky
Tuntematon sotilas
Pahat pojat
Jutu

#85 • • Jutu Blondi
Vanhoista leffoista Komisario Palmu leffat on loistavia *aplodit* Sit Vääpeli Körmy leffat on kanssa hyviä ja uudemmista on Pitkä Kuuma Kesä ja Sairaan Kaunis Maailma *iloinen* En voi sanoa mikä on paras koska näitä nyt sitten tuli pari tähänkin listaan.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Zyklonius

#86 • • Zyklonius Velvet Kevorkian
I may have already said it but what the hell, I'll say it again - Ripa Ruostuu. *sydän* Sam Huber elämänsä roolissa noise-soundtrackin säestämässä elokuvassa, joka kertoo miten kaikki voi mennä perseelleen. Urbaania ajojahtia ja saatanallista ristipainetta voimattoman yksilön muhoutuessa puristavan turbulenssin kuristusotteessa.

--
A short fuse to scatter steady hands if I forget to remember that better lives have been lived in the margins, locked in the prisons and lost on the gallows than have ever been enshrined in palaces.

Peppi Pitkätossu

#87 • • Peppi Pitkätossu Kuriton hulttio
Paha Maa-suosittelen lämpimästi. Itse diggasin kyllä kovasti, arkirealismia... Jos pidit irtiotoista pidät myös tästä.

--
Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.

James Russell Lowell

micqo

#88 • • micqo
Uunot rulettaa *joo*
Skydiver

#89 • • Skydiver
1.Poliisin Poika
2.Pikku-pojat
3.Sairaan kaunis maailma
4.Häjyt
5.Tuntematon sotilas
NoctilucA

#90 • • NoctilucA
Tuntematon sotilas
Rukajärven tie
Linnaisten kartanon vihreä kamari
Valkoinen peura

Joskus on nuo Vääpeli Körmytkin naurattaneet :P
madma

#91 • • madma Painajainen, Stuttgart Kickers
Kaivo
Populäärimusiikkia vittulanjänkältä
Bad luck love
Ukkonen
Maximilian tarzan
Rare exports (lyhäri/mainos?)
Ken tulta pyytää
Hiekkamorsian
Daddy and the muscle academy (dokumentti)
Tulennielijä
Näkymätön Elina
Katsastus
Vaiennut kylä (Tv-elokuva)
Joutilaat (dokumentti)
Joulubileet
Heinähattu ja vilttitossu
Emmauksen tiellä
Rikos ja rakkaus
Kivenpyörittäjän kylä
Käpy selän alla
M.A. Numminen goes techno (en tiedä mihin kategoriaan tää menee?)
Espoon viimeinen neitsyt (Tv-elokuva)
Asfalttilampaat
Rakkaudella Maire
Pelon maantiede
Neitoperho
Turilas ja jäärä (animaatio)
Rieku ja raiku pimustavat baarilla (animaatio)
Jutu

#92 • • Jutu Blondi

madma:
Tulennielijä
Espoon viimeinen neitsyt (Tv-elokuva)

Noi oli kyllä aika hyviä, varsinkin toi Tulennielijä ku siinä ei puhuttu paljoo *joo*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

shaderna

#93 • • shaderna
HÄJYT aina ollu ykkönen

--
just tryin` not to give a fuck

placiq

#94 • • placiq Jorkki
Häjyt on niitä harvoja kotimaisia leffoja joista oon tykänny.
#95 • • Edited CryOniC Guest
Sairaan Kaunis maailma.

lisättäköön vielä Pahat Pojat,Häjyt jakummelin Kultakuume*hihu*
lohikarme

#96 • • lohikarme RitariVittupää
Sairaan kaunis maailma ja Häjyt..... Raid toki on myös mainitsemisen arvoinen *hymy*

--
Qualis artifex pereo

Oliwer

#97 • • Oliwer
Vaikkei Aki Kaurismäen tuotanto ole hirveästi mulle kolahatanut, on mieleen jäänyt ensi-illassa elokuvateatterissa nähty Kauas pilvet karkaavat (1996). Elämänmakuinen, todentunuinen kuvaus työttömyydestä ja loistavat näyttelijät.
Lyylikki

#98 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mä tykkään kotimaisista elokuvista. Melkein kaikki nykyiset on mun mielestä ainakin katsottavia, jollei peräti hyviä. Palkintopallille nousee kuitenkin selvä kärkikolmikko.

1. Sairaan kaunis maailma - kolahti mun teinimieleen NIIN syvästi. Ostin VHS:n ja kattelin sitä vähintään kerran viikossa. Nyt on pidempi tauko ollut, että en oo kattonu. Tarvii varmaan, kun menee porukoille, niin kattoa taas.
2. Tuntematon sotilas (Laineen versio) - ei kai tätä tarvitse sen kummemmin perustella. Mahtavia roolisuorituksia ja oppiipahan historiaa, edes jollakin tavalla. Hillitöntä tykitystä. Kirjana toki täysin omaa luokkaansa.
3. Prinsessa ruusunen (vuodelta kivi ja käpy) - mustavalkoinen ja vanha, aivan iihana. "Parrrta, minulla on parrrta!" Menin nauhottamaan vahingossa vuosia sitten Lentsun jakson nauhan alkuun, joten jos jollakulla sattuu tämä ihanainen tekele olemaan, niin saa tarjota. Joko kopioitavaksi tai ostettavaksi.
serotonot

#99 • • serotonot Paul Easy
vanhat jörn donner-pätkät
Ville Vähäsaari

#100 • • Ville Vähäsaari
kaurismäen leffoista pidän henkilökohtaisesti todella paljon. asioiden esitystapa ja tapahtumien kuvaus minimalistisen toimivaa (less is more tjsp).