Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,219,945 views

Occu

Posts: 2,528

#1221 • • Occu

ezzy, 11.1.2008 13:11:
scrollasitko kuvaa oikealle?




örph! :/
en!

taidanpa perua puheitani.

--
..::MOI::..

Amma

Posts: 2,383

#1222 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801117079305_ul.shtml

Kaksoset adoptoitiin eri perheisiin - Menivät naimisiin!
11.1.2008 14:48

Syntymän jälkeen erotetut kaksoset solmivat avioliiton keskenään tietämättä olevansa sisko ja veli.

Britannian korkein oikeus on nyt mitätöinyt liiton.

Yksityiskohtaisia tietoja siitä, miten sisko ja veli olivat toisiinsa rakastuneet ja päättäneet mennä naimisiin ei ole kerrottu julkisuuteen.

Brittiläisen The Evening Standard -lehden saamien tietojen mukaan kaksossisarukset olisi annettu adoptioon pian syntymän jälkeen eri perheisiin.

Lapsille ei kuitenkaan koskaan ollut kerrottu kaksosuudesta. Pariskunta ei näin ollen tiennyt olevansa verisukulaisia.

Sukulaisuus paljastui vasta häiden jälkeen.

Asiantuntijoiden mukaan tapaus korostaa lasten oikeutta saada tietää vanhempiensa henkilöllisyys.

KATRIINA MÄKELÄ

--
*etsiskel*

crissy

Posts: 1,958

#1224 • • crissy
Tässä on Suomen Unelmien poikamies
15.1.2008 13:09

24-vuotias maailmaa nähnyt suomalaiskomistus etsii morsianta helmikuussa alkavassa sarjassa.

unelmienTM_410_vi.jpg

Tämä "komea" nuori mies etsii morsianta suomalaisessa Unelmien poikamies -sarjassa, joka alkaa Nelosella 6. helmikuuta.

24-vuotias maailmojakin kiertänyt mies matkustaa jo 19. tammikuuta Espanjaan, jossa sarjaa kuvataan. Morsianehdokkaita on alussa 20.

Lisää tietoja tummasta komistuksesta on luvassa loppuviikosta.

Ensimmäinen Unelmien poikamies -sarja nähtiin Amerikassa vuonna 2002. Tähän mennessä sarjaa on tehty jo 11 tuotantokautta. Unelmien poikamies poiki myös sarjan Unelmien poikamiestyttö, jossa osat ovat vaihtuneet. Poikamiestytöt ovat etsineet sopivaa sulhoa kolmen kauden verran.



*sars*
tiiplis

Posts: 1,043

#1227 • • tiiplis also available in sober

crissy, 15.1.2008 13:31:
--- "unelmien" poikamies ---



Makunsa joo kullakin. Tota sit jahtaa "kauniit" ja "menestyvät" tytöt, vähän samaan tyyliin kuin miljonäärinussissa... *uros* *justjoo*

--
italia litania nainati lailati

Miinapiina

Posts: 3,494

#1228 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

tiiplis, 15.1.2008 15:32:


vähän samaan tyyliin kuin miljonäärinussissa... *uros* *justjoo*



*lmao*

se oli kyl niii kauhee ohjelma

--
pinkki on pop!!!

Zeratul

Posts: 1,170

#1229 • • Zeratul Captain miserable

Amma, 11.1.2008 15:18:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801117079305_ul.shtml

Kaksoset adoptoitiin eri perheisiin - Menivät naimisiin!
11.1.2008 14:48

Syntymän jälkeen erotetut kaksoset solmivat avioliiton keskenään tietämättä olevansa sisko ja veli.

Britannian korkein oikeus on nyt mitätöinyt liiton.

Yksityiskohtaisia tietoja siitä, miten sisko ja veli olivat toisiinsa rakastuneet ja päättäneet mennä naimisiin ei ole kerrottu julkisuuteen.

Brittiläisen The Evening Standard -lehden saamien tietojen mukaan kaksossisarukset olisi annettu adoptioon pian syntymän jälkeen eri perheisiin.

Lapsille ei kuitenkaan koskaan ollut kerrottu kaksosuudesta. Pariskunta ei näin ollen tiennyt olevansa verisukulaisia.

Sukulaisuus paljastui vasta häiden jälkeen.

Asiantuntijoiden mukaan tapaus korostaa lasten oikeutta saada tietää vanhempiensa henkilöllisyys.

KATRIINA MÄKELÄ


Mä niin toivon kyseisten henkilöiden henkisen terveyden puolesta et ollaan pidättäydytty seksistä ennen avioliittoa. Tai no, ainahan sit on hää-yö joka pelastaa. *sars*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Jutu

Posts: 3,054

#1230 • • Jutu Blondi

Ana-5000, 11.1.2008 08:41:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801117074402_uu.shtml

Mitä tässä maassa pitää tehdä, ennen kuin syytetään tapon yrityksestä?

Puukolla voi iskeä useita kertoja sydämen alueelle ja puhkoa vielä renkaat autosta ettei uhri pääse hakemaan apua, niin kakkua tulee kaks vuotta ehdollista törkeästä pahoinpitelystä, vaikka ihan selkeästi yritetään tappaa.

Ja ehdollista tietty vielä, koska eihän sitä nyt tappajia kuulu vankilaan laittaa, missä ne raukat "laitostuu".


Eräs tyyppi sai tuomion tapon yrityksestä, kun hän ns. vahingossa löi veitsellä kaveriaan. Todellisuudessa tää kaveri oli itse kiskassut siitä kädestä niin että se veitsi osui. Että kaikenlaisia hulluja ja rangaistuksia on. Ja ei, uhrilla ei ollut missään vaiheessa hengenvaaraa.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

KooKie

Posts: 4,338

#1231 • • KooKie aka. Petress Pan

Zeratul, 15.1.2008 16:22:
Mä niin toivon kyseisten henkilöiden henkisen terveyden puolesta et ollaan pidättäydytty seksistä ennen avioliittoa. Tai no, ainahan sit on hää-yö joka pelastaa. *sars*



En mä ainakaan näe minään "sars"-asiana sitä, että panee sisaruksensa kanssa, jos ei ole tätä ikinä tuntenut. Puitiin tätä aiemmin jo ässässä, mutta kyllä mun mielestä sen sukurutsan tunteen tekevät yhteiset lapsuudenmuistot ja sukulaissuhteet, ei mitkään geenit yksinään. En mä tietty tiedä ko. henkilöiden omia fiiliksiä, mutta jos nyt yhtäkkiä sattuis ilmenemään, että mä ja mieheke ollaankin long-lost-sisaruksia, niin ei mulle tulisi fiilistä, että mä olen jotenkin sairas. Tuskin edes erottaisiin mun puolesta siitä syystä. Lapsien tekeminen tietenkin jäisi sikseen ihan lasten terveydellisistä syistä.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Zeratul

Posts: 1,170

#1232 • • Zeratul Captain miserable

KooKie, 15.1.2008 16:36:
---
Zeratul, 15.1.2008 16:22:
Mä niin toivon kyseisten henkilöiden henkisen terveyden puolesta et ollaan pidättäydytty seksistä ennen avioliittoa. Tai no, ainahan sit on hää-yö joka pelastaa. *sars*

---


En mä ainakaan näe minään "sars"-asiana sitä, että panee sisaruksensa kanssa, jos ei ole tätä ikinä tuntenut. Puitiin tätä aiemmin jo ässässä, mutta kyllä mun mielestä sen sukurutsan tunteen tekevät yhteiset lapsuudenmuistot ja sukulaissuhteet, ei mitkään geenit yksinään. En mä tietty tiedä ko. henkilöiden omia fiiliksiä, mutta jos nyt yhtäkkiä sattuis ilmenemään, että mä ja mieheke ollaankin long-lost-sisaruksia, niin ei mulle tulisi fiilistä, että mä olen jotenkin sairas. Tuskin edes erottaisiin mun puolesta siitä syystä. Lapsien tekeminen tietenkin jäisi sikseen ihan lasten terveydellisistä syistä.


Onhan se tietty siitäki kii miten asiaan osaa suhtautua, nyt vaan oletan et omat fiilikset ois lähinnä "I wouldn´t touch that with a five-foot stick". Toisaalta mul on muutenki semmonen kutina suurinta osaa ihmisiä kohtaan.*eikä*

Mut nii, vaik ei ois aikasemmin nähny toista sisaruksenaan nii olettaisin et yhteiskunta on opettanut moisen toiminnän olevan arveluttavaa, vaikee uskoo et pystyisin moista suhdetta enää näkemään hyväksyttävänä. Toisaalt, muistan lukeneeni semmosestaki tapauksesta jossa mies oli menny naimisiin oman äitinsä kanssa, eikä varmaan ollu vahinko et äiti käytti tyttönimeään huijatakseen viranomaisia sukulaisuuden suhteen. Kaikkee se rakkaus teettää. *sydän*

Mut jos sun asenne on et tommosii --> *sars* maskeja vois näkyy jatkossaki lääkärileikkien rekvisiittana nii et sä kyl ihan terve oo. :P

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

KooKie

Posts: 4,338

#1233 • • KooKie aka. Petress Pan

Zeratul, 15.1.2008 16:53:
Onhan se tietty siitäki kii miten asiaan osaa suhtautua, nyt vaan oletan et omat fiilikset ois lähinnä "I wouldn´t touch that with a five-foot stick". Toisaalta mul on muutenki semmonen kutina suurinta osaa ihmisiä kohtaan.*eikä*



Niin, sä et siis seurustele. Et ehkä pysty asettumaan siihen asemaan, että olet rakastunut ihmiseen ja opetellut tuntemaan tämän jne. ja yhtäkkiä sanottaisiin, että olette sisaruksia, joten yhteiskunta ei hyväksy teidän seurusteluanne.


Mut nii, vaik ei ois aikasemmin nähny toista sisaruksenaan nii olettaisin et yhteiskunta on opettanut moisen toiminnän olevan arveluttavaa, vaikee uskoo et pystyisin moista suhdetta enää näkemään hyväksyttävänä.



Mä en pysty kuvittelemaan, että "yhteiskunnan opetukset" saisivat mut näkemään asiaa yhtään eri tavalla, mieluummin käsittelen asiaa omalta näkökohdaltani. Eikä mulla onneksi ole tarvetta päästä naimisiinkaan, johon tietenkin "yhteiskunnan" suostumus tarvitaan. Tietty ymmärrän, että mikäli omaa todella korkean yhteiskunta-moraalin/konsensuksen tai miksi lie sitä pitäisi tässä yhteydessä kutsua, niin ei voisi toimia oman päänsä mukaan. Mä olen kuitenkin ihan tottunut vastarannan kiiski yksilönä, joten mua ei "yleinen paheksunta" jaksaisi haitata.


Toisaalt, muistan lukeneeni semmosestaki tapauksesta jossa mies oli menny naimisiin oman äitinsä kanssa, eikä varmaan ollu vahinko et äiti käytti tyttönimeään huijatakseen viranomaisia sukulaisuuden suhteen. Kaikkee se rakkaus teettää. *sydän*



Tämä taas ei tainnut liittyä mitenkään itse aiheeseen, missä sukulaiset, jotka eivät tienneet olevansa sukulaisia, ovat avioituneet?


Mut jos sun asenne on et tommosii --> *sars* maskeja vois näkyy jatkossaki lääkärileikkien rekvisiittana nii et sä kyl ihan terve oo. :P



This I failed to understand whatsoever. Which, I believe, was the point.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Zeratul

Posts: 1,170

#1234 • • Zeratul Captain miserable

KooKie, 15.1.2008 17:08:
Niin, sä et siis seurustele. Et ehkä pysty asettumaan siihen asemaan, että olet rakastunut ihmiseen ja opetellut tuntemaan tämän jne. ja yhtäkkiä sanottaisiin, että olette sisaruksia, joten yhteiskunta ei hyväksy teidän seurusteluanne.


Niinhän mä just sanoin etten pystyis asettuu. Tai ainaki yritin sanoo.

Mä en pysty kuvittelemaan, että "yhteiskunnan opetukset" saisivat mut näkemään asiaa yhtään eri tavalla, mieluummin käsittelen asiaa omalta näkökohdaltani. Eikä mulla onneksi ole tarvetta päästä naimisiinkaan, johon tietenkin "yhteiskunnan" suostumus tarvitaan. Tietty ymmärrän, että mikäli omaa todella korkean yhteiskunta-moraalin/konsensuksen tai miksi lie sitä pitäisi tässä yhteydessä kutsua, niin ei voisi toimia oman päänsä mukaan. Mä olen kuitenkin ihan tottunut vastarannan kiiski yksilönä, joten mua ei "yleinen paheksunta" jaksaisi haitata.


Sanoinki vaan et tuskin pitäisin hyväksyttävänä, se on kuitenki eri asia jatkaa samalla tapaa, kyllähän sitä tulee muutenki ihan tietoisesti tehtyy asioita jotka ei ehkä oo yhteiskunnan silmissä hyväksyttäviä. *joo*

Tämä taas ei tainnut liittyä mitenkään itse aiheeseen, missä sukulaiset, jotka eivät tienneet olevansa sukulaisia, ovat avioituneet?


Ei, vaan siihen että asennoituminen ja tunteet voi ylittää ne yhteiskunnan ehdot. Eihän sekään seurustelenko mä vai en liittyny mitenkää tohon? :D

This I failed to understand whatsoever. Which, I believe, was the point.


Ihan normaali taktiikka, puhu niin paljo paskaa ettei muut enää ymmärrä mitä tarkotat, vaikee väittää vastaan jos ei tajuu mitä toinen koittaa sopertaa. *hihu*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

KooKie

Posts: 4,338

#1235 • • KooKie aka. Petress Pan

Zeratul, 15.1.2008 17:35:
Ihan normaali taktiikka, puhu niin paljo paskaa ettei muut enää ymmärrä mitä tarkotat, vaikee väittää vastaan jos ei tajuu mitä toinen koittaa sopertaa. *hihu*



I appreciate that. :D

Joo siis näkökulma ja mielipidekysymyksiähän nämä on loppupeleissä, eli ihan turha tässä vastaan on väittääkään. Mitä nyt tylsään päivään väsään aktiviteettia. :P

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Amma

Posts: 2,383

#1236 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Zeratul, 15.1.2008 16:22:
Mä niin toivon kyseisten henkilöiden henkisen terveyden puolesta et ollaan pidättäydytty seksistä ennen avioliittoa. Tai no, ainahan sit on hää-yö joka pelastaa. *sars*


Joo, periaatteessa mäkin ainakin kerran elämässäni toivon, että joku on kuulunut Tosi rakkaus odottaa (True love waits) -liikkeeseen.
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, miten ne on suhtautunut tietoon sisaruudestaan ja minkälaista niiden elämä on nyt.

--
*etsiskel*

Miinapiina

Posts: 3,494

#1238 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
"Vetoomus turvallisesta lapsuudesta: jo yli 26200 nimeä!"

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1476543

"Allekirjoita vetoomus turvallisen lapsuuden puolesta!

Vuonna 2006 poliisin tietoon tuli yli 1000 alle 15-vuotiaaseen lapseen kohdistunutta seksuaalirikosta; raiskausta, seksuaalista hyväksikäyttöä tai muuta seksuaalirikosta. Näiden rikosten määrä on 10 vuodessa liki kaksinkertaistunut, ja poliisin mukaan määrä on yhä kasvussa.

Lapsena koettu seksuaalinen väkivalta aiheuttaa usein uhrille elinikäisen trauman ja voi pilata loppuelämän.

Siksi me allekirjoittaneet vetoamme lasten puolesta.

Me toivomme, että päättäjät tekevät kaikkensa taatakseen lapsille turvallisen lapsuuden. Ennaltaehkäisevään työhön on panostettava, avun hakemista helpotettava ja tapauksiin puututtava varhaisessa vaiheessa. Lisäksi yhteiskunnan on taattava resursseja uhreiksi joutuneiden lasten terapiaan.

Päättäjien on myös selvitettävä, ovatko lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä langetettavat rangaistukset linjassa muista rikoksista annettavien tuomioiden kanssa.

Lainsäädäntö kertoo yhteiskunnan arvoista - siitä mitä me aikuiset pidämme tärkeänä."

muoks: nyt jo yli 32000 nimeä

--
pinkki on pop!!!

ezzy

Posts: 8,060

#1239 • • ezzy Droid-pappa

Miinapiina, 16.1.2008 11:00:
"Vetoomus turvallisesta lapsuudesta: jo yli 26200 nimeä!"

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1476543

"Allekirjoita vetoomus turvallisen lapsuuden puolesta!



Varmasti vaikuttaa tosi moneen asiaan... *justjoo*

Samoin ku tää. Voi terve, että tekee mieli taas suomesta pois.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ministeri%C3%B6+nettipokerin+kimppuun+tappiot+nollaavalla+lailla/1135233310116
Wolverine

Posts: 1,860

#1240 • • Wolverine

ezzy, 16.1.2008 11:08:
---
Miinapiina, 16.1.2008 11:00:
"Vetoomus turvallisesta lapsuudesta: jo yli 26200 nimeä!"

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1476543

"Allekirjoita vetoomus turvallisen lapsuuden puolesta!

---


Varmasti vaikuttaa tosi moneen asiaan... *justjoo*

Samoin ku tää. Voi terve, että tekee mieli taas suomesta pois.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ministeri%C3%B6+nettipokerin+kimppuun+tappiot+nollaavalla+lailla/1135233310116



toi on kyl niin uskomaton uutinen. ainaki ite pelaan ton jälkeen joka ilta hirvees kännis monta tonnii pois, sit jos voitan niin oon ihan hiljaa ja jos häviin niin vaadin firmalta rahat takas. win-win.