http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1580
Ehkä sen 3d-mallinnuksen voi tehdä sitten pöytäkoneella...
95 posts, 5 pages, 20,143 views
nostatus:
Kyllähän toi mäkki alko kovasti houkuttelemaan... :)
Kuinkas hyvin tohon mäkkiin "löytää" ohjelmia? PC:hen on niin helppo saada kaikki, öh,"testikäyttöön" kunnes ostaa ihan luvallisen sitten joskus kun rikastuu (oon köyhä opiskelija, heh).
´nostatus:
Mäkki kyllä houkuttaa kovastikin, varsinkin muotoilijapiireissä sillä on uskottavuutta. :)
paanos:
Ihan totta, oletko perehtynyt valikoimiin? Itse en ole, mutta epäilyttää vaan...
Dorka:
Mäkkiin ei ole mitään varteenotettavaa 3D softaa..
Dorka:
Mäkkiin ei ole mitään varteenotettavaa 3D softaa vaikka siihen saakin taas (N)LE touhuun & kompositointiin "studiotason" ohjelmia (monet leffathan on leikattu ja editoitu mac alustalla sekä tehty niiden efektit jne.) - tosin tässä asiassa saattaa tulla muutoksia hieman, kun adobe muistaakseni on lakannu kehittämästä osa ohjelmistaan mac puolelle - tosin taas apple sitäkin innokkaamin kehittää niiden omia ohjelmistoja video & audio puolelle.
Tres:
Itseasiassa, voisitko mainita jonkin ammattilaistason
3d-softan josta ei ole mac-versiota, tuon 3ds maxin
lisäksi. Ehkä tietoni eivät vain ole ajan tasalla
kun en ole alaa yhtä tiiviisti seurannut.
paanos:
Tällä siis perustelen tota Microsoftin Office-Mac version hankintaa. Itse ainakin koin sen välttämättömäksi.
Apple Storessa toi opiskelijaversio maksaa onneksi siis vain 179.
Gnizhak:
Sit jos oikeesti kannettavaa hoitaa niin kannattaa tosiaan sijottaa Pentium-M tai Athlon 64 Mobile prosessorisiin peleihin. Fujitsusiemensillä näitä edustaa noi lifebookit, ja hintaluokka hyppää tonne ompun tienoolle sitten heti.
RiNiK:
PC maailmassa eläville kannettavan hankkioille IBM:n kannettava on melkeinpä se ainoa vaihtoehto jos haluaa jotain sillä koneella tehdä hyötyohjelma käytössä.
RiNiK:
Toisaalta taas Macintosh on huomattavasti parempi vaihtoehto jos oikeasti ajattelee tehdä sillä koneella jotain. Itse pystyn käyttämään omaa mäkkiäni koko päivän töissä ilman lisävirtaa. Eli kevyt tekstin käsittely sun muut onnistuu. Pelaaminen onnistuu aivan loistavasti ja lisävirtaa tarvitsen vasta noin 3-4h:n päästä.
RiNiK:
Macintoshin 3D ohjelmista vielä sen verran että jos nyt se 3D kiinnostaa niin voi ruveta harkitsemaan sitä aliaswavefront:n Maya:a jos se ei riitä niin sitten alkaa jo olemaan käyttäjässä vikaa...
Epailija:
Tästä en ole laisinkaan samaa mieltä (kts. vaikka ylläoleva linkki, jossa IBM hävisi hintaluokassaan myös hyötykäytössä). Jos hyötyohjelmia varten ei tarvitse mitään erikoisnäytönohjaimia, niin itse ainakin sijoittaisin varani johonkin muuhun kannettavaan. Samalla rahalla saa tällöin enemmän.
Dorka:
Lightwaveä en enää mainitse tässä, kun sen elinkaari on loppumassa vaikka sitä käytettiin paljon leffoissa 90 luvulla - nykyään sitä käyttää vain harvat. Lightwavissä oli aikoinaan markkinoiden parhaimmat renderöintiominaisuudet ja vaikka sillä mallintaminen oli kauheaa niin sitä käytettiin paljon (mallinnukset tehtiin jollain muulla softalla ja tuotiin lightwaviin animoitavaksi ja renderöitäviksi) - 3D Studion renderöinti ominaisuudet on aina ollu kehnot kilpailijoihin verrattuna paitsi nyt - esim. 3D Studio Max:ssa oli aikoinaan edistyksellisin savupartikkelien animointikyvyt jonka takia esim. pätkät Armagedonissa missä oli paljon savua (raketin lähdöt jne.) on tehty 3D Studio Max:lla. Itse en ole tehny ammatikseni enää animaatioita 2-3vuoteen joten viimesimmistä jutuista olen hieman jo tipahtanu.