Kuvagalleriasta

23 posts, 2 pages, 9,248 views

Avatar
#1 • • 120mg Guest
Aluks oli mukavaa kun ihmeset saattoi laittaa kommentteja kuvien yhteyteen mutta nyt tuntuu siltä että ei ehkä halutakkaan kuulla ihan kakkien mielipiteitä. Voisin kuvitella että kauniimman sukupuolen edustajat eivät kaikki pidä kommenteista : kelpais mulle, uu beibe etc.
OK OK mun ei tarvii kattoa niitä kuvia eikä niitä kuvia jotka ovat naisista otettuja (niitähän just on kiva kattoa) :) mutta silti tuntuu vähän ärsyttävältä kun ihmiset 'antaa pisteitä' varsinkin kun henkilö joka esiintyy kuvassa ei välttämättä edes tiedä että kuva on olemassa eikä näin ollen tajua edes pyytää poistamaan kuva.
/moralisointi
Monet varmaan tykkää kivoista kommenteista ja niin mäki tykkäisin mutta ajatelkaa ennen kun kirjoitatte... jooko?
ps. mikä mä oon teitä neuvomaan..?!
anqqa

Posts: 4,032

#2 • • anqqa tirehtööri
toi oliki suurin syy miks mietin pitkään laitanko kommentoitimahdollisuutta vai en. tulevaan versioon luultavasti sisällytän myös kommentoijan listaan, eli ihmiset näkee kuka on kommentoinu.. ja muutenkin toi kuvaosio tulee kokemaan pientä muutosta.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

scobl

Posts: 755

#3 • • scobl
mielestäni voi kommentoida, mutta kohtuullisesti ja vain hyviä asioita > pluR Minua ei ainakaan haittaa jos kuvani pyörii netissä, no ok, riippuu minkänlainen kuva *nauru* siksipä pitää aina katsoa ympärille kuvaako kukaan ennen kuin tekee jotain erikoista *hih*

--
bred na net

Janne

Posts: 1,330

#4 • • Janne kipee ukkeli
Joo toi nimen ilmoittaminen on tosi hyvä idea - laittaahan monet sen omiin kommentteihinsa jo nyt. Parhaat kommentit mun mielestä ovatkin juuri niitä, missä asiayhteys selviää tavallaan kommentoijan kautta *joo*

Raflassa ja bileissä kuvaamisesta ja kuvien esittämisestä on Suomessa aika tiukat säännöt. Siksipä me Katrinan kanssa kysymmekin aina, voiko henkilöistä ottaa lähikuvan. Toisinaan kysyn kyllä vasta kuvan ottamisen jälkeen, tai kohde ehtii kadota kameraa säätäessä, mutta tuo on pidetty sääntönä. Pikkutuhman tavara, jota syntyy yllättävän paljon *pihkassa* varmistan vielä tarpeen vaatiessa seuraavana päivänä meilitse.

Jos kaikesta huolimatta joskus löytyy mun ottama kuva, jota et halua galleriassa näytettävän, pane meiliä joko mulle tai suoraan Anqqalle. Ollaan sovittu sillä lailla, että Anqqa lähettää mulle kaikki hänelle tulleet palautteet mun kuvista - tähän asti yleisö on käsittääkseni saanut sitä, mitä on pyytänyt, hehe! *hih*

Kun nyt aiheessa ollaan, niin jos joskus olet hienoissa vermeissä ja haluat kuvan itsestäsi, niin tule vain kysymään. Aika usein noita pyyntöjä tuleekin, se on tosi mukavaa. *plur*

Ja nyt Hepseriaan! *ökkö**ökkö**ökkö*
Mice

Posts: 402

#5 • • Mice .: unique :.
Janne, tuo on minusta juuri oikea toiminta tapa! Jos kohde(kohteet) ovat itse sanoneet että heistä saa ottaa kuvan ja jos vielä kerrotaan että mihin ne ovat tulossa niin ei tuskin kenelläkään ole sitä mitään vastaan.. tai ainakaan pitäisi olla.

Ja ne kuvat joista ei tunnista henkilöitä ei myöskään ole varmaan mitään haittaa
kenellekään.. Muuten dekoista / pienistä yksityiskohdista, kannattaa myös räpsiä kuvia.. Näilläkin sivuilla on minusta muutama todella upea kuva valoista, ja myös se vodka kuva on makee.. *hih*

..mutta henkilökuvien dissaus on kyllä ihan turhaa.. Saahan sitä antaa kommentteja, mutta on tuolla kyllä sellaisia että olisi voinut jättää sanomatta/kirjoittamatta.

--
This won\'t hurt, I promise..

Janne

Posts: 1,330

#6 • • Janne kipee ukkeli
Joo no pari kertaa on käynyt silleen, että joku on ollut ihan innoissaan nähdessään kuvan kameran ruudulta, mutta tullut toisiin ajatuksiin pään seljettyä *poks*

Totta juu, mä otan melkein pelkästään henkilökuvia. Se on kuitenkin tietoinen valinta - Ville & Vaavu, Tfo ja muut ottavat paremmilla vehkeillä (esim. kolmijalan kanssa) tosi siistejä decokuvia, joten mä keskityn ihan suosiolla ihmisiin. Toisaalta ihan yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta decokuvat ovat galleriassa ilman kommentteja, eli mitään "suuria tunteita" ne harvoin herättävät - toisin kuin henkilökuvat, joiden vuoksi tääkin topicci alkoi...

Mutta otetaan toivomuksesi huomioon, Mice. Jos on muita toiveita, niin toki otan niitä ilomielin vastaan - joko foorumissa, meilillä tai suoraan bileissä. *hymy*

-- Janne *vink*
Mice

Posts: 402

#7 • • Mice .: unique :.
hmm.. luulin että sinulla ON kunnon kamera. Noi sinun ottamat kuvat ovat olleet kirkkaita ja hyvillä väreillä. Mutta ehkä se ero tulee sitten esille jos aletaan ottamaan kuvia hämärässä/etäisyyksillä.. Itse tosin en asiasta tiedä paljoa..
Mikä kamera sinulla muuten on?

Minä laitoin tuon cannonin ixus V:n. Se on ihan jees, kun se on niin pikkuinen. Menee kätevästi taskussa.. Mutta siinä on todella surkea fläshi joten valoa tarvitsee kunnon kuvien ottamiseen.. Ja zoomi ei ole päätähuimaava..
..mutta noin kotikäyttöön ihan jees..

..Point & click.. *vink*
..hyvin sanottu..

--
This won\'t hurt, I promise..

Janne

Posts: 1,330

#8 • • Janne kipee ukkeli
Mulla on Sonyn Cybershot P-5. Otin sen, koska se on todella pieni ja on kuitenkin suorituskykyinen ja helppokäyttöinen. Helppokäyttöisyyttä arvostaa etenkin kolmen promillen kännissä *poks* Ei sillä tietysti saa samanlaisia kuvia kuin jollain 5000 egen järjestelmäkameralla (CG:ssä yhdellä oli semmoinen), mutta tarviiko tullakaan; mulle kuvien absoluuttista laatua tärkeämpi on se itse kohde ja kaikki hauskat tilanteet. *nauraa**nauru**nauraa*

Eivät noi kuvat ihan noin hyviä ole originaaleina. Normaalisti niitä pitää vähän cropata, säätää valoisuutta ja kontrastia ja muitakin juttuja. Juuri pimeässä ja savuisessa tilassa kuvaamisessa on omat niksinsä - kameraa pitää säätää koko ajan ja automaattiominaisuuksia käytettäessä tulee useimmiten tosi pliisua jälkeä. Ulkona voi roiskia melkein miten päin vain, aina tulee tosi hienoa jälkeä. *joo*

Flashissakin on omat niksinsä. Cybershotissa on tosi pikkuruinen salama, joka ei kanna kauas, mutta on lähellä melkein liian kirkas. Otan kaikki salamakuvat aina ihan minimisäädöillä. Oon vähän harkinnut panna siihen eteen jotain paperia tai muuta, joku sanoi että se pehmentäisi valoa kivasti. Ehkäpä jo Isle of MTV:ssä!
Mice

Posts: 402

#9 • • Mice .: unique :.
..Janne onko tulossa tämänkertaisesta Screenistä kuvia?
Jos olet siellä hae kuvaan vaaleahiuksinen Henna, ja kerro terveisiä.. *hymy*

--
This won\'t hurt, I promise..

Janne

Posts: 1,330

#10 • • Janne kipee ukkeli
Hehe, noilla tuntomerkeillä varmaan kannattaa lähteä etsimään tyttöä... *täh*

En ole näillä näkymin menossa Screeniin, kun tein eilen 15 tuntia duunissa ja oon ihan raatona - ei viitsi maksaa 18 euroa jos väsy vie parhaan terän *uuh**ding**poks*

Huomenna voisi tietty ottaa kameran 404:seen, jos on sillä päällä. Sunnuntaina pitää tietty mennä Pumppiin, mutta siellä en aio kuvailla... *ökkö*

(muokattu 28.6.2002 17:59:54)
Mice

Posts: 402

#11 • • Mice .: unique :.
juh, ei oikein noilla tuntareilla varmaan löytyis *iloinen*
Mulla olikin vähän oma lehdä ojassa, ajattelin että sä olisit
sit klikkaillu kaikista blondeista kuvia varmuuden vuoksi.. *hih*
..ja tästä varmaan sit arvaat kummat ovat minun suosikkeja,
blondit vai muut.. *heiii*

..mut anyway, have fun u all..

--
This won\'t hurt, I promise..

Janne

Posts: 1,330

#12 • • Janne kipee ukkeli
Juu hyvä taktiikka, hehe... *hih* Kyllä mä vielä sulle blonditkin kuvaan, älä huoli
*joo*
Susu

Posts: 1,077

#13 • • Susu The Nasu
niin oli sanomani, ettei edelleenkään kommentoijaa tiedä, sillä nimimerkit ei juurikaan paljasta henkilöitä....
Olen samaa mieltä, ettei kommentteja välttämättä tarvitsisi laittaa.
Niin ja by the way...mihinkäs reactorin kuvat hävis???!!! *pupu*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Mice

Posts: 402

#14 • • Mice .: unique :.
..ja toivottavasti kaikki dissaus kommentit jätettäisiin kokonaan pois..
Siitä ei ole kenellekään iloa..

--
This won\'t hurt, I promise..

Jone

Posts: 8,258

#15 • • Jone Archibald Haddock
Humdidumdi... *hyräilee*

Osittain off topic: Kyllä se kuvien laatu on kameraa enemmän kuvaajasta kiinni.
killuska

Posts: 748

#16 • • killuska
Jone:

Humdidumdi... *hyräilee*

Osittain off topic: Kyllä se kuvien laatu on kameraa enemmän kuvaajasta kiinni.



Noh noh!!*hymy*

--
*killuska*

Jone

Posts: 8,258

#17 • • Jone Archibald Haddock
Angeli:


Noh noh!!*hymy*



Ainahan pitää vähän ruoskaa antaa ja egoilla päälle. *igor**nauru**igor*

[muokattu 4.11.2002 12:08]
killuska

Posts: 748

#18 • • killuska
Jone:

Angeli:Jone:Humdidumdi... *hyräilee*

Osittain off topic: Kyllä se kuvien laatu on kameraa enemmän kuvaajasta kiinni.

Noh noh!!*hymy*

Ainahan pitää vähän ruoskaa antaa ja egoilla päälle. *igor**nauru**igor*

[muokattu 4.11.2002 12:04]




*nauru*

--
*killuska*

Avatar
#19 • • DJ Wayfarer Guest
tosiaaan se kuvien laatu on yleensä kuvaajasta kiinni ja tietenkin hieman kamerastakin... *hih* tullu toisinaan itsekkin näpsittyä kuvia bileist... mut jokseenkin yllättävää että aina jotenkin kauniita tyttösiä eksyy siihen kuvaan ...*plur*... no juu ...

nii mikäs täs nyt oikein taas olikaan ideana ... siis jonkin lainen memberssien kuva galleria ??
Jone

Posts: 8,258

#20 • • Jone Archibald Haddock
DJ Wayfarer:

tosiaaan se kuvien laatu on yleensä kuvaajasta kiinni ja tietenkin hieman kamerastakin... *hih* tullu toisinaan itsekkin näpsittyä kuvia bileist... mut jokseenkin yllättävää että aina jotenkin kauniita tyttösiä eksyy siihen kuvaan ...*plur*... no juu ...



Itse koitan kyllä aika tasapuolisesti kuvata kummankin sukupuolen mielenkiintoisen näköisiä edustajia. Hieman jopa pistää korpeamaan kaiken maailman "kuvaan vaan chicksei ja en oikeesti välitä valokuvauksen tekniikasta yhtään mitään"-räpsijät.

Mut joo, karkaa kohta ihan off topiciksi.
*nauru*