Stand up - seisovaa huumoria - ja muut komiikan muodot

11 posts, 1 page, 2,488 views

Epailija

#1 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Seuraava postaus menee jo sen verran ohi aiheen, että päätin perustaa aiheelle oman topicin. Kunnollinen pohjustus aiheelle viestin jälkeen, joten kärsimättömät voivat hypätä suoraan seuraavan yli.

onomatopoeia:
Elämän arvokkuuden käsite voisi sen sijaan sisältyä muidenkien älyllisten rotujen moraaliin.

Ote George Carlinin setistä "Back in Town":

”…but you know the longer you listen to this abortion debate, the more you hear this phrase ‘sanctity of life’. You’ve heard that. Sanctity of life. You believe in it? Personally I think it’s a bunch of shit. Well I mean, life is sacred? Who said so? God? Hey, if you read history you realize that God is one of the leading causes of death. Has been for thousands of years! Hindus, muslims, jews, christians all taking turns killing each other ‘cause God told them it was a good idea. The sword of God, the blood of the land, vengeance is mine – millions of dead motherfuckers! Millions of dead motherfuckers all because they gave the wrong answer to the God-question. ‘-You believe in God? –No. -*Thump* Dead. –You believe in God? –Yes. –You believe in my God? –No. *Thump* Dead. My God has a bigger dick than your God!’ …thousands of years. Thousands of years, and all the best wars too! The bloodiest, most brutal wars fought, all based on religious hatred – which is fine with me; hey, anytime a bunch of holy people want to kill each other I’m a happy guy… but don’t be giving me all this shit about the sanctity of life. I mean, even if there were such a thing, I don’t think it’s something you can blame on God. No, you know where the sanctity of life came from? We made it up! You know why? ‘cause we’re alive! Self-interest! Living people have a strong interest in promoting the idea that somehow life is sacred. You don’t see Abbot and Costello running around talking about this shit, do you? We’re not hearing a whole lot from Mussolini on the subject. What’s the latest from J.F.K.? Not a god damn thing! ‘cause J.F.K., Mussolini and Abbot and Costello are fucking dead. They’re fucking dead, and dead people give less than shit about the sanctity of life. Only living people care about it so the whole thing grows out of a completely biased point of view! It’s a self-serving man-made bullshit story! It’s one of these things we tell ourselves so we’ll feel ‘noble’. ‘Life is sacred’ - makes you feel noble. Well let me ask you this: If everything that ever lived is dead, and everything alive is going to die, where does the sacred part come in? I’m having trouble with that. ‘cause I mean even with this stuff we preach about the sanctity of life, we don’t practice it. We don’t practice it. Look at what we kill: mosquitos and flies, ‘ ‘cause they’re pests!’, lions and tigers, ‘ ‘cause it’s fun!’, chickens and pigs, ‘ ‘cause we’re hungry!’, phasans and quails, ‘ ‘cause it’s fun – and we’re hungry!’, and people! We kill people, ‘ cause they’re PESTS – and it’s FUN!’. And you might’ve noticed something else: the sanctity of life doesn’t seem to apply to cancer cells, does it. You rarely see a bumper sticker that says ‘Save the tumors’… or ‘I brake for advanced melanoma’. No. Viruses, mold, mildue, maggots, fungus, weed, ecolie bacteria, the crabs – nothing sacred about those things. So at best, the sanctity of life is kind of a selective thing. We get to choose which forms of life we feel are sacred – and we get to kill the rest. Pretty neat deal, huh? You know how me got it? We made the whole fucking thing up! Made it up!”

Aito Pohjustus(tm)

Tiedän sisimmässäni, että klubituskansasta löytyy hyvän, huonon ja brittiläisen huumorin ystäviä. Tämä topic on teille, jotka haluatte jakaa ja saada tietoa parhaista stand up koomikoista, Monty Pythoneiden klassisimmista jaksoista ja The Fast Shown ikimuistoisimmista sketseistä. Vinkkejä huumorikirjallisuuden ja hauskan teatteritaiteen alalta ei myöskään katsosta pitkin nenänvartta, joten jos olet löytänyt elämääsi hymyä ja naurua, niin täällä siitä voi keskustella.

Haluaisin näin aluksi erikseen ilmaista tukeni kahdelle pienimuotoiselle komiikan osa-alueelle: Suomessa lähinnä boheemiksi trendi-ilmiöksi jääneen stand up-komiikan ja opiskelijoiden speksit. Jälkimmäisen suhteen on kokemusta vain lääkiksen (vallan mainioista) spekseistä, mutta stand up:ia on tullut vähäisessä määrin seurattua niin läheltä kuin kaukaakin ja kaikilla kolmella kotimaisella puhuttuna. Suosittelen tutustumaan kotikaupunkinne stand up tarjontaan ja ainakin Robin Williamsin ja Brian Reganin setteihin. Lähiseutunne spekseistä kuulee yleensä kevään tienoilla paikkakuntanne opiskelijoilta. Älkää antako naurun kuolla.

Edit: Noin vuosi sitten pistin pystyyn ryhmiksen, jossa sovittiin ekskursioista Helsingin stand up-skeneen. Käytännössä kävimme vain muutaman kerran pienellä porukalla We Got Beef:ssä kuuntelemassa Comedy Kitcheniä, mutta kukin reissu oli kokemisen arvoinen. Ryhmis on jo pidemmän aikaa ollut varsin kuollut, mutta suosittelen ihmisiä aloittamaan vastaavia projekteja, jos vähänkään tekee mieli nauraa seurassa. Voin myös lisätä ihmisiä kyseiseen ryhmikseen, jos joku haluaa yrittää hönkiä elämää siihen sillä aikaa, kun itse patsastelen Tukholmassa. Ei tällä erää muuta, loppu. *piis*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Verano

#2 • • Edited Verano Merituuli
ystäväni järkkää stand up -klubia nimeltä naurava kulkuri pasificossa (hesari 15, kallio).
on tullut syksyn mittaan käytyä monta kertaa ja joka kerta on ollut oikein hauskaa.
ylivoimaisesti kaks parasta koomikkoa ovat olleet viime kerralla esiintyneet tommi mujunen ja teemu vesterinen. kirjaimellisesti tipahtelimme kavereiden kanssa tuoleilta ja nauroimme vatsamme kipeiksi ja niin tekivät muutkin. (okei muutama taisi myös nauraa mun naurulle...) aivan mahtavaa arkipäiväisistä asioista "revittyä" huumoria.
jos teillä on mahdollisuus mennä näitä kahta katsomaan niin menkääpä ihmeessä!

naurava kulkuri on seuraavan kerran pasificossa 20.1 showtime ysin pintaan, kannattaa tulla ajoissa jos haluaa istumaan, on ollut tähän mennessä joka kerta täyttä. maksaa narikan verran eli 2 egee.

sinne siis!!
onni3mk

#3 • • onni3mk Onni on.

Verano:

naurava kulkuri on seuraavan kerran pasificossa 20.1 showtime ysin pintaan, kannattaa tulla ajoissa jos haluaa istumaan, on ollut tähän mennessä joka kerta täyttä. maksaa narikan verran eli 2 egee.

sinne siis!!

Pitää varmaan käydä katsastamassa, jos vaikka sais jonkun kaverin mukaankin!

Oon jo pitemmän aikaa halunnu käydä jossain livenä katsomassa stand up-komiikkaa, että tässä nyt sitten ainakin yksi mahollisuus.

--
Onni on.

kap-pu

#4 • • Edited kap-pu the amazing suction cup boy

Verano:
ystäväni järkkää stand up -klubia nimeltä naurava kulkuri pasificossa (hesari 15, kallio).

taisinpa kerran käydä juuri tässä illassa kaverin houkuttelemana, oma kaverinsa oli esiintymässä ja oli kyllä aika hillitön, muutkin hyviä.
eli voisin peräti itsekin suositella, ja täytyy myös tulla vähintään toisen kerran käymään.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Aziz Combat Fighter

#5 • • Edited Aziz Combat Fighter
Huu, mä arvostan!

Seuraavat kannattaa tarkastaa:

Bill Hicks, Chris Rock, Eddie Murphy, Eddie Izzard, Dennis Leary, Dave Chapelle sekä se yksi vanhempi musta koomikko, jonka nimeä en saa kuollaksenikaan mieleeni.. Eddie Murphy kertoi imitoineensa tätä kaveria aikoinaan.

Bill Hicks: "I'm so sick of arming the world and then sending troops over to destroy the fucking arms, you know what I mean? We keep arming these little countries then we go and blow the shit out of 'em. We're like the bullies of the world, you know. We're like Jack Palance in the movie Shane...Throwing the pistol at the sheep herder's feet: "Pick it up." "I don't wanna pick it up mister, you'll shoot me." "Pick up the gun". "Mister, I don't want no trouble huh. I just came down town here to get some hard rock candy for my kids, some gingham for my wife. I don't even know what gingham is, but she goes through about 10 rolls a week of that stuff. I ain't looking for no trouble mister." "Pick up the gun." Boom, boom. "You all saw him. He had a gun." "
Timce

#6 • • Timce
Tsekkaa-> www.comedycentral.com <3

Pablo Francisco, Dave Chapelle, Earthquake, Louis C.K. Jim Breur ...jne.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Mikki

#7 • • Mikki

Ana-5000:
sekä se yksi vanhempi musta koomikko, jonka nimeä en saa kuollaksenikaan mieleeni..

Arsenio Hall?

--
Names are for friends, so I dont need one.

Aziz Combat Fighter

#8 • • Aziz Combat Fighter

Mikki:
---
Ana-5000:
sekä se yksi vanhempi musta koomikko, jonka nimeä en saa kuollaksenikaan mieleeni..

---

Arsenio Hall?

Ei ku just muistin! Richard Pryor!
Illustrator

#9 • • Illustrator

Timce:
Pablo Francisco

Pablo Francisco on kyl huvittava.*joo*
Ne traileri imitaatiot...*lmao*
Timce

#10 • • Timce

Illustrator:
---
Timce:
Pablo Francisco

---
Pablo Francisco on kyl huvittava.*joo*
Ne traileri imitaatiot...*lmao*

"I wan't him and his tortillas, DEAD!"

Kaverin uusin dvd "Bits and pieces" on aivan hulvaton..

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Mikki

#11 • • Mikki

Ana-5000:
---
Mikki:
---
Ana-5000:

---

Arsenio Hall?

---

Ei ku just muistin! Richard Pryor!

*nauru*
Ostin Superman 3:sen ihan vaan Pryorin takia *hymy*

--
Names are for friends, so I dont need one.