* FREEFORM * 19.02.2003

6 posts, 1 page, 1,274 views

#1 • • freeform Guest
! FREEFORM ! joka kuukauden kolmantena keskiviikkona!

Kerman bassoseurakunta Freeform kutsuu Teidät bassotanssijaisiin keskiviikkona, helmikuun 19. päivänä, 2003. Tyyli on vapaa, mutta hillitty.

Illan bassomaestrona Tom Withers aka KLUTE (Commercial Suicide / Certificate 18)

Mitä odottaa mieheltä, jonka johdatuksena ja inspiraationa musiikintuotantoon on ollut 80-luvulla punkki? Pahamaineinen skate punk bändi 'The Stupids' hajosi kolmen albumin jälkeen ja Tom otti aikalisän ja matkusteli ympäri Yhdysvaltoja. Jenkeistä Tom löysi elektroonisen musiikin.

"I started listening to a hell of a lot of techno, but when I came into it all of the strands were pretty much lumped together so that if you went out you would hear anything from Belgian rave to progressive house.
Becoming involved in the music was never a calculated move, more something which just ended up happening. I bought a drum machine but found that I was more interested in having my own sounds and it seemed a logical step to buy a sampler - I haven't really picked up the guitar since."

Tom palasi Englantiin vuonna 1993 ja asettui Ipswichiin. Näihin aikoihin Tom alkoi tuottamaan musiikkia Deep Red levy-yhtiön kautta. Kansan tietoisuuteen Tom nousi artistinimellä Klute, Certificate 18 levy-yhtiön julkaisujen jälkeen. Neljä vuotta Certificate 18:n kelkassa ja Kluten debyyttialbumi "Casual Bodies" syntyi. Myöhemmin tätä seurasi Kluten toinen albumi "Fear of People":

"The real reason behind the title is to reflect what seems to be a prevalence of fear in modern day living, whether thats a fear of crime or missed opportunities and we almost encourage ourselves to be equipped with this fear. I wanted to move away from that and adopt a deeper and emotional outlook within my music. I think a lot of people have been turned off by certain elements of drum & bass, and I would hope that Fear of People demonstrates a side of the music which doesnt exclude anyone and shows that there is still much that can be done within the genre.

I've tended to just do what I do and not think too heavily about the concepts behind it, says Tom. Its those times when Im lost in the space of a track that it really starts happening for me. Different things please different minds, but it is the challenge of making something new and avoiding things that are perhaps too obvious or familiar that keeps me interested. I listen to quite a wide variety of music but have always tended to be quite marginal; outside looking in - so a science fiction feel for me is more abstract than buzzing computers and dark sounds. Im very much into portraying an image, but try to present that image in a distorted manner so a track or a title could mean any one of many things. I guess my music isnt the easiest to get into, and if I had to provide a description it would be as intimate terrorism in that I try go out of my way to stretch expectations of what music. "

Klute on tuottanut musiikkia myös mm. Hospitalin, 31 Records:n, Breakbeat Sciencen, Moving Shadown ja Partisanin kautta. Kluten kolmatta albumia - "Lie cheat & steal" voidaan todennäköisesti odottaa toukokuussa Commercial Suiciden kautta.

"To me drum & bass is a form of music which has always been out on a limb and the tracks that have shocked me are those that have expanded on what went before them, explains Tom. Whether that's people using the technology in ways that you're not supposed to or just turning around sounds in different ways. As far as I am concerned people taking chances is the future and I would like to think that my material falls into that category."

Lisää Klutesta > www.kluteproductions.co.uk!

Freeform kutsuu dekkien taakse myös nuoren suomalaisen tuottaja-dj:n - Aki Haapaniemi aka DAK[7b] (Replicant Audio - replicantaudio.co.uk/dak.htm). Ensimmäisen kerran Aki nähtiin Freeformissa syksyllä 2000. Tältä nuorelta mieheltä ei voi odottaa muuta kuin mielenkiintoista settiä :)

.. mukana käsiä heiluttamassa myös
GENKI & DELETE (Exogenic Breaks, Doublef)[7b]

AL18, 6, klo 22-04 (saavu ajoissa!)
Kerma, Erottajankatu 7, Helsinki

- - -

[email protected]
www.104drumsters.com
Lachesis

#2 • • Lachesis
Whee, erittäin varteenotettava vaihtoehto keskiviikon viettoon!
Tonyw

#3 • • Tonyw Manufackture
aaarrival täällä ollaan saletisti

boldyellow.gif

[muokattu 31.1.2003 01:41]
trikSain

#4 • • trikSain
Klute on khuul, saapa nähdä pärjääkö London Elektricitylle tai John B:lle. Freeform on kyl ollu aika tykäri!!

--
"The bass is so loud, disturb your neighbour."

#5 • • tuntematon Guest
trix:

Klute on khuul, saapa nähdä pärjääkö London Elektricitylle tai John B:lle. Freeform on kyl ollu aika tykäri!!

En mä tiedä pystyykö noita kolme vertailemaan, kun kyseessä on kolme niiin erilaista artistia *plur*

Klutea on nyt odoteltu pitkään ja illasta tulee varmasti musiikillisesti aika mielenkiintoinen!

*sydän*

a n n a

P.S .. jos haluatte vähän esimakua Klutesta käykääpä täällä > www.groovetech.com ja sieltä broadcasts ja archives (hakusana klute)!
#6 • • a n n a Guest
Älä missaa kuukauden kovimpia bassotanssijaisia keskiviikkona, helmikuun 19. päivä, 2003!

Maaliskuussa bassovastaavana legendaarinen Mickey Finn!