Viltsu:
---
Individual:
Puhut sä nyt musiikin tekemisestä vai jostain nuorisokulttuuriliikkeistä?
---
as both?
Noh, välttämättä, ainakaan mun mielestä ei aina tartte, mitä musiikkin tulee, sen kaikkein parhaan matskun olla oletusarvoisesti jotain mitä kukaan muu ei ole tehnyt ennen ollakseen hyvää. Noh, mä en tiedä sun musiikkitottumuksista, mutta multa löytyy levyhyllystä paljon muutakin musiikkia kuin teknoa kaikkine alalajeineen.
Toki joskus bändi jää junnamaan paikoilleen eikä tunnu tuottavan mitään uutta, eikä uudistuvan vrt. Stratovarius, niin se ei toimi. Joskus taas sama resepti toimii kuin satatonninen leka jonkun toisen bändin kohdalla vrt. AC / DC . Ja koska olen saatanan kova Ismo Alanko-fani pidän kyllä myös herran, varsinkin soolovuosina, kameleonttimaisesta tavastaan uudistua miltei joka levyllä ja tinkimättömästä tavastaan tehdä vain ja ainoastaan sitä omaa juttuansa.
Ja Sielun Veljethän oli / on maailman parasta musiikkia...
edit: typot poies
edit 2:
Mun mielestä musiikissa on pääasia, että on uskollinen itselleen ja tekee sitä omaa juttuaan, niin että se kuullostaa aidolta.
Kyllä jokainen tietää varmaankin mikä ero on esim. CMX:lllä tai INDX:llä.
edit 3:
Ja ei ainoat ääripäät ole julkaista musiikkia ilmaiseksi jossain maailman mikserisaiteilla tai sitten joku ristoasikasmainen tuottajakoneisto. En kiistä, etteikö se, että pistää musaa ilmaiseksi jakoon jonnekin mikseriin ( ja nyt siis puhun rock yms. bändeistä ) olisi yksi itsensäpromoamisen keino, mutta kyllä siihen, että pääsee keikoille tarvitaan muutakin. Yleensä demo tai muu julkaisu. Toki sen nettiin pistämänsäkin matskun voi vaikka polttaa levylle, mutta kyllä omakustanne cd on paljon parempi käyntikortti keikkajärkkäreille. Ja se, että pelkästään julkaisee musiikkiaan ilmaiseksi netissä, ei pidemmän päälle kannattane, koska jo äänitysstudiomaksut ovat sitä luokkaa, että ellei halua pelkällä demoasteella olla koko elämänsä, tarvitsee myös pääomaa ja silloin on mukavaa, jos joku niitä levyjä ostaakin. Levy-yhtiöitten suojiin kun ei niin helpolla Suomessa pääse ja bändit julkaisevatkin jopa täyspitkiä levyjä omakustanteina jos kohta se on jollekin myös oma tietoinen valinta.
Mutta toki se on mitä hakee tai mistä tykkää...