mayah:
---
Dorka:
...yhdyn muihin, täyttä paskaa. rahalla saa, mutta jos omaa suhteita niin paikkoja saa ilmaiseksi ja soittajat ovat käytännössä "kaikki ilmaisia" riippuen bileiden luonteesta
---
No joo, jos on suhteita voi päästä halvemmalla. Faktahan(tm) on kuitenkin se, et jos vähänkään kotibileistä isompia bileitä on järkkäämässä, rahaa palaa väkisinkin. Tietysti on mahdollista järjestää bileet ilman pennin hyrrää, mikäli omista nurkistasi löytyy soittimet, PA ja valot, dekot rakentelet isäsi rakennusfirman roskiin menevistä rakennusmateriaaleista, siskosi piirtää flaikut kirjanpitäjä-äitisi roskiin menevien vero-ilmoitusten kääntöpuolelle ja kaverisi hoitaa tavaroiden roudaamisen lounastauollaan työpaikkansa pakettiautolla. Eduksi tietysti on myös se, että enosi omistaa ravintolan, jossa järjestät bileet ja jonka varastosta löytyy vanhentuneita joulu-oluita bäkkärille tarjottavaksi. Ja tietty jos oot oikein skene, niin monet dj:t varmasti haluavat jopa maksaa päästäkseen bileisiisi soittamaan, joten tienaaminenkin on mahdollista
Mut siis niin.. Varmasti useimmat organisaattorit ottavat avun vastaan mielellään ilman rahallistakin panosta. Mutta kuten Iso-Laurikin totesi, talouspuoleen ja muihin "tärkeisiin" asioihin ei varmaankaan ole pääsyä ennen kuin tunnet ihmiset ja ennen kaikkea he tuntevat sinut. Tai sanotaan ehkä niin päin, että jos organisaattori avoimesti lörpöttelee organisaationsa asiat aasta ööhön ensimmäisellä tapaamisellanne, suosittelen vetoamaan äkilliseen päänsärkyyn, poistumaan paikalta ja tarjoamaan apua jonnekin, jossa bileiden järjestämisellä on jonkinlainen tulevaisuus..
Oot oikeassa,mä sanoin kaiken omista kokemuksista ja kunnon bileistä eli isoista ja jos liittyy klubiin järjestäjiin niin tietyysti rahat jos tarvii jotain ennakkoja maksaa, kasataan kaikilta järjestäjiltä,sitä mä tarkoitin voi löytää täys ilmaista paikka mistä vain tienaat lipuilla mutta se on harvinaisuus,mikä on vaikea löytää,ja mikä ton "DORKAN" täyttä paskaa tarkoittii,ootko niin viisas et voit sanoo et asiat menee toisella tavallaaan,voi ne mennä,esim,joka klubin kanssa on aina oma sopimus,mutta sen mitä mä kirjoitin ei voi sanoa paskanjauhamiseksi,sä vaan liityt muihiin dorka ei muuta,hanki oma mielipide sitte rupee opetta mut ja toiset miten bileet järjestetään,mä järjestin ensimmäiset bileet yhdellä tunnilla eli löysin paikan ja ajan,dekot sun muut,mut niitä paikkoja kuten sanoin onn vähän,eli pitäis olla suhteita,ja miks on semmonen foorumi mikä on jo yli vuoden ollut "Pistetään bileet pystyyn" mä oon lukennu monta kertaa ja mikä on lopputulos missä bileet,eli mun suositus, tehkää asian eteen jotain eikä opetelkaa toisii ,ketkä ovat jo jotenkin päässeet eteenpäin venäläinen sanonta "haukkuva koira ei puree" mieti dorka.