pHaze:
Kaikki, jotka ei tykkää Darudesta, pitää ampua koska on se niin hienoa aina kannattaa sokeasti suomalaisia!½!#"!
Näin, parempi on dissata ilman että on edes kuullut sen soittavan. Koska se on niin kuuluisa, että se ei voi olla hyvä DJ.
222 posts, 12 pages, 43,258 views
pHaze:
Kaikki, jotka ei tykkää Darudesta, pitää ampua koska on se niin hienoa aina kannattaa sokeasti suomalaisia!½!#"!
Riittääks jos on kuullu tv:stä sen vaihdon? Oli miten oli, mä vielä hetken aikaa haukon henkeäni ennenkuin uskon sen olevan maailman 100 parhaan dj:n joukossa, tosin johan tässä on todettukin ettei tuolla listalla dj-touhun kanssa ole juuri pätkänkään vertaa tekemistä.whispering:
Näin, parempi on dissata ilman että on edes kuullut sen soittavan. Koska se on niin kuuluisa, että se ei voi olla hyvä DJ.
pHaze:
Riittääks jos on kuullu tv:stä sen vaihdon? Oli miten oli, mä vielä hetken aikaa haukon henkeäni ennenkuin uskon sen olevan maailman 100 parhaan dj:n joukossa, tosin johan tässä on todettukin ettei tuolla listalla dj-touhun kanssa ole juuri pätkänkään vertaa tekemistä.
whispering:
Jos joku artisti on tosi hyvä käyttään niitä laitteita millä se ne biisit tekee, mut tekee huonoja biisejä, onko se sillon hyvä vai huono artisti sun mielestä?
Ana:
---
whispering:
Jos joku artisti on tosi hyvä käyttään niitä laitteita millä se ne biisit tekee, mut tekee huonoja biisejä, onko se sillon hyvä vai huono artisti sun mielestä?
---
...
Toi on sun mielipitees, ei kaikkien. Taiteilijankin tehtävä on maalata tauluja, jotka miellyttävät suuren yleisön silmää? Ja vielä tämän omana elinaikana ja ensisilmäyksellä?whispering:
DJ on viihdyttämässä siellä.
Ootas nyt? Mikäs dj:den tehtävä sit klubikulttuurissa on yleensä? Jos dj on ihan vitun guru soittamaan, niin se on silti paska dj kun 8 miljoonaa kiksuteiniä ei pidä sen musasta?Se että on hirvee virtuoosi biisien vaihdossa, ei vielä tee siitä hyvää DJ'tä.
Tadaa, "vaatii taitoa". Kato kun mun mielestä jonkun ammattikunnan paremmuus pitäisi nimenomaan ratkaista sen taidon perusteella, eikä sen, kuka onnistuu parhaiten nuolemaan yleisön persettä.Ei siellä ollu yhtään Makina DJ'tä, vaik niitten 3 levarin "bcn miksaus" (IMO) kuullostaakin ihan uskomattoman hyvältä ja vaatii taitoa. Se ei vaan miellytä kaikkia.
Se on silloin hyvä studio engineer, mutta ei välttämättä hyvä säveltäjä/artisti. Vähän samoin kuin mahdollisimman suuren määrän meneviä hittejä soittaminen ei vielä tee ihmisestä hyvää dj:tä vaan ahkeran hittilistojen seuraajan.Jos joku artisti on tosi hyvä käyttään niitä laitteita millä se ne biisit tekee, mut tekee huonoja biisejä, onko se sillon hyvä vai huono artisti sun mielestä?
pHaze:
Toi on sun mielipitees, ei kaikkien. Taiteilijankin tehtävä on maalata tauluja, jotka miellyttävät suuren yleisön silmää? Ja vielä tämän omana elinaikana ja ensisilmäyksellä?
pHaze:
Ootas nyt? Mikäs dj:den tehtävä sit klubikulttuurissa on yleensä? Jos dj on ihan vitun guru soittamaan, niin se on silti paska dj kun 8 miljoonaa kiksuteiniä ei pidä sen musasta?
pHaze:
Tadaa, "vaatii taitoa". Kato kun mun mielestä jonkun ammattikunnan paremmuus pitäisi nimenomaan ratkaista sen taidon perusteella, eikä sen, kuka onnistuu parhaiten nuolemaan yleisön persettä.
pHaze:
---
Se että on hirvee virtuoosi biisien vaihdossa, ei vielä tee siitä hyvää DJ'tä.
---
Ootas nyt? Mikäs dj:den tehtävä sit klubikulttuurissa on yleensä? Jos dj on ihan vitun guru soittamaan, niin se on silti paska dj kun 8 miljoonaa kiksuteiniä ei pidä sen musasta?
mayah:
Se on _SKENEPISTE_ eikä mikään "skene-uskottavuus-prosentti". Kyl huomaa, et jätkä ei oo skenessä.
mayah:
---
whispering:
Jos taiteilija esim tekee patsaan julkiselle paikalle, niin tietenkin sen pitää miellyttää suurta yleisöä. Mutta jos esim taiteilija saa nyt vaikka kotona inspiraation ruveta maalaamaan jotain taulua, tekee se siitä just sellasen kun se ite haluaa (esim Mixtapet).
---
Eikö sen pitäis mennä niin, et useat taiteilijat tekee paljon patsaita ja se suuri yleisö tai heidän edustajansa (tässä esim. kaupunginhallitus tms.) sitten päättää mikä niistä patsaista tulee esille? Eli kukin taiteilija väsää juurikin sellaisen patsaan minkä tahtoo ja mikä omaan tyyliin sopii ja muut sitten arvioivat haluavatko he sitä patsasta katsella. Näin mä sen näen.
Anselmi K:
Onnea paljon vaan jätkille sijoittumisesta listalle! Aika kova juttu että 100 joukkoon ovat päässeet, sanoi kuka mitä tahansa. Ja mitä spekulaatioihin Villen soittotaidoista tulee, niin kyllähän se tietää miten levyjä vaihdetaan ja soittelee maailmalla myös levyjä. Kuinkas moni on muuten kuullut/nähnyt daruden soittamassa levyjä? Jokainen sitten saa olla muusta siinä ympärillä olevasta mitä mieltä haluaa. Maailmalla kun katsotaan paljon muutakin kuin sitä suomessa paljon perään huudeltua teknistä täydellisyyttä ja "skene-uskottavuus-prosenttia."
mayah:
Eikö sen pitäis mennä niin, et useat taiteilijat tekee paljon patsaita ja se suuri yleisö tai heidän edustajansa (tässä esim. kaupunginhallitus tms.) sitten päättää mikä niistä patsaista tulee esille? Eli kukin taiteilija väsää juurikin sellaisen patsaan minkä tahtoo ja mikä omaan tyyliin sopii ja muut sitten arvioivat haluavatko he sitä patsasta katsella. Näin mä sen näen.
Eikös tää nyt jo aika hyvin käsitellä siinä, että ketä ylipäätään ikinä buukataan soittamaan? Sitähän se dj sinne palkataan tekemään; jakamaan musiikillinen visionsa muiden kanssa, eikä tod soittamaan 15 hittiä listoilta että taviksilla ois hubaa. Highlight sit erikseen. Ei se ole taiteilijan vika ettei tämän taide kelpaa suurelle yleisölle, tällöin vika on siinä joka työn on tilannut tajuamatta kokonaisuutta.whispering:
Jos taiteilija esim tekee patsaan julkiselle paikalle, niin tietenkin sen pitää miellyttää suurta yleisöä. Mutta jos esim taiteilija saa nyt vaikka kotona inspiraation ruveta maalaamaan jotain taulua, tekee se siitä just sellasen kun se ite haluaa (esim Mixtapet).
Se on silloin suosituin. Suurin osa yleisöstä ei juuri erota mustaa valkoisesta, kunhan vaan on kivaa. Mä en myöskään usko että hirveän monet äänestää niiden skillzien perusteella vaikka tietäisivätkin jonkun olevan taitava.Ei, se on paska niitten 8 miljoonan kiksu teinin mielestä. Eikö se, joka vapaassa yleisöäänestyksessä saa eniten ääniä, ole paras suurimman osan mielestä?
Mikä siis?Esim ite kuuntelen suurimaksi osaks UK Hardcorea, joten tietenkin ne ketä äänestin oli Hardcore DJ'tä, mutta äänestykseen vaikutti muukin kuin pelkät biisin vaihdot tai genre.
Pah ;) Hyvä dj ei soita mitä yleisö haluaa, vaan hyvä dj saa yleisön haluamaan sitä mitä soittaa. And you can quote me on that. Kärjistettynä taas.No siis kyl mun mielestä se "perseen nuoleminen" on osa sitä DJ'n hommaa, sen pitää osata "nähdä" siitä yleisöstä mikä biisi toimii just sen yleisön kanssa sinä iltana.
Mitä tää nyt meinaa? Pitää olla oma tyyli mistä pitää sopivasti joustaa...? Eeeeli kumpi se nyt olikaan? Vai että dj:llä saa olla oma tyyli, kunhan se ei kuitenkaan toteuta sitä vaan soittaa mitä muut sanelee?En nyt kuitenkaan tarkota että DJ'llä ei saa olla omaa tyyliä, vaan nimenomaan pitää, mutta pitää kans osata olla joustava, eikä mikään diktaattori kuka päättää minkä tahtiin yleisön pitää tanssia.
Vaihdoilla ei ole juuri väliä, mutta pitää soittaa hyvää musaa, mutta jos soittaa hyvää musaa, niin on tylsä. Ja sitten vielä joskus kuulee dj-touhua kutsuttavan helpoksi :DMutta jos esim DJ soittaa kaikki mun lempi biisit, niin ei se silti mun mielestä automaattisesti mikään helmi DJ ole, ennemminkin tylsä.
pHaze:
Eikös tää nyt jo aika hyvin käsitellä siinä, että ketä ylipäätään ikinä buukataan soittamaan? Sitähän se dj sinne palkataan tekemään; jakamaan musiikillinen visionsa muiden kanssa, eikä tod soittamaan 15 hittiä listoilta että taviksilla ois hubaa. Highlight sit erikseen. Ei se ole taiteilijan vika ettei tämän taide kelpaa suurelle yleisölle, tällöin vika on siinä joka työn on tilannut tajuamatta kokonaisuutta.
pHaze:
Se on silloin suosituin. Suurin osa yleisöstä ei juuri erota mustaa valkoisesta, kunhan vaan on kivaa. Mä en myöskään usko että hirveän monet äänestää niiden skillzien perusteella vaikka tietäisivätkin jonkun olevan taitava.
pHaze:
Mikä siis?
pHaze:
Pah ;) Hyvä dj ei soita mitä yleisö haluaa, vaan hyvä dj saa yleisön haluamaan sitä mitä soittaa. And you can quote me on that. Kärjistettynä taas.
pHaze:
Mitä tää nyt meinaa? Pitää olla oma tyyli mistä pitää sopivasti joustaa...? Eeeeli kumpi se nyt olikaan? Vai että dj:llä saa olla oma tyyli, kunhan se ei kuitenkaan toteuta sitä vaan soittaa mitä muut sanelee?
pHaze:
Vaihdoilla ei ole juuri väliä, mutta pitää soittaa hyvää musaa, mutta jos soittaa hyvää musaa, niin on tylsä. Ja sitten vielä joskus kuulee dj-touhua kutsuttavan helpoksi :D