Eläinten kasvatuksesta

90 posts, 5 pages, 18,462 views

Gilgamint.com

#41 • • Gilgamint.com Making questions

Ana:
Julmuus eläimiä kohtaan saa jeesuksen itkemään, ja absurdi huumori saa jonen itkemään.

Jonne ei oo kato eläin *plur* Eiku huonoi vitsei... emää oo ees näi sekasi... *nyyh* lol
Philly

#42 • • Philly AIM HIGH!

Ana:
Oot ilmeisesti kasvissyöjä?

en ole.
Jone

#43 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
[Koko kirjoitus erikseen quotattua lukuunottamatta.]

OMG. *poks**ding**justjoo**chooseyouremoticon*

Ana:
Eläinrakkaus on hyvä asia! Kannattaa mielummin adoptoida eläinkodista eläin kuin ostaa kallis rotueläin.

Jei. Oon pitkälti samaa mieltä.
Aziz Combat Fighter

#44 • • Aziz Combat Fighter

Philly:
---
Ana:
Oot ilmeisesti kasvissyöjä?

---

en ole.

Niinpä.
Aziz Combat Fighter

#45 • • Aziz Combat Fighter

Jone:

Ana:
Eläinrakkaus on hyvä asia! Kannattaa mielummin adoptoida eläinkodista eläin kuin ostaa kallis rotueläin.

---

Jei. Oon pitkälti samaa mieltä.

Meil on ihan oikeesti seitsemän koiraa. Tai siis mutsilla, ei mulla. Se pelasti niistä kaks yhdeltä tallilta missä niitä kohdeltiin huonosti, ja niistä kaks sikis, joista kolme pentuu jäi meille. Kultsut on vanhaa perua. Luojan kiitos mun ei tarvii asua enää niiden eläinten kanssa :)

(Ja se jänis oli oikeesti olemassa ja joo, se pieri itsensä hengiltä. Ne on laktoosi-intolerantteja, eikä niiden suolisto kestä kaasunmuodustusta juurikaan.)
Gilgamint.com

#46 • • Gilgamint.com Making questions
Joo noi rotuhommelit on kyl perseestä... mietin tässä esim. kääpiöhamstereiden näyttelyitä, että niistä hylätään yksilöt jotka vaihtavat väriä, vaikka luonnossa elävät venäjän kääpiöhamsterit vaihtavat kaikki väriä niin on jalostettu eläimiä jotka eivät vaihda väriä talven tullessa... mutta tämmöiset jotka vaihtavat väriä ja niin luonnolliset kuin vain voi olla eivät voi kilpailla koska se lasketaan värivirheeksi? Siiis ihmetyttää kuka helvetti noita sääntöjä on keksinyt ja mistä ihmeen keskiajalta ne ovat peräisin. Siis ei siinä muu kuin sitten noita voittajia jalostetaan eteenpäin vaikkei siitä ole mitään biologista näyttöä, että tuo edes on kannattavaa tehdä nuin... ainoastaan, että joku on keksinyt että täydellisen hamsterin pitää olla vaihtamatta väriä... kelatkaa mitä idiootteja... vois alkaa boikotoimaa hamsteri yhdistys ry:tä *plur* ainoo vaa et ketä sitte kiinnostaa hamsterit.... no en usko että tämmönen käytäntö on pelkästään hamstereiden kohdalla olevaa....
kiiki

#47 • • kiiki hankala

Amma:
Ihan itsekin joitakin hevosten (ja jopa pienten ponien erittäin mojovia) potkuja vastaanottaneena voin sanoa, ettei ihmisen mäjäytys kyllä pahemmin hevosessa tunnu.

tästä tuli mieleeni nää pehmeiden keinojen kannattajat, jotka sanovat että hevonen tuntee kun kärpänen istahtaa esim lautasten päälle (mikä on kyllä totta) ja tähän vedoten sanovat että ihmisen läpsäytys/lyöminen tuntuu hevosesta armottoman pahalta ja satuttaa sitä. samoin ko. ihmisryhmä kannattaa pehmein avuin ratsastamista, ei kannuksia, ei raippaa, ei saa potkia kylkiä jne... sinänsä olen samaa mieltä, mitä pienemmillä avuilla hevonen toimii, sen parempi, mutta kyllä mä silti käytän kannuksia aina ratsastaessani ja lähes aina on raippakin mukana.

eli siis se, mitä en ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt; miten nää "pehmeät käsittelijät" näkevät hevosten käyttäytymisen keskenään; jopa hevosten keskinäinen ystävällinen kanssakäyminen sisältää hampailla rapsutusta ja ei ihan voimatonta sellaista (olen kokeillut *justjoo*). saati sitten jos hepat esim potkii toisiaan (korkeampiarvoinen pomottaa alempaansa) voi jo sattua luunmurtumia tai jopa -katkeamisia. aika harva ihminen saa itsestään irti sellaista voimaa (ilman rautakankea) että pystyy ihan oikeasti hevosta satuttamaan, ja kuten Pygmi sanoi, joskus vaan on pakko ojentaa ehkä hieman rumastikin että saa sen 650kg (oma karvakasani) pysymään nahoissaan vahingoittamatta itseään, ympäristöään tai muita eläviä.
Gilgamint.com

#48 • • Gilgamint.com Making questions

kiiki:
---
Amma:
Ihan itsekin joitakin hevosten (ja jopa pienten ponien erittäin mojovia) potkuja vastaanottaneena voin sanoa, ettei ihmisen mäjäytys kyllä pahemmin hevosessa tunnu.

---

tästä tuli mieleeni nää pehmeiden keinojen kannattajat, jotka sanovat että hevonen tuntee kun kärpänen istahtaa esim lautasten päälle (mikä on kyllä totta) ja tähän vedoten sanovat että ihmisen läpsäytys/lyöminen tuntuu hevosesta armottoman pahalta ja satuttaa sitä. samoin ko. ihmisryhmä kannattaa pehmein avuin ratsastamista, ei kannuksia, ei raippaa, ei saa potkia kylkiä jne... sinänsä olen samaa mieltä, mitä pienemmillä avuilla hevonen toimii, sen parempi, mutta kyllä mä silti käytän kannuksia aina ratsastaessani ja lähes aina on raippakin mukana.

eli siis se, mitä en ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt; miten nää "pehmeät käsittelijät" näkevät hevosten käyttäytymisen keskenään; jopa hevosten keskinäinen ystävällinen kanssakäyminen sisältää hampailla rapsutusta ja ei ihan voimatonta sellaista (olen kokeillut *justjoo*). saati sitten jos hepat esim potkii toisiaan (korkeampiarvoinen pomottaa alempaansa) voi jo sattua luunmurtumia tai jopa -katkeamisia. aika harva ihminen saa itsestään irti sellaista voimaa (ilman rautakankea) että pystyy ihan oikeasti hevosta satuttamaan, ja kuten Pygmi sanoi, joskus vaan on pakko ojentaa ehkä hieman rumastikin että saa sen 650kg (oma karvakasani) pysymään nahoissaan vahingoittamatta itseään, ympäristöään tai muita eläviä.

oon kasvis syöjä mut voisin näyttää sulle muutaman "pehmeän" keinon millä saadaan ratsastamisesta pelkkää hirnuntaa *muhaha**iloinen*
kiiki

#49 • • kiiki hankala

Käenpoika:
oon kasvis syöjä mut voisin näyttää sulle muutaman "pehmeän" keinon millä saadaan ratsastamisesta pelkkää hirnuntaa *muhaha**iloinen*

*dissaa*
Amma

#50 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Käenpoika:
Siiis ihmetyttää kuka helvetti noita sääntöjä on keksinyt ja mistä ihmeen keskiajalta ne ovat peräisin.

Niin ajatella, että Typerät Ihmiset ovat nekin säännöt keksineet. Ihmisessä tyhmyys tiivistyy.

kiiki
tästä tuli mieleeni nää pehmeiden keinojen kannattajat, jotka sanovat että hevonen tuntee kun kärpänen istahtaa esim lautasten päälle (mikä on kyllä totta) ja tähän vedoten sanovat että ihmisen läpsäytys/lyöminen tuntuu hevosesta armottoman pahalta ja satuttaa sitä.

"Mamman pikku (600kg) kultamussu hanipuppeli haluaa nyt potkaista mamia ja kävellä mamin sekä parin muun ihmisen yli ja mennä syömään suoraan kaulalaarista 100 litraa kauraa! *plur* No mutta antaa pikku lutusen mennä sinne minne se haluaa. Kyllä se itse tietää, mikä on sille hyväksi. *plur*"
"Pehmeän" hevoskäsittelyn ääripää. *eiei*

--
*etsiskel*

Karski

#51 • • Karski Pomon kätyri

Amma:

No yhtä lailla se kova ääripää johtaa
hankaluuksiin - kaikessa kasvatuksessa *vink*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

kiiki

#52 • • kiiki hankala

Amma:
"Mamman pikku (600kg) kultamussu hanipuppeli haluaa nyt potkaista mamia ja kävellä mamin sekä parin muun ihmisen yli ja mennä syömään suoraan kaulalaarista 100 litraa kauraa! *plur* No mutta antaa pikku lutusen mennä sinne minne se haluaa. Kyllä se itse tietää, mikä on sille hyväksi. *plur*"

juuri näin *taputapu* tai sitten jos mamma on ryhdistäytynyt, se saattaa pyöritellä riimunnarua hepan vieressä kun se gurusetä sanoi että se auttaa. mutta kas kun heppa jatkaa kaurojen syömistä, no, antaa sen syödä jos kerran on nälkä kun hepoilla on se vaisto niin kyllä mamman mussu tietää koska sen pitää lopettaa *hahjust*
Philly

#53 • • Philly AIM HIGH!

Ana:
Niinpä.

niinpä mitä? tarkoitatko että jos ei ole kasvissyöjä niin ei voi välittää eläimistä? mä itse näen asian niin että siinä missä kohtelen kaltoin eläinmaailmaa syömällä välillä lihaa, (välillä tarkoittaa sitä että pyrin välttämään lihan syöntiä niin paljon kuin mahdollista, mutta silti sorrun välillä syömään myös lihaakin) niin pyrin kompensoimaan tästä aiheutuvaa tuskaa sillä että kohtelen eläimiä muuten aina niin hyvin kuin pystyn ja niin että eläimelle ei aiheudu turhaa kipua tai muuta vastaavaa...

mutta näkemyksiä on tästäkin asiasta niin monta kuin on lemmikin omistajiakin ja tämä on siis vain minun näkemykseni asiasta *piis*
innae

#54 • • innae PaskaJätkä

Andrei:
---
innae:
En pysty ymmärtämään miksi joku käyttää voimaa eläimensä kanssa.

---

Siksi et ymmärrä koska et ole koskaan luultavasti omistanut ferttiä. Mä eilen sähisin meidän Adolfill ja vetelin pitkin lattioita pitämällä kiinni sen niskasta. Kusipää kusi matolle, meni mun poitti ainakin perille(fretit alistavat toisiaan vetelemällä heikompaa pitkin lattiaa). Jos freteille ei pidä kunnon kuria, niistä voi tulla aikamoisia petoja...

Ja sulla taisi mennä pointti ohi; tarkoititin ensimmäisessä postauksessa kerrottua voimankäyttöä koiran kanssa (eli jos ei heti uskonut niin turpiin vaan ja onnea)
Oma koira on joutunut kärsimään ensimmäisessä kodissaan väkivaltaa, ja tästä sen takia toinen takajalka on leikattu ja ruuvattu 2 ruuvilla. Kuntoutettu 1,5 vuotta (ja koiran ikä on 2v) ja varmaa tietoa ei ole että mitä sille takajalalle on tapahtunut alunperin (entinen omistaja kertoi 2 versiota tapahtuneesta; ensimmäisessä hän on itse "vahingossa" astunut takajalan päälle ja toisessa joku on "vahingossa" ajanut fillarilla sen jalan päältä). Ja koska entinen omistaja oli n.50+ hieman juopohtunut mies niin Toivo ei voi sietää suurinta osaa n.40-50v mieshenkilöistä.
Tämän takia en voi ymmärtää enkä hyväksyä "turhaa" voimaa eläinten kanssa.

--
PaskaJätkä

Andrei

#55 • • Edited Andrei

innae:
Ja sulla taisi mennä pointti ohi; tarkoititin ensimmäisessä postauksessa kerrottua voimankäyttöä koiran kanssa (eli jos ei heti uskonut niin turpiin vaan ja onnea)

Ok.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

innae

#56 • • innae PaskaJätkä

kiiki:
---
Amma:

---

Oman osani olen kanssa saanut kavioista milloin mahassa tai jalassa ja hampaat niskassa tai selässä. Ja se olli (ja on vieläkin) maailman lutusin poni joka minua on telonut. Kerran kenkäsi kengittäjää päähän ja kengittäjä läimäsi takaisin (jahka sai päänsä selväksi). Tämän samaisen ponin kanssa olen opetellut ratsastamaan ja lopuksi ei siinä ohjiia tarvittu kun ratsastettiin (eli pelkällä istunnalla sain ponin tekemään mitä tahdoin). Mutta ihmettelen ettei multa koskaan murtunut luuta vaikka komeissa kaarissa ollaan monen hevosen selästä lennetty (ja yhden lennon tein voltilla*muhaha*). Ja ponin omistajan toiveesta ja opetuksesta, kertaakaan en ole hevosta raipalla napauttanut, on riittänyt että saappaaseen napauttaa.

--
PaskaJätkä

Aziz Combat Fighter

#57 • • Aziz Combat Fighter

Philly:
---
Ana:
Niinpä.

---

niinpä mitä? tarkoitatko että jos ei ole kasvissyöjä niin ei voi välittää eläimistä? mä itse näen asian niin että siinä missä kohtelen kaltoin eläinmaailmaa syömällä välillä lihaa, (välillä tarkoittaa sitä että pyrin välttämään lihan syöntiä niin paljon kuin mahdollista, mutta silti sorrun välillä syömään myös lihaakin) niin pyrin kompensoimaan tästä aiheutuvaa tuskaa sillä että kohtelen eläimiä muuten aina niin hyvin kuin pystyn ja niin että eläimelle ei aiheudu turhaa kipua tai muuta vastaavaa...

mutta näkemyksiä on tästäkin asiasta niin monta kuin on lemmikin omistajiakin ja tämä on siis vain minun näkemykseni asiasta *piis*

"Kaikenlainen julmuus ja väkivalta eläimiä kohtaan on väärin ja tuomittavaa."

"Syön lihaa."

Choose one.
silencio

#58 • • Edited silencio el

Ana:
Eläimiä ei saa syödä ruuaksi, paitsi rumia eläimiä ja sellaisia eläimiä jotka ovat melkein kuin kasveja kuten esim: kanat, lehmät, lampaat, paviaanit ja kukot. Sen sijaan esimerkiksi ihmisiä ei saa syödä, sillä ihmiset maistuvat kanalta. Tai sitten kana maistuu ihmiseltä. En tiedä.

Kyllä mä tiukan paikan tullen popsisin koirani. Ja niin muuten takuuvarmasti tekisi sekin mulle. *joo*
(En välttämättä elävältä kylläkään, tuskin sekään. Mutta jos pitäisi valita elääkö vai kuolla niin....)

Ja ihminen maistuu kuulemma hieman samalle kuin sika. *nauru*
(Näin muistan jostain lukeneeni.)

Edit: Tarkennuksia

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Philly

#59 • • Philly AIM HIGH!

Ana:
---
Philly:
---
Ana:
Niinpä.

---

---

"Kaikenlainen julmuus ja väkivalta eläimiä kohtaan on väärin ja tuomittavaa."

"Syön lihaa."

Choose one.

eläin=lemmikkiä tässä tapauksessa... olen kyllä itsekkin tietoinen että jos syö lihaa niin on paha sanoa että eläimiin kohdistuva väkivalta on väärin, mutta en kyllä koskaan halua että asia olisi niin että koska syön lihaa niin hyväksyn myös kaikenlaisen väkivallan eläimiä kohtaan. johonkin raja on tässäkin asiassa vedettävä jotta ei alkaisi hakemaan itselleen kärsimystä tälläisestä ristiriidasta, mä olen mun rajani vetänyt ja siihen tyytyväinen, vaikka aina voisi vähän parantaa *hymy*
Aziz Combat Fighter

#60 • • Aziz Combat Fighter

Philly:
eläin=lemmikkiä tässä tapauksessa... olen kyllä itsekkin tietoinen että jos syö lihaa niin on paha sanoa että eläimiin kohdistuva väkivalta on väärin, mutta en kyllä koskaan halua että asia olisi niin että koska syön lihaa niin hyväksyn myös kaikenlaisen väkivallan eläimiä kohtaan. johonkin raja on tässäkin asiassa vedettävä jotta ei alkaisi hakemaan itselleen kärsimystä tälläisestä ristiriidasta, mä olen mun rajani vetänyt ja siihen tyytyväinen, vaikka aina voisi vähän parantaa *hymy*

Toi on totta että raja pitää vetää johonkin, mutta mikäli et kannata kumpaakaan ääripäätä, älä puhu niinkuin kannattaisit; se on pikkasen tekopyhää.