Eläinten kasvatuksesta

90 posts, 5 pages, 18,446 views

pinkki

#81 • • Edited pinkki säätö et co.

Freyja-:
... ja muutenkin kissat kyllä kunnioittavat oman kokemukseni mukaan erittäin hyvin tiettyjä väkivallattomia auktoriteetteja, kuten vaikkapa suihkepulloa tai käsien yhteentaputusta/muuta kovaa ääntä. Oman yksilön kanssa ei ole tarvinnut käyttää mitään edellämainittuja ja hellää kuononnäpäytystä kummempaa ja ihan hyvin herra tietää rajansa noin niinkuin kissaksi, jotka nyt noin yleensäkin tottelevat lähinnä silloin kun niitä huvittaa totella. Kun tehdään jotain selkeästi kiellettyä, hieman korotettu "Mitäs se Kisu oikein tekee?", kyllä saa sen ainakin lopettamaan tai siirtymään pois kielletyltä paikalta.

lol. vaihetaaks hetkeks *iloinen* mä saan välillä kirjaimellisesti ~50 kertaa putkeen kiskoa ton viiskuisen rontin alas millon mistäkin kielletystä paikasta tai pahanteosta, joko niskasta retuuttaen, suihkepullolla jahdaten, käsiä taputellen (nii että kämmeniin sattuu) tai muuten kurkku käheenä komentaen - ja tätä on jatkunu nyt reilu 2kk :) edistystä on tapahtunu sen verran et nykysin saattaa sillon tällön saada pahanteon loppumaan ihan jopa vaan tuijottamalla ja komentamalla pahalla äänellä.
Rääpäleen mielitekoja on repiä alas kaikki mahollinen kelloradiosta ja kännykästä kansioihin, lehtiin, papereihin, koriste-esineisiin, astioihin, kukkiin, multaan, seinämaaliin, verhoihin ja aina täyteen litran vetoiseen kastelukulhoon asti, kaikilta mahdollisilta pinnoilta kirjahyllystä pöytiin, lipastoihin, pianonpäälliseen, ikkunoihin ja seiniin - aiheuttaen ymmärrettävästi kamalaa kaaosta täällä. Viime viikolla en pystynyt edes nukkumaan juuri yhtään ton riehumiselta. Oon tuhlannu jo omaisuuden kaiken maalman leluihin ja kämppä täys virityksiä jotka ees vähän vie ton hajottamistarvetta pois mun esineistä, tosin niiltäkin katkotaan hyvin pian "siivet", esim narut mistä ne roikkuu :) - ja toi ei muuten ollu ees pentueensa lähimain sekopäisin tapaus *plur*

..mä elän toistaiseksi siinä naivissa uskossa että toi rauhottuu ja rupeaa kuuntelemaan aikuistuessaa, kuhan vaan kestän sinne asti - jos ei niin .. niin.. tulee rukkaset :D

edit: tjeu, "miten kiskotaan helposti metrin kokoinen palmu alas toistuvasti, by tenga"
dixoff

#82 • • Edited dixoff hmm Terve

pinkki:
[kauhutarina eläväisestä kissanpennusta]

Meillä vähän vastaavanhenkisessä tilanteessa auttoi se, että hankimme vilkkaalle pennulle kaverin. Kun kissoja oli kaksi (nykyään kolme), aika iso osa ylimääräisestä pentuenergiasta hukkui kätevästi painimatsien ja kilpajuoksun tiimellyksessä, ja irtaimisto on aika hyvin saanut olla rauhassa.
pinkki

#84 • • pinkki säätö et co.

dixoff:
Meillä vähän vastaavanhenkisessä tilanteessa auttoi se, että hankimme vilkkaalle pennulle kaverin. Kun kissoja oli kaksi (nykyään kolme), aika iso osa ylimääräisestä pentuenergiasta hukkui kätevästi painimatsien ja kilpajuoksun tiimellyksessä, ja irtaimisto on aika hyvin saanut olla rauhassa.

ai niitä on kolme nykyään :)) heh. Joo toi on erittäin paljon tiedossa oleva vaihtoehto (ja tullaan kyllä vielä toteuttamaan), mutta niin kauan kun asun tässä inhan pienessä yksiössä niin ajatus _kahdesta_ sekopäästä riehumassa mun lattiatasosen vuodesohvani yli (jolla nukun) yöt pitkät saa mut kalman kalpeeks ja späsmejä vasempaan kaulalihaksistoon *iloinen*
dixoff

#85 • • dixoff hmm Terve

pinkki:
ai niitä on kolme nykyään :))

Joo, maatiaisen ja norjalaisen kaveriksi tuli loppukesästä vielä abessinialainen. Tämä viimeisin tulokas on kyllä sen verran menevä otus, että en uskalla edes kuvitella millainen täystuho se olisi ilman kavereita..
pinkki

#86 • • pinkki säätö et co.

dixoff:
Joo, maatiaisen ja norjalaisen kaveriksi tuli loppukesästä vielä abessinialainen. Tämä viimeisin tulokas on kyllä sen verran menevä otus, että en uskalla edes kuvitella millainen täystuho se olisi ilman kavereita..

heh, voin kuvitella, ocicat kun on on samaa itämaista vilkasta kantaa, itseasiassa jopa luotiinkin risteyttämällä pääasiassa aby ja siiamilainen :)
Freyja-

#87 • • Freyja-

pinkki:
---

Rääpäleen mielitekoja on repiä alas kaikki mahollinen kelloradiosta ja kännykästä kansioihin, lehtiin, papereihin, koriste-esineisiin, astioihin, kukkiin, multaan, seinämaaliin, verhoihin ja aina täyteen litran vetoiseen kastelukulhoon asti, kaikilta mahdollisilta pinnoilta kirjahyllystä pöytiin, lipastoihin, pianonpäälliseen, ikkunoihin ja seiniin - aiheuttaen ymmärrettävästi kamalaa kaaosta täällä. Viime viikolla en pystynyt edes nukkumaan juuri yhtään ton riehumiselta. Oon tuhlannu jo omaisuuden kaiken maalman leluihin ja kämppä täys virityksiä jotka ees vähän vie ton hajottamistarvetta pois mun esineistä, tosin niiltäkin katkotaan hyvin pian "siivet", esim narut mistä ne roikkuu :) - ja toi ei muuten ollu ees pentueensa lähimain sekopäisin tapaus *plur*

Auts *iloinen* No, jos tuo on vielä kovinkin pikkainen, niin kyllä se todennäköisesti siitä jossain vaiheessa rauhoittuu(edes vähän). Toisaalta, teillä voi käydä ihan yhtä "hyvä" tuuri kuin meillä ja saatte sellaisen missen, joka ei rauhoitu vaikka kuinka kasvaisi aikuiseksi. Sillä vaikka tuo uskoo äänen korottamista, ei se sitä itseaktivointia valitettavasti mihinkään poista - yleensä kun tajuan sen tekevän jotain väärää, se on jo kiksinsä saanut ja lopettaa ihan mielellään *justjoo*
sune

#88 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Mun mielestä eläimiin ei sais kohdistaa mitään väkivaltaa. Esim. meil on kaks kissaa, ne tekee pahojaan, mut niille riittää rangaistukseks se et suihkutan vettä niitten päälle. oon pari kertaa ottanu niskastaki kiinni toista ku se kusi kenkiin ja sohvaan. (sit vein sen lääkäriin ni sillä oliki sitte ihan sairaus josta se kuseminen johtu)
Kissatki on niin jääräpäitä et ne tekee pahaa vaikka jalat katkois niiltä, joten se fyysinen rankaiseminen on turhaa. koirat ehkä oppii paremmin.*hihu*

--
ei kovin ihku eikä plur

PsyTranceFormer

#89 • • PsyTranceFormer suriseva sähköjänis
Mä voin sanoa erittäin onnellisena Jack Russelinterrien omistajana että kyllä tämä rotu vaatii kunnon kuria mutta ei kuitenkaan mitään väkivaltaa... Tää pakkaus on ainakin sen kello 9.00-23.00 välisenä aikana ja joka päivänä sellanen energiapakkaus että ei kyllä perässä pysy... Mutta jos vielä käy niin hyvin että tulee vieraita niin sit vedetään jo ylikierroksilla mut kyllä se silti osaa olla niin ihana tapaus kuitenkin.. Mut mun mielestä sopivalla kurilla saa koiraa kouluttaa mut sille pitää kuitenkin olla todella rakastavainen että saa sen luottamuksen...
Daverian

#90 • • Daverian
Kyllä niitä on pakko vähän läimäyttää jos ne tekee jotain pahojaan. Ei ne muuten opi ikinä että se oli pahasti tehty. Mutta se täytyy saada kiinni itse teossa. Ei auta jos vaikka parin tunnin päästä rankaisee.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*