parhaat ajantappolinkit ja pelit

826 posts, 42 pages, 474,244 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#81 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Melkein 36 000..*hih* Kyllä mä vielä teidät päihitän..Ja pian olen koukuttanut koko klubbarin Bubblesii!!! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#82 • • astaroth Guest

Keeerin:
Ja pian olen koukuttanut koko klubbarin Bubblesii!!! *nauru*


Äläää...

Mulla on ollut toi jo joku 3h päällä.
a-j

Posts: 785

#83 • • a-j

Puistokemisti:
---
Keeerin:
Tää peli on koukuttanut mut totaalisesti.. *nauru* linkki

My Bubles, my bubles! *nauru*

---



Muuten ihan kiva peli mut mulla on vähän hankaluuksia mun punaviher värisokeuden ja noiden pallojen kanssa.



*reps* *nauru* sori *hih*

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

Fyrisch

Posts: 4,525

#85 • • Fyrisch
mä pelasin kans ton pelin läpi mut saina vaa 49910 pojoo
subu

Posts: 1,174

#86 • • subu Suski
ai mitä.. kuulin et tääl on joku peli mihin jää koukkuun?*nauru*
Tuukka

Posts: 7

#87 • • Tuukka
Ihan totaalisen koukuttava peli. 16920 paras tulos. Pakko lopettaa....... vaiko yksi peli vielä *iloinen*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#88 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Hyvä minä!! *aplodit*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

siveys

Posts: 2,492

#89 • • siveys lovely
höh.. vähän tyhmää tossa bubblepelissä et kun saa kentän tyhjäksi niin peli loppuu.. sain joku 88k.
UnityF

Posts: 15,721

#90 • • Edited UnityF joo just se

alek száhala:
Numerot yhdestä kymmeneen yli 5000 eri kielellä .. *hih* Sääliksi käy eskimoita.



huh huh.... mä en tajuu.. miten osalla on ihan niikuin täällä on 1-10 mut sit tossa osalla tuntuu olevan vain kolmeen asti numerot? tai mitä mä en tajuu?
Sit osa on jo kirjoitettu niin koodikielellä et koita nyt siinä lausuu niitä kun ne näyttää jo niin ihan matemattisilta kaavioilta.. *ding* esim kun kattoo Chinantec ja sen alapuolella olevat niin wtf? *ding*



mut hauskaa luettavaa... ainakin mä osaan laskee nyt monella kielellä *hih*
fantazia

Posts: 329

#91 • • Edited fantazia
Hee bubbles... Sain siinä jotai 228890 ku pääsin sen läpi ;) screenshottiki jossai... edit: löyty
bubbles_pien.jpg
toma

Posts: 2,009

#92 • • toma Tototoototo

UnityF:
huh huh.... mä en tajuu.. miten osalla on ihan niikuin täällä on 1-10 mut sit tossa osalla tuntuu olevan vain kolmeen asti numerot? tai mitä mä en tajuu?
Sit osa on jo kirjoitettu niin koodikielellä et koita nyt siinä lausuu niitä kun ne näyttää jo niin ihan matemattisilta kaavioilta.. *ding* esim kun kattoo Chinantec ja sen alapuolella olevat niin wtf? *ding*

mut hauskaa luettavaa... ainakin mä osaan laskee nyt monella kielellä *hih*



Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen. Ja sen on tutkittu jopa vaikuttavan näiden ihmisten ajatteluun siinä määrin että heillä on vaikeuksia hahmottaa isompia määriä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

UnityF

Posts: 15,721

#93 • • Edited UnityF joo just se

toma:
Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen. Ja sen on tutkittu jopa vaikuttavan näiden ihmisten ajatteluun siinä määrin että heillä on vaikeuksia hahmottaa isompia määriä.



huoh.. en olisi ikinä uskonu.. aika jännää kun miettii kun tuntuu itselle jotenkin niin loogiselta et kun on jo kymmenen sormee niin alkuasukkaat olis niitä käyttäny hyväkseen et edes se kymmenen... Aika jännä uusi tieto kylläkin.. Ehkä niin kuin heillä on vaikeeta käsittää näitä isoja lukuja niin mun on vaikee puolestaan käsittää et toisten maailma perustuu pieniin numeroihin.. *ding*
mijk

Posts: 22

#94 • • mijk
Luokkafrendien viimesyksyn loppupruju..

Ei liian helppo mutta kaunis :)

Enjoy
tumpsi

Posts: 2,553

#95 • • tumpsi rekisteröitymätön

toma:
Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen.


Just luin jostain lehdestä et Afrikasta oli taas löydetty joku alta 20 hengen heimo, joka oli onnistunu elään täysin eristyksissä muusta maailmasta. Niiden kielessä numerot oli ohitettu kätevästi: oli yksi, kaksi, ja monta *uros*
HaPsULi

Posts: 170

#96 • • HaPsULi Turpa kii, tääl on bileet
48410 pistettä Bubblessa...enää en jaksa pelata*iloinen* hauska ja todellakin koukkun jäävä peli !

--
se mikä ei tapa, sattuu ihan saatanasti

Epailija

Posts: 5,636

#97 • • Epailija Physicist, 2nd class.

tumpsi:
Just luin jostain lehdestä et Afrikasta oli taas löydetty joku alta 20 hengen heimo, joka oli onnistunu elään täysin eristyksissä muusta maailmasta. Niiden kielessä numerot oli ohitettu kätevästi: oli yksi, kaksi, ja monta *uros*



[ot]
Eilen tuli luettua Terry Pratchettin Men at Armsi:a taas hitusen eteenpäin ja siinä kerrottiin faktaa peikkojen lukutaidosta, joka siis ulkopuolisen silmin rajoittuu kolmeen (one, two, three, many). Se, mikä ulkopuolisilta usein jää tajuamatta, on että "many" eli "monta" voi myös olla luku: yksi, kaksi, kolme, monta, monta-yksi, monta-kaksi, monta-kolme, monta-monta, monta-monta-yksi, monta-monta-kaksi, monta-monta-kolme, PALJON.

Tjsp. *hih*
[/ot]

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Tuukka

Posts: 7

#98 • • Tuukka
Kyl nyt loppuu munkin bubles. 56090 ja yks väri loppuskokonaan, mut kyl siin sit kestikin *ding*
subu

Posts: 1,174

#99 • • subu Suski

Tuukka:
Ihan totaalisen koukuttava peli. 16920 paras tulos.


90750*pahis*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#100 • • liikkuva muna an egg on the move

toma:
---
UnityF:
huh huh.... mä en tajuu.. miten osalla on ihan niikuin täällä on 1-10 mut sit tossa osalla tuntuu olevan vain kolmeen asti numerot? tai mitä mä en tajuu?
Sit osa on jo kirjoitettu niin koodikielellä et koita nyt siinä lausuu niitä kun ne näyttää jo niin ihan matemattisilta kaavioilta.. *ding* esim kun kattoo Chinantec ja sen alapuolella olevat niin wtf? *ding*

mut hauskaa luettavaa... ainakin mä osaan laskee nyt monella kielellä *hih*

---


Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen. Ja sen on tutkittu jopa vaikuttavan näiden ihmisten ajatteluun siinä määrin että heillä on vaikeuksia hahmottaa isompia määriä.



Vähän samanlaisia juttuja pätee muutamissa kielissä myös väreihin, esim. shonan kielessä (Zimbabwe) ja bassassa (Liberia) värit tulkitaan melko jänskästi:

vari.jpg

Adjektiivejakaan ei kaikissa kielissä ole.