Kalenteriohjelmia..?

19 posts, 1 page, 3,090 views

nostatus

#1 • • nostatus
Osaako kukaan suositella jotain kätevää kalenteriohjelmaa? Käyttiksenä Windows. Ja tietysti jos on joku projektien hallinta -ohjelmakin tiedossa, niin kertokaa ihmeessä.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

nomic

#2 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
mä sain tossa pari päivää sitten valmiiksi oman muistutus ohjelman betan, jos haluat kokeilla niin laita privassa viestiä :)
Beliar

#3 • • Beliar
Outlook on aikas ykkönen! Kalenteri on synkattavissa Nokialaisten puhelimien kanssa ja kaikkee muuta kivaa... :)

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Karski

#4 • • Karski Pomon kätyri
Mä olen anqalle yrittänyt markkinoida ideaa
omista kalenterimerkinnöistä klubitukseen.
Olis kätevä web-pohjanen kalenteri (etuja ei
tarvinne eritellä) ja täällä sitä muutenki tulee
notkuttua. *justjoo* Lisäks pohjana vois käyttää
tota bilekalenteria jos hiukan karsis
noit syöttökenttiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

anqqa

#5 • • anqqa tirehtööri

Tres:
Mä olen anqalle yrittänyt markkinoida ideaa
omista kalenterimerkinnöistä klubitukseen.
Olis kätevä web-pohjanen kalenteri (etuja ei
tarvinne eritellä) ja täällä sitä muutenki tulee
notkuttua. *justjoo* Lisäks pohjana vois käyttää
tota bilekalenteria jos hiukan karsis
noit syöttökenttiä.

tulossa on, parin muun hauskan uuden fiitsön myötä, kunhan jäljellä olevat vanhat koodit saan uusittua

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

hiski

#6 • • hiski Screen/Further

nostatus:
Osaako kukaan suositella jotain kätevää kalenteriohjelmaa? Käyttiksenä Windows. Ja tietysti jos on joku projektien hallinta -ohjelmakin tiedossa, niin kertokaa ihmeessä.

[microsoftmainostus]Outlookin kalenteri oikeasti aika hyvä ja helppo synkroa nokialaisten kanssa ja muiden pdavehkeiden. Projektinhallintaan MS Project on hyvä! [/microsoftmainostus]
Karski

#7 • • Karski Pomon kätyri

hiski:
---
nostatus:

---

[microsoftmainostus]Outlookin kalenteri oikeasti aika hyvä ja helppo synkroa nokialaisten kanssa ja muiden pdavehkeiden. Projektinhallintaan MS Project on hyvä! [/microsoftmainostus]

Outlook on siis hyvä sinänsä, mut esim.
mulla ongelmana on se, et se outlookki on
sit siellä jossain kun mä olen täällä näin,
missä milloinkin. Ja toisaalta sit taas
joku kännykän kalenterin käyttöliittymä
vaan on anaalisesti perseestä, poislukien
communicatorin kalenteri ja se taas on
laitteena liian iso. Eli paras kompromissi
olis selainpohjainen kalenteri ja vieläpä
integroituna johonkin sivustoon jota tulee
muutenkin käytettyä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dacey

#8 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
offtopiciks menee mut muinaisessa artic.netissä muistaakseni oli omakalenteri.. ja kätevähän se oli että pysty miltä tahansa nettipäätteeltä katsomaan.. toisaalta.. onneks mulla on niin vähän menoja etten mä tarttis kalenteria *uuh*
Beliar

#9 • • Beliar

Tres:
Outlook on siis hyvä sinänsä, mut esim.
mulla ongelmana on se, et se outlookki on
sit siellä jossain kun mä olen täällä näin,
missä milloinkin. Ja toisaalta sit taas
joku kännykän kalenterin käyttöliittymä
vaan on anaalisesti perseestä, poislukien
communicatorin kalenteri ja se taas on
laitteena liian iso.

Series 60-puhelimien kalenteri ei todellakaan käyttöliittymältään ole sieltä varjoisasta kanjonista. Käyttömukavuus on ollut jo viimiset 2 vuotta niin hyvä, että itse en enää edes yritä muistaa mitään, vaan laitan kaiken kalenteriin. Kun vielä synkkaa duunissa Outlookin ja 7610:n, on kalenteri AINA mukana, eikä tarvii etsii missään esim. kaupungilla nettikonetta, jotta pääsis katsoon kalenterinsa... Vielä kun kalenterihälyytykset muistuttaa Simpsoneiden alkamisesta jne, ei elämä voi enää helpommaksi muuttua! :D

Siksi toisekseen, Nokian 9300 kommukka kapeampi, kuin 7610 ja alle 1½ cm pidempi... ei mun mielestä oo iso... onhan huomattavasti läskempää 2110:aakin kannettu joskus mukanaan ylpeästi, nokka pystyssä! ;)

--

Karski

#10 • • Karski Pomon kätyri

DjBeliar:
Series 60-puhelimien kalenteri ei todellakaan käyttöliittymältään ole sieltä varjoisasta kanjonista. Käyttömukavuus on ollut jo viimiset 2 vuotta niin hyvä, että itse en enää edes yritä muistaa mitään, vaan laitan kaiken kalenteriin.

Mä taas kirjoitan eeppiset kalenterimerkintäni
mielummin tietokoneen kuin kännykän näppiksellä. *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Beliar

#11 • • Beliar

Tres:
---
DjBeliar:
Series 60-puhelimien kalenteri ei todellakaan käyttöliittymältään ole sieltä varjoisasta kanjonista. Käyttömukavuus on ollut jo viimiset 2 vuotta niin hyvä, että itse en enää edes yritä muistaa mitään, vaan laitan kaiken kalenteriin.
---

Mä taas kirjoitan eeppiset kalenterimerkintäni
mielummin tietokoneen kuin kännykän näppiksellä. *piis*

Kirjoita kirjoita, mutta synkkaa ne sen jälkeen sit puhelimees... *iloinen*

--

Aziz Combat Fighter

#12 • • Aziz Combat Fighter
meanwhile, vastauksena kysymykseen: Mozilla Sunbird. Sen saa myös firefox-extensionina, mutta oon havainnu ton stand alonen stabiilimmaksi. Ihan peruskalenteri, parempaa en oo löytäny. Kannattaa tutustua. Pelkän kalenterisoftan löytäminen näyttää olevan niin perkeleen vaikeeta, kun softanvääntäjillä on joku ihme into vääntää kaikennäköistä hilua ja vimpulaa peruskalenterinsa lisäkilkkeeksi, yleensä käytettävyyden kustannuksella. En nyt jaksa kaivaa linkkiä, iso mies osaa googlata itsekin ;)
nomic

#13 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Ana:
Pelkän kalenterisoftan löytäminen näyttää olevan niin perkeleen vaikeeta, kun softanvääntäjillä on joku ihme into vääntää kaikennäköistä hilua ja vimpulaa peruskalenterinsa lisäkilkkeeksi, yleensä käytettävyyden kustannuksella. En nyt jaksa kaivaa linkkiä, iso mies osaa googlata itsekin ;)

möynnän itsekin joskus syyllistyneeni läskisoftien tekoon, mutta käsittääkseni tämäkin johtuu siitä että kalenteri-ohjelma (esimerkiksi) on erittäin helppoa tehdä, n. tunnin projekti ja se toimii jo hyvin, mutta sitten tulee se fiilis että siitä puuttuu jotain ja siitä lähtee kiva rumba kun on kaiken maailman skinieditorit, äänet, efektit jne...

mutta nykyään käytän ite ainaskin omaa kalenteri-softaa, aukaiset sen niin samantien näyttää päivän muistutukset, ja voit ettiä seuraavia muistutuksia jne jne.. tähän asti toiminut, ainut huonopuoli on se että se ei ole netissä pyörivä härpätin :/
Aziz Combat Fighter

#14 • • Aziz Combat Fighter

nomic:
---
Ana:
Pelkän kalenterisoftan löytäminen näyttää olevan niin perkeleen vaikeeta, kun softanvääntäjillä on joku ihme into vääntää kaikennäköistä hilua ja vimpulaa peruskalenterinsa lisäkilkkeeksi, yleensä käytettävyyden kustannuksella. En nyt jaksa kaivaa linkkiä, iso mies osaa googlata itsekin ;)

---

möynnän itsekin joskus syyllistyneeni läskisoftien tekoon, mutta käsittääkseni tämäkin johtuu siitä että kalenteri-ohjelma (esimerkiksi) on erittäin helppoa tehdä, n. tunnin projekti ja se toimii jo hyvin, mutta sitten tulee se fiilis että siitä puuttuu jotain ja siitä lähtee kiva rumba kun on kaiken maailman skinieditorit, äänet, efektit jne...

No hoh, jos arvon superkoodari sitten vaikka ottaisi yhteyttä Sunbird-projektin vetäjiin, ja tarjoutuisi koodaamaan hyvän ja toimivan kalenterisoftan tunnissa. Uskon, että noi jätkät jotka ton ääressä raataa arvostais sun kaltasen rautaisen ammattilaisen otetta ohjelmistonkehitykseen.

http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird.html

Tuosta kun klikkaat niin pääset kertomaan muille, miten helppoa se on. Besides, jos se on oikeesti niin simppeliä, niin minkä hemmetin takia sellasta ei löydy mistään? (Paitsi tuolta)
nostatus

#15 • • Edited nostatus
Kiitos vinkeistä, täytyy toi mozilla tarkistaa. Firefoxiin ainakin olen tyytyväinen, joten eiköhän toikin ole sitten hyvä.

Itse löysin netistä tälläisen:
http://www.artplus.hr/adapps/eng/wallpap.htm

Hyvä puoli tossa on se, että se näkyy windowsin taustakuvana, eikä ohjelmaa tarvitse erikseen käynnistää. Huono puoli on se, että Freeware-versio on vähän riisuttua mallia, eikä toi ymmärrä kellonaikaa vaan vain päivän (tai siis ainakaan minä en huomannut kuinka päivät saisi jaettua tunteihin).

Tollanen nettipohjainen olis kyllä kätevä, jos joku sellaisen saisi aikaiseksi. Mulla olis pari hyvää ominaisuuttakin siihen mielessä...

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

akir0

#16 • • akir0 idleRPG champion 2009

hiski:

Agreed. Ja synkkautuu puhelimeen pirun mukavasti.

MS Projektin hyvyydestä sen sijaan en sano mitään :)
DiamonDie

#17 • • DiamonDie mediahippi
Oma suosikkini on TimeCalendar, jonka LE-versio on ilmainen. Kevyt ohjelma pyörii aina taustalla ja muistuttaa kaikista tärkeistä tapahtumista. Ennen aina harmitti kun unohti katsoa kaikki oikeasti hyvät tv-ohjelmat, nykyään ei enää unohda. Tykkään myös ohjelman simppelistä käyttöliittymästä.
nomic

#18 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Ana:
No hoh, jos arvon superkoodari sitten vaikka ottaisi yhteyttä Sunbird-projektin vetäjiin, ja tarjoutuisi koodaamaan hyvän ja toimivan kalenterisoftan tunnissa. Uskon, että noi jätkät jotka ton ääressä raataa arvostais sun kaltasen rautaisen ammattilaisen otetta ohjelmistonkehitykseen.

http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird.html

Tuosta kun klikkaat niin pääset kertomaan muille, miten helppoa se on. Besides, jos se on oikeesti niin simppeliä, niin minkä hemmetin takia sellasta ei löydy mistään? (Paitsi tuolta)

uskoisin että Sunbirdi on pikkasen eri tasoa kuin mun softa (näin sen jo kuvista). ensimmäinen asia: omaan käyttöön(kö) vai yleiseen jakeluun/myyntiin.

eri asia on tietysti että kun suunnittelin tän ohjelman tein sen itelleni ja omaan käyttööni se soveltuu, jotenka oma mielipiteeni on että se on hyvä mulle, eri asia on kuinka ohjelma soveltuu muitten käyttöön on täysin eriasia, ja jos haluat, voin lähettää sulle lähdekoodit josta huomaat että ei mikään ihmeellinen projekti, lähetän itse ohjelman niin voit tarkistaa tän kyseisen lelun, eroaa radikaalisti muista, mutta kuten sanoin aikaisemmin, suunnittelin sen itelleni, tietysti jos on kyse ohjelmasta joka laitetaan yleiseen levitykseen käyttäisin hieman enemmän aikaa siihen että kuinka käyttäjä-ystävällinen se on jne... ja jos kyse on kalenteri-ohjelmasta joka toimii esimerkiksi joissakin sivustoissa niin semmoista en osaisi varmaankaan tehdä, en ainaskaan usko nykyisten taitojen riittävän, mutta jos haluaa n.150kt:ta käyttää kovalevystään siihen että muistaa päivän tapahtumat niin semmoisen osaan tehdä ja teinkin...
missään vaiheessa en sanonut ohjelman olevan valmis vaan toimiva. eli:
-näyttää päivän muistutukset.
-voit katsoa muiden päivien muistutuksia
-voit tallentaa omia muistutuksia haluttuun päivään

asioita jotka pitäisi olla mutta ei ole omassa lelussani:
-jokaisessa kuussa ei ole 31 päivää *nauru* (ohjelma skippaa kyllä noi ylimääräiset päivät)
-ei kerro mikä viikko on meneillään
-ei kerro nimipäiviä jne...

eli jos on vielä jotain kysyttävää privaa saa toki laittaa viestiä, mielelläni annan kokeiluksi ohjelman ja lähdekoodin josta voit itse päätellä että paljon realistisesti kuluisi aikaa ohjelman tekemiseen jonka asiat osaat teoriassa ulkoa (tiedoston haku valitulla sanalla/sana-yhdistelmällä)
Aziz Combat Fighter

#19 • • Aziz Combat Fighter

nomic:
eli jos on vielä jotain kysyttävää privaa saa toki laittaa viestiä, mielelläni annan kokeiluksi ohjelman ja lähdekoodin josta voit itse päätellä että paljon realistisesti kuluisi aikaa ohjelman tekemiseen jonka asiat osaat teoriassa ulkoa (tiedoston haku valitulla sanalla/sana-yhdistelmällä)

Kiitos hyvästä vastauksesta, mulle sattu vaan silmään toi et hyvän softan tekee tunnissa :) Mä en itse ole sovelluskehittäjä, joten koodaustaitoja mulla ei ole laisinkaan. Kiitos tarjouksesta kuitenkin :)