siveys:
Mutta minä puhun nimenomaan siitä helppoudesta.. Ipodin tapaisella kiekolla voisi valita valikosta "Vaihda käyntikortteja", jonka jälkeen tietyllä etäisyydellä toisistaan olevat kännykät saisivat automaattisesti toisten samassa tilassa olevien kännyköiden omistajien käyntikortit digitaalisessa muodossa. Käyntikortit, jotka näkyisivät digitaalisen kuvan muodossa omistajansa näköiseksi brändättyinä, mutta sisältäisivät metatietoina myös henkilön tarkemmat yhteystiedot, tallentuisivat muistiin yksi kerrallaan "hyväksy"-nappia painamalla. Myöhemmin kun pääsee koneelle niin koneella voisi sitten helposti siirtää näistä käyntikorteista tiedot omaan osoitekirjaan mikäli tietoja täytyy jotenkin muokata tai kategorisoida.
Ei ole mitään järkeä, että ihminen alkaa käsin jollain täysin kädettömällä käyttöliittymällä näpyttelemään toisen ihmisen yhteystietoja talteen kun sen voisi tehdä automaattisesti ja helposti.
Mielestäni ei ole järkeä, että käyntikortti jaetaan suoraan kaikille, jotka sattuvat olemaan tietyllä etäisyydellä. Tälläisessä tapauksessa ei halutut ihmiset saisivat sinun käyntikorttisi tai laitteiden pitäisi olla kiinni toisissaan, joka on mielestäni erittäin epäkäytännöllistä.
Nyt en ole 100% varma, että pystyykö pc-suitella tekemään oman käyntikortin (siis tuollaisen tekstimuotoisen, ei persoonallisen yms yms.), mutta muistaakseni pystyy. Oman kortin lähettäminen ei ole yhtään vaikeaa (ellei valitse -> lähetä) ole jotain totaalisen mahdotonta. Nykyäänhän tämä puhelimen osoitekirja (puhelinluettelo) on toteutettu siten, että ne jokainen nimi ja numero on käyntikortti.
Tuota tietokoneen ja puhelimen kommunikointia pitäisi kyllä kehittää roimasti enemmän. Tällähetkellä en ole nähnyt yhdeltäkään valmistajalta mitään helppoa ja simppeliä ratkaisua. Itse olen muutaman hetken tapellut Nokian pc-suiten kanssa, kun piti ottaa yhteyt bluetoothin avulla ja lopulta tyydyin logitechin rävellykseen, jolla kuitenkin sain tarpeellisen tehtyä.