päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,090,445 views

Jone

Posts: 8,258

#30161 • • Edited Jone Archibald Haddock
Olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään, että suurin osa ottamiani kuvia käyttävistä tahoista kokee selkeästi tuskaisen hankalaksi ilmoittaa lehdille kuka jonkun kuvan on ottanut; olishan se kuitenkin yksi rivi tekstiä lisää siihen mailiin, jossa matskut toimitetaan. Niinpä oon lakannut olettamasta saavani nimeni kuvan viereen sen ottajana jopa täysin ilmiselvissä tapauksissa.

Ilmeisesti tämäkään ei kuitenkaan riitä. Seuraavaksi saa näköjään opetella hyväksymään sen, että kuvan viereen laitetaan jonkun toisen nimi sen ottajana. Tulee aika muikea fiilis moisesta kun on vääntänyt kuvaa tuntitolkulla.

Saatanan saatana. Ehkä oon ylidramaattinen, mutta tää on ihan perseestä.
KeijoK

Posts: 1,495

#30162 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Ja jatkuu vaan näköjään huono päivä. Kiva huomata parkkiksella, että ikkunat paskana autosta ja stereot viety.....nyt alkaa olla itsehillintä todella kortilla!!!!!!

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

Lyylikki

Posts: 2,975

#30163 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to päivän :(:

Jone, 5.2.2010 09:59:
Olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään, että suurin osa ottamiani kuvia käyttävistä tahoista kokee selkeästi tuskaisen hankalaksi ilmoittaa lehdille kuka jonkun kuvan on ottanut; olishan se kuitenkin yksi rivi tekstiä lisää siihen mailiin, jossa matskut toimitetaan. Niinpä oon lakannut olettamasta saavani nimeni kuvan viereen sen ottajana jopa täysin ilmiselvissä tapauksissa.

Ilmeisesti tämäkään ei kuitenkaan riitä. Seuraavaksi saa näköjään opetella hyväksymään sen, että kuvan viereen laitetaan jonkun toisen nimi sen ottajana. Tulee aika muikea fiilis moisesta kun on vääntänyt kuvaa tuntitolkulla.

Saatanan saatana. Ehkä oon ylidramaattinen, mutta tää on ihan perseestä.



Onhan toi nyt todella perseestä!

Tässä kohtaa tulee taas kerran mieleeni, että missä on mediakasvatus/viestintä meidän peruskouluista. Sitä opetetaan muka äidinkielentunnella, mutta mun mielestä on aika vaikea esim. 50+ tanttojen antaa opetusta nykyaikaisesta mediasta, sen säännöistä, sun muista. (Ei siis sinällään, että tämä nyt suoranaisesti tähän valokuvien varastamiseen liittyisi, mutta kyllähän tekijänoikeudet kuuluisi ehdottomasti mediakasvatukseen.)
Yallu

Posts: 1,910

#30164 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to päivän :(:

Jone, 5.2.2010 09:59:
Olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään, että suurin osa ottamiani kuvia käyttävistä tahoista kokee selkeästi tuskaisen hankalaksi ilmoittaa lehdille kuka jonkun kuvan on ottanut; olishan se kuitenkin yksi rivi tekstiä lisää siihen mailiin, jossa matskut toimitetaan. Niinpä oon lakannut olettamasta saavani nimeni kuvan viereen sen ottajana jopa täysin ilmiselvissä tapauksissa.

Ilmeisesti tämäkään ei kuitenkaan riitä. Seuraavaksi saa näköjään opetella hyväksymään sen, että kuvan viereen laitetaan jonkun toisen nimi sen ottajana. Tulee aika muikea fiilis moisesta kun on vääntänyt kuvaa tuntitolkulla.

Saatanan saatana. Ehkä oon ylidramaattinen, mutta tää on ihan perseestä.


Tämä on yksi niistä harvoista asioista mikä saa vereni kiehumaan. Tämänlainen mullekaikkihetinytilmaiseksi- ajattelu on laajennut nyt Internet-aikakaudella jo tavallisten tallaajien tietoisuuteen. Ennen tekijänoikeusrikkomukset (Varsinkin sähköisessä mediassa) olivat melko pienen piirin juttu ja ani harvoin levisivät kaiken kansan saataville. Nyt kun jokaikinen peräaukko luulee omistavansa Internetin, niin esim. kuvien luvaton käyttö on laukeamassa reisille. Kyttäjuttu!
Freja

Posts: 8,774

#30165 • • Freja Sihteeri
Well happy fucking birthday to me.

:(

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

turquoise

Posts: 732

#30166 • • turquoise e-ra2co
Ollu nii järjetön koulustressi viimeaikoina, että en meinaa saada nukuttua, herään tosi aikasin vaikkei edes tarvittis ja hermo menee ihan pienimmästäki jutusta. Meinasin saada aamulla itkupotkuraivarin, kun en löytänyt mun mustaa paitaa... o_O Ei tämä stressi sovi ihmiselle. No, onneks oon ollu sentäs terve enkä kerran kuus kipeenä, mitä olin työskennellessäni epämieluisassa ja kiireisessä duunipaikassa.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

mardis

Posts: 334

#30167 • • mardis Humppa-Hannele
Tänään olis Hallut ja mä oon kipeä.. *nyyh*

--
~Dancers have happy feet~

Freja

Posts: 8,774

#30168 • • Freja Sihteeri
Ei oo mun viikonloppu, ei niin yhtään.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Laskeuma

Posts: 240

#30169 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
Joo ei konemetsää... *nyyh*

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

lohikarme

Posts: 1,730

#30170 • • lohikarme RitariVittupää

Replying to päivän :(:

Jone, 5.2.2010 09:59:
Olen vuosien saatossa oppinut ymmärtämään, että suurin osa ottamiani kuvia käyttävistä tahoista kokee selkeästi tuskaisen hankalaksi ilmoittaa lehdille kuka jonkun kuvan on ottanut; olishan se kuitenkin yksi rivi tekstiä lisää siihen mailiin, jossa matskut toimitetaan. Niinpä oon lakannut olettamasta saavani nimeni kuvan viereen sen ottajana jopa täysin ilmiselvissä tapauksissa.

Ilmeisesti tämäkään ei kuitenkaan riitä. Seuraavaksi saa näköjään opetella hyväksymään sen, että kuvan viereen laitetaan jonkun toisen nimi sen ottajana. Tulee aika muikea fiilis moisesta kun on vääntänyt kuvaa tuntitolkulla.

Saatanan saatana. Ehkä oon ylidramaattinen, mutta tää on ihan perseestä.



Tiedän Jouni tunteen. Eikä se asiasta tappeleminenkaan oo muuta ku tuulimyllyjä vastaan taistelemista, kun helposti saa vaan olankohautusta vastaukseksi.

--
Qualis artifex pereo

Jone

Posts: 8,258

#30171 • • Jone Archibald Haddock

Replying to päivän :(:

lohikarme, 8.2.2010 15:10:
Tiedän Jouni tunteen. Eikä se asiasta tappeleminenkaan oo muuta ku tuulimyllyjä vastaan taistelemista, kun helposti saa vaan olankohautusta vastaukseksi.



Juuri siksi en jaksa tehdä asialle mitään. No, tietääpä ainakin kenelle ei enää toimita palveluita vastaisuudessa.
Freja

Posts: 8,774

#30172 • • Freja Sihteeri
On tää ny päivän :) myös, mut ku siel oon jo nii pluristellu ni pitää jotain oikeestikin hiukan ahistavaa postata.
Mul viimeaikoina sentit karissu vaikkei se kiloissa ookaan näkynyt, ja tänään sitten huomasin kaupungilla käydessä että alle kuukauden käytössä olleet farkut ovat jo löysät eivätkä istu kunnolla.

Vittu just ostin ne! Mul ei ois oikeen rahaa laittaa 80e tost noi vaa jälleen uusiin farkkuihin joissa tuntisin oloni hyväksi.

Oon vittu lörppähousu sitten ainakin seuraavan kuukauden. Ja eihä täs muuten mutku en tunne oloani niin kuumaks ku istuvissa farkuissa ollessa, ja kylhän se ny yleisilmeeseen vaikuttaa ja paljon.

Hmph.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kinderi

Posts: 1,783

#30175 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Joku vitun itkufiilis puskee taas.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Avatar
#30177 • • Annakins Guest
5 pitkää päivää kokouksia takana, vielä 2 edessä. Onneks sentään jo voiton puolella...
noena

Posts: 3,138

#30178 • • noena first breath after coma
Nukuin niiiiiiin huonosti :'(((

Puol kolmelta havahduin jostain syystä, siitä sit kuuteen asti kärsinyt valveunista ja siitä eteenpäin ihan hirveetä sähellystä koko aamu *poks* Tänä aamuna jos koskaan olis ollu kiva jos joku muukin olis herännyt samasta osoitteesta, ei olis tarvinnut yksin sekoilla.. :P

Esmes; meinasin myöhästyä pahastikin töistä, kun olin aamulla niin sata varma ettei mun kännykän herätykset ole oikeasti herätyksiä, vaan kavereiden laittamia sähköpostiviestejä ;O__o
..note to self; kännykässäsi ei ole sähköpostitoimintoa käytössä.

--
TwistedLife™ Amusement Park

turquoise

Posts: 732

#30179 • • turquoise e-ra2co
Vihaan Tampereen yliopistoa ja sitä yleistä ilmapiiriä. Ollaan älyköitä, korrekteja ja tahdikkaita. Imagomme on murskana, jos vastaamme kysymykseen väärin. Luotaantyöntävää kerrassaan.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#30180 • • Lilly Guest
väsyny olo kaikin puolin*uuh* hitto ois kiva olla vaihteeks oikeesti hyvällä tuulella.