päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,363,214 views

Hitchhiker

Posts: 1,754

#20681 • • Hitchhiker
Aargh minkä takia taloyhtiön talkoita ei voida pitää vaikka perjantaisin, jos kerran aina varataan noin paljon bisseä niin seuraavalla kerralla otan kyllä pekkasen ja vedän pienoiset kännit *whaat* (jäi noin 7 twelkkaria juomatta, perhana mitä tuhlausta).
Fyrisch

Posts: 4,525

#20682 • • Fyrisch

Hitchhiker, 9.5.2007 20:36:
(jäi noin 7 twelkkaria juomatta, perhana mitä tuhlausta).



Taitaa olla aika spedei naapureit teidän talos jos tarvii tollasen määrän alkoholii et pystyy tekee pihatöit yhes! :D
oooo

Posts: 1,249

#20683 • • oooo

kottarainen, 9.5.2007 20:29:
Punkin purema sai kyllä paskoja viboja aikaan. Huomasin eilen että jokin nipistelee alaselässä ja huomasin pienen elukan kiinni ihossa. Mä en kai saanut sitä omin neuvoin kovin taitavasti irti, vaikeassa paikassa kun oli ja koska tänään alue on todella tulehtuneen ja kivuliaan tuntuinen :(
Mä en halua mitään aivokuumetta, joten toivon todella että tuo paranee pian ja pureman desinfioiminen auttaa. Olisi pitänyt hakea rokote aikaisemmassa vaiheessa, niin ei vainottaisi näin paljoa*toktok*



Onko siinä ihottumaa? Kuinka laajasti? Sitten lääkäriin, jos on. Muutenkin kannattaa mennä, jos ne oireet tuntuu epäilyttävältä. Kannattaa siis käydä tarkastamassa, ettei ole borrelioosia (jos on ihottumaa), johon mitään rokotusta ei käsittääkseni ole. Siihen puutiaisaivokuumeeseen on rokote mutta borrelioosi on kyllä paljon yleisempää kuin puutiaisaivokuume.

Luultavasti sun iho on vaan ärtyny, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#20684 • • Hitchhiker

Fyraett, 9.5.2007 20:46:
---
Hitchhiker, 9.5.2007 20:36:
(jäi noin 7 twelkkaria juomatta, perhana mitä tuhlausta).

---


Taitaa olla aika spedei naapureit teidän talos jos tarvii tollasen määrän alkoholii et pystyy tekee pihatöit yhes! :D


Noo tuskin ne denarit mikkä näissä taloissa asuu pystyisivät edes harjan varteen (n.6kpl) *vink*, mutta varmaankin odotettiin hieman enemmän porukkaa talkoisiin (onneksi tarjoilu oli vasta tehtyjen töiden jälkeen)
ezzy

Posts: 8,060

#20685 • • ezzy Droid-pappa
Miksköhän aikuinen ihminen (minä itse) ei osaa käyttää rahojaan ikinä mitenkään järkevästi... *toktok*
oooo

Posts: 1,249

#20686 • • oooo

kottarainen, 9.5.2007 20:54:
Punoittaa sieltä täältä noin lasin pohjan suuruiselta alueelta. Tarvitsisi myös jonkun kirkkaamman valon missä tutkia asiaa paremmin. Voit olla oikeassa, kannattaa varmaan kävästä lääkärissä.. :(



Eli sitä punotusta on sitten muuallakin ku itse puremakohdassa. Kannattaa varmaan kävästä lääkärissä mielenrauhan vuoksi. Mutta toivotaan, että se nyt parantuis.
Epailija

Posts: 5,636

#20687 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

kottarainen, 9.5.2007 20:54:
Punoittaa sieltä täältä noin lasin pohjan suuruiselta alueelta. Tarvitsisi myös jonkun kirkkaamman valon missä tutkia asiaa paremmin. Voit olla oikeassa, kannattaa varmaan kävästä lääkärissä.. :(



Jos olet poistanut punkin omin konstein ilman kunnon pihtejä, siitä on hyvin todennäköisesti jäänyt osa siihen puremakohtaan, mikä helposti aiheuttaa myös perinteisen tulehduksen. Toivottavasti et ainakaan mitään rasvoja käyttänyt. Kuvailemasi punoitus ei ole mikään hyvä merkki, joten kipin kapin lääkäriin.

"Yleisin ensioire on rengasmainen 2-3 cm:n kokoinen ihottuma, joka kasvaa säteittäin. Hoitamattomana sairaus voi aiheuttaa hermosto- ja niveloireita. Kroonistuessaan tauti voi aiheuttaa myös päänsärkyä, väsymystä, turvotusta ja pahoinvointia. Borrelioosin hoitona on aina antibioottikuuri."

(http://www.nicehouse.fi/terveys/sairaudet/punkki.htm)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#20688 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kottarainen, 9.5.2007 21:18:
Kiitos tiedoista! Mua on aiemmin purrut kaksi punkkia ja irrotin ne itse punkkipihdeillä. Silloin ei esiintynyt tämänkaltaisia oireita. Hommasin pihdit koiraa varten, mut näemmä tarvitsen niitä itse tiuhempaan tahtiin. Rasva on huono homma..eikös ne tuppaa oksentamaan silloin?



Jes. Siinä saa annoksen punkin sisälmyksiä ihonsa alle. En suosittele. Pihtejäkin käyttämällä kannattaa sitten aina tarkistaa, ettei punkki jättänyt mitään leukaperistään haavaan ja jos punoituista ilmenee, niin käynti terkkarilla tms. on ihan järkevää varman päälle pelaamista.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Freja

Posts: 8,775

#20689 • • Freja Sihteeri
Maha ihan hirveen paisunut. Näytän ihan siltä kun oisin raskaana *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

coolcat82

Posts: 771

#20690 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

Lyylikki, 9.5.2007 14:35:
---
coolcat82, 9.5.2007 12:58:
Päivän postit.... tai eipä tossa tiliotteessa mitään mut toi ruskee kuori, jonka lähettäjä "Kotkan kihlakunnan poliisilaitos" *justjoo* *poks*

---


Mitä siä o? Mitä siellä on? Tiedäkkö jo itte? kerroKERROkerro...

...minäkö muka utelias.



Neljä sivuu paskapaperimateriaalii: kotietsintä- ja takavarikkopöytäkirjat... onneks.. *iloinen*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Avatar
#20692 • • Annakins Guest

satumetsä, 9.5.2007 20:46:
---
kottarainen, 9.5.2007 20:29:
Punkin purema sai kyllä paskoja viboja aikaan. Huomasin eilen että jokin nipistelee alaselässä ja huomasin pienen elukan kiinni ihossa. Mä en kai saanut sitä omin neuvoin kovin taitavasti irti, vaikeassa paikassa kun oli ja koska tänään alue on todella tulehtuneen ja kivuliaan tuntuinen :(
Mä en halua mitään aivokuumetta, joten toivon todella että tuo paranee pian ja pureman desinfioiminen auttaa. Olisi pitänyt hakea rokote aikaisemmassa vaiheessa, niin ei vainottaisi näin paljoa*toktok*

---


Onko siinä ihottumaa? Kuinka laajasti? Sitten lääkäriin, jos on. Muutenkin kannattaa mennä, jos ne oireet tuntuu epäilyttävältä. Kannattaa siis käydä tarkastamassa, ettei ole borrelioosia (jos on ihottumaa), johon mitään rokotusta ei käsittääkseni ole. Siihen puutiaisaivokuumeeseen on rokote mutta borrelioosi on kyllä paljon yleisempää kuin puutiaisaivokuume.

Luultavasti sun iho on vaan ärtyny, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.



Borrelioosin yleisin "oire" taitaa olla juurikin se punainen rengas pureman ympärillä, kuten epailijakin taisi mainita, joten kipinkapin lääkäriin. Mutsia puri punkki pari vuotta sitten ja hoitui antibiooteilla.
Avatar
#20693 • • Annakins Guest
Snadisti alakuloinen olo *uuh*
pirpeli

Posts: 5,533

#20694 • • pirpeli

Annakins, 9.5.2007 22:30:
Snadisti alakuloinen olo *uuh*


*pus**hali**lohduttel**piupiu*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

anniharha

Posts: 1,937

#20696 • • anniharha
En tiedä yhtään mitä tehdä.

--
and though my words could save the world they never come out right

plink

Posts: 1,405

#20697 • • plink team paska
oon ollu jo viikon ihan saatanan kipeena ja vasta lauantaina pystyy levätä :/

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

MiMoSa

Posts: 1,664

#20698 • • MiMoSa
En löytäny aamulla mun sykemittarin sykevyötä mistään. Oon varmaan unohtanu sen eilen kuntokeskuksen pukuhuoneeseen. Ja senhän nyt jo melkein tietää et se on sieltä hävinny. Valitettavasti nykyään on enää niin harvassa rehellisiä ihmisiä, et vähän pelkään et mun tuurilla mä en saa sitä koskaan takas. *nyyh* Saakos niitä muuten ostettua erikseen vai pitääkö aina ostaa se koko paketti?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

laite

Posts: 2,994

#20699 • • laite MastahWankah

plink, 10.5.2007 09:17:
oon ollu jo viikon ihan saatanan kipeena ja vasta lauantaina pystyy levätä :/


Hehee, mulla kesti melkein 2 viikkoa flunssa. Hienointa oli se, että tossa oli yks päivä välissä jolloin kykeni lepäämään... Olis varmaan mennyt nopeempaa ohi jos olis kyennyt olemaan himassa nukkumassa...
crissy

Posts: 1,958

#20700 • • crissy
sain eilen jäykkäkouristusrokotteen ja perkele ku otti kipiää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nyt käsi on kipee...

taisin sittenki saada siit anniskelupassista hylsyn.. tai ainaki tuntuu sille ku juttelin eilen entisen pomon kanssa nii ne vastaukset mihin luulin vastanneeni oikein oliki väärin... seki vituttaa...

Isälle ollaan ehkä vihdoinki saamassa diagnoosi.. on siis vaivannu järkyttävät verenpaineet..

no se kuulemma periytyy 50% todennäköisyydellä lapsille... no sitä ootellessa sitten..