31,307 posts, 1,566 pages, 8,546,489 views
Osteoporoosia ne epäilee. Koska ei normit nikamat tässä iässä murru elvytyksessä.
---
No ei niitten muutenkaan pitäis elvytyksessä murtua koska elvyttäessä painellaan rintalastasta ja nikaman murtuminen/kasaanpainuminen vaatii eri suuntaista rasitusta, esim. kovaa jaloilleen putoamisesta aiheutuva tärähdys tms.
Toivottavasti sut nyt tutkitaan tarkasti mistä moinen johtuu koska nikamien kasaanpainuminen on yleensä traumasta johtuvaa tai vanhojen/osteoporootikkojen vaiva.
Waakku, 13.11.2006 21:15:
---
Osteoporoosia ne epäilee. Koska ei normit nikamat tässä iässä murru elvytyksessä.
---
No ei niitten muutenkaan pitäis elvytyksessä murtua koska elvyttäessä painellaan rintalastasta ja nikaman murtuminen/kasaanpainuminen vaatii eri suuntaista rasitusta, esim. kovaa jaloilleen putoamisesta aiheutuva tärähdys tms.
Toivottavasti sut nyt tutkitaan tarkasti mistä moinen johtuu koska nikamien kasaanpainuminen on yleensä traumasta johtuvaa tai vanhojen/osteoporootikkojen vaiva.
---
Tänään tuli tulokset. Paha lannerangan osteoporoosi ja lievä lonkan. PRKL Ranteet auki!
:( Ikävä juttu. Mistäs tuommonen voi johtua noin nuorena? Mä itse luulin kans että mulla on hemmetin vahvat luut, mutta Dexa-tutkimus paljasti että on jonkin asteinen osteopenia. Koko ikäni oon kitannu maitoa reilusti, eikä ikinä oo murtunu ainoatakaan luuta. Kummallista.
Zenni, 14.11.2006 00:46:
Ääh liian aikanen herätys huomenna :(
Tiia, 14.11.2006 07:45:
Tänään olisi ollut se päivä jollon olisin mennyt klo 13:15 kouluun, mut jouduinkin heräämään jo nyt, koska täti tulee tuomaan jotain tänne aamulla eikä kukaan muu ole enää avaamassa sille ovea.. Jes.
lostgone, 13.11.2006 23:47:
Se hetki q laivan upotuksessa joku upottaa sut yhdellä osumalla.
typ0, 14.11.2006 07:09:
väsy, kissa, hmm KISSA
typ0, 14.11.2006 08:54:
---
Tiia, 14.11.2006 07:45:
Tänään olisi ollut se päivä jollon olisin mennyt klo 13:15 kouluun, mut jouduinkin heräämään jo nyt, koska täti tulee tuomaan jotain tänne aamulla eikä kukaan muu ole enää avaamassa sille ovea.. Jes.
---
pistä äkkiä tädille viestiä että avaimet on jossain jemmassa tuu ite sisää. en jaksa avaa ovee. nukun. kysyttävää? =D
Sand3, 14.11.2006 09:17:
se että mä alan taas itkee!!!