31,307 posts, 1,566 pages, 8,550,817 views
Jone, 29.5.2005 03:30:
...
Tän päivän ":(" on yläasteporukan kokoontuminen, josta jatkettiin paikalliseen baariin, jossa eräs noilta ajoilta tuntemani skinhead (joka siis teki yläasteestani täyttä helvettiä alusta loppuun) tuli avautumaan ja halusi loppupeleissä hoitaa homman mestan ulkopuolella. Tyhmänä ja ylpeänä suostuin lähtemään ulos yksin ja ko. jäbä tuli "yksin" neljän kaverinsa kanssa. Skinari avautui hetken, jonka seurauksena tönäisin sitä hartioista ja se löi multa kahdella iskulla huulen halki, jonka jälkeen ajattelin lopettaa spektaakkelin yhdellä niitillä kasvoihin. No, pamautin sitten isänmaan ystävää nyrkillä naamaan, josta syystä ko. jätkä heilahti taaksepäin ja pari sen frendiä jäi varmistamaan sitä ja yksi tuli puhumaan mulle et "eiköhän tää ollut tässä", johon oli hyvin suostuvainen. Joka tapauksessa ko. skinari "pääsi vahingossa" frendeiltään karkuun ja humautti mua vielä pari kertaa päähän. Puolustauduin lyömällä kerran takaisin - seurauksena se, että skinari tipahti ilman yhtä hammasta.
Kytät kutsuttiin paikalle ja rosis odottaa mitä ilmeisimmin tän kerran syytetyn elementissä. Oli miten oli, niin vaikka pelottaa ja vituttaa, niin se skinarin hammas oli siitä yläasteen kolmen vuoden kidutuksesta joka ainoan pennin arvoinen mitä se tulee mulle maksamaan.
PS. Violence sucks monkey balls, mutta tosta tilanteesta olisin lähtenyt joko tasan näin tai sitten lasarettiin 5-10cm terää sisällä tai sinkkiarkussa.
Väne, 29.5.2005 12:22:
Mun käsittääkseni sulla ei pitäisi olla mitään hätää edes oikeudessa, mikäli toi juttu nyt sinne asti päätyy. Sillä 1) Et itse haastanut riitaa 2) et aloittanut sitä myöskään käyttäytymällä uhkaavasti (ellet laske tähän tota tönäisyä minkä seurauksena tuli nyrkistä.) 3) ja jokaisella on mun tietääkseni oikeus puolustaa itseään kohtuullista voimaa käyttäen.
Anyway, perseestähän toi on eikä sille mitään mahda. Saipahan nahkakuula sitä mitä tilasikin, ikävä kyllä noi tollaset henkilöt harvemmin viisastuu yhtään vaikka saisivatkin kokea kantapään/hampaan kautta mikä on korrektia käytöstä ja mikä ei.
Mun mielestä toimit ihan oikein.
Ana-5000, 29.5.2005 19:14:
Hum joo. Tosiaan, jos tossa tilanteessa jo lähtee sinne pihalle tappelemaan, toi hätävarjeluargumentti taitaa lentää metsään. Ja varsinkin jos itse ensin kajoaa toisen koskemattomuuteen, eli tönäisee, niin syytehän siitä tulee. Ja sitä on hemmetin vaikea sitten oikeudessa puolustella miksi aloitti tönimisen.
Mutta, saas nähdä. Onnea Jonelle prosessiin ja toivottavasti ei tuu tuomiota.
Hätävarjelu sanoo, että jokaisella on oikeus puolustaa itseään perusteltavina pidettyjä voimakeinoja käyttäen jo alkanutta tai äkkipäätä uhkaavaa laitonta hyökkäystä vastaan.
Tossa tilanteessa oikeus tulee ehkä katsomaan, että se syy miksi lähdit ulos selvittämään välejä oli se, että varauduit pahoinpitelemään tuon ihmisen, näin niinkuin siis lain kannalta, etkä tehnyt kaikkea mahdollista välttääkses tappelutilanteen.