Oletko luovuttanut verta?

397 posts, 20 pages, 133,933 views

ramsau

#361 • • ramsau chuck my norris
Kovin haluaisin mennä, mutta aikoinaan todettu epilepsia estää sen aika tehokkaasti.
#362 • • REivaaja Guest

ramsau, 6.9.2008 15:17:
Kovin haluaisin mennä, mutta aikoinaan todettu epilepsia estää sen aika tehokkaasti.

Kuin?
ramsau

#363 • • ramsau chuck my norris

REivaaja, 6.9.2008 15:24:
---
ramsau, 6.9.2008 15:17:

---
Kuin?

Neurologinen sairaus, sinällään itse sätkiminen ei estä veren luovuttamista, vaan ne lääkkeet. 3 vuotta lääkkeiden syönnin lopettamisen ja oireettoman ajanjakson jälkeen voi luovuttaa.
Chatte

#364 • • Chatte Team Teknolipat :)

VahinkoLaukaus, 6.9.2008 11:54:
Olen aikoinaan jolloin mulla ei ollut vielä minkäänlaisia seksi kokemuksia miesten kanssa. Nykyäänhän mä oon sitten elinikäisessä veren luovutus kiellossa.

Yhdys sanat, rok. *lmao*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

ValaX

#366 • • ValaX

Chatte, 6.9.2008 15:48:
---
VahinkoLaukaus, 6.9.2008 11:54:
Olen aikoinaan jolloin mulla ei ollut vielä minkäänlaisia seksi kokemuksia miesten kanssa. Nykyäänhän mä oon sitten elinikäisessä veren luovutus kiellossa.

---

Yhdys sanat, rok. *lmao*

seksikokemus... muuta?*plur*
peikkolapsi

#367 • • peikkolapsi miisa the maskotti
jei, vihdoinkin pääsin sinne *hih* kansalaisvelvollisuus suoritettu.
kattelin että viimeks oon ollu 1.10.07 > oon tosin yrittäny aktiivisesti, mut en ole ollut luovutuskelpoinen vielä tähän päivään mennessä *tirsk*

mut tulipa taas hyvä mieli *hymy*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Freja

#368 • • Freja Sihteeri
Ottanu ny hetken aikaa lävistyksiä siihen tahtiin, että karenssia päällä kesäkuuhun saakka. Siitä herääkin kysymys, tuleeko mulle jonkinlainen karenssi Ausseihin matkustamisesta? Veripalvelun sivuilta en löytänyt tietoa, mutta muistelisin että ihan kuin olisi siitäkin tullut jonkinmoinen.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

peikkolapsi

#369 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Freja, 6.4.2009 20:54:
Ottanu ny hetken aikaa lävistyksiä siihen tahtiin, että karenssia päällä kesäkuuhun saakka. Siitä herääkin kysymys, tuleeko mulle jonkinlainen karenssi Ausseihin matkustamisesta? Veripalvelun sivuilta en löytänyt tietoa, mutta muistelisin että ihan kuin olisi siitäkin tullut jonkinmoinen.

en mä ainakaan usko...
jotainhan niissä karenssiajoissa oli muuttunutkin, elikkä tatuointi/läväri/ihan korvakorukin on nyt 3kk sijasta 4kk ja mitäs siin oli.... tähystystutkimus kanssa 4kk eikä 6kk niinku ennen (mjoo se 6kk kärsitty viime kesänä o_o)

... täytyypä kans käydä nyt hyvällä omallatunnolla hankkimassa parit korut ihoon, saa olla taas rauhassa karenssissa *tirsk*

--
se on tanssilattialla

Freja

#370 • • Freja Sihteeri

peikkolapsi, 7.4.2009 12:03:
---
Freja, 6.4.2009 20:54:

---

en mä ainakaan usko...
jotainhan niissä karenssiajoissa oli muuttunutkin, elikkä tatuointi/läväri/ihan korvakorukin on nyt 3kk sijasta 4kk ja mitäs siin oli.... tähystystutkimus kanssa 4kk eikä 6kk niinku ennen (mjoo se 6kk kärsitty viime kesänä o_o)

... täytyypä kans käydä nyt hyvällä omallatunnolla hankkimassa parit korut ihoon, saa olla taas rauhassa karenssissa *tirsk*

No, ehkäpä käyn kokeilees sitten kesäkuussa että onnaako! :D
Tällä hetkellä näyttää verivarastot siltä, että mun (AB+) verta on kaikista eniten varastossa, joten voin huokasta helpotuksesta ettei sitä ole vähiten enkä pystyisi auttamaan. :]

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

peikkolapsi

#371 • • Edited peikkolapsi miisa the maskotti

Freja, 7.4.2009 12:05:

No, ehkäpä käyn kokeilees sitten kesäkuussa että onnaako! :D
Tällä hetkellä näyttää verivarastot siltä, että mun (AB+) verta on kaikista eniten varastossa, joten voin huokasta helpotuksesta ettei sitä ole vähiten enkä pystyisi auttamaan. :]

kävin kanssa puoltoista vuotta aktiivisesti aina kokeilemassa, joskos ois jostain syystä vaikka päässy *hymy* mut aina ei todellakaan onnaa... tosin tätsä sielä sanoi että "ole sinä onnellinen, karenssit kertoo vaan elämästä" > tais ollakki aika kuivakkaa ku joskus siel tosi säännöllisesti kävi *tirsk*
mjoo oma veriryhmä B-, aina vajeessa *igor* toisaalta ei ihme jos sitä on kahdella prosentilla suomalaisista ja kuinka moni niistäkin sit käy luovuttamassa, tuuuuskimpa kovin moni... o_o

edit: evotin

--
se on tanssilattialla

hemuz

#372 • • Edited hemuz kätevä emäntä
Kohta aattelin lähteä ekaa kertaa, ees vaan kysymään kelpaako.

edit.osu ja uppos *hihu*
Kolera

#373 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
huomen pitäis mennä yrittää...tai torstaina ehkä jos ei selviä huomiseks =P http://www.veripalvelu.fi/ näyttäis olevan pientä pulaakin tuosta tavarasta.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Takyon

#374 • • Takyon Möwkö
On monta kertaa ollu mielessä josko kävis luovuttaa mut ei vaan ole saanu aikaseksi. Ja lisäks mua jostain syystä pelottaakin hiukan että kuinka heikoksi tuo olon vetää?

Omasta veriryhmästä ei ole mitään tietoa..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

JaUHomAto

#375 • • JaUHomAto väärä nimi
joop, itsekin menisin, mut tosiaan epäilyttää, ku muutenkin tulee aina kauheen heikko-/pyörryttäväolo, jos joutuu esim. johki verikokeeseen tai vastaavaa. ja varsinkin ton jälkeen en salee pysyis tajuissani :D

hah, side silmille ja menoks. *justjoo*

nooh, ehkä jokin kaunis päivä sitten...*vink*
peikkolapsi

#376 • • Edited peikkolapsi miisa the maskotti

Takyon, 7.4.2009 14:11:
On monta kertaa ollu mielessä josko kävis luovuttaa mut ei vaan ole saanu aikaseksi. Ja lisäks mua jostain syystä pelottaakin hiukan että kuinka heikoksi tuo olon vetää?

Omasta veriryhmästä ei ole mitään tietoa..

siinä selviää sitten samalla se oma veriryhmä.
kannattaa lueskella ensin juttuja tuolta veripalvelun sivuilta ja sieltä paikan päältä saa kyllä ensikertalaiset hyvät neuvot.
itse pienenä ja vielä yleensä hyvin alhaiset hemoglobiinit omistavana ihmisenä en ole koskaan kärsinyt pahasta olosta/huimauksesta tai mistään, vaikka olen juuri otollinen henkilö saamaan vaikka mitä jälkioireita.
jälkihoitona riittää se, että ei urheile samana päivänä (ainakaan luovutuksen jälkeen) ja muistaa juoda paljon, miel. sokeripitoista juomaa. (ainoo kömmähdys itelleni kävi kerran ku unohdin loppupäiväks (hyvä muisti mutta lyhyt *vink*) et olin käyny luovuttamassa enkä juonu juurika mitn, ehkä kupin kahvia, niin illalla myöhään keräilin itteeni wc:n lattialta *tirsk*)
(edit: seki olo lähti parilla vesilasillisella ja nopeesti *hymy*)

--
se on tanssilattialla

$

#377 • • $ Destination weekend!
Edellisestä kerrasta onkin reilu pari vuotta. Karassa verenluovutus oli tehty helpoksi ja elämäntilanne ei tuonut luovutuskarensseja.

Ehkäpä olisi taas aika kun ei ole tällä hetkellä esteitä.
Encoder

#378 • • Encoder Kofeinisti
Kävinpä tällä viikolla taas verta luovuttamassa ja pari päivää sen jälkeen lenkillä. Juoksin kokeilumielessä saman lenkin kuin viimeksi ja 25 % kauemmin kesti seitsemän kilometrin lenkki verenluovutuksen jälkeen (vaikka juoksinkin sen tarkoituksella hieman löysemmin). Onko kukaan muu huomannut verenluovutuksen vaikuttavan liikuntaan?

--
Mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.