Oletko luovuttanut verta?

397 posts, 20 pages, 134,104 views

#61 • • . Guest
Olen luovuttanut*pahis*
isfnbojbbssn

#62 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

S-T:
Jännää.. miten oon voinut välttyä tietämästä tuollaista, aika kurja asenne tuollaiselta taholta näinkin sivistyneessä valtiossa *uuh* Anyway, otetaanko siellä kuitenkin naispuoleiset homot tai bi:t vastaan?

naisista ei mitn tietoa, mutta ei ne bi-miehiä huoli... tuossa aiemminhan
jo luki, että ne ei ota vastaan miehiä keillä on seksisuhde toisen miehen
kanssa.

toi on kyllä aivan bullshit sääntö. luulisi, että pelkkä hiv/aids-testi
riittää... tai ehkä spr:n mielestä kaikilla homoilla on vähintään joku
"piilevä hiv".

en ole luovuttanut verta... mut ei sillä että haluaisinkaan luovuttaa.

--
dasinoaisnvs

megu

#63 • • megu
en oo luovuttan enkä tu luovuttaa...
wbaum

#64 • • wbaum
Mun mielestä toi on lähes kansallisuusvelvollisuus. Kyllä sitä on aika monta kertaa luovuttanu, laskuis jo seonnut. Hetken tauko tuli lävärin takia.
Aziz Combat Fighter

#65 • • Aziz Combat Fighter

k1mm0:
---
S-T:
Jännää.. miten oon voinut välttyä tietämästä tuollaista, aika kurja asenne tuollaiselta taholta näinkin sivistyneessä valtiossa *uuh* Anyway, otetaanko siellä kuitenkin naispuoleiset homot tai bi:t vastaan?

---

naisista ei mitn tietoa, mutta ei ne bi-miehiä huoli... tuossa aiemminhan
jo luki, että ne ei ota vastaan miehiä keillä on seksisuhde toisen miehen
kanssa.

toi on kyllä aivan bullshit sääntö. luulisi, että pelkkä hiv/aids-testi
riittää... tai ehkä spr:n mielestä kaikilla homoilla on vähintään joku
"piilevä hiv".

en ole luovuttanut verta... mut ei sillä että haluaisinkaan luovuttaa.

teacher.gif Homous tarttuu veriteitse!
Chainboy

#66 • • Chainboy

S-T:
---
olliS:
---
Chainboy:
luovuttaisin jos voisin , spr ei nääs ota vastaan homoseksuaaleja veren luovuttajia..... siinä on kuulemma niin iso riski !!!! sen takia tässä jonkin aikaa sitten spr:lle luovutettiinkin sellainen joku törkee palkinto ihmisten syrjinnästä...... et silleen..... so what jos joku kuolee, enpä voi mä ainakaan olla mun verellä sitä henkilöä pelastamassa....*dissaa* SPR *släp**dissaa*

---
Tästä olen myös kanssasi samaa mieltä. Kyseinen sääntö on viety vielä niin äärimmilleen, että jos mies on koskaan ollut sukupuoliyhteydessä toisen miehen kanssa on luovuttaminen kiellettyä. Tästä olen antanut kritiikkiä ihan itse veripalvelun johtajalle, mitään muutosta tuskin kuitenkaan on luvassa... :(

---

jaa-a, tota mäkään en tiedä mut sen siinä taas näkee miten hieno ja ihana tää meidän suomi on...... mut ei se mun elämää kaada. mitenköhän on sitten elinten luovutus samassa asiassa ?? voiko gay mies luovuttaa elimiään kuoleman jälkeen jollekin toiselle niitä tarvitsevalle ihmisille ?? epäilen taas......... ?

--
I am gay, so what ? = makunsa kullakin, sanoi koira munia nuollessaan

DiamonDie

#67 • • DiamonDie mediahippi
Inhoan syvästi pistämistä, mutta luovuttaisin verta jos suinkin voisin. Valitettavasti minulla on sairaus joka estää (mm. aiheuttaa sen, että verimäärä on muutenkin aivan liian alhainen) enkä edes taida painaa tarpeeksi, jos raja on yhä se 50kg.
#68 • • Edited astaroth Guest
Kuinka pieniä naiset nykyään ovat, kun kaikki tänne postanneet ovat alle 50kg? En edes yläasteellakaan tainnut tuntea tyttöä, joka olisi painanut noin vähän...
Aziz Combat Fighter

#69 • • Aziz Combat Fighter

Zile:
---
Astaroth:
Kuinka pieniä naiset nykyään ovat, kun kaikki tänne postanneet ovat alle 50kg? En edes yläasteellakaan tainnut tuntea tyttöä, joka olisi painanut noin vähän...

---

Eiköhän aika korjaa tuon...*muhaha*

Duh, tai rehellisyys.. "En mä voi ku painan 12 kiloa ja mul on D-kuppi *kikati*"
keijukainen

#70 • • keijukainen kiksumurmeli
Menisin mielelläni luovuttamaa verta mut hemis on niin alhanen ettei mua huolita

--
*seepla*

Coon--

#71 • • Coon-- 5,2 mmol/l

Chainboy:
helvetin hieno galluppi !!! tohon haluan vaan vastata näin : luovuttaisin jos voisin , spr ei nääs ota vastaan homoseksuaaleja veren luovuttajia..... siinä on kuulemma niin iso riski !!!! sen takia tässä jonkin aikaa sitten spr:lle luovutettiinkin sellainen joku törkee palkinto ihmisten syrjinnästä...... et silleen..... so what jos joku kuolee, enpä voi mä ainakaan olla mun verellä sitä henkilöä pelastamassa....*dissaa* SPR *släp**dissaa*

Heheh... no eipähän ainakaan tarvitse enää tuskailla, että koska löytyis kalenterista sopiva kolo hoitaa tuokin homma *iloinen*
a-j

#72 • • a-j

Ana:
---

--

jos tosiaan tarttus niin menisin kyl varmaan
tartuttamaan muutamaan kivaan heteropoikaan *nauru* *iloinen*

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

#73 • • Kirsikka Guest
Mulla on ainakin ollut niin alhainen hemoglobiini (alle 120 jossain vaiheessa), että en ehkä pääsisi tai ei kannattaisi mennä. Muutenkaan en koe kutsumusta verenluovutukseen, vaikka se tärkeää olisikin.. hirvittää liikaa.
isfnbojbbssn

#74 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

a-j:
---
Ana:
---

---

--

jos tosiaan tarttus niin menisin kyl varmaan
tartuttamaan muutamaan kivaan heteropoikaan *nauru* *iloinen*

tai lähettää verta kirjekuoressa? :D

--
dasinoaisnvs

nvd

#76 • • nvd

S-T:
otetaanko siellä kuitenkin naispuoleiset homot tai bi:t vastaan?

Mun käsittääkseni ei oteta. Joka taas tautien leviämisen kannalta on jo täysin käsittämätöntä.
miikku

#77 • • miikku
en oo luovuttanu, mut oon mä sitä joskus ihan harkinnukki, en vaan oo viel saanu aikaseks*ding*
Anne

#78 • • Anne The Apina.
Olen käynyt luovuttamassa verta -jopa kaksi kertaa. *hymy*
Ensimmäisellä kerralla lähti taju, joten en vaan uskaltanut mennä ihan heti uudestaan luovuttamaan. Mutta tänä syksynä kävin toisen kerran ja tälläkertaa pysyin tajuissani ja olo oli ihan hyvä luovutuksen jälkeen eli aikomukseni on kyllä mennä uudestaan, kun tuo hemoglobiini sekä paino ovat hyväksyttävissä rajoissa..

ps. mulla on verenluovuttajakortti. *hih*

--
I don´t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

S-T

#79 • • S-T Pieni

nvd:
---
S-T:
otetaanko siellä kuitenkin naispuoleiset homot tai bi:t vastaan?

---

Mun käsittääkseni ei oteta. Joka taas tautien leviämisen kannalta on jo täysin käsittämätöntä.

Onhan se tautien kannalta ihan yhtä mieletöntä, ettei homomiehiä oteta vastaan - heteroillakin kuitenkin on se parin kuukauden karanteeni viimeisimmän satunnaisen seksipartnerin jälkeen, jotta taudit saadaan luotettavammin testattua. Vai onko se sittenkin niin, että homomiehillä taudit itää näkymättömissä heteroita pidempään *hahjust*

--
Pieni on kaunista.

sapeli

#80 • • sapeli jokukukamikä?

S-T:
Onhan se tautien kannalta ihan yhtä mieletöntä, ettei homomiehiä oteta vastaan - heteroillakin kuitenkin on se parin kuukauden karanteeni viimeisimmän satunnaisen seksipartnerin jälkeen, jotta taudit saadaan luotettavammin testattua. Vai onko se sittenkin niin, että homomiehillä taudit itää näkymättömissä heteroita pidempään *hahjust*

Vai onko oletuksena että homomiehillä on _pelkkiä_ satunnaisia seksipartnereita? *ding* *eiei* *justjoo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.