Oletko luovuttanut verta?

397 posts, 20 pages, 133,939 views

#1 • • rekisteröimätön Guest
Onko verenluovutus osa arkipäivääsi? Vai onko se asia mitä et edes harkitse?
Marchand

#2 • • Marchand
joskus on tullu käytyä luovuttaan *joo*
kilobitti

#3 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
olen luovuttanut kerran (intissä), enkä pitänyt sitä kovin miellyttävänä (todennäköisesti alhaisesta painostani johtuen). Olen päättänyt luovuttaa verta kun siihen koituu seuraavan kerran mahdollisuus.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

#5 • • astaroth Guest
En ole kertaakaan luovuttanut, mutta aion ehdottomasti ruveta luovuttamaan. Suonissa virtaa vielä 0-verta, joka on tarpeellista. En näe syytä, miksi en menisi. Pitää joku kerta faijan kanssa lähteä, hänkin kun käy säännöllisesti luovuttamassa.
Toisin täällä on asia, kuin jossain Kiinassa, jossa nyt on verikauppa kova sana. Köyhille ihmisille maksetaan pimeästä verenluovutuksesta, mikä taas on kuulemma saastuttanut kokonaisia kyliä HI-viruksella.
Riku

#6 • • Riku The Little Prince
Mulla on niin hirveä verikammo, etten kykene moiseen. Viimeksi kun otettiin kokeissa 5 putkellista verta, vietin 15 minuuttia melkein pökrääntyneessä olotilassa vitivalkoisena. Olisihan se arvostettavaa mutta kun ei vain oikein pysty.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

#7 • • Edited ALIEN Guest

pHaze:
Mulla on niin hirveä verikammo, etten kykene moiseen. Viimeksi kun otettiin kokeissa 5 putkellista verta, vietin 15 minuuttia melkein pökrääntyneessä olotilassa vitivalkoisena. Olisihan se arvostettavaa mutta kun ei vain oikein pysty.

ottaako ne oman koon mukaan sen tietyn määrän verta vai kaikille sama määrä luovuttaessa?

itsekin luovutin puoli vuotta sitten ja hyvä mieli jäikin :)
sbanc

#8 • • Edited sbanc
itse olen luovuttanut kerran ja aion vastaisuudessakin luovuttaa. Veriryhmäni on AB ja jos reeus tekijä on viel miinus niin olisi kyseessä aika marginaalinen verityyppi...
Riku

#10 • • Riku The Little Prince

ALIEN:
ottaako ne oman koon mukaan sen tietyn määrän verta vai kaikille sama määrä luovuttaessa?

Luovutuksesta en tiedä, mutta mulle tulee helposti veren näkemisestäkin heikko olo. Mikäköhän fobia se nyt olikaan nimeltään... Ei sen 5 putkellista ois vielä pitäny niin iso määrä olla että siitä ois normaalisti noin huono olo käsittääkseni tulla, hoitajat ainakin ihmetteli kovasti että mikä mua oikein vaivaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Samu

#11 • • Edited Samu Bodhisattva

pHaze:
Luovutuksesta en tiedä, mutta mulle tulee helposti veren näkemisestäkin heikko olo. Mikäköhän fobia se nyt olikaan nimeltään

Hematofobia siis.

Itse en ole verta luovuttanut, koska käsittääkseni mun hemoglobiini ylittää "sallitut" rajat.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Teknojta

#12 • • Teknojta Shamancore Practitioner
Kerran sivarin koulutusjakson aikana... kyllä siitä ihan kivat kiksit sai ^_____^
hemuz

#13 • • hemuz kätevä emäntä
En ole muuta harkinnassa on... Täytyis vaa tutkailla noit säännöksii. Oon kyl varmaa liian allerginen yms. ettei kelpaa. Tahtoisin auttaa. Pienenä oon iskän mukana ollu.
Kolera

#14 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Ekan kerran luovutin ku piti selvittää oma verityyppi rauhanturvaajaksi haettaessa. Sen jälkeen miten sattuu. Lähinnä silloin kun lähettävät viestiä että voisit tulla luovuttamaan.
Olikos siinä jokin aika ettei saisi luovuttaa ku menee hampaita korjauttelee?

En ole tiennytkään että olisi jotain ylärajaa hemoglobiinin määrälle. Tiedän vain että alaraja taisi olla 135 paikkeilla

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Samu

#16 • • Samu Bodhisattva

Kolera:
En ole tiennytkään että olisi jotain ylärajaa hemoglobiinin määrälle. Tiedän vain että alaraja taisi olla 135 paikkeilla

Yläraja oli muistaakseni 170 tai 175.. Liian hevii shittii ku mennään ton yli.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Bio

#17 • • Bio The Bullies / Pinky
pari kertaa on tultu käytyy.. turussa saa ainakin hyvät sapuskat
T-rex

#18 • • T-rex ku(i)va tomaatti
aika lailla säännöllisesti kerran kahdessa kuukaudessa. Tulee hyvä mieli ja uusiutuupahan veretkin *hymy*

--
Makealta maistuu synnillinen rakkaus.
-Islantilainen sananlasku-

Suklaa on kanssa aika hyvää..

#19 • • Cera Guest
vähänkuin pelkään neuloja ja verta.
eli en.
sorri.
Chatte

#20 • • Chatte Team Teknolipat :)
Säännöllisesti luovutan silloin, kun ei ole mitään esteitä, ja kun olen terveenä. Ihanneluovutustiheus minulla on noin kerran kahdessa kuukaudessa (yleensä näin miehillä, mutta myös joillain naisilla), useammin ei saa edes luovuttaa. Mainittavia esteitä on ollut lävistysten ja tatuointien ottaminen - niistä saa karanteenia. Lisäksi niitä karanteenin tai kokonaan luovuttamiskiellon aiheuttavia seikkoja on hirmu lista...

Sitä en ole kuullutkaan, että hemoglobiini voisi olla liian korkea luovutukseen... Liian matala se on naisella, jos menee alla 125. Mutta itselläni on parhaimmillaan ollut 165, joka on naiselle kova lukema, ja ovat suostuneet ottamaan verta. Nooh, tiedä noista. On nyt ollut taas pienoinen karanteeni päällä, joten säännökset ovat toki voineet tiukentua. *hymy*

Verenluovutuksesta saa hyvän mielen, hyvää pullaa ja pysyypähän hemoglobiinilukemat sellaisina, että eivät diskaa jo ennen urheilusuoritusta. *iloinen*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas