no terve. tarkistahan tää sun väittees uudestaan..
kuvaston säännöissä lukee:
karsi kuvat, poista kaikki savuiset ja värittömät kuvat, epätarkat/tärähtäneet kuvat, liian pimeät kuvat, pahasti ylivaloittuneet kuvat, epäedustavat kuvat ihmisistä, miljoonasta kuvasta samasta kohteesta säilytä vain paras jne
useimmat sun kuvat tuol sun kuvastos on mm. savuisia JA epätarkkoja
kerrotko et miten noi kuvat noudattelee ohjeita? jos tuolla tarkkaan lukee et : älä postaa savuisia kuvia niin mikä sulla menee tässä ohi...
Savuisuus ja epätarkkuus on suhteellinen eikä absoluuttinen käsite. Mul oli paljon enemmän kuvia ja olen niistä valinnut vähiten savuiset ja epätarkat kuvat, jotka ovat mun mielestä riittävän hyviä dokumentaatiotarkoitukseen, vaikka eivät olekaan sitä tasoa kuin suuri osa klubbarin kuvista.
paikka on ollut varmasti vaikea kuvata. mutta tarvitseeko loppujenlopuksi jokaisesta paikasta olla sitä kuvastoa. jos sun mielestä paikasta josta saa vaan huonoja kuvia on tarpeen dokumentoida se ilta, niin sähän voit aivan mainiosti laittaa ne tonne sun sivustoille, jos kumminkin noitakin kuvia haluaa katsoa vaan ne sun ystävät jotka tajuu niistä jotain.
Kuka on se henkilö jolla on oikeus määritellä, mistä paikasta tarvitsee olla kuvastoa ja mistä ei?
Mun mielestä klubituksen tehtävänä tässä asiassa on tarjota formaatti kuvien jakamiselle ja kommentoimiselle ja samalla suorittaa myös kuvien laadunvalvontaa niiden ominaisuuksien perusteella, eikä sen perusteella "et mistä paikasta tarttee olla kuvia", ja tähän asti se onkin mielestäni ollut näin. Olen vaan sitä mieltä, että riman oleminen noin korkealla ei palvele yhteisöä parhaalla mahdollisella tavalla, koska pieni vähemmistö digikameran omistajista pystyy ottamaan noin korkealaatuisia kuvia kuin mitä sivuilta löytyy tällä hetkellä.
ja todellakin se linkkaaminen tänne kuvastoon / foorumin keskusteluun on todella helppoa, yhtä helppoa kuin toi sun nillitys tähän topikkiin.
Syyt, jotka tekevät klubituksen kuvastosta kätevämmän muihin nähden on se, että kuvat pystyy linkkaamaan klubbarin biletietueisiin ja ihmisten profiileihin, kuvia pystyy kommentoida klubbarintunnuksilla, ja katsotuimmat kuvat / uudet kuvat toiminnoilla on helppo löytää mielenkiintoisia kuvia kaikkien joukosta.
Laittamalla linkin ulkoiseen palveluun menetetään nämä kaikki ominaisuudet kyseisen kuvaston osalta.
Mun mielestä olen yrittänyt antaa rakentavaa palautetta sinne paikkaan, missä sitä kuuluu (täydellisen kuvaston metsästys). Asiakaspalautteen luokitteleminen nillitykseksi ja se että sitä ei ota huomioon on vaarallinen virhe, joka on kautta aikojen vienyt lukuisia firmoja konkurssiin. Tosin Klubbarilla on niin vakiintunut asema, et vaikka osa ominaisuuksista olisi huonoja, niin tuskin sille tulee käymään kovin kummoisesti. Se että mun lisäksi on muitakin jotka ovat valittaneet samasta asiasta tähän topikkiin on merkki siitä että näin kokevia ihmisiä on paljon.
onhan se ikävää mutta jotain linjaa on pidettävä.
Säännöt ei koskaan voi miellyttää jokaikistä ihmistä.
:D
Ehkä parempi etten sano ääneen mun vastausta tähän kommenttiin.
Ja muutenkin parempi lopettaa keskustelu tästä aiheesta, kun päättävät ihmiset tuntuvat olevan sitä mieltä, ettei nykyisessä kuvastossa ole mitään vikaa, niin turha jauhaa asiasta enää.